Nieuwsoverzicht

Wed, 18-October-2017 09:30 |

SLV Sale op zoek naar versterking

SLV Sale is op zoek naar versterking van haar team. Het bedrijf, dat zich bezighoudt met de internationale in- en verkoop van professioneel gebruikte licht, geluid en videoapparatuur, is op zoek naar een medewerker Marketing, een medewerker Magazijn en een medewerker Technische Dienst. Meer info én het adres waar je CV naartoe kan, vind je via onderstaande link: 

https://www.facebook.com/AvEntertainmentMagazine/photos/a.345421012200170.78640.343763789032559/1470932342982359/?type=3&theater Lees verder

Tue, 17-October-2017 15:18 |

Maverick en Strike armaturen maken indruk tijdens Gentse Feesten

Het 10-daagse stadsfestival Gentse Feesten – dat plaatsvindt op verschillende podia verspreid over het Middeleeuwse stadscentrum van Gent – is een onmisbaar event op de Belgische festivalkalender. Een van de grootste podia was het rechthoekige podium op het Sint-Baafsplein dat schitterde tegen de achtergrond van de gotische architectuur. Vince de Schinckel bracht het podium tot leven met de hulp van 8 STRIKE 1, 20 Maverick MK2 Wash en 16 Maverick MK2 Spot armaturen van CHAUVET Professional, geleverd door Euro PA.

Met de 230 Watt STRIKE 1 armaturen met enkele lamp had De Schinckel een indrukwekkende tungsten blinder en wash tool ter beschikking om een klassieke podiumlook te bekomen. “Na een fantastische ervaring met de STRIKE 4 tijdens de Feesten vorig jaar, wilde ik echt de STRIKE 1 uitproberen,” vertelde hij. “De visuele impact die de STRIKE 1 produceerden was ongelooflijk. Ik was niet alleen in staat om het volledige podium en de omringende gebouwen te belichten in blinder mode, maar daarnaast kon ik eye candy wash effecten creëren dankzij de warme tungsten dimming curve.”

Om de groepen op het podium visueel te ondersteunen, vertrouwde De Schinckel op een combinatie van Maverick MK2 Wash en MK2 Spot armaturen. De Schinckel positioneerde de wash armaturen op de truss boven het podium om geconcentreerde wash belichting te voorzien over het volledige podium eronder. De spot armaturen daarentegen werden gespecifieerd omwille van hun capaciteit om doorheen de wash beams te snijden met intense en scherpe nauwkeurigheid.

“De combinatie van de Maverick MK2 Spot en de MK2 Wash is enorm krachtig,” vertelde De Schinckel. “De output van beide armaturen is zeer sterk. Met de combinatie van spot en wash had ik een hele reeks looks waarmee ik kon spelen. En dankzij de verschillende gobo en prisma-effecten van de spots hadden we enkele mooie visuele tools ter beschikking om een intense atmosfeer te creëren, evenwaardig aan gelijk welk hoofdpodium van gelijk welk festival.”

Het design van De Schinckel bevatte ook 24 Intimidator Hybrid 140SR armaturen van CHAUVET DJ. Deze armaturen – speciaal gekozen omwille van hun indrukwekkende size to output ratio – hingen aan de overhead stage truss. Naast een krachtige 140W lamp, gaf de capaciteit om moeiteloos te schakelen tussen spot, beam en wash in combinatie met een aantal standaardeffecten zoals roterende gobo’s en multi-facet prisma’s, de Schinckel nog meer de mogelijkheid om de sfeer van het podium aan de verschillende optredens aan te passen.

“Het voordeel van deze Intimidators op een event zoals de Gentse Feesten is dat ze niet veel ruimte innemen,” legde De Schinckel uit. “Niettegenstaande hun compacte formaat, zijn ze in staat om vele grotere armaturen te overtreffen en hun veelzijdigheid is ongeëvenaard. Daarom werden de Intimidators gespecifieerd zodat ze de juiste aanvulling konden voorzien voor verschillende toepassingen.”

