Nieuwsoverzicht

Tue, 30-September-2014 09:30 | Broadcast & Audio Techniek

Sky Radio heeft meeste luisteraars

Sky Radio is de nieuwe bereiksleider van Nederland. Met ruim 3 miljoen verschillende luisteraars per week is er geen radiostation zo groot als Sky Radio. Dit blijkt uit de luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de meetperiode juli - augustus 2014, die NLO/GfK vanmorgen publiceerde. Philip Alberdingk Thijm, CEO Sky Radio Group: "We werken met Sky Radio keihard voor onze luisteraars aan de beste muziekmix en de mooiste acties. Geweldig dat we als non-stop muziekstation weer op de nummer 1 positie staan én het enige radiostation boven de 3 miljoen luisteraars zijn. Dat is iets om heel trots op te zijn!"

Flinke groei bij 20-34 jarigen
Naast de positieve bereikscijfers blijft in de belangrijke doelgroep 20-34 jaar het marktaandeel van Sky doorstijgen: binnen een jaar tijd is het marktaandeel met 33% gegroeid. De jonge vrouwen weten met een marktaandeel van 13,4 procent de non-stop zender goed te vinden. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is dit een groei van ruim een kwart.

Lees verder

Tue, 30-September-2014 08:41 | Film & TV

SBS komt met SBS 9

SBS komt begin 2015 met SBS 9, nast SBS 6, Net 5 en Veronica de vierde zender van SBS. Bij de nieuwe zender zal de focus liggen op films en series, zo vertelde Remko van Westerloo tijdens de najaarspresentatie van SBS op Ibiza. Volgens Van Westerloo zijn de distributiedeals met de kabelaars al rond. De zender krijgt een vrouwelijk profiel, dus het wordt géén gokzender, zoals eerder in de media werd gesuggereerd.

Op SBS9 worden vooral veel films en series geprogrammeerd.  Volgens televisiedirecteur Van Westerloo krijgt hij dit soort films en series vaak mee in pakketverkoop, maar kan hij ze niet kwijt op de andere zenders. Volgens hem kost de nieuwe zender weinig extra
: "De nieuwe zender komt bij iedereen prominent op de afstandsbediening, in ieder geval tussen plek 1 en 20, maar we zetten uiteraard in op plek 9. Dit zou betekenen dat de SBS-zender Net5 een nieuwe plek krijgt in de zenderlijsten."

 

Lees verder

Thu, 25-September-2014 11:40 | Show & Events

Bijzondere week voor Livetime Productions

De afgelopen week was een heel bijzondere week uit het leven van Livetime Productions. Met maar liefst zeven producties in een dikke week tijd was het topdrukte! Stuk voor stuk verschillende producties variërend van corporate events voor Randstad en de Postcode Loterij, gebouwenprojectie in Haarlem, een sportevent in Den Haag tot aan een heel bijzonder vredesconcert in de Ziggo Dome. Met het gehele Livetime team is de afgelopen weken keihard gewerkt aan deze bijzondere producties, waar vol trots op wordt teruggekeken! Een overzicht....

Postcode Lottery Green Challenge
Een internationale competitie in de Gashouder te Amsterdam. Deze wedstrijd beloont het meest innovatieve en duurzame idee dat leidt tot reductie van CO2-uitstoot. In opdracht van de Postcode Loterij verzorgde Livetime de hele technische productie van dit corporate event.

Paviljoen Welgelegen
In verband met de viering van 200 jaar Koninkrijk werd het provinciehuis in Haarlem omgetoverd tot een openluchttheater. Door middel van een uniek visueel spektakel waren beelden van het waterrijke Noord-Holland en de geschiedenis van Paviljoen Welgelegen te zien. Livetime verzorgde de gehele technische productie hiervan in opdracht van Fest!vents.

Nederlands Film Festival
In dezelfde week is de opbouw van het Nederlands Film Festival begonnen in de grote zaal van Tivoli Vredenburg. Op het Neude in Utrecht is de NFF huiskamer ingericht waar men van de Nederlandse televisie kan genieten.

Vredesloop
In het Vredesweekend van 20/21 september vond de tweede editie van de Vredesloop plaats in Den Haag. Het was met 8000 deelnemers een groot succes. In opdracht van Like 2 Organize verzorgde Livetime de gehele site productie van dit loopevent.

