Nieuwsoverzicht

Tue, 26-July-2016 10:56 |

Romar Led's Design Experience wordt label van Livingprojects

De bedrijven kondigden het medio juli aan: vanaf heden is Romar een label wat binnen Livingprojects zal opereren.
Het Barendrechtse bedrijf voegt zich onder het bedrijf Livingprojects, gevestigd in Breda. De ondernemers hebben, met hulp van ervaren adviseurs, een vernieuwde strategie / businessplan gemaakt. Het vergroten van kennis, expertise en innovatie, het versterken van belevingsconcepten, en vooral het nog breder kunnen voldoen aan de vraag van de markt heeft hen deze keuze doen maken. “We gaan er samen een groot succes van maken.”



Michael Sebregts is de ondernemer van Livingprojects, familie Casteelen vormde het directieteam van Romar. Sebregts: “Ik ben erg positief over deze nieuwe ontwikkeling. In de nieuwe situatie zullen we elkaar versterken en aanvullen. De kennis en expertise van de medewerkers vergroot, we zullen grotere belevingsprojecten aankunnen en kunnen voortaan voldoen aan de vraag uit de groeiende markt.”
 
Waar Livingprojects zich blijft richten op de projecten uit de entertainment en architectuur markt, blijft Romar totaalconcepten creëren op het gebied van technische beleving. Annemieke Casteelen: “Wij blijven de vertrouwde projecten doen met ledverlichting, geur, geluid, beeld en aansturing. Wij kunnen nog beter aansluiten bij de wens van zowel huidige als nieuwe klanten. In een snel veranderende belevingseconomie is dit essentieel.”
 
De klanten van Romar kunnen de Experience Room met de nieuwste innovaties, technieken en trends in de wereld van beleving binnenkort bezoeken op het nieuwe adres: Veldsteen 13, 4815 PK Breda.
 
U kunt zowel de social media als de websites beide bezoeken op de vertrouwde pagina’s:
www.livingsprojects.nl | www.romarled.nl.
Heeft u vragen of opmerkingen? Bel gerust naar 076 549 88 08 of stuur een mail naar info@livingprojects.nl.  Lees verder

Mon, 25-July-2016 15:57 |

InventDesign verwerkt LED in jurk voor tour Andre Rieu

InventDesign toverde een 'normale' witte bruidsjurk om tot spectaculaire regenboogjurk voor de nieuwe concertreeks van André Rieu die de afgelopen weken op het Vrijthof in Maastricht plaatsvond. Zangeres Mirusia Louwerse, die de jurk droeg, veranderde tijdens het wereldbekende nummer ‘Over the Rainbow’ van witte naar dynamisch kleurrijke verschijning. De LEDs mochten niet zichtbaar zijn, maar de lichtopbrengst moest wel hoog genoeg zijn om het volledige publiek te imponeren. InventDesign vond de oplossing om snel het gewenste resultaat te bereiken.
 
In samenwerking met de kleermaker en Maurice Verbeek, lichtontwerper bij André Rieu, onderzocht InventDesign waar in de jurk de LEDs gepositioneerd moesten worden om een egaal maar helder kleurbeeld te maken. “De LEDs moesten zowel horizontaal, verticaal als diagonaal een regenboogeffect kunnen vertonen. Met het passende advies van InventDesign en de flexibiliteit van het bedrijf was dat geen probleem”, aldus Verbeek. Daarnaast werd een makkelijk te dragen draadloze oplossing gezocht voor de aansturing en voeding; voldoende power om de gewenste verlichtingstijd te kunnen behalen en aansturing door middel van de DiGidot C4 controller die via WiFi vanaf de lichttafel kan worden getriggerd. “InventDesign kon snel aan onze last-minute vraag voldoen en heeft de jurk op locatie en volgens de wensen van André uitgewerkt. Daarbij is de wijze van aansturing middels de DiGidot C4 superieur. Wij kunnen met een gerust gevoel aan onze concertreeks beginnen!”, besluit Verbeek.
 
