Nieuwsoverzicht

Thu, 19-January-2017 14:16 |

'ZZP'ers regelmatig onveilig in Evenementenbouw'

Ruim 25% van de zzp-ers in de Evenementenbouw werkt niet altijd volgens de veiligheidsvoorschriften. Dat blijkt uit een inventarisatie van Stagefreaks onder 500 zzp-ers. Daarnaast signaleert Stagefreaks dat ruim 34% van de ondervraagden zijn equipment niet regelmatig laat keuren. “We signaleren dat het geen kwestie van onwil is, maar door drukte en andere focus schiet het erbij in”, aldus Freek Noordenbos, directeur van Stagefreaks.

Dat de zzp-ers wel bereid zijn om aan hun veiligheid te werken, blijkt wel uit het feit dat 70% wel cursussen heeft gevolgd ter verbetering van de eigen veiligheid. "Kennelijk gaat er wat fout op het moment dat er gewerkt wordt. Het besef is er wel, maar in de praktijk werkt het anders”, aldus Noordenbos. Een ander opvallend resultaat uit de inventarisatie is dat 76% van de zzp-ers denkt goed verzekerd te zijn en dat terwijl bijna 50% geen arbeidsongeschiktheidverzekering heeft. "En dat bij relatief gevaarlijke werkzaamheden. De reden is dat veel zzp-ers van mening zijn dat het niet nodig is of dat ze het gewoonweg niet kunnen betalen”, aldus Freek Noordenbos. Lees verder

Wed, 18-January-2017 13:46 |

United lijft Chris Licher in als CFO/COO

Chris Licher is per 16 januari de nieuwe CFO/COO van United. Samen met CEO René Delwel vormt hij vanaf nu de directie van het facilitair bedrijf. Chris Licher was eerder werkzaam in financiële functies bij Endemol en Eyeworks en recent als COO bij de TV-productietak van Warner Bros . Bij United wordt hij verantwoordelijk voor de financiële en operationele bedrijfsvoering.


Chris Licher: “Ik heb ontzettend veel zin om bij United aan de slag te gaan. Niet in de laatste plaats vanwege de goede klik met René. Tien jaar geleden rolde ik de mediawereld in en vanaf dat moment ontstond mijn liefde voor de media. Vanuit mijn vorige functies kende ik United al als toeleverancier. Mijn ervaringen met United zijn louter positief. Het is een betrouwbaar en flexibel bedrijf waar bevlogen mensen werken. Ik ben blij dat ik hier nu onderdeel van uitmaak.”  

René Delwel: “Met Chris hebben we een financieel expert binnen gehaald, met kennis van de sector en een hart voor media. Mooier kan je het niet krijgen. Ik ben expliciet op zoek gegaan naar iemand die het leuk vindt om hier te werken én bestand is tegen de hectiek van dit vak. We zijn graag creatief en doen veel ad hoc, maar hebben ook structuur nodig. Chris gaat hier voor zorgen. Door zijn komst kan ik me nu focussen op andere belangrijke zaken zoals relatiemanagement, onze bedrijfscultuur en de strategie van United. Ik zie uit naar een fijne samenwerking met Chris.”
Lees verder

Wed, 18-January-2017 13:12 |

De Boer Structures lanceert digitaal documentportaal

De Boer Structures, marktleider in tijdelijke accommodaties voor evenementen en bedrijfsruimtes,  lanceert vandaag het online klantenportaal myDeBoer. Het platform is op maat gemaakt voor de complexe projecten die De Boer voor haar klanten offreert en uitvoert en is gebouwd op de technologie van Dropbox Business, het online platform waarop men kan samenwerken en bestanden delen. De lancering van het portaal is kenmerkend voor de digitaliserende eventbranche. 

