Nieuwsoverzicht

Fri, 21-November-2014 16:01 | Film & TV

Samenwerking Infostrada en IFFR

International Film Festival Rotterdam (IFFR) heeft een meerjarige overeenkomst afgesloten met Infostrada Creative Technology voor het uitbrengen van festivalfilms via aangesloten wereldwijde VoD-platforms, waaronder iTunes, YouTube, Vimeo, Google Play en PlayStation Network. Naast een digitale release krijgen de films ondersteuning op het gebied van marketing via de online kanalen van IFFR. Via ‘Tiger Release’ kan de onafhankelijke filmindustrie de komende jaren direct samenwerken met IFFR en Infostrada voor het uitbouwen van een flexibel distributiemodel en het vinden van een breder publiek. De eerste films die in aanmerking komen voor ‘Tiger Release’ zijn de films in de officiële selectie van de aankomende editie van International Film Festival Rotterdam van 21 januari t/m 1 februari 2015.

De samenwerking is opgezet omdat het voor onafhankelijke filmmakers, producenten en sales agents steeds lastiger wordt om zowel internationale distributiekanalen als een breed publiek te vinden in een veranderende markt. ‘Tiger Release’ wil deze uitdagingen aanpakken door filmmakers toegang tot distributieplatforms te bieden en ze aan te moedigen om meer betrokken te zijn bij het uitbrengen van hun eigen werk. De flexibiliteit van ‘Tiger Release’ maakt het mogelijk om de samenwerking af te stemmen op de wensen en behoeften van de deelnemende filmmakers op zowel korte als lange termijn.

‘Tiger Release’ biedt de onafhankelijke rechthebbenden de mogelijkheid om hun werk rechtstreeks in internationale territoria uit te brengen op VoD, met de bijkomende marketing van IFFR’s VoD-kanalen als extra steun in de rug. Infostrada Creative Technology, dat grote Amerikaanse filmstudio’s als klant heeft, zal rechtstreeks met regisseurs en producenten werken. Daarmee krijgen de makers direct controle over plaats en tijdstip van hun release en zijn ze verzekerd van een maximaal aandeel van de omzet. Op verzoek kan Infostrada de deelnemende films via haar beveiligde servers versturen naar andere internationale filmfestivals die de films ook willen vertonen, of tegen gereduceerd tarief leveren via DCP.

IFFR-directeur Rutger Wolfson, bij de bekendmaking van de samenwerking: “IFFR is toegewijd aan het ondersteunen van filmmakers en hun films in het snel veranderende digitale tijdperk. Onze steun aan filmmakers gaat verder dan de twaalf dagen van het festival. Die twaalf dagen staan voor een belofte om publiek te helpen vinden voor de creatieve en gevarieerde films uit ons programma, in de maanden en jaren die daar op volgen. ‘Tiger Release’ zal daar een enorme bijdrage aan leveren. Dit, samen met het Hubert Bals Fonds, CineMart en het festivalprogramma, is wat IFFR zo’n uniek en actief ondersteunend festival maakt.”
Zakelijk IFFR-directeur Janneke Staarink voegde daaraan toe: “IFFR gebruikt het liefst de nieuwste ontwikkelingen om daarmee filmmakers en hun films tot steun te zijn. We zijn daarom erg opgetogen over de samenwerking met Infostrada Creative Technology in het ‘Tiger Release’ project. Het is een innovatief en inspirerend partnerschap tussen een toonaangevend cultuurmerk en een leading technologiebedrijf. ‘Tiger Release’ zal een enorm positieve impact hebben op een van de grootste uitdagingen in het hedendaagse filmlandschap: de distributie van de onafhankelijke film. We kijken ernaar uit om samen met filmmakers een hoogwaardige en flexibele tool te ontwikkelen dat aan deze distributiebehoefte voldoet.”

Karel van der Flier, CCO DutchView & Infostrada Creative Technology: ”‘Tiger Release’ biedt filmmakers en filmliefhebbers de unieke kans om virtueel bij elkaar te komen. Door middel van Infostrada Creative Technology’s UpperEast kunnen onafhankelijke filmmakers een wereldwijd publiek bereiken op bijvoorbeeld iTunes en Google Play. Filmliefhebbers krijgen ‘on demand’ toegang tot artistieke films van hoge kwaliteit. Deze samenwerking past niet alleen bij Infostrada Creative Technology’s visie op VoD, maar past ook bij hedendaags cultureel ondernemerschap.”.