Toepassen van LED in kleding
InventDesign is niet onbekend met het verlichten van jurken en kostuums. Eerder verwerkten zij al LEDs in de jurk voor de tentoonstelling ‘Smart Technology’ bij NEMO Science Center, waar Sylvana Simons een volledig verlichte jurk droeg. Daarnaast hielpen zij Venus Waterman om de jurken, die werden gedragen tijdens de Coiffure Awards 2013, door middel van LED een dromerige uitstraling te geven. Ook de 12 kostuums die in samenwerking met Painting With Light voor Holiday On Ice werden geproduceerd en een heel bijzondere LED video jurk voor zangeres Alma Nieto, vormen bewijslast voor de ervaring van het bedrijf in LED kleding- en kostuumconcepten. Lees verder

Tue, 19-July-2016 12:17 |

Canon versterkt assortiment 4K-installatieprojectoren

Canon Europe, marktleider in imaging solutions, kondigt vandaag de introductie aan van de Canon XEED 4K501ST, de nieuwste aanwinst in het assortiment 4K-installatieprojectoren en een upgrade van het XEED 4K500ST-model. De XEED 4K501ST is uitgerust met geavanceerde imagingtechnologie om een superieure resolutie en beeldkwaliteit te leveren. Het compacte en lichtgewicht ontwerp maakt deze projector ideaal voor simulaties, presentaties en tentoonstellingen. Het nieuwe model biedt met HDMI 2.0 ook een verbeterde functionaliteit en zorgt voor 4K-videoweergave via één kabel.

De 4K501ST is ideaal voor omgevingen waar content van hoge kwaliteit wordt getoond, zoals bij gebruik van een 4K Ultra HD Blu-ray-speler tijdens medische conferenties, in collegezalen of in creatieve installaties in experience centra of musea. De HDMI 2.0-connectiviteit biedt een verbeterde framerate van 60 fps (frames per seconde) om 4K-videocontent vlekkeloos weer te geven. En de ondersteuning van HDCP 2.2 – de meest recente encryptietechnologie voor bescherming van copyright – garandeert compatibiliteit om 4K-media te kunnen projecteren.

 Met een helderheid van 5.000 lumen over het gehele zoombereik, maakt het hoge definitie (4.096 x 2.400) LCOS-paneel in de XEED 4K501ST het ook mogelijk om content te projecteren met een resolutie die hoger is dan 4K digital cinema. Canon’s unieke en verbeterde AISYS (Aspectual Illumination System) optische systeem zorgt voor volle, natuurlijke kleuren en een natuurgetrouwe weergave van zwarte delen - met een hogere contrastverhouding voor een optimale kijkbeleving.

 

Andreas Herrnböck, European Business Development Manager Projector voor Visual Communications bij Canon Europe, zegt: “De introductie vorig jaar van de XEED 4K500ST markeerde een belangrijke stap op weg naar een leidende positie in de 5.000-10.000 lumen 4K-installatiemarkt. Met de introductie van de XEED 4K501ST bieden we vandaag de dag nieuwe installatiemogelijkheden om in te spelen op een breder scala aan toepassingen om zo ons doel te bereiken. Dankzij geavanceerde technologieën – zoals HDMI 2.0 en HDCP 2.2 – bieden we installateurs en systeemintegrators een oplossing die niet alleen een uitzonderlijke helderheid, kleurweergave en resolutie levert, maar ook een reeks aan connectiviteitsopties biedt om eindgebruikers te ondersteunen en te helpen met hun sterk uiteenlopende installatiewensen.”

Kostenefficiënt
De XEED 4K501ST wordt ook ondersteund door Canon’s 3 Year Lamp Warranty, een effectieve bescherming tegen de kosten voor vervanging van lampen gedurende een periode van drie jaar vanaf nieuw. Dit draagt bij aan een aanzienlijke verlaging van de operationele kosten van de XEED 4K501ST en maakt deze 4K-installatieprojector tot een aantrekkelijke keuze voor een reeks aan installatieomgevingen.