“We kennen allemaal het probleem wel van de vele documenten en verschillende versies die in de e-mail in omloop zijn. Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Daarom hebben we besloten om, in samenwerking met digital agency Jungle Minds en Dropbox, een handig en overzichtelijk portaal te creëren voor onze klanten en medewerkers”, vertelt Onno Koole, Marketing Director bij De Boer Structures. Zo krijgen de klant en medewerker ongeacht tijdstip of locatie snel en veilig real-time toegang tot de laatste documenten vanaf desktop, laptop, tablet of mobiele telefoon.
 
Gedeelde centrale projectadministratie
Bij het ontwerpen, offreren en bouwen van de tijdelijke ruimteoplossingen van De Boer komen veel documenten kijken. Denk hierbij aan bouwtekeningen, offertes, contracten, planningen en facturen. Voor een correcte en tijdige levering is het van groot belang om altijd de laatste informatie te gebruiken, waar je ook bent. De Boer houdt zelf een uniforme projectadministratie bij en deze kan nu op een beveiligde manier naar eigen medewerkers en de klant ontsloten worden via de nieuwe applicatie. Zo hoeft er minder via e-mail en programma’s voor het uitwisselen van bestanden (ftp) verstuurd te worden en is de kans vele malen kleiner dat documenten kwijtraken dat of een verkeerde versie wordt gebruikt. Jungle Minds deed meervoudig gebruikersonderzoek dat de basis vormde voor het uiteindelijke ontwerp voor De Boer’s eigen digitale projectplatform, dat vervolgens bovenop Dropbox Business is gebouwd.
 
Digitalisering eventbranche
De lancering van het eerste projectportaal van deze omvang in de eventbranche staat symbool voor de digitalisering van deze branche. Digitalisering in de eventsector beïnvloedt het totale eventmanagementproces, blijkt uit recent onderzoek van Xing Events. Driekwart van de organisatoren kunnen hun doelen bereiken door het gebruik van digitale oplossingen. De belangrijkste doelstellingen van organisatoren zijn verbetering van efficiency in tijd, kosten en organisatie, naast meer tevreden deelnemers. Koole: “We zien om ons heen dat de industrie aan het veranderen is. Overal is men aan het kijken hoe processen efficiënter kunnen worden ingericht door te digitaliseren. Denk aan online communicatietools of virtueel vergaderen”.
 
Chris Moojen, countrymanager Benelux en Frankrijk bij Dropbox, beaamt de stelling van Koole: “Het is mooi om te zien hoe De Boer de Dropbox API heeft gebruikt om een persoonlijke, innovatieve portal voor haar klanten en medewerkers te ontwikkelen. We merken een groei in de vraag naar ons Dropbox Business-systeem. De Boer loopt hierin voorop in de eventbranche. Voor veel bedrijven is het een effectieve manier om eenvoudig en veilig bestanden te delen en snel samenwerkingsmogelijkheden te faciliteren. Tot op heden zijn er 300.000 API's gemaakt op Dropbox en we hopen dat het verhaal van De Boer meer bedrijven zal inspireren.”
 
Over De Boer Structures
De Boer is marktleider in de verhuur van volledig ingerichte tijdelijke locaties voor grote evenementen en voor urgente zakelijke toepassingen. De Boer levert turnkey-oplossingen met optimale klantenservice en is VCA**, ISO 9001- en ISO 14001-gecertificeerd. Opgericht in 1924 met een hoofdkantoor in Alkmaar heeft De Boer kantoren in Nederland, Duitsland, België, Groot Brittannië, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Dubai en Qatar. Wereldwijd werken er ongeveer 300 mensen en gedurende het hoogseizoen loopt het aantal tijdelijke krachten op tot 150. Meer informatie over De Boer is te vinden op www.deboer.com.
  Lees verder

Wed, 18-January-2017 10:42 |

Film UILENBAL geselecteerd voor Berlinale 2017

Simone van Dusseldorp's familiefilm Uilenbal is geselecteerd voor het festival programma Generation van het Berlin International Film Festival 2017 (9 t/m 19 februari) waar de film meedingt naar de Kristallen Beer. Uilenbal beleeft in Berlijn de internationale première.  Uilenbal is geproduceerd door Lemming Film in co-productie met de VPRO. De film is tot stand gekomen met steun van het Nederlands Fonds voor de Film, het CoBO Fonds en het Abraham Tuschinski Fonds. Uilenbal wordt gedistribueerd door Just Entertainment.  Lees verder

