Nieuwsoverzicht

Fri, 19-December-2014 15:56 | Show & Events

WarmWinterLicht bij kasteel Middachten

In de tuinen van Kasteel Middachten, in De Steeg, vindt deze maand (nog te bezoeken van 26 t/m 29 dec.) de derde editie van WarmWinterLicht plaats, waar onder andere Production Brothers bij betrokken is. Warm WinterLicht behelst een verrassende verzameling lichtobjecten. Naast het uitlichten van de vele aanwezige bomen en struiken, zijner 30 licht- en vuurobjecten in het park geplaatst, opgehangen en te water gelaten. Tijdens de betoverende wandeling isduidelijk te zien dat er goed is nagedacht over de locatie van de verschillende objecten, maar misschien nog beter, waar juist geen licht was gewenst.

Door tussendoor lichttechnische stiltes te laten vallen, worden de zintuigen goed voorbereid op het volgende lichtobject. Ruimtelijke vergezichten met prachtig aangelichte bomen, intieme binnentuinen met kleine lichtkunstobjecten, een fluorescerende tenniswedstrijd, spiritualiteit in de rozentuin omgetoverd tot Boeddhatuin en een interactieve lichtshow in de vijver, het maakt WarmWinterLicht verrassend.

Warm WinterLicht is een initiatief van Showline AV Solutions en Toro Vormgeving en werd op vijf zaterdagen door vijftien vrijwilligers opgebouwd onder leiding van Rinaldo Klein Bleumink, Huug Lohuis en Hans-Peter Helder. Production Brothers verzorgde met hun borden, de routing naar de tuin. De borden werden verlicht door de inmiddels ruimschoots beproefde, in dit geval wel met een heel toepasselijke naam, Sir William. Sir William vormt samen met Sir George, waarvan 3 stuks, vier weken lang het grote spandoek van WWL naast de A-348 belichte, The Knights of Illuminated Signs; een variatie aan slimme lichtoplossingen om borden, banners en opzethekken te verlichten. Het unieke verlichtingssysteem is voorzien van accu, waardoor bekabeling en aggregaten niet langer nodig zijn.  Lees verder

Fri, 19-December-2014 15:43 | Film & TV

Talpa omarmt Augmented Reality bij The Voice of Holland

Afgelopen vrijdag vond bij de halve finale van The Voice of Holland een spectaculaire primeur plaats. In nauwe samenwerking met Egripment en producent Talpa werden door Prographics zowel op een 15 meter telescopische camera crane als op een rijdende camera op dolly tegelijk live augmented reality effecten toegevoegd, die de optredens van de kandidaten verrijkten. Zo stond finaliste Emmaly tijdens haar nummer ‘Beautiful’ in een prachtige kathedraal en kreeg David bij zijn optreden een bezoek van niemand minder dan Michael Jackson.

Met ruim 2 miljoen kijkers was TVOH afgelopen vrijdag het best bekeken programma op TV. Prographics was verantwoordelijk voor het 3D design en samen met DutchView verantwoordelijk voor de operationele uitvoer. Daarbij is Talpa een TV-producent die graag investeert in de allernieuwste techniek.

Tijdens de halve finale werden live levensechte elementen aan de show toegevoegd. Mede dankzij Egripment werden voor het eerst in de wereld op de 15 meter lange telescopische camera crane zeer spectaculaire effecten in camerashots mogelijk. Augmented reality ontstaat door een extra laag met virtuele 3D graphics over het bestaande camerabeeld heen te leggen. Dat gebeurt door de graphics rendermachine te koppelen aan de tracking informatie van een camera. De graphics engine weet zo continu waar de camera zich bevindt en hoe het 3D-model met de camerapositie moet meebewegen. Door de berekeningen, die realtime worden uitgevoerd voor de twee augmented-camera’s, moesten de feeds van de normale camera’s en audio worden afgestemd door DutchView om zo geheel sync live te kunnen broadcasten.

Effecten
Tijdens de opening van de show in kerstsferen werden ijskristallen en de kerstwens ‘Merry Xmas’ in glazen letters toegevoegd. Tijdens het liedje ‘De Verzoening’ van Sjors van der Panne werd het studioplafond volgehangen met honderden gloeilampen en bij de start van het nummer van O’Gene viel virtueel een doek naar beneden. Ook werden alle titels van de singles van de kandidaten in 3D letters in het decor geplaatst. Absolute hoogtepunten waren het virtuele Michael Jackson silhouet die tijdens de eerste maten van het nummer David Dam meedanste en uit elkaar spatte en de spectaculaire kathedraal die in de studio werd geplaatst, waarin Emmaly Brown haar nummer ‘Beautiful’ zong. Lees verder

Thu, 18-December-2014 09:40 | Show & Events

First Impression kiest Meindl werkschoenen

First Impression Audiovisueel is een bedrijf datgespecialiseerd is in verkoop, installatie en verhuur van professionele audiovisuele apparatuur voor de zakelijke markt. Klanten variëren van retail tot horeca en van onderwijs tot sportcentra. Het bedrijf installeert onder andere unieke AV-Experiences in opdracht van klanten. Met het oog op veiligheid en comfort heeft het bedrijf In overleg met Stagefreaks qua veiligheids-schoenen gekozen voor het merk Meindl.

