AED Nederland nodigt uit

AED Nederland telt een personeelsbestand van ruim twintig medewerkers en een professioneel ingericht magazijn van 6000 m2. "We zijn flink gegroeid sinds de oprichting in 2003", vertelt Managing Director Jelmer Dijkshoorn. De behoefte aan AED in Nederland bewijst zich steeds opnieuw.

Alle edities

AV-Entertainment Nr1 2024
AV-Entertainment Nr6 2023
AV-Entertainment Nr5 2023
AV-Entertainment Nr4 2023
AV-Entertainment Nr3 2023
AV-Entertainment Nr2 2023
AV-Entertainment Nr1 2023
AV-Entertainment Nr6 2022
AV-Entertainment Nr5 2022
AV-Entertainment Nr4 2022
AV-Entertainment Nr3 2022
AV-Entertainment Nr2 2022
AV-Entertainment Nr1 2022
AV-Entertainment Nr6 2021
AV-Entertainment Nr5 2021
AV-Entertainment Nr4 2021
AV-Entertainment Nr3 2021
AV-Entertainment Nr2 2021
AV-Entertainment Nr1 2021
AV-Entertainment Nr6 2020
AV-Entertainment Nr5 2020
AV-Entertainment Nr4 2020
AV-Entertainment Nr3 2020
AV-Entertainment Nr2 2020
AV-Entertainment Nr1 2020
AV-Entertainment Nr6 2019
AV-Entertainment Nr5 2019
AV-Entertainment Nr4 2019
AV-Entertainment Nr3 2019
AV-Entertainment Nr2 2019
AV-Entertainment Nr1 2019
AV-Entertainment Nr6 2018
AV-Entertainment Nr5 2018
AV-Entertainment Nr4 2018
AV-Entertainment Nr3 2018
AV-Entertainment Nr2 2018
AV-Entertainment Nr1 2018
AV-Entertainment Nr6 2017
AV-Entertainment Nr5 2017
AV-Entertainment Nr4 2017
AV-Entertainment Nr3 2017
AV-Entertainment Nr2 2017
AV-Entertainment Nr1 2017
AV-Entertainment Nr6 2016
AV-Entertainment Nr5 2016
AV-Entertainment Nr4 2016
AV-Entertainment Nr3 2016
AV-Entertainment Nr2 2016
AV-Entertainment Nr1 2016
AV-Entertainment Nr6 2015
AV-Entertainment Nr5 2015
AV-Entertainment Nr4 2015
AV-Entertainment Nr3 2015
AV-Entertainment Nr2 2015
AV-Entertainment Nr1 2015
AV-Entertainment Nr6 2014
AV-Entertainment Nr5 2014
AV-Entertainment Nr4 2014
AV-Entertainment Nr3 2014
AV-Entertainment Nr2 2014
AV-Entertainment Nr1 2014
AV-Entertainment Nr6 2013
AV-Entertainment Nr5 2013
AV-Entertainment Nr4 2013
AV-Entertainment Nr3 2013
AV-Entertainment Nr2 2013
AV-Entertainment Nr1 2013
AV-Entertainment Nr6 2012
AV-Entertainment Nr5 2012
AV-Entertainment Nr4 2012
AV-Entertainment Nr3 2012
AV-Entertainment Nr2 2012
AV-Entertainment Nr1 2012
AV-Entertainment Nr6 2011
AV-Entertainment Nr5 2011
AV-Entertainment Nr4 2011
AV-Entertainment Nr3 2011
AV-Entertainment Nr2 2011
AV-Entertainment Nr1 2011
AV-Entertainment Nr6 2010
AV-Entertainment Nr5 2010
AV-Entertainment Nr4 2010
AV-Entertainment Nr3 2010
AV-Entertainment Nr2 2010
AV-Entertainment Nr1 2010
AV-Entertainment Nr6 2009
AV-Entertainment Nr5 2009
AV-Entertainment Nr4 2009
AV-Entertainment Nr3 2009
AV-Entertainment Nr2 2009
AV-Entertainment Nr1 2009
AV-Entertainment Nr6 2008
AV-Entertainment Nr5 2008
AV-Entertainment Nr4 2008
AV-Entertainment Nr3 2008
AV-Entertainment Nr2 2008
AV-Entertainment Nr1 2008
AV-Entertainment Nr6 2007
AV-Entertainment Nr5 2007
AV-Entertainment Nr4 2007
AV-Entertainment Nr3 2007
AV-Entertainment Nr2 2007
AV-Entertainment Nr1 2007
AV-Entertainment Nr6 2006
AV-Entertainment Nr5 2006
AV-Entertainment Nr4 2006
AV-Entertainment Nr3 2006
AV-Entertainment Nr2 2006
AV-Entertainment Nr1 2006
AV-Entertainment Nr1 2005