De Schinckel heeft opnieuw bewezen dat een modern en energetisch visueel concept voor een festival bereikt kan worden met de strategische opstelling van een select aantal armaturen. “Het historische Sint-Baafsplein is een fantastische setting,” concludeerde de Schinckel. “Dankzij de CHAUVET Professional en CHAUVET DJ armaturen konden we ervoor zorgen dat alle ogen gefixeerd waren op de energetische visuals tijdens de verschillende voorstellingen voor de volle 10 dagen. En ik ben blij dat ik kan zeggen dat de armaturen geen enkele noot gemist hebben.” Lees verder

Fri, 13-October-2017 14:40 |

Faber aan boord bij de Volvo Ocean Race

Op 14 oktober 2017 klinkt in de Spaanse stad Alicante het startschot van de Volvo Ocean Race 2017-18. De race start op 22 oktober en voert de zeven deelnemende teams in 45.000 zeemijlen de wereld rond – ze bevaren vier oceanen, tikken zes continenten en 12 gaststeden aan, waarna ze eind juni 2018 finishen in Den Haag. Faber Audiovisuals reist als officiële AV race supplier voor de zeilrace om de wereld uit om het evenement audiovisueel perfect te laten verlopen.

“Faber Audiovisuals reist acht maanden lang met de Volvo Ocean Race mee om de Village Experience met twee volledige videosets te ondersteunen”, steekt Jeroen Jongenelen van Faber van wal. “Alle materialen worden per boot naar elke locatie getransporteerd. Daarom hebben we een tweetal sets nodig, die afwisselend worden ingezet. Terwijl set 1 in Alicante wordt gebruikt, reist set 2 naar Lissabon. Set 1 gaat vervolgens weer naar Kaapstad, enzovoort.”

De Village Experience vormt een centraal platform, waar videoschermen bezoekers op meeslepende wijze meenemen op zee. Ook wordt hen met de Race Experience een kijkje geboden in de diverse compartimenten van een boot en biedt de door Faber Audiovisuals verzorgde apparatuur praktische informatie en informatie over de duurzaamheidscampagne van de race ‘Turn the Tide on Plastic’. Jongenelen: “Wij verzorgen de projectie, de LED-schermen, de aansturing, licht en geluid.”

“De organisatie van de Volvo Ocean Race selecteerde Faber Audiovisuals vanwege de veelzijdigheid van onze apparatuur en onze kennis, waardoor wij in kant-en-klare oplossingen kunnen meedenken. Bovendien zijn wij een wereldwijde speler, waardoor wij gemakkelijk op verschillende continenten kunnen acteren.” Gedurende de hele race reist Faber Audiovisuals met drie man sterk de wereld over. “Volvo Ocean Race is een topsportevenement, dat de hele wereld als speelveld gebruikt, dus wij zijn zelf ook enthousiast om hier als officiële leverancier aan verbonden te zijn.” Lees verder

Thu, 12-October-2017 10:18 |

Ampco Flashlight groots met SGM

SGM, geleid door de kleurrijke en charismatische Peter Johansen, heeft de afgelopen tijd een zeer sterk pakket professioneel licht opgebouwd. Niet alleen de toepassingsmogelijkheden, maar ook de kwaliteit en ondersteuning staan op hoog niveau. Ook Ampco Flashlight Rental heeft oog voor de mogelijkheden van SGM en zal deze winter haar assortiment uitbreiden met ruim 300 SGM armaturen, bestaande uit P-2, P-5, Q-7 en de gloednieuwe P-10. Alle armaturen zijn IP65 rated, en dus meer dan bestand tegen ons natte Nederlandse klimaat.

Dennis van der Haagen, Ampco Flashlight Rental:
"Wij zijn constant op zoek naar produkten die onze dienstverlening kunnen verbeteren en de mogelijkheden voor onze klanten kunnen vergroten. De SGM produkten passen daar perfect in. Kwalitatief hoogwaardige LED armaturen in diverse uitvoeringen en allemaal waterdicht. We verwachten dan ook veel van deze nieuwe armaturen, die we in theater, festivals, broadcast en corporate events in gaan zetten."