Vaak is men aan het werk gedurende de afbouwperiode van een bedrijfspand of tijdens de op/afbouw van beurzen en evenementen. Veiligheid en comfort zijn daarom van extra groot belang voor de medewerkers. Zij maken namelijk lange dagen in een dynamische en hectische werkomgeving. In overleg met Stagefreaks heeft het team van First Impression gekozen voor schoenen van het merk Meindl. Het zijn robuuste en eigentijdse werkschoenen van hoogwaardige Duitse kwaliteit. Men koos voor het type Woodwalker met de S3 Norm. De hoge werkschoenen van Meindl bieden stevigheid en bescherming voor onder andere de achillespees.

Meer informatie over de classificering van veiligheidsschoenen vind je hier: www.stagefreaks.nl/blog/cat/Informatie/post/Werkschoenen-in-de-Evenementenbranche 

Lees verder

Thu, 18-December-2014 09:34 | Film & TV

PresTop op Integrated Systems Europe

Het gebruik van mobiele telefoon en tablet is onderdeel geworden van ons dagelijks leven. Doordat het dataverkeer flink is toegenomen, en dit door de komst van 4G alleen maar zal stijgen, zullen ook de batterijen van deze devices sneller leeg raken. PresTop is een bedrijf dat al meer dan 24 jaar actief is op het gebied van interactieve producten zoals onder andere touchscreens en informatiezuilen. De combinatie van presenteren, informeren en opladen heeft PresTop nu gecombineerd in een geheel nieuwe productlijn: De EminentLine Charging Tables en Totems.

Deze oplaadpunten zijn niet alleen uitgerust met beveiligde USB aansluiting, die per type device de correcte oplaadspanning geven, maar ook optioneel met lockers en keypad. In deze lockers kunnen gebruikers veilig hun telefoon of tablet opladen. De Charging Tables, die de vorm hebben van een statafel, zijn daarnaast uitgerust met een 22” Multitouch scherm en Omnitapps software.
Tijdens ISE 2015 zullen, naast deze oplaadpunten ook informatiezuilen- en selfservice kiosken worden geïntroduceerd.
PresTop is te vinden bij stand 8-D250 en stand 8-F230 (Omnivision). Lees verder

Fri, 12-December-2014 11:36 | Show & Events

Vogelís Professional project in wereld van micro-organismen

Eind september is het nieuwe Amsterdamse museum Artis Micropia geopend door Koningin Máxima. Micropia is 's werelds eerste museum waar de onzichtbare wereld van micro-organismen zichtbaar wordt gemaakt. Met behulp van de pop-out systemen (PFW 6870) van Vogel’s Professional is in het prachtige 19e eeuwse pand waarin Micropia gevestigd is, een indrukwekkende video wall gecreëerd. Op deze videowall worden minuscule microben, die niet met het blote oog waar te nemen zijn, aan het publiek getoond.
 
De enorme videowall bestaat uit 64 professionele schermen van 55 inch die geleverd zijn door Philips Signage Solutions (MMD). Vogel’s Professional is er trots op dat zij een bijdrage heeft kunnen leveren aan dit project en hoopt dat het educatieve en interactieve museum een groot succes wordt.  

Foto: Meike Hansen Lees verder

Fri, 12-December-2014 11:16 | Film & TV

Panasonic toont innovaties in laser en 4K op ISE 2015

Panasonic presenteert op ISE 2015 de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van 4K- en lasertechnologie. Daarnaast demonstreert Panasonic visuele oplossingen voor verschillende sectoren. De stand van 600 m² toont aan dat ISE een belangrijk evenement is voor Panasonic.

Jan Markus Jahn, directeur van Visual System Solutions: “ISE is het hoogtepunt van onze jaarlijkse marketingactiviteiten. De beurs  is voor ons de ideale plek om onze end-to-end serie projectors en displays te tonen en om de werkelijke kracht van onze audiovisuele oplossingen te laten zien, zoals displays in openbare ruimtes of in het onderwijs. Onze technologie draagt in talloze sectoren bij aan een verbetering van de communicatie, de bekendheid van merken, het bereiken van nieuwe klanten en het optimaliseren van de klantervaring."
 
