Nieuwsoverzicht

Fri, 15-December-2017 15:47 |

Jeroen Klaver versterkt team Broadcast Rental

Eind 2017 heeft Broadcast Rental Jeroen Klaver (34) mogen verwelkomen als Service Engineer. Jeroen is afkomstig van SlomoCrew en al jarenlang actief in de internationale broadcast industrie. Broadcast Rental-directeur Geert Paul Slee: "Met Jeroen halen we een allround broadcastprofessional in huis, met enorm veel kennis op het gebied van EVS, graphics, IP- en RF-toepassingen. Zijn komst past goed bij onze ambitie om internationaal verder te groeien als dé partner voor innovatieve media-oplossingen. Lees verder

Fri, 08-December-2017 11:18 |

Nieuw: Unlimited Rental

Met gepaste trots presenteert Unlimited het nieuwste bedrijf binnen de Unlimited Group; Unlimited Rental. Deze verhuurtak is geboren om innovatieve, aanvullende verhuurmaterialen aan te kunnen bieden voor de entertainmentbranche. Denk hierbij aan de vernieuwende BGR70 Truss, BGR70 accessoires, productiebenodigdheden en special products.



"Jarenlange ervaring in de entertainmentbranche heeft ons geleerd dat ieder project uniek is en dat specifieke evenementen om specifieke oplossingen vragen", vertelt mede-eigenaar Bart Roelen. "Wij houden er niet van om de creatieven binnen onze industrie te belemmeren, maar willen hen stimuleren om met de juiste tools de ambities realiteit te laten worden."

De website van Unlimited Rental is nu online op www.unlimited-rental.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via telefoon: +31 85 48 43 300 of e-mail:
contact@unlimited-rental.com Lees verder

Thu, 07-December-2017 10:44 |

AI-1, de eerste audio interface van RODE

Mafico en RØDE willen u graag voorstellen aan de AI-1, de eerste USB audio interface van RØDE. De AI-1 is een gebruiksvriendelijke single channel inferface die studiokwaliteit audio in- en outputs toegankelijk maakt voor home recording. De RØDE AI-1 zal verkrijgbaar zijn als 'NT1 AI Kit - The Complete Studio Kit’, bestaande uit de ongeëvenaarde RØDE NT-1, SMR shockmount met popshield, een 6 meter XLR kabel en een USB-C naar USB-A kabel.

Door de hoge kwaliteit Neutrik gecombineerde XLR/Jack ingang aan de voorkant van de interface en ingebouwde Class-A voorversterker, is een microfoon, gitaar of een line-level instrument, zoals een synthesizer, eenvoudig aan te sluiten op de audio interface. Aan de achterkant van de interface zitten twee 6,3mm jack outputs om aan te sluiten op een studio monitor en een low latency verbinding via USB-C. Om backwards compatibel te zijn, zit er ook nog een USB-C naar USB-A kabel bij. De AI-1 bevat daarnaast een aantal handige features. Door een techniek die direct monitoring heet, kan de input gemonitord worden zonder latency!

Ook bevat de AI-1 een schakelaar om 48V fantoomvoeding aan te zetten en is de interface Class Complient. Dit houdt in dat er geen drivers voor nodig zijn, vergelijkbaar met het gemak van de revolutionaire NT-USB.


NU GRATIS ABLETON LIVE LITE
Bij aanschaf van de RØDE AI-1 komt nu tijdelijk een gratis versie van Ableton Live Lite! Deze is te vinden op www.rode.com/ableton

  Lees verder

Thu, 07-December-2017 10:08 | Show & Events

Live Legends creeert visueel spektakel in club One Third in Beijing

Een team van het innovatieve show- en designbedrijf Live Legends, waaronder creative director Daan Oomen en lichtontwerper Jeffrey Goes, hebben een waanzinnig productie-ontwerp en complete visuele omgeving gecreëerd voor de gloednieuwe club One Third in Beijing, China. Om aan de hoge verwachtingen van alle betrokkenen te voldoen was het van cruciaal belang dat er prominente merken op de specificatie stonden. Zodoende hebben Daan en Jeffrey, beiden directeuren van Live Legends samen met derde partner Ad de Haan, gekozen voor bewegend licht van Robe (400 stuks in totaal) als een integraal onderdeel van hun ambitieuze, visuele plan.

