Villrich Broadcast I Consultancy & Sales: bekend gezicht in nieuwe jas

Broadcastman Richard Villhaber was na twintig jaar toe aan een nieuwe uitdaging. Die vond hij in zijn bedrijf Villrich Consultancy, een consultancybureau met een sterke focus op het definiëren en implementeren van commerciële doelen van zijn klanten. Wie kijkt naar zijn opdrachtgevers, ziet vooral veel fabrikanten uit de broadcast- en live-entertainmentindustrie. “En onder de naam Villrich Broadcast voer ik nu ook het dealerschap voor merken als Telescript, Gen Energy, Craltech, Dejero, Hitachi en Movicom Reelers.”

Alle edities

AV-Entertainment Nr1 2024
AV-Entertainment Nr6 2023
AV-Entertainment Nr5 2023
AV-Entertainment Nr4 2023
AV-Entertainment Nr3 2023
AV-Entertainment Nr2 2023
AV-Entertainment Nr1 2023
AV-Entertainment Nr6 2022
AV-Entertainment Nr5 2022
AV-Entertainment Nr4 2022
AV-Entertainment Nr3 2022
AV-Entertainment Nr2 2022
AV-Entertainment Nr1 2022
AV-Entertainment Nr6 2021
AV-Entertainment Nr5 2021
AV-Entertainment Nr4 2021
AV-Entertainment Nr3 2021
AV-Entertainment Nr2 2021
AV-Entertainment Nr1 2021
AV-Entertainment Nr6 2020
AV-Entertainment Nr5 2020
AV-Entertainment Nr4 2020
AV-Entertainment Nr3 2020
AV-Entertainment Nr2 2020
AV-Entertainment Nr1 2020
AV-Entertainment Nr6 2019
AV-Entertainment Nr5 2019
AV-Entertainment Nr4 2019
AV-Entertainment Nr3 2019
AV-Entertainment Nr2 2019
AV-Entertainment Nr1 2019
AV-Entertainment Nr6 2018
AV-Entertainment Nr5 2018
AV-Entertainment Nr4 2018
AV-Entertainment Nr3 2018
AV-Entertainment Nr2 2018
AV-Entertainment Nr1 2018
AV-Entertainment Nr6 2017
AV-Entertainment Nr5 2017
AV-Entertainment Nr4 2017
AV-Entertainment Nr3 2017
AV-Entertainment Nr2 2017
AV-Entertainment Nr1 2017
AV-Entertainment Nr6 2016
AV-Entertainment Nr5 2016
AV-Entertainment Nr4 2016
AV-Entertainment Nr3 2016
AV-Entertainment Nr2 2016
AV-Entertainment Nr1 2016
AV-Entertainment Nr6 2015
AV-Entertainment Nr5 2015
AV-Entertainment Nr4 2015
AV-Entertainment Nr3 2015
AV-Entertainment Nr2 2015
AV-Entertainment Nr1 2015
AV-Entertainment Nr6 2014
AV-Entertainment Nr5 2014
AV-Entertainment Nr4 2014
AV-Entertainment Nr3 2014
AV-Entertainment Nr2 2014
AV-Entertainment Nr1 2014
AV-Entertainment Nr6 2013
AV-Entertainment Nr5 2013
AV-Entertainment Nr4 2013
AV-Entertainment Nr3 2013
AV-Entertainment Nr2 2013
AV-Entertainment Nr1 2013
AV-Entertainment Nr6 2012
AV-Entertainment Nr5 2012
AV-Entertainment Nr4 2012
AV-Entertainment Nr3 2012
AV-Entertainment Nr2 2012
AV-Entertainment Nr1 2012
AV-Entertainment Nr6 2011
AV-Entertainment Nr5 2011
AV-Entertainment Nr4 2011
AV-Entertainment Nr3 2011
AV-Entertainment Nr2 2011
AV-Entertainment Nr1 2011
AV-Entertainment Nr6 2010
AV-Entertainment Nr5 2010
AV-Entertainment Nr4 2010
AV-Entertainment Nr3 2010
AV-Entertainment Nr2 2010
AV-Entertainment Nr1 2010
AV-Entertainment Nr6 2009
AV-Entertainment Nr5 2009
AV-Entertainment Nr4 2009
AV-Entertainment Nr3 2009
AV-Entertainment Nr2 2009
AV-Entertainment Nr1 2009
AV-Entertainment Nr6 2008
AV-Entertainment Nr5 2008
AV-Entertainment Nr4 2008
AV-Entertainment Nr3 2008
AV-Entertainment Nr2 2008
AV-Entertainment Nr1 2008
AV-Entertainment Nr6 2007
AV-Entertainment Nr5 2007
AV-Entertainment Nr4 2007
AV-Entertainment Nr3 2007
AV-Entertainment Nr2 2007
AV-Entertainment Nr1 2007
AV-Entertainment Nr6 2006
AV-Entertainment Nr5 2006
AV-Entertainment Nr4 2006
AV-Entertainment Nr3 2006
AV-Entertainment Nr2 2006
AV-Entertainment Nr1 2006
AV-Entertainment Nr1 2005

Villrich Broadcast I Consultancy & Sales: bekend gezicht in nieuwe jas

Magazines | AV-Entertainment Nr4 2021


Villrich Broadcast | Consultancy & Sales
Bekend gezicht in nieuwe jas


Broadcastman Richard Villhaber was na twintig jaar toe aan een nieuwe uitdaging. Die vond hij in zijn bedrijf Villrich Consultancy, een consultancybureau met een sterke focus op het definiëren en implementeren van commerciële doelen van zijn klanten. Wie kijkt naar zijn opdrachtgevers, ziet vooral veel fabrikanten uit de broadcast- en live-entertainmentindustrie. “En onder de naam Villrich Broadcast voer ik nu ook het dealerschap voor merken als Telescript, Gen Energy, Craltech, Dejero, Hitachi en Movicom Reelers.”