 De 4K501ST zal vanaf oktober 2016 verkrijgbaar zijn.

Lees verder

Tue, 19-July-2016 10:53 |

Radio 538 scoort hoogste mei-juni marktaandeel in 10 jaar

Met een marktaandeel van 12,2 % is Radio 538 het best beluisterde radiostation van Nederland. In de doelgroep 10+ scoort 538 in de maanden mei en juni het hoogste marktaandeel sinds 10 jaar. Dit blijkt uit de vanmorgen door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers. 




Dave Minneboo - Programma Directeur Radio 538: “538 is met een ijzersterke programmering de nummer 1 in alle commercieel belangrijke doelgroepen. Zowel ‘Evers Staat Op’ als ‘De Coen en Sander Show’ zijn veruit de best beluisterde ochtend- en middagshow. In juni stond 538 on air en online in het teken van de jaarlijkse succesvolle Ibizaweek-actie. Armin van Buuren kondigde aan langer als dj bij onze zender te blijven en in mei zijn de nieuwe multimediale merkcampagne en site gelanceerd. Met deze luistercijfers zien we de zomer vol vertrouwen tegemoet, dit weekend zenden we als enige Nederlandse mediapartner live uit vanaf Tomorrowland, Frank Dane is op Tuintour bij Bekende Nederlanders en ‘Evers Staat Op in Rio’ komt in augustus twee weken recht uit het hart van de Olympische Spelen.“
Lees verder

Mon, 18-July-2016 14:44 |

FH Products biedt Gelredome en Schouwburg Cuijk uitkomst

FH Products is producent en leverancier van hoogwaardige fotoluminescerende / Glow in the Dark producten. Onlangs mocht het bedrijf producten mogen leveren aan de Schouwburg te Cuijk en Gelredome. "In de Schouwburg Cuijk was het verzoek van de opdrachtgever om de traptreden beter zichtbaar te maken tijdens een voorstelling of in ieder geval als het licht gedimd of uitgeschakeld is", aldus Ferry Hessels. "Het pand was net opgeleverd en het bleek in de praktijk dat de bezoekers het onderscheid van de traptreden niet goed konden waarnemen. Om dat te verbeteren hebben wij een van onze producten (U-profiel) in de traptreden verwerkt."
 
"Het voordeel van onze producten is dat ze niet afhankelijk zijn van stroom, accu’s of batterijen en in bestaande bouw vrij gemakkelijk kunnen worden aangebracht waar bijvoorbeeld nadien moeilijk een stroomvoorziening is te treffen", legt Hessels verder uit. "Het enige wat onze producten nodig hebben is kunst- en/of daglicht, zodat ze vervolgens een geruime tijd een (licht) markering kunnen laten zien."
FH Products heeft in Cuijk ook Glow in the Dark vluchtwegplattengronden mogen leveren, zodat bij noodstroom falen en of rookontwikkeling deze in het donker leesbaar blijft. 
 
Gelredome 
Voor het Gelredome heeft FH Products aluminium plaatjes geproduceerd en speciaal bewerkt om traptreden goed zichtbaar te maken en deze tevens voorzien van slijtvaste rijnummers. "Sterker nog…in dit geval geldt: hoe meer eroverheen gelopen wordt, hoe beter het rijnummer leesbaar zal zijn in het donker", legt Hessels uit. Het vervaardigen van deze hoge (hoogste) kwaliteit met 700 mcd. maakt FH Products onderscheidend en uniek. 