Innovaties
Innovaties die aankomend jaar gepresenteerd worden, zijn de 4K-projectoren, laserprojectoren met een uitstekende helderheid en de opvolger van de DZ21K, Europa’s succesvolste projector met hoge helderheid. Panasonic toont ook de nieuwe oplossing voor bewaking op afstand en managed services. Panasonic laat onder meer de resultaten van een proef bij een bekende Engelse universiteit zien, waar gebruik wordt gemaakt van het eigen Early Warning-systeem van Panasonic. Op de beurs worden ook voorbeelden getoond van inspirerende case study's van Panasonic en van de manier waarop klanten geavanceerde technologie kunnen inzetten ter ondersteuning van live-evenementen.
 
Koploper in lasertechnologie
Panasonic is koploper als het gaat om het overschakelen naar projecties met een laserlichtbron. Het assortiment wordt verder versterkt met onderhoudsvrije laserprojectoren met hoge helderheid. “We zien een sterke groei van projectoren met een laserlichtbron, die jarenlang uitstekende prestaties leveren met hoge helderheid en zeer natuurgetrouwe kleurweergave. Er is al veel belangstelling uit het onderwijs en van publieksattracties, waar projectoren vaak continu moeten werken en een onderhoudsvrije werking een belangrijk pluspunt is”, voegt Jan Markus Jahn toe.
 
De eerste 4K-projector
Een jaar na de introductie van een 98-inch professionele 4K-display wordt dit jaar op ISE de eerste 4K-projector van Panasonic geïntroduceerd. “De 4K-projector is het nieuwe vlaggenschip van ons projectorassortiment”, aldus Jahn. “We introduceren een projector voor grote evenementen, met een nieuwe technologie met vier keer zoveel pixels. Dit is uniek in de branche. Deze projector vormt een aanvulling op onze 4K-omroepmediaproducten, videocamera's, televisies en displays, en laat zien dat Panasonic de 4K-technologie nu in het  hele assortiment aanbiedt.” 
 
Toonaangevende helderheid
De opvolger van de PT-DZ21K, zal waarschijnlijk voor veel gespreksstof zorgen op de beurs. Europa's toonaangevende projector met hoge helderheid is op grote schaal gebruikt sinds de introductie op de Olympische Spelen in Londen in 2012. “De DZ21K wordt bij vele, grote evenementen ingezet, zoals onlangs nog bij de lancering van het album ‘Ghost Stories’ van Coldplay en bij de viering van het 555-jarig bestaan van de stad Boekarest”, aldus Jahn. “Het verbeteren van een topproduct is altijd een uitdaging, maar het is ons gelukt. We kunnen niet wachten om het aan iedereen te laten zien.” Lees verder

Mon, 08-December-2014 09:12 | Film & TV

Kroonluchterverhuur levert aan The Voice of Holland

Bijna 2 miljoen kijkers zagen afgelopen vrijdag de kristallen kroonluchters van Kroonluchterverhuur in de vierde liveshow van The Voice of Holland. Fonkelend kristal op de Nederlandse Televisie. Kroonluchterverhuur leverde grote kroonluchters van twee meter hoog tijdens de live-uitzending van de populaire talentenjacht. Tijdens het optreden van Guus Mulder zijn de luxe blikvangers gebruikt om extra sfeer te creëren tijdens het nummer Thinking out Loud.

Kroonluchterverhuur werkte direct in opdracht van Talpa, het mediabedrijf van John de Mol. Eerder al leverde kroonluchterverhuur voor Idols, X-Factor en Hollands got Talent.

Meer informatie op: www.kroonluchterverhuur.nl Lees verder

Fri, 05-December-2014 13:46 | Broadcast & Audio Techniek

Veroniklaas maakt tienduizenden kansarme kinderen blij

Sinterklaas heeft uit handen van Erik de Zwart een cheque ontvangen om tienduizenden kansarme kinderen in Nederland blij te maken op pakjesavond. Deze kinderen wonen vaak bij (pleeg)ouders of instellingen waar geen geld is voor cadeaus. Met de Veroniklaas-actie voor Actie Pepernoot, in samenwerking met Nationaal Fonds Kinderhulp en de VriendenLoterij, kunnen deze kinderen wel een mooi Sinterklaasfeest vieren.