AED Nederland nodigt uit

Magazines | AV-Entertainment Nr6 2015

theater&podia Interview

av-entertainment.nl

AED Nederland nodigt uit

AED Nederland telt een personeelsbestand van ruim twintig medewerkers en een professioneel ingericht magazijn van 6000m2. "We zijn flink gegroeid sinds de oprichting in 2003", vertelt Managing Director Jelmer Dijkshoorn. De behoefte aan AED in Nederland bewijst zich steeds opnieuw.

tekst Maud Mentink

AED group levert sinds 2003 uitsluitend producten en diensten aan professionele AV-bedrijven (verhuur- en installatiefirma's) en dat gebeurt in allerlei verschillende vormen. "Wij kijken wat de beste oplossing is voor de klant (kopen, huren of leasen) en denken dan vooral mee vanuit financieel oogpunt", legt accountmanager Chris van Etten uit. AED biedt daarom een breed spectrum van diensten en oplossingen. Van Etten: "Hier gebeurt alles op maat, want de AV-professionals waar we mee werken weten vaak precies wat ze willen om het beoogde resultaat van de eindklant te bereiken. Voor hen zijn we eigenlijk meer een partner met een virtueel tweede magazijn."

Materiaalpark

Het hogere doel dat AED daarmee beoogt is helder: "Wij willen de branche professionaliseren en concurreren met het aanbod van goedkopere AV-producten met een inferieure kwaliteit. Een verhuurbedrijf kan bij ons huren, kopen en zelfs leasen, om zo een professioneel materiaalpark samen te stellen", legt Dijkshoorn uit. Dat daar niet alleen in België maar ook in Nederland behoefte aan was, werd begin deze eeuw al duidelijk. Dijkshoorn: "AED vormt een betrouwbare en veilige partner die staat voor kwaliteit. Dat is wat een verhuurbedrijf wil. En wij zien nu hoe verhuurbedrijven zich ook weer opnieuw gaan verhouden tot ons. Nu wordt het assortiment van een klant dikwijls aangepast op de productlijn die wij bieden, zodat ze gemakkelijk bij kunnen huren wanneer hun eigen vloot net tekort schiet." Van Etten vult hem aan: "Wanneer wij een kijkje nemen bij een productie van een klant en ons rode logo wordt gespot op de vloer, dan krijgen we meteen goede reacties. Dat AED de hoogste kwaliteit nastreeft wordt steeds beter zichtbaar."

De kwaliteit zit niet alleen in de producten, maar ook in de mensen. AED Nederland heeft een team van accountmanagers met een sterke technische achtergrond en kennis van de industrie. Van Etten: "Ik was lichttechnicus en anderen zijn weer gespecialiseerd in geluid of video. Daarnaast krijgt iedereen de kans zich intern te scholen en omdat we dicht bij de leveranciers staan, weten we automatisch ook veel over hun producten. In sommige gevallen wordt zelfs gevraagd of we de producten willen testen. Zo kunnen wij ook weer bijdragen aan de ontwikkeling van nieuw materiaal."

Customer Nights

In samenwerking met fabrikanten organiseert AED dikwijls cursussen in eigen huis. Jelmer Dijkshoorn: "Nieuwe producten verschijnen in een snel tempo en nieuwe technologieën vragen een andere manier van werken. Wel vaker wordt bijvoorbeeld een AV Stumpfl mediaserver niet op z'n volledige kunnen benut. Daarom is het interessant om je in een specifiek product of een productgroep te verdiepen. Die trainingen bieden we aan." Nog zo'n extraatje zijn de Customer Nights die AED jaarlijks organiseert. Het is de eerste keer voor AED Nederland om de avonden te combineren met de vakbeurs CUE, die plaatsvindt op 18, 19 en 20 januari in Ahoy, Rotterdam. "Op de terugweg kan de bezoeker bij ons langskomen. We leggen de rode loper uit!" En dat is interessant, want niet alleen kan er kennis worden gemaakt met de mensen achter de verschillende divisies van het bedrijf, ook worden de nieuwste producten tentoongesteld die ook getest kunnen worden.