Hun doel was om een technisch en esthetisch meesterwerk te produceren dat het hele concept van clubontwerp naar nieuwe hoogtes zou brengen. Live Legends heeft het volledige interieur ontworpen en specifiek een compleet technisch pakket bedacht, bestaande uit geluid, licht, video, lasers en special FX. Zij hebben ook de programmering en inbedrijfstelling gecoördineerd met de karakteristieke passie en toewijding die hun naam waardig is.

Ze presenteerden een scherpe en industriële look, boordevol stalen buizen en steenwerk en een meeslepende audiovisuele ervaring van wereldklasse om oordeelkundige internationale en lokale clientèle versteld te laten staan, een WOW gevoel te geven en compleet anders te zijn in een zeer competitieve markt. De Robe lichtpunten zijn een mix van Spiiders, VIVA CMYs, Spikies, Pointes, MiniPointes, BMFL Blades en Divine UV floods die fundamenteel zijn om de ruimte vorm te geven. Deze zijn geselecteerd vanwege hun flexibiliteit, multifunctionaliteit, formaat, snelheid en algehele robuustheid die cruciaal zijn om aan de eisen te voldoen van een clubinrichting.

De locatie die afgelopen maand geopend werd, met een capaciteit van 1200 mensen, heeft meerdere motion-controlled elementen, waaronder een prominent bewegend brugsysteem dat boven de dansvloer in verschillende posities hangt, compleet met licht-, laser- en videotechnologie. Er zijn twee DJ booths, één op het podium en een andere die op magische wijze kan verschijnen en weer verdwijnen achter een muur. Het hoofdpodium bevat een gigantische HD videowall die kan roteren in delen om een matrix van Spikies aan de achterkant te onthullen.

De visuele sensatie zet zich voort in het voornaamste bargedeelte dat aan weerszijden voorzien is van prominente LED pilaren die verhoogd kunnen worden om dansers en artiesten op podia eronder te onthullen. Ook zijn er vele LED en video elementen te vinden in de gehele ruimte.

Twee VIP gedeeltes zijn gepositioneerd aan beide kanten van de hoofdruimte die uit het zicht gehouden of opengesteld kunnen worden om de feestgangers imposante, panoramische uitzichten te bieden van de locatie en de actie die beneden hen plaatsvindt.
One Third’s eigenaren en exploitanten wilden specifiek werken met een internationaal designteam om een uitzonderlijke omgeving te bouwen met de hoogste productiewaarden. Live Legends wist het contract binnen te halen vanwege meerdere redenen, waaronder hun indrukwekkende design portfolio en reputatie in het verzorgen van ongeëvenaarde dance evenementen, live spektakels en dramatische theatervoorstellingen.

Daan begon te werken aan het project vanaf maart 2017, zodra de creatieve voorstellen het groene licht kregen. Dit volgde de originele presentatie voor het project aan het einde van 2016. Hij stond erop dat hij als creative director de vrijheid zou hebben om te investeren in prominente internationale merken zoals Robe, met de gedachte dat dit de beste manier zou zijn om One Third op hetzelfde niveau als andere wereldwijd bekende clubs te krijgen met de potentie om de beste internationale DJ’s en artiesten aan te trekken.

“We wisten dat er op geen enkel gebied compromissen gesloten kon worden en we hadden Robe vanaf het begin in gedachte, toen het licht plaatje zich begon te ontwikkelen”, aldus Jeffrey. Er lag een nadruk op het gebruiken van premium LED punten waar het kon om voor de hand liggende redenen; het ziet er gaaf uit, de levensduur is groot, en er is weinig onderhoud en lopende kosten. Robe’s nieuwe VIVA CMY profielen voldeden aan alle eisen, net als de Spiiders en de 234 Spikies. Tijdens de constructie ter plekke werkten Daan en Jeffrey nauw samen met de lokale manager Maggie Lui. De lichtprogrammeur was Bas Knappers en Live Legends’ project manager op lokatie die alles coördineerde tijdens de hectische constructie periode was Serge Patist. Lees verder

Mon, 04-December-2017 09:14 |

iMMovator en Hilversum Media Campus fuseren

iMMovator en Hilversum Media Campus gaan vanaf 2018 fuseren tot een nieuwe organisatie. Beide organisaties werken al lange tijd samen. Onder één vlag bieden ze een nog krachtigere propositie om de media-industrie te ondersteunen in de digitale transformatie als het gaat om kennis-, business- en talentontwikkeling.



