Samenwerking mediabedrijven om USA te veroveren

Maandag 27 juli 2015
Een consortium van Nederlandse bedrijven in de Digitale Media- & Entertainment industrie , waaronder Corrino, 24i, Sticky Studios en Beeld & Geluid gaan in een tweejarig programma samenwerken om gezamenlijk de Amerikaanse markt te betreden. Het programma is een initiatief van iMMovator Cross Media Network en wordt in het kader van Partners in Business (PIB) gesteund door de RVO.
De samenwerking met als titel ‘Smart Dutch Media Creations’ is een samenwerkingsverband tussen Nederlandse mediabedrijven met activiteiten of ambities richting de Verenigde Staten.

Het belangrijkste focusgebied is de westkust van de VS. De bedrijven zullen samen met de overheid gaan samenwerken om Nederland als digitaal kennisland neer te zetten, hun business te promoten en extra omzet uit de USA te genereren. Zo worden er onder andere handelsmissies, matchmaking activiteiten, kennisevenementen en gezamenlijke aanwezigheid op beurzen georganiseerd. Hierbij wordt in de USA samengewerkt met onder andere het Consulaat en Dutch Sparks.

De RVO (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland) heeft de aanvraag voor ondersteuning en samenwerking in het kader van de PIB op de USA in mei goedgekeurd. Het consortium van bedrijven dat deel gaat nemen aan het programma wordt op dit moment gevormd. Ook worden er verdere afspraken gemaakt over de te ondernemen activiteiten. Op dit moment is het voor bedrijven nog mogelijk om deel te nemen en mee te praten over de te ondernemen activiteiten. Het samenwerkingsverband zal tijdens de IBC in september formeel ondertekend worden.

Meer informatie via www.immovator.nl