GrassValley opent nieuw Camera Competence Center in Breda

Donderdag 2 april 2015
<span style="font-size:12px">Vorige week donderdag is het nieuwe bedrijfspand van Grass Valley in Breda geopend. Deze Camera Product Group is ontwikkelaar en toeleverancier van professionele televisie- en broadcastapparatuur. In het nieuwe pand, waar zo’n 130 medewerkers zijn gehuisvest, worden onder meer de LDX broadcastcamera’s ontwikkeld. De vele International Emmy Awards in de ontvangsthal van het nieuwe onderkomen zijn het bewijs van internationale erkenning voor deze product lijn van Grass Valley.

Onlangs nog, januari 2015, werd in de 7e Emmy Award in ontvangst genomen.
Grass Valley keek al langer uit naar een nieuwe locatie. Het voormalig Philips pand in Breda voldeed na 45 jaar niet meer aan de eisen van een modern high tech bedrijf. Door een gedegen voorbereiding kon de verhuizing binnen zes maanden worden gerealiseerd. Een aardige prestatie, gezien het feit dat er in het pand bouwkundig veel moest gebeuren ten behoeve van de specifieke eisen die een high-tech bedrijf stelt. Het resultaat is een state-of-the-art technisch centrum dat zichzelf het beste typeert als een kruising tussen een technisch laboratorium en een hyper modern kantoorgebouw.

De camera van Grass Valley is wereldwijd een grote speler in de broadcast en TV industrie, als het gaat om ‘systeemcamera’s’ zonder ingebouwde recorder, en welke in meer-camera / multi-cam situaties worden gebruikt. Te denken valt hierbij aan zowel studio-opnames als uitzendingen op locaties, zoals onder andere (internationale) sportevenementen, TV-shows, nieuwsuitzendingen en entertainment.

Ook in Nederland zijn de camera’s van Gras Valley gemeengoed. “Als je televisie kijkt, dan is de kans vrij groot dat je beelden ziet die gemaakt zijn met camera’s die hier in Breda zijn ontwikkeld”, aldus Marcel Koutstaal, General Manager van de camera divisie van Grass Valley (links op de foto). “Of het nu een dagelijks talkshow is of de Champions League, een soap-serie of recent nog de Superbowl in de VS. De beelden worden wereldwijd door miljarden mensen bekeken. En daar zijn we hier natuurlijk ontzettend trots op”.