Mon, 16-January-2017 10:56 |

Eurosonic Noorderslag verkozen tot beste festival

Afgelopen week vond in Groningen voor de 31e keer Eurosonic Noorderslag plaats. De conferentie trok dit jaar een recordaantal van 4.200 bezoekers uit de hele wereld. Andere #ESNS17 cijfers: 382 acts, 417 internationale festivals en in totaal 40.300 festivalbezoekers. Eurosonic Noorderslag was in heel Europa op radio en televisie, en tevens online te volgen: daarmee is het een van de grootste media-evenementen in Europa. Tijdens een feestelijke ceremonie tijdens de IJzeren Podiumdieren werd Eurosonic bovendien door de Vereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals verkozen tot beste festival.

"Het is heel goed om te zien dat er zoveel belangstelling is voor Europese muziek", aldus Peter Smidt, Creatief Directeur Eurosonic Noorderslag: "Eurosonic Noorderslag brengt talent, festivals en media samen, en dat zorgt er heel direct voor dat meer naar Europese muziek wordt geluisterd." Eurosonic Noorderslag kende een uitgebreid panelprogramma waarin onderwerpen als rechten, streaming, blockchain en nieuwe live- en media-formats aan bod kwamen.

Hoogtepunten Eurosonic Noorderslag 2017:
  • Popprijs winnaar: Martin Garrix. Tijdens Eurosonic Noorderslag werd bekendgemaakt dat de Popprijs 2016 was gewonnen door Martin Garixx, die zich ‘onderscheidt zich door zijn drang naar vernieuwing en zijn feilloze gevoel voor melodie en hits’, aldus het juryrapport.
  • Internationale media-aandacht. Eurosonic Noorderslag werd in 17 landen live op de radio uitgezonden, en in totaal was het evenement in 34 Europese landen te zien of te horen. Zo deed BBC Radio One een live-uitzending en zond de Frans/Duitse zender Arte live-streams uit vanuit de Der AA Kerk. Verder werd een groot aantal acts door de VPRO opgenomen tijdens de ESNS 3voor12 Sessions. Het Duitse programma Rockpalast filmde tevens een groot aantal acts en Noorderslag werd door NPO 3 live op televisie gebracht. Ten slotte werd er meer dan tien uur live verslag gedaan van Eurosonic op de Portugese radio.
  • European Border Breaker Awards. Op woensdagavond vond de veertiende editie van de EBBA plaats in MartiniPlaza. De Award Show werd gepresenteerd door Jools Holland en negen van de tien EBBA winnaars traden op. De Public Choice Award werd gewonnen door de Britse zangeres Dua Lipa. De EBBA wordt in twaalf Europese landen op televisie uitgezonden.
  • In het kader van het European Talent Exchange Programme (ETEP), het talentontwikkelingsproject van Eurosonic Noorderslag, werden door 100 van de belangrijkste Europese festivals een keuze gemaakt uit het Eurosonic programma. Namen die opvallend vaak genoemd werden waren Klangstof (nl), Baloji (be), Roosevelt (de), Skott (se), Shame (gb), Onuka (ua), Tommy Cash (ee) en Her (fr).
  • Festivalprogramma Noorderslag. Opnieuw viel de hoge kwaliteit van de Nederlandse acts op. Publieksfavorieten waren dit jaar: Klangstof, Broederliefde, Canshaker Pi, Noisia (Outer Edges) en Parels van de Jordaan met een glansrol van Willeke Alberti.
  • Future of Media. Onder de 150 panels en meetings van de conferentie ging het tijdens dit nieuwe conferentieprogramma over nieuwe ontwikkelingen in de media: zowel bij de keynote van BBC DJ Chris Price als in het Data or DJ-panel kwam ter sprake of de toekomst is aan de algoritmes of aan de curatoren.
  • Verkiezingen 2017: op de conferentie waren een aantal politici van onder andere PvdA, VVD, D66, de Piratenpartij en Partij van de Dieren aanwezig om te discussiëren over het toekomstig popbeleid ten aanzien van popmuziek. Ook keek minister Jet Bussemaker terug op haar ambtsperiode.
  • Het tweede jaar van de Europese Productie & Innovatie Conferentie (EPIC) kende een stevige groei in het aantal deelnemers en in het programma, met onder andere thema’s als duurzame afvalverwerking, energie, crowd-control en terreur. ‘Blij verrast door de hoge kwaliteit van de panels en sprekers en de groei van het aantal Nederlandse en internationale professionals’, aldus Willem Westerman, Vereniging van EvenementenMakers (VVEM).
  • Buma Music Meets Tech kende een keynote van SXSW-head of conference programming Todd Hansen. De BMMT pitch werd gewonnen door de makers van de Guts app, waarmee ticketfraude en zwarthandel van tickets effectief wordt tegengegaan.
  • Music Moves Europe: namens de Europese Commissie sprak Barbara Gessler, Head of the Creative Europe, zich uit voor een continue dialoog met de Europese muzieksector over een mogelijk toekomstig supportprogramma van de EU.
  • Awards: De Pop Media Prijs ging naar Rotjoch en de International Festival Awards werden uitgereikt. Daarnaast werden tevens door de VNPF de IJzeren Podiumdieren uitgereikt.
Cijfers:
  • Total visitors ESNS (sold out)      40.300
  • Conference visitors (sold out)     4.200
  • Nationalities 42
  • Acts 382, with a total number of 442 performances
  • Media & journalists        465
  • EBU radio stations 37
  • ETEP festivals          98
  • International festivals       417
  • Number of stages @ Eurosonic  48 (incl Extra)
  • Number of stages @ Noorderslag 10
Live broadcasts from ESNS: 27 confirmed from 13 stations 

