Eventfunder, marktplaats voor evenementen, is live

Donderdag 22 januari 2015
Het nieuwe evenementenplatform Eventfunder is officieel gelanceerd. Na maanden van marktonderzoek, design en development heeft de evenementenbranche er een digitale ontmoetingsplek bij. Op Eventfunder.nl kunnen organisatoren en toeleveranciers van evenementen elkaar makkelijk vinden. Veel bedrijven organiseren evenementen om dichter bij hun klant of doelgroep te komen. Maar bij het organiseren van een event komt zoveel meer kijken dan het regelen van een geschikte locatie. "Veel bedrijven weten dat, maar we merkten dat het lastig blijft om de juiste toeleveranciers te vinden", zegt Michel de Kruijf, initiatiefnemer en eigenaar van Eventfunder. Op die discrepantie speelt Eventfunder in door een marktplaats te bieden voor de organisator en zijn toeleveranciers. Voor deze laatste groep is Eventfunder een welkome toevoeging op hun bestaande verkoopkanalen.

Simpel en anoniem
Eventopdrachtgever en -organisatoren plaatsen gratis en anoniem hun evenement op Eventfunder. Ze geven daarbij aan wat voor soort toeleverancier zij zoeken. Toeleveranciers reageren door middel van het plaatsen van een offerte. De opdrachtgever selecteert dan uiteindelijk zelf de meest geschikte toeleverancier. Hierna wordt er een afspraak gemaakt om de details rondom het evenement verder te bespreken en tot een definitieve deal te komen.

Positieve feedback
Dat Eventfunder inspeelt op een bestaand probleem werd in de testfase al duidelijk: "Er zijn in de periode voor de lancering al een paar succesvolle samenwerkingen tot stand gekomen. Vanaf nu komen daar hopelijk alleen maar succesverhalen bij", aldus De Kruijf. Richard Kluijtmans, Directeur Mansveld Expotech Groep: "Eventfunder is een goede toevoeging op onze verkoopkanalen. Een platform van deze tijd die heel makkelijk te gebruiken is. Wij verwachten dan ook mooie opdrachten te scoren."

Michel de Kruijf
Eventfunder werd opgericht door Michel de Kruijf. Hij werkte bij onderzoeksbureau Respons en de brancheorganisatie voor de live communicatiebranche. In zijn werkzaamheden signaleerde hij dat (ook) de evenementenbranche onder druk is komen te staan. Aan de ene kant heb je de toeleveranciers die continu op zoek zijn naar nieuwe opdrachten. Aan de andere kant heb je bedrijven die de organisatie van hun evenementen neerleggen bij het secretariaat of een andere afdeling die hierdoor in tijdnood komen. De Kruijf zag in dat dit probleem te omzeilen valt door het creëren van een platform dat deze twee partijen makkelijk bij elkaar brengt.