Grass Valley in de 4K UHD kopgroep met EUROMEDIA

Vrijdag 14 juli 2017
De toenemende vraag naar 4K UHD registraties heeft EUROMEDIA, het zusterbedrijf van onder meer de facilitaire bedrijven United in Nederland en Videohouse in België, geleid tot het besluit om twee van haar grote OB-trucks, de OB-A21 en OB-B40 op te waarderen naar 4K UHD functionaliteit. Dit is mogelijk door uitbreiding van de Kayenne K-Frame Video Production Center switchers van Grass Valley.


In de 4 M/E Kayenne K-Frame switcher panelen van de twee trucks komen Standard K-Frames met 180 HD/3G inputs en 84 HD/3G outputs. Hiermee is het mogelijk om 40 4K UHD inputs en 20 4K UHD outputs te realiseren en daarmee 4K UHD producties te maken terwijl het nog steeds eenvoudig is om in HD/3G te werken. Gaël Tanguy, technical director van EUROMEDIA: "Tussen een eenmalige opdracht en een wekelijkse sportwedstrijd in 4K UHD is er een wereld van verschil. Om hier succesvol in te zijn combineren we de krachten van onze productie crew met de Grass Valley's Kayenne K-Frame switchers in onze OB Trucks A21 en B40."

Speciaal ontworpen voor grote sport- en entertainmentproducties hebben de twee reportagewagens al menige registratie achter te rug waarin de nieuwe flexibele 4K UHD functionaliteit werd gedemonstreerd. Zo worden de OB A21 en OB B40 onder meer bij Canal+ in Frankrijk ingezet voor voetbal en rugby-registraties.

De Kayenne K-Frame biedt de beste kwaliteit voor live producties met innovatieve features en een flexibele upgrade, die alleen bij Grass Valley voorhanden zijn. Kayenne biedt een volledige multiformat-support met 3G en 4K UHD en tot 192 inputs, 96 outputs en 9 M/Es met 6 keyers in elke full M/E voor HD/3G en tot 48 inputs, 24 outputs en 4 M/Es met 3 keyers in elke full M/E voor 4K UHD. Bovendien zijn de Kayenne K-Frame switchers nu beschikbaar met IP I/O voor SMPTE 2022-6 connectiviteit.

"EUROMEDIA is een uitstekend voorbeeld van een dienstverlener die toekomstgericht bezig is en op een dergelijke wijze investeert om zich een positie als koploper te garanderen op het gebied van kwaliteit en content", aldus Jan Pieter van Welsem, vice president sales and marketing, EMEA, Grass Valley: "Er is bij EUROMEDIA veel planning en denkwerk gestoken in deze upgrade en we zijn erg trots dat onze oplossingen hieraan een essentiële bijdrage geleverd heeft."