  Lees verder

Wed, 19-November-2014 16:26 | Show & Events

Pronorm preferred supplier GLOW Eindhoven

Voor de negende keer was Eindhoven van 8 t/m 15 november jl. versierd met lichtgevende sculpturen en projecties. Als preferred supplier van alle technische voorzieningen voor het gehele festival verzorgde Pronorm dit jaar diverse grootbeeldprojecties inclusief licht en geluid. Dit jaar was Pronorm maar liefst bij ruim 17 projecten betrokken. Het thema dat de kunstenaars deze editie van GLOW uitdaagde, was er één met een diepere betekenis. Met 'Stad in beweging' wilde de organisatie ook bezoekers in beweging krijgen en een verrassende kijk op de levendige stad bieden.

De hoogtepunten van het evenement waren vooral de kunstwerken op de Parklaan, bij de Augustijnenkerk en de Catharinakerk. Allemaal kunstwerken waarvoor Pronorm de complete technische installaties heeft verzorgd. In samenwerking met een vast netwerk aan kunstenaars en ontwerpbureaus realiseerde Pronorm niet alleen de gehele grootbeeldprojectie en videomapping met (Pani) projectoren, maar verzorgde zij tevens het licht en geluid. GLOW trok dit jaar 650.000 bezoekers. Een record, want vorig jaar kwamen er 520.000 mensen af op het evenement. Foto:  Lees verder

Wed, 19-November-2014 16:24 | Show & Events

Tiesto en Efteling slaan handen ineen

De Efteling is een bijzondere samenwerking aangegaan. Samen met de wereldberoemde DJ Tiësto brengt het attractiepark in Kaatsheuvel een coproductie van Aquanura, de derde grootste fonteinenshow ter wereld. De nieuwe Aquanura-show is een 12 minuten durend schouwspel op een dancemix van bekende Tiësto- en Efteling-klassiekers.

De Tiësto-Aquanura show is inzetbaar voor (zakelijke) evenementen, maar zal ook tijdens speciale momenten als Oud & Nieuw, in de voorjaarsvakantie en op de negen zaterdagen van het Negen Pleinen Festijn (zomerperiode) voor bezoekers van de Efteling te zien zijn. De première van de feestelijke show vindt plaats op dinsdag 16 december tijdens een besloten evenement.
 
Voorzitter Raad van Bestuur van de Efteling, Fons Jurgens, licht de samenwerking toe: “De samenwerking met één van ’s werelds beste internationale dj’s stond al lang hoog bovenaan ons wensenlijstje. Tiësto is Brabander in hart en nieren en vanaf het eerste moment ook enthousiast over de indrukwekkende fonteinenshow Aquanura. De logische samenwerking met hem was in dat opzicht snel beklonken.”
 
Tiësto zelf reageerde enthousiast op het zien van de show: “De sprookjesachtige melodieën in combinatie met mijn vette beats maken dit tot een sensationele versie van Aquanura! Ik ben benieuwd hoe alle Efteling- en Tiësto-fans op de geweldige show gaan reageren.”
  Lees verder

Thu, 13-November-2014 10:04 | Show & Events

Shure ULX-D Bodypack-zender nu ook verkrijgbaar met LEMO3 Connector

De bodypack-zenders van ULX-D Digitaal Draadloze Systemen zijn vanaf nu ook beschikbaar met een LEMO3 connector.
ULX-D is een premium digitaal systeem met 24-bits/48KHz audio en levert spectrum-efficiënte RF prestaties. ULX-D is de professionele oplossing voor veeleisende theater en podium toepassingen. ULX-D is voorzien van transparant helder geluid en geavanceerde encryptie. De (AES)256-bit Advanced Encryption Standard garandeert volledige privacy voor events en theatershows. ULX-D is naadloos te integreren in huidige media controle systemen en maakt gebruikt van de nieuwste rechargeability technologie. Dit zorgt voor een prestatieduur van 12 uur voor de handheld en bodypack-zenders.
 
ULX-D ontvangers zijn uitgerust met een uitgebreide set functies, waaronder de High Density modus, DANTE en Bodypack Frequency Diversity. Deze features zijn afkomstig uit het Axient systeem. Bodypack Frequency Diversity maakt gelijktijdig zenden over twee onafhankelijke frequenties mogelijk voor een ononderbroken audiosignaal.
 
