Sennheiser presenteert details mijlpaal in high-end audio

Maandag 31 augustus 2015
De broers Daniel Sennheiser en Dr. Andreas Sennheiser, CEO’s van Sennheiser, hebben drie specificaties vrijgegeven van een product dat niet alleen de volgende mijlpaal voor Sennheiser markeert, maar ook voor de high-end audio-industrie. Tijdens een evenement ter ere van het 70-jarige bestaan van het bedrijf demonstreerde Sennheiser ook haar nieuwe audio-opnametechnologie 9.1 immersive audio. De broers Sennheiser willen op dit moment slechts drie details kwijt over het nieuwe model: het frequentiebereik, de geluidsweergave en het fundament.

Op een speciale website, www.sennheiser-reshapingexcellence.com, zullen in de komende weken steeds meer details komen over Sennheisers mysterieuze nieuwe high-end audioproduct. De eerste details van het nieuwe product zijn:

1. Het frequentiebereik van het product zal de grenzen van het menselijke gehoor ver overschrijden.
  2. Een absoluut perfecte geluidsweergave wordt gegarandeerd door een met platina bewerkt 2,4 micrometer membraan.
  3. Voor een rotsvast fundament is gebruik gemaakt van het fijnste Carrara-marmer – dat is dezelfde soort als Michelangelo ooit gebruikte voor zijn sculpturen.

De lancering van het product markeert een mijlpaal in de geschiedenis van Sennheiser. "Ons bedrijf heeft een rijke geschiedenis in de zoektocht naar perfectie in geluidsopname en –reproductie. We zijn heel trots dat we dit ook nu weer kunnen demonsteren want met onze nieuwe product geloven we dat er wederom een nieuwe standaard wordt gezet in de high-end audiowereld", aldus CEO Dr. Andreas Sennheiser.

Sennheiser 9.1 immersive audio
Met de opname van concerten van het Junge Deutsche Philharmonie orkest en artiest Imogen Heap gaf Sennheiser een demonstratie van haar nieuwe 9.1 immersive audio, een nieuwe manier voor het opnemen en afspelen van audio. Het is ontwikkeld door Gregor Zielinsky van Sennheiser om zeer hoge kwaliteit audio-opnamen te maken, en creëert een volledig nieuwe, zeer realistische 3D-ervaring voor de luisteraar. Gregor Zielinsky, International Recording Applications Manager bij Sennheiser: “Sennheisers 9.1 immersive audio is een belangrijke nieuwe technologie van Sennheiser. We hebben dit nog maar een paar keer echt toegepast in professionele installaties. Een mooi voorbeeld hiervan is de befaamde 'David Bowie is’-tentoonstelling.”

‘Reshaping Excellence’
Voor het concert kregen bezoekers de gelegenheid om een blik te werpen op exclusieve Sennheiser modellen die nog nooit publiekelijk zijn vertoond, waaronder een speciale goud-zwarte HD 800 en het nieuwe mijlpaal product. Daarnaast was er de mogelijkheid om verschillende Sennheiser modellen uit te proberen, zoals de HD 800 hoofdtelefoon in combinatie met de HDVD 800 hoofdtelefoonversterker. Ook waren er verschillende Neumann microfoons waaronder het Digital 9000 draadloze microfoonsysteem, de M 149 Tube, en de KMS 105 studiomicrofoon.