Peter Johansen, SGM Lights:
"Onze producten en de ervaring en skills van Ampco Flashlight bieden grote kansen voor veeleisende klanten en hun behoefte aan kwalitatief licht. We hebben het afgelopen jaar nauw samengewerkt met Ampco Flashlight en zijn ervan overtuigd dat het werken met SGM ook voor hun verhuurtak én hun klanten nieuwe kansen zal bieden."

Peter de Fouw, Ampco Flashlight Sales:
"De SGM produkten passen heel goed in zowel onze sales-portfolio als in het rental-pakket van Ampco Flashlight. Peter Johansen en zijn team hebben geweldig werk geleverd met een aantal zeer succesvolle ontwikkelingen. Door het vertrouwen dat de nieuwe produkten genieten zullen we deze de komende tijd steeds vaker terugzien op diverse plekken in Nederland en daarbuiten." Lees verder

Thu, 12-October-2017 09:52 |

Hype-O-Dream design met CHAUVET Professional

Hun indrukwekkende line-ups en extravagante producties zorgden ervoor dat het 5 jaar oude Hype-O-Dream festival nu al een vaste waarde op de Belgische EDM festivalkalender is. Headliners zoals Lil John en Roger Sanchez zorgen ervoor dat de lat nog hoger lag dit jaar waardoor Creative Rental Solutions nog grotere en betere visuals dan ooit moesten creëren voor de podia. Om dit te bereiken, gebruikte Creative Rental Solutions een groot aantal CHAUVET Professional armaturen, zoals de Maverick MK1 Hybrid, Maverick MK2 Spot en Rogue R2 Wash, samen met de CHAUVET DJ Geyser RGB, in het visuele concept van het Mirage hoofdpodium en het Flashback podium.

Het Mirage hoofdpodium - een indrukwekkend 20-meter hoog decor met een Venetiaans carnavalthema - bevatte drie grote ingewerkte videoschermen die traditionele Venetiaanse maskers toonden. Als aanvulling hierop plaatste Creative Rental Solutions 10 Maverick MK1 Hybrid, 24 Rogue R2 Wash en 12 Maverick Spot armaturen om bijpassende larger than life visuals te creëren.

“De Maverick Hybrid armaturen waren onze eerste keus omwille van hun uitzonderlijke kwaliteit om fantastische spot en beam combinaties te produceren waarmee we verschillende looks konden creëren – perfect voor een ééndagsfestival zoals Hype-O-Dream”, vertelde Thomas Vandekerkhove van Creative Rental Solutions.

Omdat de holografische lasershow een van de belangrijkste elementen van het hoofdpodium was, moest Creative Rental Solutions op zoek naar belichting die meekon met de indrukwekkende laserstralen die het hoofdpodium doorkruisten. Dankzij de 440W engine van de Maverick armaturen was brightness geen enkel probleem.

“De Maverick Hybrid en Maverick Spot armaturen waren meer dan gewoon in staat om mee te kunnen met de allesomvattende lasershow”, vervolgde Vandekerkhove. “In combinatie met de verschillende gobo en split beam mogelijkheden en het animatiewiel, voorzagen ze visuele input voor de 20,000 aanwezigen.” Waar de Mavericks de visuele impact creëerden om mee te kunnen met de lasershow, zorgden de Rogue R2 Wash armaturen ervoor dat Creative Rental Solutions een gesatureerde wash belichting kon produceren om zowel het publiek als het design te belichten.

“De Rogue R2 Wash is een van onze favoriete armaturen vanwege zijn snelle output en heldere gesatureerde kleuren”, vertelde Vandekerkhove nog. “De R2 Wash gaf ons de mogelijkheid om de enorme structuur op het hoofdpodium te belichten met long wash throws.”