Meer info en foto's van recente projecten op:www.fhproducts.nl  Lees verder

Mon, 18-July-2016 14:05 |

SIGHT levert LED scherm nieuw gebouw RTL Luxemburg

Binnen de nieuwsstudio in het nieuwe gebouwencomplex RTL City in Luxemburg zal SIGHT een tweetal unieke high res LED schermen plaatsen en onderhouden die gebruikt worden als backdrop voor meerdere dagelijkse uitzendingen. Broadcast Center Europe (BCE) is de system integrator van de nieuwe tv studio namens de nationale zendgemachtigde broadcaster RTL Luxemburg.
 

Voor de verschillende uitzendingen die in de nieuwe studio zullen plaatsvinden, zullen twee schermen worden geplaats elk met een resolutie van 1.6 mm van het merk LEYARD. Het grote scherm van 12,8 x 1,8 mtr zal de grote decorwand invullen, waarbij een kleiner scherm van 2 x 1,2 mtr ter ondersteuning van speciale news items wordt toegevoegd in het decor.
 
Moiré
Ter voorkoming van moiré effect heeft RTL bewust gekozen voor een resolutie die dit bekend fenomeen in TV-studio’s uitsluit. ‘We hebben diverse resoluties getest en de verschillen waren heel duidelijk zichtbaar,’ vertelt Manager Special Projects, Andreas Fleuter. ‘Naast de hoge resolutie was heel goed zichtbaar dat de kleine LED’s en zwart matte masker aan de voorkant van het LEYARD LED tegels, de lichtstudio lampen goed doorstaan’.

Masker
‘We hebben veel ervaring opgedaan in diverse tv studio’s en weten dat deze omgevingen speciale eisen stellen aan LED schermen.’ legt Marco Bruines, Managing Director SIGHT, uit. ‘De studioverlichting kan vervelend reflecteren op het scherm. Het masker lost dat op, evenals dat het zorgt voor een zeer hoge contrastwaarde en exacte kleur reproductie waarbij zwart echt diep zwart is.’ In Luxemburg wordt het scherm in twee scherpe bochten geplaatst. ‘Vanuit de verschillende camera standpunten zullen beide bochten veel in beeld worden gebracht,’ vervolgt Marco, ‘door de relatief kleine LED tegels kunnen we de bochten mooi vloeiend maken.’

Content
‘Voor wat betreft de content is er een geweldige resolutie gekozen’, licht Leonie Rotermundt, Managing Director SIGHT, toe. ‘Met een totale resolutie van 7680 x 1080 kunnen maar liefst 4 Full HD beelden tegelijkertijd zichtbaar zijn op het grote scherm. Daarbij zorgt de hoge refreshrate op camera voor een stabiele content play out waarbij zelfs in ‘low brightness' omstandigheden de grijs waarden excellent zijn.’
 
In toenemende mate worden hoge resolutie LED schermen gebruikt in TV-studio’s maar een scherm van deze omvang, resolutie en vormgeving is uniek voor Europa. Installatie vindt de komende maanden plaats. Vanaf begin 2017 zullen de nieuwe uitzendingen vanuit de studio in Luxemburg gaan starten. Lees verder

Mon, 18-July-2016 09:09 |

Social media updates op LED schermen bij EK Atletiek

Speciaal voor alle sportfans die niks wilden missen is er door de organisatie van het EK Atletiek 2016 perfect ingespeeld op het gebruik van social media tijdens het EK Atletiek. Naast scores, actuele informatie en live beelden werden ook live social media updates op de grote LED schermen in en rond het fraaie Olympisch stadion aan het publiek getoond.


Via de LED schermen werd regelmatig “#ECH2016” aan het publiek gecommuniceerd, zodat men wist aan welke “hashtag” het evenement gekoppeld was. Daardoor kon het publiek online meepraten over iedere aangelegenheid tijdens het event. Op deze manier creëerde de organisatie interactie met het publiek. Alle online berichtgeving kwam samen in de zogenaamde “ECH2016 Social Zone”. Het EK Atletiek verscheen hierdoor regelmatig in de trending topics op Twitter waardoor het evenement commercieel gezien een flinke boost krijgt.