Wilt u een demonstratie of aanvullende informatie over ULX-D ontvangen? Neem dan direct contact op met de Customer Service afdeling via 0345-63888 of via de info@shure.nl. Lees verder

Tue, 11-November-2014 14:59 | Show & Events

Ticketscript benoemt Duco Smit als Country Director Nederland

Ticketscript, Europees marktleider in self-service ticketing software, benoemt Duco Smit als Country Director Nederland. De benoeming is onderdeel van de snelle groei van ticketscript. Smit stuurt in deze nieuw opgezette functie de commerciële  afdelingen aan en is verantwoordelijk voor het beheer en verder uitbouwen van het klantportfolio.
 
Smit is sinds 2007 werkzaam voor ticketscript en is daarmee de eerste medewerker die is aangenomen door de oprichters. In deze periode heeft hij verschillende commerciële functies doorlopen en een gedegen track record opgebouwd. Zo heeft hij onder meer een belangrijke rol gespeeld in de huidige samenwerking met klanten als UDC, de Verzamelaarsjaarbeurs, Groezrock en Q-music.
 
De benoeming van Smit komt in een tijd van snelle groei. Eerder dit jaar heeft het bedrijf een investering aangekondigd  van 7 miljoen GBP (9 miljoen Euro) van het prestigieuze Londense FF&P Private Equity. De investering past in het streven van ticketscript om internationaal verder uit te breiden. De afgelopen jaren  zijn er via ticketscript meer dan 14 miljoen kaarten verkocht voor meer dan 80.000 evenementen.
 
“We zijn zeer verheugd met de benoeming van Smit tot Country Director Benelux” aldus Frans Jonker, CEO ticketscript.  “Duco kent  ticketscript in al zijn facetten van binnenuit en dat is cruciaal voor de snelle groei die het bedrijf nu doormaakt.
 
Smit vult aan “ Onder andere door continue innovatie is ticketscript gegroeid van 4 naar ruim 100 medewerkers en 5 internationale vestigingen. Ik ben er trots op vanaf het begin onderdeel te zijn van deze groei. In mijn nieuwe rol ga ik de commerciële afdelingen, bestaande uit sales en account management, gezamenlijk aansturen om nog meer slagkracht te creëren binnen de huidige en nieuwe markten waarin ticketscript opereert.”
  Lees verder

Mon, 10-November-2014 11:24 | Show & Events

Nationaal Evenementen Symposium 2014 (19 nov.)

De VVEM en de Sectie Evenementen- & Horecabeveiliging van de Nederlandse Veiligheidsbranche kondigen met trots de vierde editie aan van het Nationaal Evenementen Symposium. NES2014 zal plaatsvinden op woensdag 19 november 2014 in de Amsterdam Arena. Het Nationaal Evenementen Symposium is het jaarlijkse platform voor kennisuitwisseling en debat over de veiligheidsaspecten van evenementen. Evenementenmakers, de betrokken overheidsdiensten, veiligheidsregio's, politie, brandweer, GHOR en adviseurs komen tijdens dit symposium bij elkaar om actuele kwesties te bespreken. 

Het thema voor NES2014 is “Het evenement en de omgeving”. Welke risico’s levert het evenement voor de omgeving? En welke risico’s levert de omgeving voor het evenement? Waarmee moet bij de vergunningverlening rekening worden gehouden? Themasessies zullen gaan over de bevoegdheden en verantwoordelijkheden van verschillende partijen rond het evenement, het beslag dat een evenement legt op de natuurlijke omgeving en bijvoorbeeld geluidsoverlast. Praktische tips en voorbeelden worden gepresenteerd, onder andere over het al dan niet ontruimen van een evenemententerrein met veel publiek.

Inschrijven voor NES2014 kan nog steeds via www.nes2014.nl. Daar vind je ook het volledige programma. De prijsstelling blijft gelijk aan die in 2013.

Lees verder

Fri, 07-November-2014 18:56 | Theater & Podia

Robin de Levita bouwt theater voor The Hunger Games

Theaterproducent Robin de Levita gaat in Londen een theaterversie maken van de filmtrilogie The Hunger Games. De theaterbewerking gaat in de zomer van 2016 in première in een innovatief gebouw dat hiervoor speciaal wordt gebouwd, naast het Wembley Stadion. In Nederland liet De Levita eerder theaters bouwen voor de voorstellingen Soldaat van Oranje en Anne, over het leven van Anne Frank. 