Foto: Ben Houdijk Lees verder

Wed, 11-January-2017 10:35 |

Vacatures in AV, multimedia en scenografie bij Tinker imagineers

Bij Tinker imagineers staan maar liefst 3 vacatures open op het gebied van AV, multimedia en scenografie. Het bureau voor creatieve consultancy zoekt een senior audiovisueel scenograaf, een ux-designer voor interactives en games, en een junior media / av-ontwerper. Alle functies zijn voor 32 - 40 uur per week. Alle informatie over de vacatures vind je hieronder.
 
Tinker brengt ideeën tot leven door middel van tentoonstellingen, bezoekerscentra, paviljoens en multimediale theaters. Het bureau doet zowel inhoud, ontwerp als productie. Tinker bestaat sinds 1991 en is gevestigd in Utrecht. Het bureau telt rond de veertig vaste medewerkers en een brede kring freelancers. Het vaste team bestaat uit creatieve consultants, ontwerpers (3D, 2D en AV/MM), content-ontwikkelaars en producenten.
 
Bij Tinker wordt dagelijks gewerkt aan het bedenken, ontwerpen en produceren van crossmediale belevingen in alle soorten en maten. Ruimtelijke & scenografische producties, gecombineerd met AV en multimedia staan daarin centraal. Het speelveld omvat creatieve exposities, maar ook vernieuwende experiences of originele projecten in de openbare ruimte. "We pionieren veel: vaak ontdekken we pas gaandeweg met de opdrachtgever welke kant we op gaan." Op de website van Tinker (www.tinker.nl) vind je genoeg voorbeelden van onderscheidende projecten. 
 
Senior audiovisueel scenograaf (32 - 40 h/wk)
Je hebt conceptuele ervaring in het creëren van belevenissen met video/audio in de ruimte voor tentoonstellingen, theater, televisie of events. Naast concept ben je ook in staat om ontwerpen te maken (AV/3D) waarin je jouw idee uitwerkt, presenteert en doorgeeft aan mensen die het onder jouw begeleiding produceren. Klik hier voor meer informatie. 
 