175 Jaar Spoor in Nederland
In ditzelfde weekend verzorgde Livetime in opdracht van Xsaga de productie van 175 Jaar Spoor in Nederland op het station van Amsterdam Centraal. Tijdens een toneelvoorstelling van Pieter Kramer werd vertoond dat de eerste trein, De Arend, over het traject van Amsterdam naar Haarlem reed.

Masterpeace in Concert
Als afsluiting van het Vredesweekend verzorgde Livetime in opdracht van Masterpeace en Brand New Live de technische productie van een uniek vredesconcert in de Ziggo Dome te Amsterdam. Tijdens dit concert kwamen maar liefst 40 artiesten uit verschillende conflictgebieden over de hele wereld samen om gezamenlijk een muzikaal statement te maken: music above fighting.
Onder begeleiding van het Metropole Orkest brachten zij gezamenlijk met Oleta Adams en Van Velzen een prachtig concert ten gehore. In het voorprogramma stonden verder Niels Geusebroek, Tim Akkerman, Leonie Meijer en Karsu Donmez. Livetime heeft uiteraard een warm hart toegedragen aan dit goede doel.  Lees verder

Wed, 24-September-2014 11:57 | Theater & Podia

ASL levert digitaal intercomsysteem Tivoli Vredenburg

Ontworpen om jaarlijks 500.0000 bezoekers te kunnen ontvangen, heeft het nieuwe Tivoli Vredenburg een vloeroppervlakte van 31.000 m², met 5 zalen, 22 kleedkamers, 11 circulatieruimtes, 24 bars/restaurants, kantoren en technische ruimtes. Het bleek lastig om voor dit mega project een intercomsysteem te vinden dat aan alle gebruikseisen voldoet, maar ASL had de ideale oplossing.
 
Na jarenlange discussies over het onder één dak brengen van Tivoli en Vredenburg, de belangrijkste muziekcentra van Utrecht, werd uiteindelijk besloten om Vredenburg gedeeltelijk te slopen, de symfoniezaal van Vredenburg te renoveren en 21.500 m² nieuwbouw te plegen. Aan het in Utrecht gevestigde Switch Concepts werd de opdracht gegeven om te adviseren bij de keuze van een communicatiesysteem. Nadat Switch drie offertes voor intercom had aangevraagd en voorgelegd, koos het technisch team van Tivoli Vredenburg voor ASL Digital Intercom.
 
Het ASL systeem bestaat uit drie gekoppelde DS-4002 matrix units (geeft een 126 x 126 intercom matrix), 18 interface units, 15 DS-85 booster/data repeaters, 24 DS-290 beltpacks, 25 desktop speaker stations (met 2 tot 32 kanalen) en 22 DS-130L paging speakers.
 “Voor een gebouw met 9 verdiepingen, 5 auditoria en 22 kleedkamers is het van groot belang dat er een zeer flexibel intercom systeem is”, zegt Frank Verbeek van Switch Concepts. “Een groot voordeel van het ASL systeem is dat de bedrading naar de intercom posten zowel in “daisy chain” alsook in “ster” topologie uitgevoerd kan worden. Dit gecombineerd met de goede audio kwaliteit en  een gebruikersvriendelijke configuratie software maakt dat ASL Intercom de beste keus was.”
 
In het nieuwe gebouw is er geen vaste toewijzing van kleedkamers aan zalen. Voor de distributie van de meeluister en oproep signalen vanuit elke zaal naar die kleedkamers moest er dus een slimme oplossing komen. ASL leverde daarvoor haar DS-130L paging speaker, technisch gezien óók een intercom station. Daarvan hangt er één in elke kleedkamer. De unit heeft een knop voor het volume van het meeluistersignaal maar ook een overbrugging ('override') functie. Ook wanneer een volume knop naar nul is gedraaid, is een oproep van de stage manager hoorbaar, op een voor elke kleedkamer vooraf ingesteld niveau. Via de configuratie software kan elke DS-130L snel en eenvoudig worden toegewezen aan één van de 5 zalen. Regelmatig worden die toewijzingen gewijzigd, afhankelijk van wat er op een bepaalde dag in het gebouw gebeurt.
 
