Live Legends creeert visueel spektakel in club One Third in Beijing

Donderdag 7 december 2017
Een team van het innovatieve show- en designbedrijf Live Legends, waaronder creative director Daan Oomen en lichtontwerper Jeffrey Goes, hebben een waanzinnig productie-ontwerp en complete visuele omgeving gecreëerd voor de gloednieuwe club One Third in Beijing, China. Om aan de hoge verwachtingen van alle betrokkenen te voldoen was het van cruciaal belang dat er prominente merken op de specificatie stonden. Zodoende hebben Daan en Jeffrey, beiden directeuren van Live Legends samen met derde partner Ad de Haan, gekozen voor bewegend licht van Robe (400 stuks in totaal) als een integraal onderdeel van hun ambitieuze, visuele plan.

Hun doel was om een technisch en esthetisch meesterwerk te produceren dat het hele concept van clubontwerp naar nieuwe hoogtes zou brengen. Live Legends heeft het volledige interieur ontworpen en specifiek een compleet technisch pakket bedacht, bestaande uit geluid, licht, video, lasers en special FX. Zij hebben ook de programmering en inbedrijfstelling gecoördineerd met de karakteristieke passie en toewijding die hun naam waardig is.

Ze presenteerden een scherpe en industriële look, boordevol stalen buizen en steenwerk en een meeslepende audiovisuele ervaring van wereldklasse om oordeelkundige internationale en lokale clientèle versteld te laten staan, een WOW gevoel te geven en compleet anders te zijn in een zeer competitieve markt. De Robe lichtpunten zijn een mix van Spiiders, VIVA CMYs, Spikies, Pointes, MiniPointes, BMFL Blades en Divine UV floods die fundamenteel zijn om de ruimte vorm te geven. Deze zijn geselecteerd vanwege hun flexibiliteit, multifunctionaliteit, formaat, snelheid en algehele robuustheid die cruciaal zijn om aan de eisen te voldoen van een clubinrichting.

De locatie die afgelopen maand geopend werd, met een capaciteit van 1200 mensen, heeft meerdere motion-controlled elementen, waaronder een prominent bewegend brugsysteem dat boven de dansvloer in verschillende posities hangt, compleet met licht-, laser- en videotechnologie. Er zijn twee DJ booths, één op het podium en een andere die op magische wijze kan verschijnen en weer verdwijnen achter een muur. Het hoofdpodium bevat een gigantische HD videowall die kan roteren in delen om een matrix van Spikies aan de achterkant te onthullen.

De visuele sensatie zet zich voort in het voornaamste bargedeelte dat aan weerszijden voorzien is van prominente LED pilaren die verhoogd kunnen worden om dansers en artiesten op podia eronder te onthullen. Ook zijn er vele LED en video elementen te vinden in de gehele ruimte.

Twee VIP gedeeltes zijn gepositioneerd aan beide kanten van de hoofdruimte die uit het zicht gehouden of opengesteld kunnen worden om de feestgangers imposante, panoramische uitzichten te bieden van de locatie en de actie die beneden hen plaatsvindt.
One Third’s eigenaren en exploitanten wilden specifiek werken met een internationaal designteam om een uitzonderlijke omgeving te bouwen met de hoogste productiewaarden. Live Legends wist het contract binnen te halen vanwege meerdere redenen, waaronder hun indrukwekkende design portfolio en reputatie in het verzorgen van ongeëvenaarde dance evenementen, live spektakels en dramatische theatervoorstellingen.

Daan begon te werken aan het project vanaf maart 2017, zodra de creatieve voorstellen het groene licht kregen. Dit volgde de originele presentatie voor het project aan het einde van 2016. Hij stond erop dat hij als creative director de vrijheid zou hebben om te investeren in prominente internationale merken zoals Robe, met de gedachte dat dit de beste manier zou zijn om One Third op hetzelfde niveau als andere wereldwijd bekende clubs te krijgen met de potentie om de beste internationale DJ’s en artiesten aan te trekken.

“We wisten dat er op geen enkel gebied compromissen gesloten kon worden en we hadden Robe vanaf het begin in gedachte, toen het licht plaatje zich begon te ontwikkelen”, aldus Jeffrey. Er lag een nadruk op het gebruiken van premium LED punten waar het kon om voor de hand liggende redenen; het ziet er gaaf uit, de levensduur is groot, en er is weinig onderhoud en lopende kosten. Robe’s nieuwe VIVA CMY profielen voldeden aan alle eisen, net als de Spiiders en de 234 Spikies. Tijdens de constructie ter plekke werkten Daan en Jeffrey nauw samen met de lokale manager Maggie Lui. De lichtprogrammeur was Bas Knappers en Live Legends’ project manager op lokatie die alles coördineerde tijdens de hectische constructie periode was Serge Patist.