Inhoud
- Box of Doom: Wonderdoos
- Goed nieuws voor consument: Dual -Triple- Quadruple
- Helpende hand: Event planning software
- Pure geluidswinst: fieldrecorders en -mixers
- Voorbeschouwing IBC 2013
- Key Studio's: van cd naar audio flyer
- Plopsa Theater: mooi in alle eenvoud
- De Beste Singer-Songwriter van Nederland
- Theaterlicht: dynamischer dan ooit
- Wereldwijd succes: Tomorrowland Radio en TV
- Film & TV Nieuws
- Column Ferry van Beek
- Voorbeschouwing IBC 2013
- Pure geluidswinst: fieldrecorders en –mixers
- De Beste Singer-Songwriter van Nederland
- Broadcast & Audio Techniek Nieuws
- Goed nieuws voor consument: Dual-Triple-Quadruple
- Box of Doom: Wonderdoos
- Key Studio’s: Van cd naar audio flyer
- Theater & Podia Nieuws
- Plopsa Theater: mooi in alle eenvoud
- Theaterlicht: dynamischer dan ooit
- Show & Events Nieuws
- Wereldwijd succes: Tomorrowland Radio en TV
- Helpende hand: Event planning software
Meer dan 40.000 muziekliefhebbers keken tijdens Sensation vol verwondering naar de overweldigende lichtshow in de ArenA. Geheel in het verleidende thema 'Into the Wild' voer Sensation haar publiek mee tot diep in de jungle. Livingprojects ontwierp en produceerde de 300 lichtlianen die onderdeel zijn van de futuristische show. "De reactie van het publiek wanneer de show 'los' gaat, dat is het moment waar je het voor doet", aldus Michael Sebregts, directeur van Livingprojects. "Vanaf de eerste brainstormsessies met de creatieve afdeling van Sensation in februari is er onafgebroken gewerkt om de lichtlianen af te krijgen voor de show." Om de lianen echt te laten knallen zijn er custom made LED strings gemaakt van de CK Philips iColor Flex SLX string van 9 meter waarbij de LED's in verschillende afstanden van elkaar zijn geplaatst. Dankzij het slim bedachte kabelsysteem kunnen de lianen niet alleen vrij aan de plafonds worden gehangen, maar kunnen deze ook makkelijk en compact getransporteerd worden. "Daar houd je vanaf het begin al rekening mee, de shows gaan de hele wereld over, dan is het noodzaak dat alles, van het transport tot aan de installatie en de aansturing zo praktisch mogelijk wordt gemaakt." De grote uitdaging binnen het project zat echter in het netwerk. Maar liefst 50.000 DMX kanalen zijn er nodig om de lichtsturing met de LED's te laten communiceren. "Door speciale netwerk switches te ontwikkelen konden we het signaal door het enorme aantal kanalen laten lopen", vertelt Michael Sebregts. Na de wereldpremire van de 2013 editie in de Amsterdam ArenA zal Sensation 'Into the Wild' nog 21 landen aandoen over de hele wereld. "Onlangs hebben we de 'Source of Light', het showelement van verleden jaar en de editie uit 2008 nog terug gehad voor revisie. We werken inmiddels al jaren samen met Sensation,maar toch blijft het altijd spannend tot dat allereerste moment dat in de ArenA het licht aangaat."
Stagefreaks.nl over de grens en viert opening nieuwe locatieDe webshop voor professionele benodigdheden voor de evenementenbranche, Stagefreaks.nl groeit in een razend tempo. Het team heeft een groter pand op industrietrein Ekkersrijt te Son betrokken en viert daar met iedereen die wil op 24 en 25 september de officiële opening. Aanmelden hiervoor kan via www.stagefreaks.nl. Merken zoals Laserliner, Maxguard veiligheidsschoenen, Meindl, Leatherman, Gerber, Petzl, Peli case, Giss en Rock Empire zijn hierbij aanwezig en worden vertegenwoordigd. Ook zijn de verschillende productspecialisten van Stagefreaks aanwezig om vragen en probleemstellingen aan de kaak te stellen. Tevens wordt de nieuwe Stagefreaks Super tools gepresenteerd. Deze nieuwe multifunctionele tool is speciaal bedacht voor de evenementenbranche. Met één tool op zak kun je bijna alle werkzaamheden aan. Er zullen diverse aantrekkelijke acties lopen op deze dagen en iedereen zal een goed gevulde goodie-bag mee krijgen. De producten van Stagefreaks.nl kunnen worden bezorgd, maar kunnen vanaf nu ook worden opgehaald op de nieuwe locatie in Son. Het magazijn en de afhaalbalie liggen ligt op een strategische plek, naast de A50 en de A2 en is makkelijk bereikbaar. Stagefreaks bedient vanaf nu overigens ook de Belgische markt via www.stagefreaks.be, zo kunnen ook de Belgische collega's profiteren van goede producten om veilig te kunnen werken. De website is onlangs gelanceerd en het lijkt nu al een succes te zijn!