Details over de productie en de bouw van het theater in Londen zijn nog niet bekendgemaakt. Tim Phelan, marketingdirecteur van Lionsgate, het bedrijf achter de filmtrilogie, laat in een persbericht weten: ''Robin de Levita en zijn productieteam zijn de perfecte partners om The Hunger Games live op het toneel te brengen. Hun creatieve ideeën, gecombineerd met state-of-the-art technologie, zullen fans over de hele wereld een unieke en meeslepende ervaring bezorgen.'' (ANP)
 
Lees verder

Thu, 06-November-2014 14:00 | Show & Events

AV-apparatuur onder de virtuele hamer

Op zoek naar AV- of lichtapparatuur? Van 14 november t/m 20 november organiseert BVA-Auctions, in opdracht van belanghebbende, de online veiling ‘Professioneel A/V apparatuur te Kelpen.’ Het veilingaanbod omvat onder meer mengpanelen, luidsprekers, microfoons, basversterkers, gitaarversterkers, lichtapparatuur van merken als Behringer, Optimus, Miller & Kreisel etc. Voor het juiste bod, kan één van deze producten voor u zijn! Vrijdag 14 november 2014 van 9.00 tot 12.00 kunt u alle producten bekijken op de volgende locatie: Rutherfordweg 101-103, 3542 CN Utrecht. Nieuwsgierig en wilt u meer informatie? Kijk dan hier: https://www.bva-auctions.com/auction/index/12147     Lees verder

Thu, 06-November-2014 12:18 | Show & Events

Nederlands bedrijfsleven ontdekt wereldproduct van eigen bodem

De PresTop Group geeft de Nederlandse ondernemer nu exclusief de gelegenheid haar innovatieve producten van wereldfaam van dichtbij te bekijken. Tijdens de Interactive Experience Days op 11 t/m 13 november, 9 t/m 11 december en 20 t/m 21 januari presenteren zij de nieuwste touchscreen apparatuur, software en diensten in hun Experience Centre aan de Dintel 31 te Best. Steeds meer Nederlandse bedrijven voelen de noodzaak om in te spelen op de trend dat alles om ons heen interactief wordt. Zij zoeken naar interactieve toepassingen om hun producten en/of diensten op speelse wijze te introduceren aan hun klanten of bezoekers. Dat een onderneming binnen de eigen landsgrenzen hierin kan voorzien blijkt vaak een aangename verrassing. 
 
De rest van de wereld weet het echter al jaren;  PresTop is dé specialist als het gaat om interactieve totaaloplossingen. Al meer dan 24 jaar combineren zij techniek, innovatie en design als geen ander waardoor zij een ijzersterke positie hebben weten te veroveren op de buitenlandse markt. Ze ontwikkelen software, waaronder de internationaal bekende Omnitapps, en ontwerpen de nieuwste touchscreens, touchtafels en informatiezuilen. Lokale bedrijven nemen de productie voor rekening, waarna de interactieve toepassingen door het PresTop team worden geassembleerd en geïnstalleerd bij de opdrachtgever. 
 
De PresTop Group geeft de Nederlandse ondernemer een exclusief kijkje in de keuken tijdens de Interactive Experience Days. Op 11 t/m 13 november, 9 t/m 11 december en 20 t/m 22 januari pakken zij extra uit in hun bedrijfspand te Best. Tijdens deze dagen tonen zij innovatieve toepassingen zoals recent geleverd aan o.a. Royal Canin, het Watersnoodmuseum, Lenovo en diverse andere relaties. Daarnaast worden de nieuwste touchscreens, touchtafels en informatiezuilen gepresenteerd en de laatste software releases geïntroduceerd. 
 
Meld u nu gratis aan en beleef de kracht van interactie: http://prestop.nl/contact/ Lees verder

Wed, 05-November-2014 16:25 | Film & TV

Nieuwste editie AV & Entertainment online

De nieuwste editie van AV & Entertainment is inmiddels in zijn geheel online terug te vinden middels de link onderaan dit bericht. In deze editie o.a. het licht in het nieuwe Doornroosje in Nijmegen, het nieuwe audiosysteem in Carré, Monster Jam XXL, IBC 2014, de Fisherman's Friend StrongmanRun, de nieuwe studio's van RTV Noord-Holland en AT5, het belang van goede evenementenverzekeringen, het nieuwe Theater de Stoep en veel meer. De hele uitgave én de losse verhalen vind je via deze link: http://blocks.mvmm.nl/view/AV&Entertainment/235/AV&Entertainment-nr5-2014  Lees verder