De media-industrie is een transformerende markt. Mediabedrijven zoeken naar een duurzame toekomst in de veranderende waardeketen en manieren om relevant te blijven voor hun doelgroepen. Daarvoor zijn nieuwe samenwerkingen, andere personele vaardigheden en nieuwe businessmodellen nodig. Door de krachten te bundelen, bieden iMMovator en Hilversum Media Campus in de nieuwe organisatie een compleet aanbod van opleiding, training en ontwikkeling gericht op de veranderingen in de media-industrie.

Partners in media transformatie
In de nieuwe organisatie worden de krachten van iMMovator (aanjagen innovatie in de mediasector) en Hilversum Media Campus (stimuleren lifelong learning) gecombineerd om zo de gezamenlijke impact te vergroten. Daarmee heeft de nieuwe organisatie de ambitie om dé partner voor mediabedrijven te worden als het gaat om een duurzame toekomst in de digitale transformatie. De nieuwe organisatie richt zich op drie gebieden: businessontwikkeling, kennisontwikkeling en talentontwikkeling.

Het verbinden van mediabedrijven aan relevante startups en scale-ups - zoals gebeurt in de dienst MediaMatters - krijgt een belangrijke rol bij businessontwikkeling. Kennisontwikkeling focust op drie trends: data, immersive media en de verrijking van sport en live events. Rondom deze thema’s worden fieldlabs georganiseerd om kennis te ontwikkelen en testen in proof of concepts.
De ontwikkeling van kennis en kunde van professionals in de media-industrie staat bij talentontwikkeling centraal. Een van de diensten is het Talent Development Program (TDP), een programma dat zich richt op jonge high potentials in de media-industrie.
Tom de Smet, bestuursvoorzitter van Hilversum Media Campus en interim-directeur Beeld en Geluid ziet grote kansen voor de nieuwe organisatie: “Om de behoefte aan talent goed te kunnen duiden is een scherp beeld nodig van de innovatie in de sector. Alleen dan weet je welke skills en kennis noodzakelijk zijn in de toekomst. iMMovator heeft een prachtig trackrecord als het gaat om het aanjagen van innovatie in de media, gedreven door economisch en maatschappelijk rendement.”

René Delwel, CEO van United en bestuurslid van iMMovator benadrukt dat de fusie een strategische zet is: “Weten waar de sector naar toe gaat, is niet meer voldoende. Als facilitair bedrijf zit ik te springen om de juiste mensen met de skills die nodig zijn om ons bedrijf klaar te maken voor de toekomst. Het is dan ook van grote waarde dat de aanjagende en agenderende rol van iMMovator gecombineerd wordt met de focus op talent van Hilversum Media Campus”. Lees verder

Mon, 27-November-2017 09:27 |

Lancering nieuw co-creatief, innovatie concept: FRWRD Festival

Op woensdagavond 22 november is het FRWRD Festival concept gepresenteerd in Igluu in de Philips Lichttoren midden in het hart van Eindhoven. Hier werd bekend gemaakt dat de organisatie een platform wil gaan creëren waarop innovatieve ondernemers, enthousiaste studenten en vooraanstaande entertainmentbedrijven in en rondom Eindhoven bij elkaar gebracht worden. Op dit platform zullen de meest uiteenlopende innovaties voor de event- en festivalbranche ontwikkeld gaan worden. Het jaarlijkse festival, dat voor de eerste keer plaatsvindt op 9 juni 2018, zal als proeftuin gaan dienen voor deze innovaties.

In samenwerking met diverse partijen, waaronder de Technische Universiteit Eindhoven, Brainport, Fontys Hogescholen, SintLucas, the Dutch Technology Week, WiSH Events International en Stagekings, wil FRWRD ervoor gaan zorgen dat Nederlandse branche haar leidende positie in de event- en festivalindustrie behoudt. De binnen het platform ontwikkelde innovaties worden tijdens FRWRD Festival getest en tijdens de presentatie kregen de aanwezigen al een klein voorproefje op wat voor innovaties het wil gaan uitwerken. Initiatiefnemer Niels van Vijfeijken: “Het doel is om onze bezoekers een echte next level experience te laten ervaren, we willen door naar het Festival 2.0.” Projectleider Corné van Son: “Nederland is leading in dance, Eindhoven is leading in Technology. Deze twee werelden brengen we samen op ons platform. FRWRD is een non-profit festival en met het geld wat overblijft willen we de op ons platform ontwikkelde innovaties een financieel steuntje in de rug geven.”