Tijdens deze avonden zijn ook de leveranciers van AED Store zoals Shure, Showtex en Yamaha aanwezig om meer informatie te geven over hun producten. Dijkshoorn: "Wij zorgen voor een hapje en drankje en sluiten de deur pas wanneer de laatsten weer naar huis gaan!"

Neerwaartse prijzenspiraal

Dijkshoorn: "Niet alleen met deze initiatieven, maar ook op het gebied van onze producten en diensten willen we in blijven spelen op de vraag van de markt." De neerwaartse prijzenspiraal in de branche is één van de oorzaken van een veranderende vraag. Dat heeft AED group doen besluiten om een nieuw business concept te ontwikkelen: Budget Solutions. Dijkshoorn legt uit: "Er zit zo'n grote druk op het budget vanuit de eindklant, dat het verhuurbedrijf vaak zakt met zijn prijs, zodat een concurrent er in ieder geval niet met de opdracht vandoor gaat. Met als resultaat een minimale winstmarge. Wij willen hem of haar budget solutions aanbieden, waardoor een hogere marge ontstaat op de verhuur. Het is de bedoeling dat het verhuurbedrijf daar van profiteert in plaats van de eindklant." Het gevaar zit 'm volgens AED in het feit dat, bij deze neerwaartse prijzenspiraal, de investering in goedkopere kopieën veel te aantrekkelijk wordt. "De ontwikkeling van nieuwe technologie, moet de kern van onze industrie blijven. En daar hangt een prijskaartje aan. Maar we hebben ook materiaal in huis dat niet meer zeer recent is, maar toch van premium kwaliteit. Het is zo belangrijk dat we onze branche niet overladen met producten van inferieure kwaliteit, dat wij met deze service hopen weer een stap dichter bij ons doel te komen."

De toekomst zien ze bij AED Nederland dan ook 'roodkleurig'. Van Etten: "We kijken uit naar het moment dat de branche aantrekt en er weer volop ruimte komt voor innovatie. Wij willen dat het product en innovatie centraal staan. Wij willen dat de toekomst draait om creativiteit en willen de ruimte creëren om dat te kunnen bewerkstelligen. Het is van het grootste belang dat een eindklant niet langer de prijs drukt, maar dat er ruimte blijft in de hele keten om te blijven innoveren."

Pick-up Points

Een eigen initiatief van AED Nederland is het uitbreiden van de service door te werken met pick-up points in het hele land. Dijkshoorn: "Een kleine onderneming in Groningen heeft geen tijd om hier in Capelle aan de IJssel een product op te pikken. Daarnaast is het veel duurzamer om één trailer naar een pick-up point te laten rijden in Groningen, Hengelo of Amsterdam. We doen dit nu drie jaar en deze service is een gigantisch succes". AED group ziet de voordelen en wil de service ook opstarten in andere landen. Tot twintig kuub kost het maar 35 euro om gebruik te maken van de pick-up service in Nederland.

Het assortiment van AED groeit: ook filmcamera's zijn vanaf 2016 te ver-krijgen. Het gaat daarbij om Grass Valley camera's met Canon Lenzen)

"We kijken uit naar het moment dat de branche aantrekt en er weer volop ruimte komt voor innovatie."

AED Nederland nodigt je uit op hun Customer Nights, vanaf 17.00 uur op 18, 19 en 20 januari. Adres: Dalkruidbaan 161, Capelle aan de IJssel.

Facebook

Aanbevolen

Gratis AV & Entertainment ontvangen

Vul hier uw emailadres in en u wordt op de hoogte gehouden van de laatste nieuwtjes op AV gebied én ontvangt tevens de gratis digitale editie van AV & Entertainment