Canon Europe aangesloten bij Post Technology Alliance van Netflix

Canon Europe, marktleider in imaging-oplossingen, heeft bekendgemaakt dat de onderneming zich zal aansluiten bij Netflix’s nieuwe Post Technology Alliance. Deze nieuwe alliantie brengt de industrieleiders samen die zich inzetten om, via een intensieve samenwerking met Netflix, wereldwijd productieworkflows te innoveren en creatieve content creators te ondersteunen.
Voor het nieuwe Post Technology Alliance programma van Netflix zijn maar liefst vier Canon Cinema EOS-camera’s geselecteerd, waaronder de EOS C700 FF, Canon’s eerste full frame cinemacamera, de EOS C700, EOS C300 Mark II en EOS C500.

Deze camera’s werden gekozen door de filmmakers achter veel Netflix Originals, waaronder de met een Academy Award bekroonde documentaire Icarus, de speelfilm Our Souls at Night en de met een Emmy-genomineerde serie Grace and Frankie. Andere Netflix Originals die zijn vastgelegd met Canon zijn onder andere Afflicted, Abstract: The Art of Design, Chelsea, Hot Girls Wanted, Strong Island, The Confession Tapes, The Mars Generation en The Ritual, met momenteel meer Originals in productie. Als onderdeel van het programma krijgen de geselecteerde producten het logo van de Netflix Post Technology Alliance – een keurmerk voor kwaliteit, service en ondersteuning. Het logo geeft aan dat een product voldoet aan de technische specificaties en aanleveringsvoorwaarden van Netflix en dat ook in de toekomst zal blijven doen.

“Het Post Technology Alliance programma van Netflix sluit perfect aan bij Canon’s onverminderde inzet om geavanceerde, hoogwaardige producten te leveren die worden aangevuld met een uitstekende service en ondersteuning voor de wereldwijde community van filmmakers,” zegt Kieran Magee, director professional imaging bij Canon Europe. “Met het gezamenlijke doel om filmmakers te ondersteunen en tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van de productie en post-productie community, zijn we buitengewoon trots op deze intensieve samenwerking met Netflix om zo de kracht van visuele storytelling te ondersteunen.”
“Bij Netflix is het heel belangrijk dat wij onze creatieve partners ondersteunen. De Post Technology Alliance zorgt voor een nagenoeg naadloze overgang van productie naar post-productie,” zegt Chris Fetner, director post partnerships & integrations bij Netflix. “Producten met dit logo, zijn gericht op een betere interactiviteit en snellere innovatiecycli, waardoor content creators hun energie kunnen richten op wat het belangrijkst is – het vertellen van verhalen.”

Tue, 23-October-2018 08:44