Inhoud
- Box of Doom: Wonderdoos
- Goed nieuws voor consument: Dual -Triple- Quadruple
- Helpende hand: Event planning software
- Pure geluidswinst: fieldrecorders en -mixers
- Voorbeschouwing IBC 2013
- Key Studio's: van cd naar audio flyer
- Plopsa Theater: mooi in alle eenvoud
- De Beste Singer-Songwriter van Nederland
- Theaterlicht: dynamischer dan ooit
- Wereldwijd succes: Tomorrowland Radio en TV
- Film & TV Nieuws
- Column Ferry van Beek
- Voorbeschouwing IBC 2013
- Pure geluidswinst: fieldrecorders en –mixers
- De Beste Singer-Songwriter van Nederland
- Broadcast & Audio Techniek Nieuws
- Goed nieuws voor consument: Dual-Triple-Quadruple
- Box of Doom: Wonderdoos
- Key Studio’s: Van cd naar audio flyer
- Theater & Podia Nieuws
- Plopsa Theater: mooi in alle eenvoud
- Theaterlicht: dynamischer dan ooit
- Show & Events Nieuws
- Wereldwijd succes: Tomorrowland Radio en TV
- Helpende hand: Event planning software
Na een afwezigheid van meer dan tien jaar is KS weer terug in Hengelo. Holland Audio Import neemt de taken van de distributie waar. Decilux zorgt voor de verhuur en technische support middels haar vakbekwame technische dienst met de nodige KS kennis. KS is door de jaren heen uitgegroeid tot een volwaardig A- merk met een viertal line arrays (2x12"; 2x 10"; 2x8" en nieuwste in de lijn 2x6": S line). Naast de line arrays kent het KS-product programma ook zeer compacte full range topkasten en baskasten. Van podiumrand luidsprekers tot stand-alone systemen voor de veeleisende artiest / geluidtechnici, zowel actief als passief versterkt. Door gebruik van de, voor KS bekende, FIR-processingtechniek behoren deze systemen absoluut tot de A-klasse. KS heeft een productprogramma in huis voor vrijwel elke toepassing. Niet alleen gericht op theater en conferentiezalen, maar ook Rock- en Dancemuziek. Alhoewel deze producten allemaal in de laatste jaren ontwikkeld zijn is er voor Holland Audio Import en Decilux toch een zekere herkenning in de stijl en klasse die KS al meer dan dertig jaar heeft. Het voelde dus als thuiskomen.
Please introduceert digitale ondertekening arbeidscontractSinds begin juli kunnen nieuwe payrollmedewerkers hun arbeidsovereenkomst bij Please Payroll digitaal ondertekenen. Direct na het arbeidsvoorwaardengesprek met de werkgever, ontvangen zij het opgemaakte digitale arbeidscontract via hun persoonlijke online Please account. Als ze akkoord zijn met de inhoud, kunnen ze het contract direct online ondertekenen met een persoonlijke code. De payrollorganisatie wil de aanname van personeel hiermee vergemakkelijken en versnellen, wat voordelig is voor zowel werkgever als werknemer. Please introduceert deze dienst als een van de eerste payrollbedrijven in Nederland. De digitale handtekening vervangt op deze manier de traditionele handtekening op papier. Het grote voordeel hiervan is dat werkgever en werknemer niet meer afhankelijk zijn van de tijd dat een getekend contract via de post onderweg is. De medewerker hoeft het getekende contract namelijk niet meer op te sturen of het contract in te scannen en te mailen. Jan Franken, directielid van Please licht toe: "Met de digitale ondertekening kunnen we het aannameproces van personeel enorm versnellen en vergemakkelijken. We merken dat vooral werkgevers in branches waar seizoenswerkers aan de slag zijn, zoals op dit moment in de horeca, baat hebben bij deze nieuwe manier van ondertekenen. Een medewerker kan sneller aan de slag en alle gemaakte afspraken tussen hem en de werkgever liggen direct vast." Na ondertekening van het contract wordt het gewaarmerkt in de systemen van Please met datum en tijdstip van ondertekenen. Zo ligt de arbeidsovereenkomst officieel vast en is deze meteen gedocumenteerd in het persoonlijke dossier van de medewerker. Als medewerkers aan de slag gaan zonder dat een arbeidscontract getekend is, lopen zowel de werkgever als de werknemer onnodige risico's. Door de online contractondertekening zijn deze risico's echter gedekt.
Theater&Podia Noteer alvast: CUE2014Van 13 tot en met 15 januari 2014 vindt CUE2014 plaats in Ahoy Rotterdam. Deze tweejaarlijkse vakbeurs voor event-, installatie- en entertainmenttechnologie biedt een totaaloverzicht van technische faciliteiten voor binnen- en buitenpodia. Drie dagen lang is Hal 1 van Ahoy het professionele podium voor circa 90 bedrijven die hun producten en diensten presenteren op het gebied van events, installaties en entertainment. Degelijke, bewezen technologie en vernieuwende multimediale toepassingen gaan hierbij hand in hand. Bezoekers komen naar CUE om op de hoogte te blijven van technische ontwikkelingen, voor relatiebeheer of om zich te oriënteren op nieuwe contacten en investeringen. Exposanten zijn fabrikanten, leveranciers en verhuurders van o.a. licht-, beeld- en geluidstechniek en ontwerp, decor, inrichting, hijs- en heftechniek. Het is de vaste ontmoetingsplaats voor technici in de evenementenbranche en podiumkunsten. CUE2014 wordt ondersteund door de brancheverenigingen VPT, VNPF, VSCD en VVEM. De Vereniging voor Podiumtechnologie (VPT) organiseert gedurende alle beursdagen een uitgebreid lezingenprogramma.
Kwadrant Theater weer openHet Kwadrant Theater kan, nu de technische aanpassingen gereed zijn, weer in gebruik worden genomen. Het theater werd eind juli gesloten, omdat de brandmeldinginstallatie niet naar behoren werkte en de veiligheid in het geding was. Inmiddels worden de nodige technische aanpassingen gedaan om de veiligheid weer te kunnen garanderen. Door het doen van de enkele technische aanpassingen aan de huidige installatie en met de inzet van brandwachten bij de groepsactiviteiten, wordt de brandveiligheid de komende periode, tot er een nieuwe brandmeld- en ontruimingsinstallatie (eind september klaar) is, gewaarborgd. Met de stichting Greg en Baud Productions, de hoofdgebruiker van het pand en aanspreekpunt voor de gebruikers van het theater, is regelmatig over de ontwikkelingen gesproken en overlegd. Het Kwadrant Theater blijft beschikbaar als tijdelijke oplossing tot 1 december 2015. De oplevering van de nieuwbouw, in en bij het CKC in het centrum van Zoetermeer, is gepland op uiterlijk 1 december 2015. (Bron: Gemeente Zoetermeer).