Om al het nieuws goed te kunnen communiceren, werden in en rond het Olympisch stadion grote LED schermen geplaatst. Bijna 300m2 LED werd geplaatst in het stadion boven de tribunes. Er werden twee schermen op het Medal Plaza en één scherm op het warm-up terrein geplaatst. Ruim 50 monitoren stonden verspreid door het Olympisch Stadion, zodat ook de atleten zelf niets hoefden te missen. Deze monitoren werden aangestuurd door middel van een draadloze DVBT zender. Op het Museumplein vond de openingsceremonie plaats maar ook enkele onderdelen van het EK. Vanwege de verschillende activiteiten is daar gekozen voor een 31m2 mobiel LED scherm, zodat het gemakkelijk kon worden verplaatst.

Faber Audiovisuals, de leverancier van deze grote schermen, is vanaf het begin nauw betrokken geweest bij de organisatie en kon meedenken in mogelijkheden, materiaal en de aansturing. “We zijn enorm trots om mee te mogen werken aan dit fantastische evenement op een historische locatie in Nederland”, aldus Duco van de Veer.

 

Lees verder

Fri, 15-July-2016 10:50 |

Audipack video wall trolley biedt flexibiliteit en gemak

De voordelen van een video wall zijn natuurlijk goed bekend; maar met een video wall trolley heeft u nog méér flexibiliteit. Want in tegenstelling tot een vaste video wall constructie op een muur, kunt u de video wall trolley verplaatsen en richten op een geselecteerd publiek. U kunt op deze manier de ruimte flexibel indelen, maar ook de video wall naar een andere ruimte verplaatsen.


Audipack levert de video wall trolley geheel volgens uw wens. De ombouw kan voorzien worden van verschillende fineerafwerkingen of afgewerkt worden met een RAL kleur die aansluit bij de huisstijl. Het enige dat de installateur hoeft te doen, is de beeldschermen in de constructie monteren.  Dit kan overigens op zeer eenvoudig en nauwkeurig wijze, doordat de trolley is voorzien van het Audipack VWM basic video wall montage systeem.

Extra opties
De basis van dit systeem is gemakkelijk uit te breiden naar een meer gepersonaliseerd concept;  verschillende beeldschermconfiguraties, meubelafwerking, elektrische hoogteverstelling en geïntegreerde audio behoren tot de standaard mogelijkheden. Het is mogelijk om een gefineerd 19 inch rack in te bouwen, zodat uw apparatuur netjes kan worden weggewerkt in de ombouw. Voor een optimale geluidsbeleving, kan aan beide zijkanten van de video wall de nieuwe  Audipack line array speakerset worden gemonteerd, gelijk aan de hoogte van de schermen.

Deze speakers worden zo gemonteerd, dat wanneer gekozen wordt voor een elektronisch liftsysteem, de speakers achter de ombouw naar beneden zakken. Het liftsysteem laat de video wall zakken, zodat deze bijvoorbeeld makkelijker door een deuropening verplaatst kan worden, maar het kan de video wall ook omhoog liften, zodat het publiek op de achterste rij beter beeld heeft. De standaard video wall trolley is leverbaar in een 3 x 3 of 4 x 4 opstelling van beeldschermen vanaf 46” van elk merk. De trolley is voorzien van stevige wielen met rem.

Standaard specificaties:
  • Afmetingen: afhankelijk van schermgrootte (onderzijde scherm is standaard ca. 930 mm)
  • Geschikt voor o.a. 3 x 3 of 4 x 4 opstelling
  • Schermgrootte vanaf 46” en groter
  • Standaard metaal gelakt front met open achterzijde
  • Audipack VWM basic video wall montagesysteem
  • Eenvoudige, maar nauwkeurige  installatie van beeldschermen
  • Voorzien van heavy-duty blokkeerbare zwenkwielen.
     
