Terug naar home

Livetime Productions beleeft spectaculaire voetbalmaand

Wed, 07-June-2017 14:33 |


De maand mei was voor veel voetbalfans een maand om van te smullen. Zo kon voetbalclub Feyenoord na 18 jaar weer landskampioen worden in de eredivisie en stond Ajax als eerste Nederlandse club in vijftien jaar weer in een Europese finale. Ajax was welverdiend finalist in de UEFA Europa League dat op 24 mei 2017 tegenover Manchester United in Stockholm de finale speelde. Zowel de gemeente Rotterdam als de gemeente Amsterdam klopten aan bij Livetime Productions voor hun expertise rondom deze evenementen. Daarnaast werd in opdracht van Rotterdam Ahoy in enkele dagen tijd een grootschalige public viewing opgetuigd voor de kampioenswedstrijd van Feyenoord.

Op 14 mei stonden een kleine 10.000 uitzinnige Feyenoordfans in Ahoy mee te kijken met de ontknopende wedstrijd tegen Heracles op het grootste videoscherm van Rotterdam. Na de winst werd hier nog een klein feestje gevierd met Lee Towers en de Hermes House Band. Op 15 mei voerde Livetime Productions in opdracht van de gemeente Rotterdam de technische productie uit van de daaropvolgende huldiging van Feyenoord. De Coolsingel en omgeving werden geheel ingericht door Livetime. In totaal werd ruim 10 kilometer hekwerk geplaatst, waaronder bouwhekken, barriers en safetywalls. Daarnaast coördineerde Livetime de aanleg van o.a. stroomvoorzieningen, audio- en lichtsystemen, diverse LED schermen, layherconstructies en tenten. De publieksgebieden voor het Stadhuis werden ingedeeld in 7 zones om de grote toestroom van publiek te reguleren. Daarnaast dienden de Binnenrotte en Hofplein als meekijklocatie. Naar verluid is de huldiging in de binnenstad door zo'n 150.000 uitzinnige Feyenoordfans bezocht.

De week erop was het de beurt aan Ajax om te presteren. Livetime Productions vervulde als technisch producent een faciliterende en coördinerende rol tijdens de live viewing op het Museumplein met o.a. 9 LED schermen. Binnen drie dagen realiseerde Livetime alle benodigde infra op en rond het Museumplein die nodig waren voor de live viewing. Naar schatting bezochten zo'n 100.000 bezoekers het Museumplein.

De betrokkenheid bij bovenstaande grootschalige voetbalevenementen waren voor Livetime Productions een grote eer waar zij dan ook erg trots op zijn. Niet alleen door de korte doorlooptijd van de evenementen, maar vooral ook door het voorspoedige verloop, waarbij uitdrukkelijk genoemd is dat de inrichting van het terrein door Livetime daar een belangrijke rol bij heeft gespeeld.