De Maverick armaturen werden gebruikt om het hoofdpodium en het Flashback podium kleur te geven. Vandekerkhove plaatste 12 Rogue R2 Wash en Maverick MK1 Hybrid armaturen aan de rand van een grote, witte ronde canvas dat over het publiek hing, zodat de lichtstralen over het aanwezige publiek kon laten bewegen.

“Hoewel de sfeer op het Flashback podium helemaal verschillend was dan dat van het hoofdpodium, was de combinatie van Mavericks en Rogues ideaal om een energetisch en visueel inspirerend resultaat te creëren,” vervolgde Vandekerkhove. “De fantastische resultaten toonden de vele mogelijkheden van de armaturen.”

Om de opstelling aan het Flashback podium compleet te maken, specifieerde Creative Rental Solutions nog 12 CHAUVET DJ Geysers die boven aan de truss hingen. De Geysers produceerden weelderige, gesatureerde gekleurde rook om een bijkomende sfeer te creëren op het podium, waar het publiek zich tot in de vroege uurtjes zich kon uitleven op dance classics.

“De CHAUVET armaturen waren perfect voor Hype-O-Dream,” concludeerde Vandekerkhove. “Ze presteerden uitstekend op beide podia en hielpen het festival nieuwe hoogtes te bereiken. Volgend jaar zullen we nog meer CHAUVET Professional armaturen specifiëren.”

 

www.chauvetprofessional.eu

Lees verder

Wed, 11-October-2017 13:42 |

Audisi ONE bij Radio M Utrecht

Nieuwe radioautomatisering en een nieuw digitaal audioplatform. Die twee omvangrijke projecten voerde Radio M Utrecht afgelopen zomer met succes uit. De regionale omroep voor de provincie Utrecht heeft Audisi ONE gekozen als opvolger voor CoSTAR. DHD Series 52 heeft het RM4200 platform vervangen. De noodzaak om playout en audioplatform te vernieuwen was al heel lang aanwezig, maar werd telkens uitgesteld door onzekere toekomstplannen voor de regionale omroepen.

Radio M Utrecht gebruikte jarenlang CoSTAR. Dit pakket werd al lang niet meer ondersteund en kon alleen nog maar op oude hardware werken. De omroep deed uitgebreid onderzoek naar nieuwe software voor alle playout. Beheerders, technici, presentatoren en DJ’s zijn bij omroepen op werkbezoek geweest en hebben aan de hand van een beoordelingssysteem hun bevindingen aan het management gepresenteerd. Audisi ONE bleek daarbij als beste aan te sluiten bij de werkwijze van Radio M Utrecht
en Bingo FM, de stadszender van Utrecht.

Groot project
“De komst van Audisi ONE is een groot project voor de omroep”, aldus Erik Veuger, coördinator uitzendtechniek. “We zijn begonnen met een uitgebreid onderzoek, zodat we een besluit zouden nemen dat door iedereen gedragen wordt. Na de definitieve keuze door de directie, is de voorgeschreven hardware aangeschaft en hebben we samen met Audisi het systeem gebouwd. Dat betekent een migratie van de CoSTAR database, installatie van GML on-air applicaties in drie on-air studio’s en installatie van GML-Planners in een aantal WPM’s. Op de redactie wordt met de GML-Spotter gewerkt.”

Twee technici hebben de configuratie van het grid voor hun rekening genomen. Het grid is de basis voor de planning en import van playlisten, voor zowel nonstop, reclame en live assist. Lees verder

Wed, 11-October-2017 13:29 |

BIS realiseert LED wall AFAS Circustheater

Gisteren is de grootste Samsung Curved LED wall in de Benelux in gebruik genomen. In opdracht van musicalproducent Stage Entertainment realiseerde audiovisueel & IT marktleider BIS BV, onderdeel van Econocom, dit prachtige “digitale bilboard” aan de ronde gevel van het AFAS Circustheater in Scheveningen. Zowel Stage Entertainment als Samsung en BIS zijn bijzonder tevreden met het eindresultaat.