Alle intercom stations worden gevoed via de CAT-6 intercom lijnen, met als voordeel dat op de locaties van die stations  geen 230V aansluitingen nodig zijn. “Tivoli Vredenburg is Nederland’s grootste 'live music' zalencomplex en we zijn dan ook verheugd en trots dat ASL werd gekozen als intercom systeem voor dit prestigieuze project”, zegt Susan McLohon, Sales & Marketing manager van ASL. Lees verder

Tue, 23-September-2014 02:40 | Theater & Podia

Vacature bij Shure Benelux

Shure is sinds meer dan 85 jaar één van de marktbepalende bedrijven op het gebied van professionele en consumenten audio en de producten zijn op bijna alle podia van de wereld terug te vinden. Shure Distribution Benelux BV, met vestigingen in Culemborg en Brussel, is voor de versterking van het team in Nederland nu op zoek naar een fulltime medewerker(ster): Customer Service / Application (M/V).





Verantwoordelijkheden
• Je bent het aanspreekpunt voor klanten voor wat betreft telefonische verkoop, applicatie en afhandeling van orders.
• Als enthousiast muziekliefhebber sta je garant voor de betrouwbaarheid en de hoge eisen van de Shure producten.
• Algemene administratieve werkzaamheden behoren tot jouw dagelijkse taken.
• Je ondersteunt het verkoopteam met raad en daad.

De complete vacature, inclusief de vereiste profielkenmerken én de contactgegevens, vind je via onderstaande link:

http://www.shure.nl/het_bedrijf/careers/customer-service

Lees verder

Tue, 23-September-2014 09:48 | Film & TV

NBF seminar over 4K

In navolging van het Dutch ACES seminar in 2013 organiseert de NBF (Nederlandse Beroepsvereniging van Film- en televisiemakers) op veler verzoek wederom een soortgelijk event tijdens het Nederlands Film Festival, op maandag 29 september 2014 in Utrecht. Deze keer staat het thema 4K centraal. Er wordt niet alleen ingegaan op de vraag wat 4K inhoudt, maar ook op waarom je nu al in 4K zou moeten produceren.




Er zal aandacht zijn voor:

-          De techniek achter 4K
-          Archiveren in 4K
-          4K aanleveren bij grote internationale networks
-          Waarom filmen in 4K mooier is (door vooraanstaande DOP Geoff Boyle)

Voor, tijdens en na het seminar zal de industrie de mogelijkheden van 4K op camera- en postproductiegebied laten zien in verschillende stands die bij de Balzaal worden opgesteld.

Op de line-up o.a.:
Masterclass van Geoff Boyle (UK) – renowed DOP Geoff Boyle is known for his cinematography work on Mutant Chronicles (2008), Street Fighter: The Legend of Chun-Li (2009) and Dark Country (2009). In the last few years, Geoff is also advising people on digital technology and teaching workshops on Digital Cinema and 3D – www.gboyle.co.uk

Voor wie is het seminar?
Dit seminar is interessant voor nagenoeg alle professionals binnen de film/tv-branche. Voor zowel producenten, productieleiders, regisseurs als voor cameramensen, camera-assistenten, data-handlers, editors, VFX-sers, colorgraders.

Aanmelden
Toegangskaarten voor het seminar kunnen worden besteld via Eventbrite. Er zijn slechts 100 kaarten beschikbaar, dus reageer op tijd als je erbij wilt zijn.

Lees verder

Tue, 23-September-2014 09:09 | Film & TV

Samenwerking NFF en Buma

Buma en het Nederlands Film Festival (NFF) gaan samenwerken om meer aandacht te krijgen voor het Nederlandse filmproduct en de muziek die daarin een essentiële rol speelt. Muziek in films en het belang daarvan staat centraal tijdens deze editie, en zal in de toekomstige programmering een blijvend onderdeel vormen van een breder NFF.

Het NFF biedt haar bezoekers een uitgebreid muziekprogramma met de NFF Soundtrack Show, live uitvoeringen door grote orkesten, Q&A’s met prominente componisten van filmmuziek, concerten en nog veel meer.

Volgens directeur Frank Helmink van Buma Cultuur is deze samenwerking logisch. "Tijdens NFF is de hele filmindustrie in Utrecht. Muziek is een uitermate belangrijk onderdeel van een film. Dat wordt nog wel eens vergeten. Alleen daarom is het goed dat er tijdens een festival als het NFF aandacht is voor de componisten van deze filmmuziek."