Met een specialisatie in de ontwikkeling van nieuwe producten en het assisteren bij het openen van nieuwe (en het uitbreiden van bestaande) markten over de hele wereld, biedt Villrich hulp bij het leggen van contacten en assisteren bij onderhandelingen, productplaatsingen, marketing, verkoop en follow-up voor een breed pallet aan opdrachtgevers. “Gezien mijn achtergrond is het niet vreemd dat dit met name veel fabrikanten zijn uit de broadcast en live-entertainment industrie”, vertelt Richard Villhaber. “Naast de consultancytak is de verkoop binnen de Benelux eigenlijk vanzelf van start gegaan. Hier verkoop ik onder de naam Villrich Broadcast merken als Telescript, Gen Energy, Craltech, Dejero, Movicom Reelers, Hitachi etc. Voor deze merken heb ik het dealerschap op me genomen.”

Meedenken
De lijst van merken in het portfolio van Villhaber is indrukwekkend. De gemene deler daarin is het netwerk dat door de jaren heen is opgebouwd en het feit dat de fabrikanten Villhaber persoonlijk kennen.  “Los daarvan kijk ik voornamelijk naar het grotere plaatje en kies ik merken uit die elkaar kunnen aanvullen en waarbij de mogelijkheid voor cross-selling bestaat”, legt hij uit. “Daarnaast is het voor mij heel belangrijk met wie ik zakendoe. Het gaat mij zeker niet alleen om het product, maar ook om de mensen die achter het product staan.” De technische achtergrond, jarenlange ervaring en bekendheid met (en bij) de merken brengt nog meer voordelen met zich mee. Zo denkt Villhaber bijvoorbeeld bij Gen Energy ook al mee aan de voorkant van het verhaal: “Ik mag dan inderdaad al meedenken bij de productontwikkeling, waarbij mijn achtergrond goed van pas komt. Dat geldt overigens niet alleen voor Gen Energy, ook bij andere merken zit ik in die positie.”

Hot
Villrich vertegenwoordigt zoals gezegd veel merken, die samen zowat de hele broadcastketen kunnen leveren. Gevraagd om enkele producten uit te lichten die juist nu ‘hot’ zijn, vertelt Villhaber dat hij bijvoorbeeld de bedrijven TrackMen en Seervision representeert. Dat zijn bedrijven die de vraag tijdens de coronapandemie, waarin het op connectiviteit en remote producties aankwam, zagen toenemen. TrackMen is een specialist in 3D real-time camera trackingsystemen en heeft de vraag in de afgelopen twee jaar zien verdubbelen. “Door het toepassen van graphics in een augmented (dan wel extended) reality is er een grote meerwaarde gecreëerd in hoe we nu televisie en evenementen kunnen volgen. Mede door het feit dat we niet overal persoonlijk meer bij kunnen zijn, kan deze techniek bijdragen aan onvergetelijke beleving”, vertelt Villhaber. “In de huidige XR Stages worden producties opgenomen die zeer afwisselend zijn. Deze LED caves kenmerken zich door het traditionele green screen te vervangen door een enorme LED die virtuele werelden toont en de set verlicht. De LED toont de scène in real-time vanuit het cameraperspectief en wordt daarmee een venster naar werelden waar alles mogelijk is. De Hyper Bowl in München is zo’n studio, waarbij deze studio kan worden ingezet als filmstudio en broadcaststudio, maar ook voor live events.” TrackMen’s VioTrack R+ bleek onlangs ook het perfecte systeem voor het leveren van de tracking data voor alle AR camera’s tijdens het Eurovisie Songfestival in Ahoy.”

Seervision
Seervision richt zich voornamelijk op het automatiseren van camerabewegingen, oftewel AI-geassisteerde camerabediening. “De software die Seervision ontwikkelt voor deze camera-automatisering is gemaakt om live videoproducties moeiteloos te laten verlopen”, vertelt Villhaber. “Aangedreven door computer vision en machine learning, stelt de Seervision Suite je in staat om met bestaande robotic camera's het onderwerp autonoom te volgen en in optimale framing te houden.” De Seervision Suite neemt de traditionele camera-presets naar een hoger niveau door volledige tracking en kadrering van het onderwerp te integreren. “Met Seervision’s Adaptive Presets zijn de resulterende opnamen dynamisch en vloeiend, dus je hoeft je alleen maar te concentreren op het visualiseren van het verhaal dat je wil vertellen. Door het bereik van autonome camera's uit te breiden, helpt het systeem productiebedrijven aantrekkelijker content te maken in een veiligere werkomgeving. Met minder mensen dus en tegen een betaalbare prijs”, besluit Villhaber.

Meer informatie via www.villrichconsultancy.com 
 

Facebook

Aanbevolen

Gratis AV & Entertainment ontvangen

Vul hier uw emailadres in en u wordt op de hoogte gehouden van de laatste nieuwtjes op AV gebied én ontvangt tevens de gratis digitale editie van AV & Entertainment