Informeren en inspireren
Stage Entertainment heeft prachtige producties op zijn naam staan, zoals Mamma Mia!, The Lion King en Wicked. Omdat de musicalproducent bekend staat om zijn visuele spektakelstukken, zocht de directie naar een mogelijkheid om hun gasten met dynamische en prachtige visuele content te informeren en te inspireren. Albert Verlinde, algemeen directeur en producent Stage Entertainment Nederland: “Een dynamische, high-end uitstraling is voor ons erg belangrijk. Nog voor onze gasten binnen zijn, willen we laten zien wat we in huis hebben. Dankzij hun jarenlange ervaring in display technologie en tal van bijzondere LED-oplossingen was de keuze voor Samsung en BIS eenvoudig.”

Strenge installatie-eisen
Het curved LED screen is bevestigd op de ronde gevel van het AFAS Circustheater, een in-het-oog-springende A-locatie op de Scheveningse boulevard. De soms extreme omstandigheden van zand, zon, zee, zout, wind en water stellen niet alleen hoge eisen aan de kwaliteit van de LED wall zelf, maar ook aan de installatie van het scherm. Mede vanwege de strenge installatie-eisen werd BIS gevraagd de Samsung LED wall te leveren én te installeren. Dankzij de kennis en ervaring van hun installatieteams in combinatie met een grondige voorbereiding en project management heeft BIS het volledige project in 30 dagen naar tevredenheid afgerond.

Klantbeleving centraal
Bart Donkersloot, sales director bij BIS, is trots op dit project: “Bij BIS stellen wij de klant centraal in denken en doen. Voor Stage Entertainment geldt 100% hetzelfde. In hun opdracht aan BIS werd met nadruk onderstreept dat de beoogde oplossing de klantbeleving moest versterken. Ik vind het dan gewoon gaaf om te zien hoe alle puzzelstukjes op hun plaats zijn gevallen en wij – sámen met Stage Entertainment en Samsung – erin geslaagd zijn deze klantwens te vertalen in een oogstrelende oplossing, die ook nog eens uniek is in de Benelux”.

Foto: Roy Beusker Lees verder

Wed, 11-October-2017 09:53 |

d&b audiotechnik GSL systeem debuteert bij Ampco Flashlight en Peak Audio

Vanaf november 2017 zullen Peak Audio en Ampco Flashlight Rental als eerste en enige bedrijven in de Benelux over het nieuwe d&b audiotechnik GSL systeem beschikken, voordat het medio 2018 als onderdeel van de d&b audiotechnik SL series op de markt komt. GSL, dat als full range cardioide line-array systeem wordt ingezet, biedt onder andere belangrijke voordelen op het gebied van controle en geluidsbeheersing. Dit wordt bereikt door middel van een grotere gerichte geluidsdruk over het gehele frequentiebereik en uitdoving van het totale spectrum buiten het afstralingsgebied.

In combinatie met de grote internationale acceptatie van het merk d&b zijn Peak Audio en Ampco Flashlight Rental met dit revolutionaire systeem klaar voor de toekomst. GSL zal door Peak Audio en Ampco Flashlight Rental in nauwe samenwerking worden ingezet. De Distributeur van d&b audiotechnik voor Nederland is Ampco Flashlight Sales.

Rolf Dijkstra, Ampco Flashlight Sales:
"GSL omvat een line-array module met 2 x 14" drivers, 3 x 10" drivers en 3 x 3,4" reversed magnet hoog-drivers, en wordt ingezet met een 3 x 21" sub in cardioid opstelling. Alle componenten zijn zo geplaatst dat ze zorgen voor een grote controle op afstraalgedrag van zelfs lagere frequenties uit de arrays, een nog nooit vertoond resultaat dat zorgt voor een enorme verbetering in geluidskwaliteit en vermindering van omgevingshinder. Zoals we van d&b audiotechnik gewend zijn is er veel oog voor detail: GSL wordt geleverd als een complete package met D80 versterkers, touring carts, rigging hardware en bekabeling".

