Show & Events Nieuws


show&events nieuws

av-entertainment.nl

Verhuizing Production Brothers
Aangezien het oude pand aan de Zelhemseweg in Hengelo te klein werd voor Production Brothers werd enige tijd geleden uitgekeken naar een grotere locatie als thuishaven voor het bedrijf. Gelukkig voor de mannen van Production Brothers hebben ze die nu op steenworp afstand van de oude locatie gevonden. 
Sinds 1 oktober is het nieuwe adres:
Winkelsweg 2c - 7255 PN Hengelo (Gld)
Telefoon: 0575 ? 47 32 54
(postadres: Postbus 218 7020AC Zelhem komt dan te vervallen)
Klanten en relaties van Production Brothers zijn uiteraard van harte welkom om het nieuwe pand onder het genot van een kopje koffie te bekijken. Even bellen van tevoren is dan fijn.
Memorabel podium met ÉPIX Strip IP's
De TV-show '2 Meisjes op het Strand', van het Vlaamse televisienetwerk VTM bracht duizenden fans naar de haven van Oostende. Dit jaar zorgde Michiel Milbou met zijn team van Never Fear Shadows voor een buitengewoon podium en een lichtontwerp waarin maar liefst 410 CHAUVET Professional ÉPIX Strip IP's verwerkt zaten, geleverd door Phlippo Productions. Centraal in het design concept van Never Fear Shadows' was een 60m x 20m doorzichtige podiumstructuur die exclusief uit ÉPIX Strip IP's was samengesteld. De structuur zorgde voor prikkelende visuele support voor de muziek van K3, Niels Destadsbader, Gers Pardoel en vele anderen. Tegelijkertijd zorgde het ervoor dat het publiek (zowel live als op TV) een prachtige backdrop rond het podium kon zien."De lange en dunne strips waren de ideale bouwstenen voor de structuur en dienden tegelijkertijd als lichtbron", vertelde Milbou. "Het resultaat was dat we aan alle praktische criteria konden voldoen én de kijkers een visueel innemende ervaring konden bieden. De intense helderheid en pixel mapping effecten van de strips lieten ons toe om aan de briefing van VTM te voldoen: een visueel indrukwekkende installatie creëren die op TV net zo fantastisch is als live. Wat meer is, de uitstekende helderheid zorgde ervoor dat we de pixel mapping functies ook konden gebruiken overdag. Naast hun uitstekende helderheid en pixel mapping mogelijkheden, kozen we de ÉPIX strips vooral omwille van hun mogelijkheid om ermee buiten te kunnen werken", vervolgde Milbou. "Hoewel het weer gedurende de twee dagen niet zo catastrofaal was als voorspeld werd, was het toch goed voor onze gemoedsrust dat we zeker waren dat alles zou werken mocht het toch regenen." Terwijl het design van Never Fear Shadows aan alle vereisten van VTM kon voldoen zorgt het unieke ontwerp van het design er ook voor dat deze editie niet snel vergeten zal worden. "De ÉPIX Strips lieten ons toe de typische lichtshow te overstijgen door een podiumstructuur op te zetten die vooral leunde op het architecturale design", concludeerde Milbou. "We zijn heel tevreden met het eindresultaat!"
AED Customer Nights
De jaarlijkse AED Customer Nights staan alweer voor de deur. Traditioneel is dit voor alle klanten en leveranciers van AED een ideale gelegenheid om rond de jaarwisseling bij elkaar te komen om te netwerken in een informele setting. Op woensdag 13 en donderdag 14 december worden alle internationale klanten en leveranciers van AED vanaf 16.00 uur verwacht bij AED Studios in Lint. In een uitgebreide exporuimte worden de nieuwste producten en technologieën voorgesteld door de fabrikanten. Dit jaar kunnen gasten ook een uniek seminarie bijwonen door de wereldbefaamde lichtdesigner Patrick Woodroffe, gekend van zijn designs voor o.a. de Olympische Spelen in Londen (opening en closing ceremonies), The Rolling Stones, Elton John, Lady Gaga, Michael Jackson, The Police en vele anderen. Aansluitend vindt het uitgebreide diner plaats, gevolgd door een stevige party. AED's CEO Glenn Roggeman blikt samen met alle genodigden vooruit naar het nieuwe jaar en onthult de antwoorden die AED group klaar heeft op de uitdagingen in de snel veranderende audiovisuele industrie.
Op 15, 16 en 17 januari 2018 zijn alle Nederlandse klanten eveneens welkom op de lokale Customer Nights bij AED Nederland in Capelle a/d IJssel. Deze data vallen mooi samen met de CUE beurs in Rotterdam, dus voor klanten is het ideaal om na het beursbezoek langs te gaan bij AED Nederland voor een hapje en een drankje. Iedereen is daar eveneens welkom om de nieuwe aanbouw te ontdekken, want AED Nederland wordt stevig uitgebreid (500m2 kantoorruimte en 1000 m2 magazijn) dankzij de mooie groei in de afgelopen jaren. Alle informatie en inschrijvingen op www.aedgroup.com  
<
>
Foto Niels Vinck

