Media Diamant voor radiotechnicus Paul Raaijman

Woensdag 18 mei 2016
De Stichting Media Diamant heeft bekend gemaakt dat radiotechnicus Paul Raaijman zal worden geëerd met een Media Diamant. Paul Raaijman (64) werkt sinds 1975 achter de schermen bij de radio en wordt in zijn vak alom geprezen vanwege zijn Talent, Inzet, Passie en Vakmanschap. Op donderdag 9 juni zal de Media Diamant worden onthuld op de Diamant Muur van het Media Park in Hilversum. Paul Raaijman is hiermee de eerste radio medewerker die met een Media Diamant wordt geëerd.

Raaijman begon zijn loopbaan 40 jaar geleden bij de NOS waarna zijn dienstverband overging naar achtereenvolgens het NOB, Technicolor en thans Ericsson. Voor Paul maakte dit alles niet veel uit, hij bleef gewoon vol passie en enthousiasme werken aan de meest uiteenlopende programma’s, of dit nu Radio Tour de France, Premtime, de Kerstoespraak van de Koningin of het Radio 1-journaal was. En nog steeds is Paul vrijwel dagelijks te vinden in de studio, het ‘verbindingencentrum’ of in het land, bijvoorbeeld in de NPO Radio 1 bus waar hij de techniek voor de locatie-items van Nieuws & Co verzorgt.

Jos Budie, voorzitter van de Stichting Media Diamant, verraste Paul met het nieuws en het juryrapport, net voordat hij met de bus van Nieuws & Co naar een locatie uitzending in Rotterdam zou rijden, want ook de bus rijdt Paul gewoon zelf.