UX designer voor interactives en games (32 - 40 h/wk)
Als UX designer denk je met ons mee in de conceptfase van een project met betrekking tot interactieve exhibits, games en exploraties. Het vertellen van verhalen en het overdragen van inhoud staat hierbij centraal. Je voorziet het team van ideeën en referenties en kan goed visueel verbeelden hoe en waarom de bezoeker door een bepaalde interactieve ervaring heen gaat. Daarnaast ben je in staat om deze concepten te vertalen naar spannende en innovatieve ontwerpen. Tot slot ben je degene die indien nodig externe partijen brieft en begeleidt bij de concrete productie. Klik hier voor meer informatie. 
 
Junior Media / AV-ontwerper (32-40 uur p/w)
Als Junior Media / AV - ontwerper assisteer je onze multimedia ontwerpers bij draaidagen, montages, historische clips, commercials, films, animaties & projectie mappings voor onze veelzijdige projecten. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit het spotten en monteren van bestaand materiaal, montage en vormgeving van nog te filmen beeldverhalen en het animeren van onderdelen. Daarnaast assisteer jij bij het testen en prototypen van nieuwe canvassen en technieken. Wij bieden daarnaast de mogelijkheid om creatief mee te denken en het uitbouwen van jouw eigen talent en interesses. Klik hier voor meer informatie. 

Als jij aantoonbaar aan de gestelde eisen van de vacatures voldoet (zie links naar onze website), dan nodigt Tinker je uit een korte motivatie, CV en portfolio te sturen naar Li Hoekstra, li@tinker.nl Lees verder

Thu, 05-January-2017 16:12 |

Terugblik: 3FM Serious Request ook technisch succesvol

Mede dankzij de ‘Lak Aan’ actie van Tijn was 3FM Serious Request ook in 2016 meer dan geslaagd. Tussen 18 en 24 december zaten NPO 3FM dj’s Domien Verschuuren en Frank van der Lende opgesloten in het Glazen Huis op de Grote Markt in Breda om geld in te zamelen voor de bestrijding van longontsteking bij kinderen. Er werd uiteindelijk ruim 8,7 miljoen euro opgehaald voor het Rode Kruis en dat was net iets meer dan de opbrengst van de vorige editie in Heerlen.
 
Letterlijk 24/7 non-stop op radio en tv
Naast NPO 3FM, de 3FM website en de mobiele apps was Serious Request ook 24 uur per dag te zien op NPO 101.TV en uiteraard via alle populaire social media te volgen. Ook ‘mobile journalism' speelde hier een belangrijke rol. Het resultaat was een 7-daagse non-stop marathonuitzending met veel live verbindingen en tevens een fraai voorbeeld hoe verschillende media elkaar kunnen aanvullen en versterken. Dit laatst gold ook voor de vele bedrijven die achter de schermen actief waren om alles in goede banen te lijden. Voor de realisatie van al het audio en video bij Serious Request werken al vele jaren de mediabedrijven Corrino Media, United, Ericsson en Mobile Viewpoint samen, met elk hun eigen expertise en verantwoordelijkheid. Zo is Corrino Media samen met Ericsson verantwoordelijk voor de radio en ‘visual radio’ faciliteiten in en rond het Glazen Huis. United verzorgde, samen met onder meer Ericsson en Eurofiber, voor alle nodige verbindingen en tevens de televisiefaciliteiten. 
 
Mobile Journalism 
Om het ‘mobile journalism’ te faciliteren had Mobile Viewpoint via verhuurpartner Broadcast Rental haar smartphone-app en een aantal WMT zenders beschikbaar gesteld. Met deze laatstgenoemde ‘rugzakzenders’ konden verslaggevers verderop in Breda, en waar ook in het land, een live HD verbinding opzetten met de centrale regie in Breda of de Master Control Room van Ericsson in Hilversum. Ook was het mogelijk om direct met een smartphone eenvoudige in de uitzending te komen zonder de beelden eerst te hoeven transcoderen.