Willemien van Aalst, directeur van het NFF: "Muziek bepaalt voor een belangrijk deel het succes van een film. Het verdient de aandacht die wij er tijdens deze en toekomstige edities aan geven. Met Buma kunnen wij de krachten bundelen om deze producten van Nederlandse bodem meer bekendheid en draagvlak te geven." Lees verder

Mon, 22-September-2014 02:15 | Broadcast & Audio Techniek

Tape terug op de kaart

Recentelijk werd bekend dat het LTO consortium de tape storage roadmap een veel langere toekomst toegedicht heeft dan in eerste instantie gedacht werd. Het pad waarop we nu de LTO6 generatie gebruiken, wordt in eerste instantie uitgebreid tot en met een LTO10, de opslagcapaciteit loopt dan op tot een duizelingwekkende 120 Terabyte op één enkele cartridge.

Fujifilm was al lang klaar voor deze geweldige onthullingen. De 'Nanocubic' technologie die Fujifilm voor haar nieuwe generaties tape gebruikt, zorgen voor een veel grotere dichtheid zodat er uiteindelijk een veel grotere concentratie data opgeslagen kan worden op hetzelfde formaat tape. Deze door Fujifilm gepatenteerde technologie brengt tape prestaties tot ongekende hoogten en met name in omgevingen waar grote stromen data (media-, entertainment-, healthcareindustrie) de revue passeren werd dit nieuws in dankbaarheid ontvangen. De techniek werd al langer gebruikt in StorageTek's T10000 enterprise tape storage omgevingen.

Een belangrijk voordeel is dat de partikels niet langer onderhevig zijn aan corrosie en daarmee wordt de gegarandeerde bewaartermijn verhoogd naar 30 jaar. Storage specialisten binnen de film- en healthcarewereld spreken van een doorbraak. Samen met de huidige generatie opslagsoftware (Frontporch, Archiware en Xendata) is het opslagmedium tape weer helemaal terug op de kaart. Sommigen melden een wedergeboorte, andere mensen spreken over een reïncarnatie van het medium tape. Duidelijk is dat er veel geld bespaard kan gaan worden en dat kan men dan inzetten voor branchegerichte investeringen.
  Lees verder

Thu, 18-September-2014 02:15 | Show & Events

Vernieuwde uitgave Handboek Evenementen Maken

De VVEM komt volgend jaar met een compleet vernieuwde uitgave van het Handboek Evenementen Maken, het handboek dat al tien jaar de standaard zet in de markt. De nieuwe en volledig geactualiseerde versie wordt in full colour uitgebracht. Daartoe heeft het bestuur van de VVEM besloten.

Het Handboek Evenementen Maken is het complete handboek voor iedereen die zich actief met evenementen bezighoudt. De essentiële juridische, organisatorische en technische vakkennis is in dit boek bijeengebracht. Alle onderwerpen worden systematisch behandeld, van vergunningverlening tot locatie, risicoanalyse en scenariodenken, vervoer en verkeer, milieu en natuur, horeca, publieksveiligheid en crowdmanagement, podiumtechniek en de verplichtingen die een evenement heeft naar medewerkers en bezoekers. Het boek geeft heldere definities, behandelt de relevante wet- en regelgeving en bevat daarnaast een schat aan praktische informatie en checklists voor het organiseren van een goed en veilig evenement. Kortom, een fraai naslagwerk zowel voor organisatoren en gemeentelijke diensten als voor locaties, toeleveranciers en opleidingen.

Sinds het verschijnen van de eerste editie van het Handboek Evenementen Maken (2004) heeft de evenementenwereld zich in hoog tempo ontwikkeld. Er zijn meer evenementen dan ooit, veel meer mensen werken in de sector. Social media en nieuwe technologie hebben nieuwe uitdagingen en mogelijkheden gebracht, de wet- en regelgeving is op tal van punten gewijzigd en op het gebied van veiligheid zijn nieuwe inzichten ontstaan door recente ervaringen en wetenschappelijke studies. Hoewel het Handboek tussentijds nog regelmatig is bijgewerkt, is nu de tijd rijp om het grondig te actualiseren en uit te breiden. 