Upgrade opties:
  • 19” voor en achter apparatuur rack, 12 HE
  • Fineer of lak afwerking ombouw, keuze uit diverse kleuren
  • Decorpaneel voor afwerking achterzijde, gemonteerd aan staande kolommen van verrijdbaar frame
  • Elektrisch in hoogte verstelbaar
  • Soundbar (passief), boven of onder schermen, over gehele breedte
  • Line array speaker (passief), gelijk aan totale hoogte schermen, 2 x 240 Watt met subwoofer
Met de Audipack video wall trolley heeft u een stabiele, veilige en flexibele constructie voor uw beeldschermen. Een professionele uitstraling die past bij uw interieur.

Bezoek de Audipack website www.audipack.com meer informatie.
  Lees verder

Thu, 14-July-2016 14:39 |

Facility House opent studio in Hilversum: FH Green House Studio 1

 Het facilitair bedrijf voor opname en bewerking van televisieprogramma’s Facility House opent op 1 september de deuren van haar eerste studio: FH Green House Studio 1. De naam verwijst naar de duurzame wijze waarop Facility House de studio gaat exploiteren. Zo zal de studio volledig worden voorzien van LED studioverlichting.

De FH Green House studio van Facility House aan de Mussenstraat in Hilversum ligt direct naast Werf 35, dé verzamelplaats voor gamebedrijven, startups, kunstenaars en creatieven. Het is een plek waar startende ondernemers en kleine bedrijven met een creatieve insteek een eigen kantoor hebben. Op hetzelfde terrein zijn het populaire restaurant Chef Aan De Werf en het hoofdkantoor van La Place gevestigd waar door productiecrew kan worden gegeten. 

Het complex wordt momenteel flink opgeknapt en krijgt daarmee een moderne look and feel. De studio is gelegen op slechts 10 minuten rijden van het Media Park en enkele minuten van de A27.

Volgens directielid Jan de Pijper van Facility House voorziet de studio in een groeiende behoefte: “We merkten dat er in Hilversum echt een tekort was aan een studio van dit formaat. Op het Media Park zijn steeds meer studio’s permanent aan zenders en producenten verhuurd waardoor er weinig tot geen keuze is met alle gevolgen van dien voor de flexibiliteit en tarieven. ”
FH Green House Studio 1 heeft een vloeroppervlak van 792m2 en de volgende afmetingen: 24 x 33 meter, de werkhoogte is 5,80 meter. Er zijn voldoende (gratis) parkeerplaatsen, productieruimten, kleedkamers en ruimte voor opvang van publiek.

De studio wordt geëxploiteerd in samenwerking met het lichtbedrijf Lighting Ambassador dat al het studiolicht op LED basis zal leveren. Hiermee wordt deze studio de eerste “groene” studio van Nederland. Het gebruik van LED licht levert een energiebesparing op van zo’n 90% en reduceert tevens het gebruik van een airco waardoor de totale energie- en dus kostenbesparing nog verder kan oplopen. Lighting Ambassador heeft vele jaren ervaring op studiogebied en zal tevens het dagelijks studiobeheer voor zijn rekening nemen. De sales en planning liggen in handen van Facility House.

Op donderdag 1 september zal FH Green House Studio 1 feestelijk worden geopend.

Meer informatie omtrent reserveringen en tarieven zijn verkrijgbaar bij Martijn Meijnders, sales manager van Facility House: martijn.meijnders@facilityhouse.nl Lees verder

Tue, 12-July-2016 08:34 |

Universal TabLock van Vogel's Professional

Tablets zijn uitermate handig voor het tonen van informatie in openbare ruimtes. Vogel’s Professional heeft een veilige, universele tablet-behuizing ontwikkeld die bescherming biedt tegen diefstal en onbevoegd gebruik: de Universal TabLock. De TabLock-behuizingis geschikt voor de meeste tablets tot 10 inch van verschillende merken.



