Nieuwe Rentman app brengt eenvoudiger magazijnbeheer naar smartphone

Woensdag 5 december 2018
Rentman heeft een belangrijke uitbreiding toegevoegd aan hun verhuursoftware. Met Rentman Mobile kunnen gebruikers nu eenvoudig met een smartphone of Android Zebra scanners hun magazijn beheren, zonder extra kosten. Met Rentman Mobile wil de Nederlandse verhuursoftware-ontwikkelaar materiaalbeheer in het magazijn betaalbaar en eenvoudiger maken voor ieder verhuurbedrijf. Over de nieuwe functionaliteiten vertelt eigenaar Roy van den Broek: “Met de toevoeging van mobiel scannen en een gebruiksvriendelijke interface hopen we het magazijnproces soepeler te maken voor verhuurbedrijven. We zijn ervan overtuigd dat de productiviteit enorm zal toenemen door ongebonden van een computer te kunnen scannen.” 

Met de net gereleasde app kunnen gebruikers:
●    Materiaal in en uit het magazijn boeken, met QR- en/of barcodes.
●    Extra materiaal toevoegen aan de paklijst of een alternatief toevoegen
●    Kwijtgeraakt en/of defect materiaal rapporteren, ook op locatie.
●    Vrij door het magazijn bewegen zonder verbonden te zitten aan een computer.

Om het proces verder te versnellen kunnen meerdere gebruikers gelijktijdig digitale paklijsten afwerken. De informatie update real-time, dus als gebruiker A materiaal boekt ziet gebruiker B meteen de uitgevoerde actie op zijn scherm. Andere toepassingen van de app zijn de mogelijkheid om werkagenda’s te beheren en informatie voor projecten en locaties in te zien.

Magazijnbeheerders op zoek naar een oplossing met laserscanners kunnen de app gebruiken op Android Zebra Scanners zoals het TC20 model, aan te schaffen via Indicium: www.indicium.nl

De app is gratis voor alle Rentman gebruikers en kan gedownload worden in de Play of App Store. Bedrijven die de app en online verhuursoftware willen testen kunnen een 30-dagen gratis proefversie aanmaken op de Rentman website: www.rentman.io.