Hèrald van de Bunt, voorzitter van de Vereniging van EvenementenMakers: "Als vereniging willen we de professionele vakkennis toegankelijk maken voor iedereen die bij evenementen betrokken is of daarvoor opgeleid wordt. De grote vraag naar het Handboek bewijst dat de markt daar ook behoefte aan heeft. Met deze nieuwe editie brengen we het Handboek weer helemaal bij de tijd."

Auteur Mr. B. Willem Westermann, uitvoerende secretaris van de VVEM: "Voor mij is het een mooie uitdaging om de nieuwste inzichten in het Handboek te verwerken. Met de publicaties die de laatste jaren nationaal en internationaal zijn verschenen zal ik er nog meer verdieping in kunnen brengen". 

Het nieuwe Handboek Evenementen Maken zal verschijnen in de loop van 2015. 

Lees verder

Thu, 18-September-2014 11:53 | Film & TV

Onderzoek: de keuzes van een bioscoopbezoeker

De meeste bioscoopbezoekers plannen hun bezoek 1 tot 5 dagen van tevoren, kopen een kaartje aan de kassa en doen er 10 tot 20 minuten over om met de auto naar de bioscoop te reizen. Behalve als je jong bent, een frequente bezoeker en in de stad woont. Dan is je beslissing impulsief, koop je een kaartje online en pak je de fiets. Deze en andere bevindingen staan in de nieuwe Bioscoopmonitor van Stichting Filmonderzoek.

Hieronder staan al de nodige bevindingen, maar het hele onderzoek is ook te downloaden op de website van de Stichting Filmonderzoek: http://www.filmonderzoek.nl/bioscoopmonitor-2013-2014 

In september 2013 kwamen op verzoek van Stichting Filmonderzoek marketeers van bioscopen en filmdistributeurs bijeen om te brainstormen over wat zij graag onderzocht zouden hebben. Het resultaat was een onderzoek naar de beslissingsprocessen van bioscoopbezoekers en filmkijkers. Dit onderzoek werd onderdeel van Bioscoopmonitor 2013/2014, het jaarlijkse onderzoeksrapport van Stichting Filmonderzoek uitgevoerd in opdracht van de Nederlandse Vereniging van Filmdistributeurs (NVF) en de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB). Hierin komen zoals elk jaar de demografische ontwikkelingen van het bioscoop- en filmtheaterpubliek aan bod, met dit keer speciale aandacht voor kinderen van 6 tot 15 jaar, bezoekers van Nederlandse films en een vergelijking met de afgelopen drie jaar. Het onderzoek naar beslissingsprocessen is verricht onder 2.000 respondenten, die representatief zijn voor de Nederlandse bevolking. Het ‘Beslissingsmodel’ van hoogleraar marketing Philip Kotler vormde een belangrijke basis voor het onderzoek, waarbij het beslissingsproces is opgedeeld in een aantal fasen.
 

Bioscoopbezoek als ontspanning
In iemands vrijetijdsbesteding kunnen meerdere motieven een rol spelen. Uit de Bioscoopmonitor blijkt dat bioscoopbezoek voornamelijk wordt gezien als ontspannend, als een uitje en als een gezellige activiteit met vrienden en/of familie. Mensen die ’s ochtend of ’s middags naar de bioscoop gaan doen dit vaker om zichzelf te ontwikkelen of om iets nieuws te leren en ’s avonds bezoekt men de bioscoop juist meer ter vermaak, ter ontspanning en als uitje. Bezoekers die ’s ochtends gaan, gaan in vergelijking met andere bezoekers eerder om iets gezelligs te ondernemen met vrienden en/of familie.

Stoelcomfort belangrijk voor bioscoopkeuze
Voor bioscoopbezoek is het filmaanbod altijd al belangrijk geweest. Dit blijkt dan ook uit het gegeven dat circa 4 op de 5 bioscoopbezoekers eerst een film kiest en daarna bepaalt welke bioscoop men zal bezoeken. In de helft van de gevallen spelen anderen in de directe omgeving een belangrijke rol bij zowel het inwinnen van informatie over films als bij de uiteindelijke filmkeuze. In de keuze voor een bioscoop is het filmaanbod natuurlijk belangrijk, maar ook het comfort van de stoelen en de aanvangstijden. De meest geliefde aanvangstijd is voor de meesten rond 20.00 uur, ongeacht de dag.