In totaal werkten ruim 30 bedrijven en organisaties mee aan de geslaagde totstandkoming van Serious Request 2016. Lees verder

Thu, 05-January-2017 16:01 |

Broadcast Rental verzorgt helmcamera Erben Wennemars

Een primeur op Nieuwjaarsdag voor de NOS tijdens het NK Marathonschaatsen in het vernieuwde Thialf in Heerenveen. Erben Wennemars, voormalig wereldkampioen en NOS-schaatsanalist, droeg op zijn helm een mini HD-camera  die live in de uitzending te zien was. De kijkers waanden zich thuis tussen het peloton hetgeen een unieke kijkervaring opleverde. Wennemars was tevens in de gelegenheid om met de wedstrijdrijders te praten, uiteraard zorgend dat het wedstrijdverloop niet in gevaar kwam.

Broadcast Rental, specialist op het gebied van draadloze camera’s, verzorgde de techniek in opdracht van NEP The Netherlands en de NOS. Gekozen werd voor een full HD Marshall lipstick camera die op een GoPro mount was gemonteerd. Om dit mogelijk te maken werd door de specialisten van Broadcast Rental een special hulpstukje ontworpen dat in 3D werd geprint.
 
“Ondanks dat we het draadloze GoPro HEROCast systeem in huis is hebben we hier bewust niet voor een GoPro gekozen. Afgezien het onhandige formaat speelt GoPro ook geen geen broadcast kwaliteit uit maar alleen HDMI”, aldus Geert Paul Slee van Broadcast Rental: “Elke situatie is anders en dus testen we altijd van tevoren welke apparatuur het best geschikt is. De Marshall camera is kleiner, lichter en heeft een full HD SDI output die betrouwbaarder is dan HDMI en ook naadloos aansluit op de broadcaststandaard die we hanteren. De batterijduur van een draadloze GoPro was overigens ook niet toereikend voor de duur van deze race ”
 
De camerabeelden op de helm van Wennemars werden via een DTC zender naar de reportagewagen van NEP gestuurd. De DTC-ontvanger kan twee kanalen binnenhalen waardoor ook de Flyline Cablecam van Eurogrip in full HD kon worden meegenomen. De DTC zender droeg Wennemars in een speciaal ontworpen hesje op zijn rug. Hier was tevens plaats voor de audio- en intercomtechniek welke door NEP werd geleverd. De beelden van de NOS vind je hier: http://nos.nl/artikel/2151052-nu-ook-erben-de-schaatsende-cameraman.html
  Lees verder

Thu, 05-January-2017 15:58 |

Mooie jaarafsluiting Livetime Productions

Voor Livetime Productions was het al een bijzonder mooi jaar, met twee nieuwe medewerkers, zeer veel bijzondere producties en nominaties van diverse evenementen waarbij de technisch producent uit Reeuwijk betrokken was, maar het jaar werd ook nog eens symbolisch mooi afgesloten door hun betrokkenheid bij beide grote nationale aftelmomenten op zowel de publieke omroep als alle zenders van RTL.


In Amsterdam werd voor IDTV rondom het Scheepvaart Museum de technische productie verzorgd van het Nationale aftelmoment, wat werd uitgezonden door de NOS op de Publieke Omroep. Dit jaar werd een door kunstenaars ontwikkelde vuurvogel ontstoken die aftelde naar de jaarwisseling. Dit jaar werd de hulp van Livetime Productions voor het eerst ook ingeroepen bij het Nationale Vuurwerk rondom de Erasmusbrug in Rotterdam. In opdracht van RTL Productions werd een indrukwekkende constructie van ruim 18m hoog geplaats op een groot ponton in de Maas waarin een groot 'waterrad' werd gehangen. In dit immense rad werd het aftellen geprojecteerd op water en schoot een spectaculaire show van 36 verlichte fonteinkoppen daar het nieuwe jaar in. Livetime kijkt daarmee derhalve vol trots terug op een zeer geslaagd jaar! 
  Lees verder

