Shure upgrade bodypack-ontvangers voor PSM 900 en PSM 1000

Vrijdag 7 september 2018
Shure presenteert de nieuwe bodypack-ontvangers P9RA+ en P10R+, die werken in combinatie met de draadloze Personal Monitor-systemen PSM 900 en PSM 1000. Zowel de P9RA+ als de P10R+ leveren verbeterde RF-prestaties met behoud van de ongeëvenaarde audiokwaliteit en transparantie waar de PSM 900 en PSM 1000 in de hele sector om bekend staan. De vernieuwde PSM-ontvangers, ontworpen voor live artiesten, broadcast producenten, geluidstechnici en managers van verhuurbedrijven, maken gebruik van een hybride analoog/digitaal systeem met verbeterde headroom, kanaalscheiding en audiokwaliteit.

De P9RA+ is een compacte stereo-bodypack die samen met het draadloze PSM 900 systeem ongeëvenaarde audiokwaliteit en verbeterde RF-signaalsterkte biedt, en daarmee voldoet aan de eisen van alle soorten professionele audiotoepassingen. Alle P9RA+ ontvangers zijn compatibel met originele P9T en P10T zenders en alle SE Sound Isolating oortelefoons van Shure. De P10R+ een onopvallende bodypack-receiver met diversity via twee antennes, die werkt in combinatie met het draadloze PSM 1000 systeem. Met premium functies als RF-scan over de volle bandbreedte, precisiefiltering van het inkomende RF-signaal en automatische regeling van de RF-versterking voldoet de P10R+ aan de eisen van professionele audiotoepassingen van elke omvang.

“Met de nieuwe P9RA+ en P10R+ bodypacks hebben we diverse updates uitgevoerd als gevolg van ons streven om continu naar de feedback van klanten te luisteren en daarop te reageren. Zo zijn er meerdere verbeteringen, waardoor RF-technici beter kunnen omgaan met de uitdagingen van hun dagelijks werk, zonder audiokwaliteit in te leveren,” aldus Michael Johns, Senior Global Product Manager bij Shure. “Door een hybride systeem te ontwerpen dat zowel digitale als analoge techniek gebruikt, konden we de effectiviteit van de luisterervaring verbeteren met behoud van de nauwkeurigheid en transparantie. We hebben een product met echte studiokwaliteit ontworpen dat presteert op de bühne en in het veld.”

De verbeterde PSM-ontvangers zijn uitgerust met een geïntegreerde FPGA-schakeling en voorzien van geavanceerde digitale signaalverwerkingstechniek (DSP) die digitale audio van hoge kwaliteit biedt via een analoog RF-signaal. Dankzij hun hogere RF-gevoeligheid leveren de P9RA+ en P10R+ een helder RF-signaal en betere eindprestaties. De P10R+ beschikt over een robuuster en betrouwbaarder RFsignaal in directe nabijheid van digitale zenders en biedt zo optimale inzetbaarheid bij gebruik in combinatie met draadloze digitale microfoonsystemen in situaties met een druk bezet spectrum.

“Audiokwaliteit en RF-prestaties blijven de belangrijkste factoren bij het kiezen van een eersteklas draadloze IEM-oplossing,” verklaart Johns. “Met de nieuwe hybride analoog-digitale architectuur zetten we een stap op weg naar loepzuivere audio op de bühne en verbeteren we tegelijk de RF-prestaties om in de pas te blijven met de steeds hoger wordende eisen van live optredens en uitzendingen. Dankzij de vernieuwde techniek achter onze PSM-receivers kunnen onze klanten de toch al indrukwekkende prestaties van de PSM 900 en PSM 1000 nog verder verbeteren.”

Voor geluidstechnici die de geluidssignatuur van de originele PSM 900 en PSM 1000 willen behouden, zijn de nieuwe PSM-receivers uitgerust met de EQ Preset-ingangsoptie Match, die de geluidssignatuur van de P9RA en P10R reproduceert. Verder blijven de PSM 900 en PSM 1000 zenders en in-earmonitors ongewijzigd. “We zijn uiterst ontvankelijk voor het gegeven dat geluidstechnici de geluidskwaliteit misschien niet willen veranderen als er verbeteringen aan bestaande productseries worden uitgevoerd,” voegt Johns toe. “Om die reden hebben we de mogelijkheden van onze geïntegreerde FPGA uitgebreid met een ‘Match EQ’-instelling waarmee technici precies dezelfde geluidssignatuur kunnen blijven gebruiken als met de originele PSM 900 en PSM 1000 ontvangers; dit alles met inbegrip van de nieuwste verbeteringen in de betrouwbaarheid van het RF-signaal, langere accuduur en bescherming van volume-instellingen.”

De P9RA+ en P10R+ bodypack-ontvangers zijn eind 2018 beschikbaar voor verkoop. Ga voor meer informatie over de nieuwe PSM- bodypacks naar www.shure.eu of naar uw lokale Shure vertegenwoordiger.