De hoogwaardige stalen en aluminium behuizing is tevens voorzien van een duwslot met sleutel zodat deze makkelijk vergrendeld kan worden. Het touchscreen van de tablet is toegankelijk voor alle gebruikers. Naar wens kan de home-button worden afgeschermd. Op deze manier kan worden bepaald welke content beschikbaar is voor de gebruiker.
 
De Universal TabLock (PTS 2010) kan eenvoudig rechtstreeks op de wand, op een vloerstandaard, tafelstandaard of wandsteun van Vogel’s Professional bevestigd worden.
 
Bekijk hier de productfilm van de Universal TabLock. 
 
Vogel’s Professional heeft tevenseen speciale TabLock-behuizing voor tablets die recentelijk zijn geïntroduceerd, zoals:
 
PTS 1221 en PTS 1222 voor Galaxy Tab A 9.7
PTS 1223 en PTS 1224 voor iPad Pro 12.9
PTS 1225 en PTS 1226 voor iPad mini 4
 
Alle Vogel’s TabLocks zijn uit voorraad leverbaar.
 
Kijk voor meer informatie op de website van Vogel’s Professional: www.vogels.com/professional Lees verder

Tue, 12-July-2016 08:26 |

Studenten Zoomvliet Studio doen techniek bij Steve Vai

Studenten en oud-studenten van de Zoomvliet Studio in Bergen op Zoom hebben op zaterdag 9 juli in Gebouw-T het licht en geluid verzorgd bij de uitreiking van de SENA Guitar Award 2016 aan de gitaargigant Steve Vai. Het was voor deze studenten een mooie uitdaging die ze vol vertrouwen tegemoet zagen.
 


Voor Maxwell, Thijs, Floran en Tom is het ‘gewoon werk’. “Natuurlijk is het wel bijzonder dat het zo’n grote naam is, maar verder is het gewoon mijn baan”, zegt Tom de Regt die net dit schooljaar is afgestudeerd als Podium- en evenemententechnicus, gespecialiseerd in geluid. Tom gaat samen met Maxwell Wilzon, die enkele jaren geleden zijn studie aan de Zoomvliet Studio afrondde, het monitorgeluid verzorgen voor de band van Steve Vai.

Ook Floran Wolters (2e-jaars student) en Thijs Bruins (net afgestudeerd) liggen niet echt wakker van wat ze gaan doen op 9 juli. Thijs: “Je moet gewoon je werk goed doen en kwaliteit leveren, dan word je vanzelf teruggevraagd. Ik heb een lichtplan gemaakt dat ik samen met Floran ga uitvoeren. Het wordt waarschijnlijk iets met projectie, maar daar kan ik nu nog verder niets over zeggen.”
 
In totaal zijn zeven (oud-)studenten gevraagd door docent Cees Snellink, tevens hoofd techniek van Gebouw-T, om de techniek op deze avond mede te verzorgen. “Ik weet gewoon dat die gasten dit kunnen, anders laat ik ze het echt niet doen. Het zijn professionals die weten wat ze doen.”

De hele week stond Bergen op Zoom in het teken van de Guitar Award. Zo werden er donderdagavond gitaarclinics gegeven door Rob Winter en Ruben Hoeke in Gebouw-T. De formatie Orange Maplewood, een talentvolle band van het Conservatorium van Amsterdamse, was ’s middags in Gebouw-T waar de studenten van de Zoomvliet Studio met hen aan de slag zijn gegaan om te zorgen dat ze ‘s avonds een spetterend optreden konden hebben in ’t Slik in Bergen op Zoom.
De vaste band van Roel Van Velzen, V.V.B. die als begeleidingsband optrad tijdens de avond van de Guitar Award, stond vrijdagavond op het programma in ’t Provoosthuis.
 
Studenten Audiovisuele producties, Damian van Dijk en Levi Trommelen, van de Zoomvliet Studio maken van alle activiteiten van deze ‘gitaarweek’ en reportage.