Ook DJ La Fuente en Arnold Stokking, beiden groot bewonderaars van het initiatief, spraken tijdens de presentatie. De Eindhovense DJ benadrukte het grote belang van zijn merk als DJ en waarom de leidende positie van Nederlandse dancescene cruciaal was voor de ontwikkeling hiervan: “Met initiatieven zoals FRWRD Festival kan ik de kwaliteit van mijn merk en mijn optreden waarborgen, waardoor we als Nederland voorop blijven lopen met onze dance-industrie. Echt een topinitiatief!” Stokking, managing director van TNO, ging in op het belang van de innovatieve positie van Nederland en Eindhoven en waarom het stimuleren van projecten zoals FRWRD belangrijk is: “FRWRD staat voor het co-creatief ontwikkelen van innovaties. Wij van TNO staan daar volledig achter en steunen dit mooie initiatief.” Lees verder

Fri, 17-November-2017 11:27 |

LITEC Alusfera 76 II-dak op Summer Beach Arena

Het opmerkelijke LITEC Alusfera 76 II-dak werd onlangs geselecteerd om als hoofdpodium te dienen voor een van de meest unieke strandevenementen van het jaar - de "Summer Beach Arena" in het Italiaanse Rimini. Het 21,5 m (W) x 13,4 m (D) x 10,3 m (H) Alusfera 76 II-dak dat dit jaar werd gebruikt, diende als een indrukwekkende backdrop, beschermde de artiesten tegen de weerselementen en bevatte twee torens van 12 meter hoog voor de main PA. 

Studio 2 Rimini, een trouwe LITEC-partner sinds de jaren 1980, verzorgde het dak en was verantwoordelijk voor het hoofdpodium. Studio 2 Rimini is een toonaangevend bedrijf in de regio voor de verhuur en assemblage van structuren voor beurzen, congressen en shows. Ze werken met toonaangevende bedrijven samen en hebben zeer ervaren personeel in dienst op het gebied van ontwerp en consulting. "Voor de Summer Beach Arena wilden we iets unieks en moois aanbieden, dat ook nog eens geschikt moest zijn voor het evenement. Het Alusfera-dak van LITEC lag derhalve voor de hand", aldus Valerio Vitri, Senior Project Manager voor Studio 2 Rimini.

De Alusfera 76 II is een gebogen dak en een echt speciale structuur in de markt. Het is ontworpen om blootstelling aan de regen te beperken, de montage te vergemakkelijken en de laadcapaciteit te vergroten. Het beschikt over voor- en achterbogen, een unieke oplossing om de hoofdbogen op de grond te bevestigen, en alternatieve set-upopties. De Alusfera die werd gebruikt voor de maandenlange Summer Beach Arena kende een eigen gewicht van 3.700 kg, een UDF van 3.600 kg en was bestand tegen windsnelheden tot 10 m / seconde (36 km / uur), mede dankzij zijn 4.600 kg ballast.

De belangrijkste truss die wordt gebruikt bij de constructie van de Alusfera II is LITEC's unieke Libera 76-truss. Dit is een platte truss die is ontworpen als een open structureel systeem dat standaard modulaire elementen gebruikt die met elkaar zijn verbonden op een manier die een gevarieerd ontwerp en de geometrie van de afgewerkte constructie mogelijk maakt. Het platte ontwerp van de LIBERA-truss is een van de belangrijkste kenmerken, die zorgt voor een ongelofelijk laag volume tijdens het transport en bij opslag in een magazijn. 