Fri, 30-December-2016 12:10 |

Sky Radio: 5,8 miljoen luisteraars rond Kerst

Sky Radio The Christmas Station was de populairste radiozender van Nederland in de periode 6 tot en met 26 december 2016. Dit blijkt uit onderzoek, uitgevoerd door RadioCall, in opdracht van Sky Radio. 5,8 miljoen Nederlanders luisterden in de weken voor en tijdens Kerst naar The Christmas Station. 1 op de 4 Nederlanders luisterde op Kerstavond, Eerste en Tweede Kerstdag naar Sky Radio. Dit is een stijging van ruim 20% ten opzichte van vorig jaar. De luisteraars waardeerden de speciale programmering met het hoge rapportcijfer 7,3. 

Uunco Cerfontaine, Station Director Sky Radio: "Het is geweldig dat zoveel mensen Kerst vieren met Sky Radio. Er is veel concurrentie, maar luisteraars weten gelukkig dat de ultieme kerstsfeer alleen te vinden is bij The Christmas Station. Fijn dat we daar zoveel mensen een plezier mee doen. We verheugen ons alweer op de Kerst van 2017!"
  Lees verder

Fri, 30-December-2016 09:20 | Film & TV

Nederlanders kijken weer minder tv

Ieder jaar zakt de tijd die we voor de televisie doorbrengen. Toch zit de Nederlander gemiddeld nog steeds 182 minuten voor de tv. Dat is 8 minuten minder dan vorig jaar. Douwe Bob trok dit jaar de meeste kijkers. De tijd die we op tablets en computers kijken naar reguliere televisie is verwaarloosbaar: 4 minuten per dag. Dat heeft de SKO (Stichting Kijkonderzoek) uitgerekend, de partij die iedere dag de kijkcijfers bekendmaakt.

Vorig jaar daalde de kijktijd met 4,8%, dit jaar is dat 4,2%. SKO-directeur Bart de Vos zegt in de Telegraaf dat de grootste terugloop in televisiekijktijd logischerwijs te zien is onder jongeren. Bij 6-12 jaar en 20-34 jaar is de afname maar liefst 10% en onder 13-19 jaar zelfs 18%. Vijftigers zaten juist iets langer voor de buis. Best bekeken programma van 2016 was de finale van het Eurovisie Songfestival met 4,3 miljoen kijkers. De finale van het EK voetbal tussen Portugal en Frankrijk deed het een fractie minder: 4,2 miljoen. (Bron: Televizier)


  Lees verder

Wed, 28-December-2016 14:41 |

Audio Integrate wordt AV Integrate

Na meerdere jaren audio is het assortiment van Audio Integrate uitgebreid met video en digital signage én verandert de bedrijfsnaam. “Dit lijkt een kleine stap, maar niets is minder waar”, zo geeft Richard  Grevelink (eigenaar van AV Integrate) aan. “De markt waarin we opereren is een mondiale en zeer competitieve markt. Dat betekent dat je iedere dag scherp moet zijn op de ontwikkelingen om je heen en vooral ook op je eigen prestaties. Dit stelt tevens eisen aan je assortiment dat voor een belangrijk deel het (groei)succes van je bedrijf bepaalt. Ik zie de introductie van videoproducten daarom als een logische uitbreiding die ons bedrijf verder helpt groeien naar de toekomst toe.”




AV Integrate heeft als importeur binnen de audiovisuele markt in de afgelopen jaren een duidelijke visie ontwikkeld. “Succesvol zakendoen gaat zoals gezegd om het creëren van toegevoegde waarde met en voor de samenwerkende partners. Het consequent vasthouden aan deze visie heeft tot gevolg gehad dat we aan de verkoopkant via een betrouwbaar netwerk van distributeurs een hoge klanttevredenheid scoren. Aan de inkoopzijde is het ons gelukt om de beste leveranciers aan ons te binden en een betrouwbare relatie op te bouwen. Wij leren van hen en zij leren van ons.”

  Lees verder