De bijzondere 'in the round stage' en de wens van de band om de zichtlijnen open te houden voor het publiek, zorgden ervoor dat er heel wat aan Meyer Sound LEOPARD, LEO en LYON arrays (die ook nog eens op creatieve wijze in veel verschillende hoeken gevlogen werden) nodig waren om de Ziggo Dome van vloer tot plafond van fantastisch geluid te voorzien. De set is voornamelijk opgebouwd rond vier 'main hangs' met in totaal 80 Meyer Sound LEO Line array luidsprekers en 36 in end fire gevlogen 1100-LFC sub's. Om dit geheel op elkaar af te stemmen worden er 24 Meyer Sound Galileo Galaxy's luidspreker processors ingezet, die digitaal aangestuurd worden via een AVB verbinding met de MIDAS XL8 van Big Mick.

Ingewikkeld

"Het lijkt meer op een theaterrig dan een rock 'n roll rig ", vertelde System Tech Michael Maxson ons tijdens een technische rondleiding. "Wij moeten als geluidsteam altijd schikken naar de wensen van de band en zijn daardoor soms genoodzaakt ingewikkelde opstellingen te maken om toch een goed resultaat te krijgen. Een groot voordeel van met Meyer Sound werken is dat de verschillende type luidsprekers goed op elkaar aansluiten, wat het inregelen een stuk makkelijker maakt. In deze opzet zijn bijvoorbeeld veel meer luidsprekers nodig dan tijdens de grote stadionshows die we in Noord-Amerika en Canada deden in het kader van deze tour. Het is al met al een ingewikkeld geluidsontwerp geworden, waarvoor de credits naar de teams van Meyer Sound, Ultra Sound én Metallica gaan."

Opvallend

Het was pas de derde show in het Europese gedeelte van de tour van de band en zelfs t.o.v. van twee dagen eerder (toen Metallica ook in Ziggo Dome stond) zijn nog ingrijpende veranderingen doorgevoerd. Voor de dekking van de voorste rijen van het publiek is nu gekozen om de LEOPARDS ? die opvallend hoog hangen ? nog wat meer recht naar beneden te kantelen. "Daar ben ik misschien nog wel het meest trots op. Een opvallend gezicht met een bevredigend resultaat, maar daar moeten we nog wel een definitieve oplossing voor vinden", legde Maxson uit.

Very Low Frequency Control

De letterlijke klap op de vuurpijl zijn de Meyer Sound 1100-VLFC's die in de vier hoeken van Ziggo Dome stonden. De VLFC staat voor; Very Low Frequency Control, met een bereik van 13-30 Hz ? (geen enkele andere luidspreker haalt die 'laagte'), en maakt zijn debuut tijdens deze tour. "Ze worden hoofdzakelijk gebruikt voor de effecten en geven echt een extra dimensie aan de beleving van de show", legde Maxson uit. "In het nummer One is er een surround audio track die bijvoorbeeld het geluid van een overvliegende helikopter laat horen. Daarnaast kunnen we ook de explosiegeluiden in dat nummer met de VLFC's weergeven, waarmee we de Ziggo Dome laten trillen op zijn grondvesten." Maxson liet zich (net als de rest van crew) overigens lyrisch uit over de Ziggo Dome als concertlocatie. "Als je naar zalen van dit formaat kijkt, dan is dit qua akoestiek en voorzieningen misschien zelfs wel de beste ter wereld", zo gaf hij aan.

Meyer Sound in the Round

Op uitnodiging van Audio Electronics Mattijsen en Meyer Sound was AV & Entertainment Magazine begin september te gast bij één van de twee shows van Metallica in Ziggo Dome. De rockmastodonten (en hun legendarische geluidsman Big Mick Hughes) zijn Meyer Sound adepten en dat was ook in Amsterdam weer te zien.

Lees verder: Metallica in Ziggo Dome: Meyer Sound in the Round

Facebook

Aanbevolen

Gratis AV & Entertainment ontvangen

Vul hier uw emailadres in en u wordt op de hoogte gehouden van de laatste nieuwtjes op AV gebied én ontvangt tevens de gratis digitale editie van AV & Entertainment