Show&Events Mojo Barriers lanceert toegangscontrolesysteem 'The Gatekeeper 2.0'Mojo Barriers onthulde haar nieuwe toegangscontrolesysteem 'The Gatekeeper 2.0' op het Belgische festival Graspop. Het is een combinatie van een beveiligde tourniquetentree met geïntegreerde scanmogelijkheden. Op het festival werden 18 Gatekeepers gebruikt om het inkomend en uitgaand verkeer van de 45.000 bezoekers te beheersen. De Gatekeeper 2.0 is een intelligente draagbare tourniquet, die direct verbonden is met een eenvoudig te gebruiken centraal computersysteem dat realtime en nauwkeurig alle data bijhoudt. Het bevat alle benodigde scanmogelijkheden en is compatibel met alle bestaande scanmethoden. Cees Muurling, algemeen directeur van Mojo Barriers: "Met de opkomst van RFID, QR-codes, barcodes en mobiele telefoon ticketing, en de enorme hoeveelheid gegevens die we kunnen vergaren voor organisatoren en sponsoren van een evenement, ontstond de eis van klanten voor een hardware oplossing die deze technologieën kan hosten. Wij werken samen met organisatoren van evenementen, ticketing- en scanbedrijven om ticketfraude te verminderen door het combineren van een stevige fysieke barrière ? The Gatekeeper - met de nieuwste ticketscanmethodes." Voor Graspop werkte Mojo Barriers samen met het Belgische bedrijf PlayPass, dat RFID polsbandjes verstrekte aan de festivalgangers, medewerkers, pers en artiesten. Scanners van het bedrijf werden gemonteerd op het Gatekeeper-systeem, dat zo een compleet toegangscontrolesysteem bood, met directe toegang tot de gegevens van de verplaatsingen van de mensenmassa tijdens het drie dagen durende evenement. Gatekeeper 2.0 is bij uitstek geschikt voor buitenevenementen, maar bijvoorbeeld ook voor locaties die op zoek zijn naar aanvulling van hun bestaande entreesystemen. Het kan worden gecombineerd met Mojo Barriers' standaard tijdelijke barriersysteem om een robuuste scheidingslijn met entreepunten en nooduitgangen te creëren.
XL Video verzorgt grootste projectie ooit op IbizaHet Ushuala Ibiza Beach Hotel, één van de hipste luxe hotels én clubs van het Spaanse party-eiland opende het zomerseizoen 2013 op ongekende wijze. Het Franse productiebedrijf High Scream werd ingeschakeld om het twaalf uur durende openingsfeest onvergetelijk te maken. Romain Pissenem van High Scream ontwikkelde samen met vaste relatie XL Video een idee voor een projectie op het zwembad van het hotel, met een oppervlak van 20 bij 30 meter de grootste projectie ooit op Ibiza. Om van het zwembad een helder en te projecteren oppervlak te maken werd het zwembad gevuld met 500,000 pingpongballen. Drijvend op het water vormden zij een adembenemend oppervlak voor de projecties. XL Video's team, aangestuurd door Ian Woodall leverde de nieuwe Barco HDF-W26 projectoren voor projectie op het kabbelende oppervlak. De projectoren werden bestuurd door XL's Richie Jewell en Toby Evans. Het Franse Superbien leverde de content voor de projecties, waarvoor gebruik werd gemaakt van een Resolume Arena-systeem om het beste resultaat te krijgen op dit uitdagende oppervlak. Het feestpubliek van zo'n 6000 man feestte tot diep in de nacht met het kleurrijke zwembad als spectaculair middelpunt. Ian Woodall over dit evenement: "Het was een erg interessante en uitdagende klus, maar ik vraag mij nog steeds af hoe je in vredesnaam aan een half miljoen pingpongballen komt!" www.xlvideo.com
Imagine Nation haalt Harvey Goldsmith aan boordImagine Nation ? het internationale mediabedrijf opgericht door theater- en mediaproducent Robin de Levita en Kees Abrahams, voormalige president van International TV Production bij Sony Pictures Television ? heeft bekend gemaakt dat de legendarische live-producer en promotor Harvey Goldsmith tot de directie van Imagine Nation is toegetreden. Goldsmith (67) heeft een bijzondere carrière opgebouwd als organisator van vermaarde rockconcerten en als de man achter grootschalige theater- en stadionproducties en met sterren overladen liefdadigheidsshows en televisieprogramma's. Als manager en promotor produceerde hij live-shows met 's werelds grootste artiesten, waaronder The Rolling Stones, Bruce Springsteen en U2. Goldsmith was in 1985 samen met Bob Geldof verantwoordelijk voor het legendarische Live Aid-concert, waarmee ruim 160 miljoen Euro werd ingezameld voor de bestrijding van de hongersnood in Ethiopië. In 2010 produceerde hij de slotceremonie van het WK Voetbal in Zuid-Afrika. Momenteel werkt hij onder meer aan de slotceremonie voor het WK Voetbal in 2014 in Rio de Janeiro. Harvey Goldsmith gaat nauw samenwerken met de andere directieleden Robin de Levita, Kees Abrahams en Chris Pye aan de ontwikkelingsstrategie voor Imagine Nation's drie mediaonderdelen: TV, Film en Live Entertainment. Er wordt met name ingezet op de groei van Live Entertainment, met diverse grote theaterprojecten in het verschiet. Kees Abrahams, CEO van Imagine Nation: "Harvey Goldsmith is een legende in de branche. Hij weet als geen ander mensen te boeien met spectaculair live entertainment, zowel in grote stadions als ook op televisie. Harvey is betrokken geweest bij de grootste mondiale live-evenementen en tournees in de recente geschiedenis. Door zijn samenwerking met zoveel grote artiesten is zijn netwerk immens. We zijn dan ook enorm blij dat hij onderdeel is van ons team. Zijn passie en de nodige fantastische ideeën zullen stevig bijdragen aan onze internationale groei en dan met name in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten.' Goldsmith voegt daaraan toe: 'Met veel plezier treed ik toe tot het bestuur van Imagine Nation, vooral vanwege de innovatieve kijk op theater. Zo zal de verdere ontwikkeling van het zogenoemde immersieve theater de theaterervaring van het publiek in de toekomst ingrijpend veranderen.'