Klik hier voor de video.
Meer informatie vind je op: www.LITECtruss.com Lees verder

Fri, 17-November-2017 11:04 |

Kalahari: evenemententent met open eindstuk

Van Ham Tenten & Podia heeft de Kalahari gepresenteerd. Deze 27.5 m Kalahari is een fraaie evenemententent met een gracieuze, naturelle en vooral bijzondere uitstraling. De tent wordt geleverd met een open kop (eindstuk) en is daarom te gebruiken op vele denkbare manieren. Zo kun je bijvoorbeeld afhankelijk van het weer, het publiek, het karakter van de acts of het gewenste uiterlijk, een keuze maken voor de beste optie m.b.t. jeevenement. Van Ham levert de Kalahari-tent met een houten vloer zodat bezoekers een aangenaam en veilig krijgen.

Van binnen is de Kalahari evenals vele andere tenten uit het assortiment, diep nachtblauw van kleur en gemaakt van niet-lichtdoorlatend tentzeil. Op deze wijze komen podium-lichttechnieken en lichtshows optimaal tot hun recht. De tent heeft een breedte van 27.5 meter en is steeds met 12.5 meter te verlengen tot een lengte van (momenteel) maximaal 82.5 meter. Als nokhoogte noteren we 13.5 meter met een zijkanthoogte van 4 meter en een riggingscapaciteit van niet minder dan 3.000 kg/mast.
Het mooie, natuurlijk gekleurde zeildoek is speciaal voor Van Ham ontwikkeld en roept herinneringen op aan het zand dat woestijnen vult en is geïntroduceerd bij de 40 meter Sahara. De 27.5 meter Kalahari zet deze trend door en is met zijn effen pracht een heuse verrijking voor culturele, ecologische, muzikale of food events waarbij de tent in de omgeving opgaat. De tent is ook te huur met een dichte kop. Lees verder

Thu, 09-November-2017 14:38 |

Ericsson Broadcast & Media Services verder als Red Bee Media

Ericsson maakte vanochtend bekend dat haar wereldwijde Broadcast & Media tak vanaf vandaag onder de naam Red Bee Media gaat opereren. Tevens zal het bedrijfsonderdeel een zelfstandige onderneming worden, met Ericsson als enige eigenaar. Ook het in Hilversum gevestigde Ericsson Broadcast & Media Services zal deel gaan uitmaken van het nieuwe bedrijf, net als de vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Zweden, de Verenigde Arabische Emiraten en Australië.

In totaal zullen ruim 2500 professionals deel gaan uitmaken van Red Bee Media, waarvan er zo’n 350 in Hilversum op het Media Park werken. Het portfolio van het bedrijf bestaat uit onder meer media management, playout, OTT, vertaling en ondertiteling, content discovery (programmadata), radioproductie en de bekende sportgraphics- en analysetool Piero. Tot de klanten behoren vrijwel alle grote mediakanalen, –producenten, en telecombedrijven.

De CEO van Red Bee Media wordt Steve Nylund, in Nederland wordt Josbert van Rooijen algemeen en tevens statutair directeur.
"We hebben niet alleen gekeken naar onze visie en strategie voor de toekomst, maar ook naar waar wij als bedrijf nu voor staan. Het merk Red Bee Media heeft een lange en rijke traditie in tv en media en is wereldwijd goed bekend. Door dit merk te gebruiken, kunnen we onze positie als onafhankelijke en ‘agile’ mediabedrijf verder versterken.
"
Red Bee Media, voortgekomen uit de BBC, was tussen 2005 en 2014 ook al een zelfstandig en zeer gerenommeerd mediabedrijf. Ericsson kocht het in 2014 en voegde het toe aan haar bestaande broadcast- en mediatak. Nu zal het Red Bee merk dus ook in andere landen gebruikt worden en de basis vormen van een vernieuwd en krachtig mediabedrijf. Jaarlijks levert het bedrijf meer dan 2,7 miljoen uur aan programma’s af in meer dan 60 talen voor bijna 600 tv-kanalen. Het ‘content discovery’ portfolio omvat de metadata en programmagegevens van meer dan 10 miljoen films en programmatitels, in ruim 25 talen. Lees verder

Thu, 09-November-2017 12:20 |

Masterclass Axon en RTS op 15 november op het Mediapark

Axon en RTS nodigen je graag uit voor een 45 minuten masterclass!
In deze masterclass demonstreren we het gebruiksgemak van Axon’s Control en monitoring software Cerebrum. Flexibeler en meer open dan ooit te voren controleert Cerebrum honderden apparaten via een gebruiksvriendelijke interface en het integreert naadloos met de technologieën van broadcast fabrikanten,waaronder de RTS intercom systemen.