Casper van Aalst, Peak Audio:
"Met GSL en de toekomstige uitbreiding van de SL-series hebben we de beschikking over een revolutionair systeem dat veel mogelijkheden biedt. In combinatie met onze overige d&b systemen en de enorme knowhow van onze mensen zetten we met dit unieke systeem weer een grote stap voorwaarts. Ik ben dan ook heel blij dat we dit al snel zeer regelmatig kunnen gaan inzetten en daarmee weer een volgende stap in technologische ontwikkelingen kunnen maken".

Dennis van der Haagen, Ampco Flashlight Rental:
"Direct bij de eerste kennismaking was ik zeer enthousiast over de eigenschappen en mogelijkheden van het GSL systeem: Een ongelooflijke geluidskwaliteit en -druk gecombineerd met grote mate van controle. Het past daarmee uitstekend in onze portfolio van vooruitstrevende producten en ontwikkelingen waarmee we de markt bedienen".

d&b audiotechnik GSL zal vanaf november op een grote verscheidenheid aan producties worden ingezet. Lees verder

Tue, 10-October-2017 15:31 |

Vogel's gemotoriseerde display-lift tilt scherm naar hoger niveau

Onderwijsinstellingen, conferentiecentra en bedrijven moderniseren in snel tempo hun leslokalen, trainings- en vergaderruimtes. Schoolborden en whiteboards worden vervangen door interactieve, multifunctionele displays om een boeiende en inspirerende omgeving te creëren. De nieuwe gemotoriseerde display-lift van Vogel’s tilt grote, interactieve schermen tot 120 kg moeiteloos naar een hoger niveau.

De slanke lift is over 600 mm in hoogte verstelbaar middels een bedrade afstandsbediening en kan rechtstreeks op de vloer of vrijstaand op vloerplaat PFF 7025 of trolleyframe PFT 8525 worden gemonteerd. Alle gebruikers kunnen interactief met de content op het scherm werken, of het nu kinderen op een basisschool of leden van de Raad van Bestuur zijn.

Display-lift PFFE 7131 heeft een compacte interface met geïntegreerde opbergruimte, waarin bijvoorbeeld een micro PC geplaatst kan worden. De opbergruimte is voorzien van een slot. Ook de control box is volledig geïntegreerd in de lift. De interface platen, display strips en camera/speakerhouder uit de Connect-it serie passen op de display-lift. Met een optionele beugel kan de vaste vloeroplossing aan de wand geborgd worden voor extra stabiliteit. De degelijke display-lift voldoet aan hoge kwaliteitseisen en is TÜV-gecertificeerd. Lees verder

Tue, 10-October-2017 14:49 |

400 EPIX Stip IP's helpen Never Fear Shadows aan memorabel podium

De TV-show '2 Meisjes op het Strand', van het Vlaamse televisienetwerk VTM bracht duizenden fans naar de haven van Oostende. Dit jaar zorgde Michiel Milbou met zijn team van Never Fear Shadows voor een buitengewoon podium en een lichtontwerp waarin maar liefst 410 CHAUVET Professional ÉPIX Strip IP’s verwerkt zaten, geleverd door Phlippo Productions.

Centraal in het design concept van Never Fear Shadows’ was een 60m x 20m doorzichtige podiumstructuur die exclusief uit ÉPIX Strip IP’s was samengesteld. De structuur zorgde voor prikkelende visuele support voor de muziek van K3, Niels Destadsbader, Gers Pardoel en vele anderen. Tegelijkertijd zorgde het ervoor dat het publiek (zowel live als op TV) een prachtige backdrop rond het podium kon zien.

