WarmWinterLicht bij kasteel Middachten

Vrijdag 19 december 2014
In de tuinen van Kasteel Middachten, in De Steeg, vindt deze maand (nog te bezoeken van 26 t/m 29 dec.) de derde editie van WarmWinterLicht plaats, waar onder andere Production Brothers bij betrokken is. Warm WinterLicht behelst een verrassende verzameling lichtobjecten. Naast het uitlichten van de vele aanwezige bomen en struiken, zijner 30 licht- en vuurobjecten in het park geplaatst, opgehangen en te water gelaten. Tijdens de betoverende wandeling isduidelijk te zien dat er goed is nagedacht over de locatie van de verschillende objecten, maar misschien nog beter, waar juist geen licht was gewenst.

Door tussendoor lichttechnische stiltes te laten vallen, worden de zintuigen goed voorbereid op het volgende lichtobject. Ruimtelijke vergezichten met prachtig aangelichte bomen, intieme binnentuinen met kleine lichtkunstobjecten, een fluorescerende tenniswedstrijd, spiritualiteit in de rozentuin omgetoverd tot Boeddhatuin en een interactieve lichtshow in de vijver, het maakt WarmWinterLicht verrassend.

Warm WinterLicht is een initiatief van Showline AV Solutions en Toro Vormgeving en werd op vijf zaterdagen door vijftien vrijwilligers opgebouwd onder leiding van Rinaldo Klein Bleumink, Huug Lohuis en Hans-Peter Helder. Production Brothers verzorgde met hun borden, de routing naar de tuin. De borden werden verlicht door de inmiddels ruimschoots beproefde, in dit geval wel met een heel toepasselijke naam, Sir William. Sir William vormt samen met Sir George, waarvan 3 stuks, vier weken lang het grote spandoek van WWL naast de A-348 belichte, The Knights of Illuminated Signs; een variatie aan slimme lichtoplossingen om borden, banners en opzethekken te verlichten. Het unieke verlichtingssysteem is voorzien van accu, waardoor bekabeling en aggregaten niet langer nodig zijn.