Woensdag 15 november 2017
SWITCH, Joop van de Endeplein, Hilversum

Inloop om 10:30 | 12:00 | 13:30 | 15:00

RTS laat haar state-of-the-art IP intercom systeem met OMNEO, ROAMEO draadloos intercom systeem, Dante(AES67), OCA(AES70) in combinatie met nieuwe KP intercom panelen zien.
We hopen je te ontmoeten bij een van onze masterclasses!

Het Axon & RTS Team
  Lees verder

Wed, 08-November-2017 16:49 |

Vacature: L!nQ Crew Services zoekt personeelsplanner

Heb jij je eigen agenda altijd strak ingericht? Ga jij zo efficiënt mogelijk met de beschikbare tijd om? Krijg jij er een kick van om deplanning voor een grote pool medewerkers te maken? Dan zijn wij op zoek naar jou!

L!nQ Crew Services is opgericht in 2006. Onze medewerkers zijn onder andere werkzaam bij de op- en afbouw van festivals, evenementen en beurzen. Als planner ben je verantwoordelijk voor een zo efficiënt mogelijke inzet van personeel en materialen. Je bent de spin in het web en weet feilloos in te schatten welke medewerkers of disciplines er nodig zijn voor het klaren van de klus.

Plannen
L!nQ is opzoek naar een personeelsplanner die graag onderdeel wil uitmaken van een jong, enthousiast team.Jij start begin 2018. Wat wij dan van jou verwachten?
Wij zoeken iemand die:
- Bekend is met het werkveld;
- Beschikt over mensenkennis;
- Daadkrachtig en mondig is en goede communicatievaardigheden heeft;
- Goed de Nederlandsetaal beheerst, zowel in woord alsgeschrift;
- Secuur en oplossingsgericht is;
- Geen 9 tot 5 mentaliteit heeft;
- Flexibel is;
- Zelfstandig is maar ook in een team functioneert;
- Bereid is om bereikbaarheidsdiensten te draaien.

Wat houdt het in?
Het gaat om een fulltime dienstverband waarbij jij samen met de hoofdplanner er voor zorgt dat de planning volledig en op tijd klaar staat. Ons werkveld is seizoensgebonden.Dit zorgt er dus voor dat de werkdruk gedurende het jaar varieert. Zo zal de druk in de zomer hoger liggen dan in de winter.

Wat krijg je er voor terug?
Een afwisselende en uitdagende baan. Deze functie vervul je in een jong en enthousiast team. Je werkt nauw samen met een collega-planner en het directieteam om de pool medewerkers aan te sturen. De werkzaamheden vinden met name plaats op ons kantoor in Horst, maar bij gelegenheid verlangen we dat je bereid bent een aantal dagen per week vanuit een andere locatie in Zuid Nederland te werken. Wij bieden een marktconform salaris.

Heb jij interesse in deze functie? Stuur dan een motivatiebrief en je CV naar info@linqeventgroup.nl. Heb je nog vragen? Mail ons dan even of bel gerust naar +31 (0)85 486 4650. Lees verder

Wed, 08-November-2017 16:16 |

Magewell wint Readers' Choice Awards

De video capture oplossingen van Magewell hebben van de lezers van het bekende vakblad ‘Streaming Media’ een belangrijke onderscheiding ontvangen in de categorie capture hardware. De USB Capture Plus plug-and-play dongles van Magewell kregen in deze categorie de meeste stemmen van de lezers, vóór Epiphan en Osprey.



Kort geleden is Magewell al genoemd in de ‘Streaming Media 100’ als een van de bedrijven die er het meest toe doen in online video. Deze lijst wordt ieder jaar opnieuw samengesteld door eigen experts van het veel gelezen tijdschrift. De USB Capture Plus dongles zijn ook in Nederland populair in combinatie met vele applicaties zoals OBS en Wirecast en draaien onder Windows, MacOS en Linux. De driverless installatie en automatische herkenning van de input maken het een probleemloze manier om SDI, HDMI or DVI bronnen te capturen voor verdere bewerking. Een gratis Utility geeft de gebruiker vergaande instellingsmogelijkheden.

Meer informatie: www.netchange.nl Lees verder