Anders dan een zwarte backdrop of video wall, die meestal de norm zijn op festivalpodia, bood de structuur die Never Fear Shadows creëerde met de ÉPIX Strip IP een aantrekkelijk visueel alternatief voor zowel de aanwezigen als de TV-kijkers. Vooral de TV-kijkers kregen hierdoor meeslepende panoramische beelden te zien. “De lange en dunne strips waren de ideale bouwstenen voor de structuur en dienden tegelijkertijd als lichtbron”, vertelde Milbou. “Het resultaat was dat we aan alle praktische criteria konden voldoen én de kijkers een visueel innemende ervaring konden bieden. De intense helderheid en pixel mapping effecten van de strips lieten ons toe om aan de briefing van VTM te voldoen: een visueel indrukwekkende installatie creëren die op TV net zo fantastisch is als live. Wat meer is, de uitstekende helderheid zorgde ervoor dat we de pixel mapping functies ook konden gebruiken overdag.”
Aangezien de optredens buiten plaatsvonden, moest het team van Never Fear Shadows ook rekening houden met een ander belangrijk aspect: het wisselvallige Belgische zomerweer. Gelukkig verzekerde de IP outdoor rating van de ÉPIX Strips dat ze in alle weersomstandigheden gebruikt konden worden.

“Naast hun uitstekende helderheid en pixel mapping mogelijkheden, kozen we de ÉPIX strips vooral omwille van hun mogelijkheid om ermee buiten te kunnen werken”, vervolgde Milbou. “Hoewel het weer gedurende de twee dagen niet zo catastrofaal was als voorspeld werd, was het toch goed voor onze gemoedsrust dat we zeker waren dat alles zou werken mocht het toch regenen.”
Terwijl het design van Never Fear Shadows aan alle vereisten van VTM kon voldoen zorgt het unieke ontwerp van het design er ook voor dat deze editie niet snel vergeten zal worden.

“De ÉPIX Strips lieten ons toe de typische lichtshow te overstijgen door een podiumstructuur op te zetten die vooral leunde op het architecturale design”, concludeerde Milbou. “We zijn heel tevreden met het eindresultaat!” Lees verder

Fri, 06-October-2017 11:50 |

Prolyte Campus 2017- twee gratis trainingen op 1 dag

Jaarlijks organiseert Rolight diverse workshops en trainingen. Tijdens de eerstvolgende workshop wordt veel verteld over truss. Op 7 en 8 november houdt Rolight daarom weer een Prolyte Campus. Prolyte Campus biedt trainingen om de producten veilig, en in overeenstemming met de geldende normen en voorschriften te gebruiken.



Thema's voor deze campus zijn:

* Truss inspectie onderhoud en regelgeving
Leer alles wat je moet weten over de periodieke keuringen voor (Prolyte) truss.

* Slinging of truss
Hierin leer je hoe je (soft)steels moet gebruiken om een truss op te hangen.

Trainer: Matthias Moeller
Locatie: Rolight Studio (of bij mooi weer buiten.)
Duur: van 9:00u t/m 16:00 (lunch inbegrepen)

Let op: als je handschoenen en werkschoenen hebt, neem deze dan mee.

Inschrijven voor beide dagen kan op: https://www.rolight.nl/Home/Webshop/training/Prolyte Lees verder

Fri, 06-October-2017 09:12 |

T-21 Technologies benoemt Netchange als distributiepartner voor Benelux

T-21 Technologies, leverancier van vernieuwende broadcast-, distributie- en contributieoplossingen, benoemt Netchange tot reseller voor de Benelux. De T-21 apparaten decoderen, transcoderen, encoderen en registreren media streams via interne en publieke IP-netwerken. Bovendien ondersteunen ze Network Protocol Translation. Volgens Wim van Dijk, oprichter van Netchange, brengt T-21 de volgende generatie decoders naar de markt die generiek bruikbaar moeten zijn in een zeer divers
streaming landschap.

Van Dijk: “T-21 doet echt alles! SRT, Zixi en zelfs FASPstream van Aspera wordt ondersteund om er voor te zorgen dat streams foutvrij uitgespeeld kunnen worden! UHD, HEVC, AVC en MPEG2 ondersteuning zit er ook op. Echt ongekend!” De CEO van T-21 Technologies, Kevin Ancelin, stond ook aan de wieg van Adtec: “We kunnen ons voor de Benelux geen betere partner wensen. Netchange heeft bewezen onze markt en technologie te begrijpen en wij verwachten veel van deze samenwerking." Lees verder