Bezoekers verder gelegen bioscoop gaan vooral voor omgeving
Elke ondernemer weet het: locatie is belangrijk. Bij een kwart van de bioscoopbezoekers valt de keuze op een andere bioscoop dan de dichtstbijzijnde. Ook hierbij zijn het filmaanbod, de stoelen en de aanvangstijden belangrijke redenen om voor deze bioscoop te kiezen. Maar ook de voorzieningen in de bioscoop en de omgeving spelen een belangrijke rol. Naarmate de reistijd toeneemt worden voorzieningen in de omgeving steeds belangrijker, terwijl aspecten als de ticketprijs en het type andere bezoekers steeds minder als redenen worden gezien om een verder gelegen bioscoop te bezoeken.

Bioscoopbezoek voor meesten geen impulsieve beslissing
De meeste bezoekers plannen hun bezoek 1 tot 5 dagen van tevoren, behalve bezoekers die vaak tot de incidentele bezoekers behoren zoals 55-plussers en inwoners van niet-stedelijke gemeenten. Zij plannen vaker dan andere bezoekers meer dan 5 dagen van tevoren. Bezoekers die vaak tot de frequente bezoekers behoren zoals 16- tot 29-jarigen en inwoners van zeer sterk stedelijke gemeenten plannen hun bezoek dan weer vaker dan andere bezoekers op de dag zelf.
Het kopen van een bioscoopticket gebeurt het meest aan de kassa of online. Met name 16- tot 23-jarigen kopen hun tickets via de website van de bioscoop. Hiernaast maken zij samen met de 24- tot 29-jarigen het meest gebruik van ticketautomaten. 65-plussers maken hiervan juist het minst gebruik; van hen koopt 3 op de 4 diens ticket aan de kassa.
Ten slotte kost de reis naar de bioscoop ruim de helft van de bezoekers tussen de 10 en de 20 minuten. Hiervoor maakt men vooral gebruik van de auto of de fiets. En hoe langer de reistijd, des te meer bezoekers gebruikmaken van de auto of het openbaar vervoer.

Vooral mannen en 55-plussers gaan niet naar de bioscoop
In 2013 behoorde 47% van de Nederlandse bevolking tot de zogenaamde niet-bezoekers. Dit komt neer op circa 6,5 miljoen Nederlanders van 16 jaar en ouder. Zouden deze niet-bezoekers allemaal besluiten om eenmaal een bioscoop te bezoeken dan zou het totale jaarlijkse bioscoopbezoek met 20% stijgen. Een grote groep met een aardige potentie dus.
Relatief gezien is de niet-bezoeker vaker een man dan een vrouw. Hiernaast komen niet-bezoekers in absolute aantallen het meest voor onder de Nederlanders van 55 jaar en ouder. Tot deze groep behoren 2,7 miljoen niet-bezoekers, wat gelijk staat aan 17% van de totale Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder.

Thuis filmkijkers zoeken minder actief
Bij de filmkeuze van zowel bioscoopbezoekers als niet-bezoekers speelt het genre doorgaans een belangrijke rol. Waar trailers van belang zijn in de filmkeuze van bioscoopbezoekers, hechten Nederlanders die niet naar de bioscoop gaan en alleen thuis film kijken echter veel minder waarde aan trailers. Zij zijn voornamelijk geneigd een film te kiezen wanneer deze een sequel is van een film die zij goed/leuk vonden en gaan dus veeleer af op het vertrouwde en minder snel dan bioscoopbezoekers op zoek naar wat hen aanspreekt.

Tijd en kosten redenen om niet naar de bioscoop te gaan
Circa driekwart van de niet-bezoekers is van mening dat films evengoed thuis bekeken kunnen worden. Hiernaast is 35% van de niet-bezoekers überhaupt niet geïnteresseerd in film. Van de bezoekers die dit wel zijn en die wel een toegevoegde waarde zien in bioscoopbezoek vormen de tijd die een bezoek hen kost, de reis- en parkeerkosten en de kosten van een bioscoopticket de belangrijkste redenen om niet naar de bioscoop te gaan. Zouden deze drempels worden verlaagd dan zou er dus nieuw bioscooppubliek aangetrokken kunnen worden.

Lees verder