Op de foto:
Tom de Regt (Stage) klaar PET (Podium- en evenemententechniek)
Job Herselman (recording studio) 4e jaar AV* (Audiovisuele Productie)
The Man (is bekend denk ik)
Kevin Crul (recording studio) klaar AV
Roy de Waard (licht) klaar PET
 
Niet op de foto:
Maxwell Wilson (Monitor) PET klaar
Thijs Bruins (Licht) PET klaar
Floran Wolters (MediaServer) 3e jaar PET


  Lees verder

Thu, 07-July-2016 15:04 |

United faciliteert het EK Atletiek 2016

In opdracht van host broadcaster NOS faciliteert United de registratie van het EK Atletiek 2016. Deze opdracht is een van de meest omvangrijke ooit in de geschiedenis van United. In een al drukke sportzomer, waarin het bedrijf onder meer werkt voor het EK Voetbal, de Tour de France en natuurlijk de Olympische Spelen, brengt dat een grote uitdaging met zich mee.


Het EK Atletiek is een zeer omvangrijk meercameraproject waarbij onder meer 77 camera’s, 8 regiewagens en 200 crewleden van United betrokken zijn. De beelden worden afgenomen door maar liefst 27 landen. Extra uitdaging is het compacte wedstrijdprogramma: alle 44 disciplines worden in slechts 5 dagen afgewerkt in plaats van de gebruikelijke 6. Een zo kort mogelijk programma voor de sporters had namelijk de voorkeur vanwege de Olympische Spelen straks in Rio. Dat betekent extra druk op de organisatie, aangezien er nu meer wedstrijdonderdelen parallel lopen; soms vinden wel 8 of 9 onderdelen tegelijkertijd plaats. Bovendien is het evenement verspreid over twee locaties: het Olympisch Stadion en Museumplein.
 
Omvangrijke uitdaging
Naast de volledige registratie van alle wedstrijdonderdelen, is United ook verantwoordelijk voor onder meer het technisch operationeel Centrum (TOC), het EVS-netwerk, de commentaarposities en de dedicated live mix zone. De voorbereiding op het gebied van projectmanagement, logistiek en planning startte zo’n driekwart jaar geleden om alle faciliteiten en mensen beschikbaar te krijgen in deze toch al bomvolle sportzomer. Dit kregen we voor elkaar dankzij de nauwe samenwerking met de technische productie van NOS en natuurlijk dankzij onze positie binnen de Euro Media Group en de samenwerking met zusterbedrijven als VideoHouse en EMP.
 
Event presentation
In opdracht van Amsterdam2016, de organisatie achter het EK Atletiek, verzorgt United ook de gehele event presentation. Met een portable regie en drie camera’s biedt United de bezoekers van het event een totaalbeleving via de big screens in het Olympisch Stadion en op het Museumplein. Dat wordt aangevuld met vormgeving van de eigen afdeling Graphics en content die de bezoekers zelf over het EK Atletiek delen via social media. United's slimme tool MediaConnect verzamelt deze berichten automatisch. Redactieleden plaatsen de gedeelde filmpjes, foto’s, Twitter-berichten etc. vervolgens via diezelfde tool op de big screens, maar ook op de website, de app, de social media-kanalen van Amsterdam2016. Aan MediaConnect is ook een press portal gekoppeld waar geaccrediteerde pers allerlei professioneel gemaakte content kan downloaden ter montage of directe uitzending op televisie of internet. Dankzij MediaConnect heeft Amsterdam2016 dus haar complete mediaproductie bij elkaar.
 
Facts & Figures
1500 atleten uit 50 landen                                 44 wedstrijddisciplines in 5 dagen
200 crewleden van United                                 77 camera’s
8 regiewagens                                                 1 TOC met feeds voor 27 landen
25 EVS’en                                                       80 kilometer aan kabels
  Lees verder