Erik de Zwart, Station Director Radio Veronica: 'Ik ben enorm trots op het resultaat van de Grote Radio Veroniklaas Actie. Afgelopen weken hebben wij acties op touw gezet, zoals het organiseren van showcases, om zoveel mogelijk donaties binnen te halen en aandacht te vragen voor deze speciale groep kinderen. Samen met onze dj's en de aangesloten organisaties kunnen nu 51.084 kinderen toch een cadeau krijgen op pakjesavond. Ook zij hebben nu iets om naar uit te kijken en dit is waarom wij ons zo hebben ingezet voor Actie Pepernoot.'

Lees verder

Thu, 04-December-2014 09:59 |

Freelancers positief over inkomsten 2015

Een meerderheid van de freelancers verwacht in 2015 meer inkomsten te genereren. Dat blijkt uit onderzoek onder 401 aan payrollbedrijf Tentoo verbonden freelancers. Bijna 53% van de respondenten denkt volgend jaar meer te verdienen. Ongeveer 42% verwacht in 2015 dezelfde inkomsten als dit jaar te hebben en slechts een enkeling (bijna 5%) denkt er op achteruit te gaan.

Vrijwel alle freelancers verwachten in 2015 hetzelfde aantal of zelfs meer opdrachten te krijgen. Van de respondenten denkt 45% volgend jaar meer klussen te kunnen doen. Exact de helft van de freelancers gaat er van uit minimaal hetzelfde aantal opdrachten te krijgen. Slechts een kleine groep (5%) rekent op een vermindering van het aantal opdrachten.

Terecht
Paul den Ronden, algemeen directeur van Tentoo: “Uiteraard zijn freelancers optimistisch. Het zijn ondernemers, die vol overtuiging elke uitdaging aan gaan. Zij verwachten natuurlijk hiermee succes te behalen. Bovendien is hun optimisme terecht. Door de invoering van de Wet werk en zekerheid beperkt de overheid het gebruik van flexibele arbeidscontracten. Maar bedrijven hebben juist behoefte aan flexibele arbeidskrachten. Daarom maken ze sneller gebruik van freelancers. De kans is dus groot dat ze inderdaad meer gaan verdienen.”

Gelukkig
Freelancers zijn over het algemeen gelukkig. Gemiddeld geven ze zich een 7,5 als ze aan hun geluk een cijfer moeten hangen. Het zelf kunnen indelen van de werktijd noemen freelancers als voornaamste reden voor hun geluk. Ruim de meerderheid (54%) is blij als freelancer aan de slag te zijn. Ruim 37% van de deelnemers aan het onderzoek zou liever in loondienst werken.  Lees verder

Wed, 03-December-2014 10:40 | Film & TV

Nieuw Nederlands production music label: blinq

Op donderdag 27 november 2014 zag blinq, een nieuw Nederlands production music label, het levenslicht. blinq is volgens de mensen erachter "the new ass kickin’ sound of production music". En daar is niets teveel mee gezegd. Muziek die specifiek gecomponeerd wordt voor gebruik in commercials, TV programma’s, documentaires en corporate video’s. Maar die met live musici in studio’s als Wisseloord opgenomen wordt en klinkt alsof het met gemak de strijd kan aangaan met releases van grote artiesten.

blinq is een partnership tussen All Music Publishing en Evertone Music Productions. All Music Publishing is met www.allmusic.nl de grootste online uitgever van production music in de Benelux. Evertone Music Productions is gespecialiseerd in het produceren van custom made muziek voor diverse projecten. "Je zou denken dat er al genoeg aanbod van production music is", zegt Ferry van Beek,
directeur/eigenaar van All Music Publishing. "Dat lijkt misschien zo, maar toch vonden we het nu de juiste tijd voor een eigen label. We hebben meer dan 15 jaar ervaring in wat klanten verwachten van muziek. Die ervaring stoppen we nu in blinq. En in Evertone hebben we de perfecte partner gevonden voor het opzetten en uitbouwen van blinq. Sander Kerklaan en Michel van der Zanden zijn gedreven gasten die perfect begrijpen wat tegenwoordig van production music wordt verwacht. Bovendien zijn hun production skills fenomenaal."

Michel van der Zanden: "Een eigen production music label stond al een tijdje op onze bucket list. We hadden echter geen zin om in ons eentje de promotie en wereldwijde distributie te gaan doen." Het zoeken van de juiste partner bleek sneller te gaan dan verwacht. "Het ene moment zit je te praten met Gaynor Fawkes en Ferry van Beek van All Music Publishing over een mogelijke samenwerking en een week later is het vol gas vooruit omdat je een nieuw label gaat opzetten! All Music Publishing heeft via www.allmusic.nl niet alleen een groot netwerk in de Benelux, ze hebben ook de juiste contacten om blinq internationaal uit te rollen."

Meer informatie: www.blinq-music.com Lees verder