Grass Valley brengt de toekomst van mediaproductie en distributie naar de Pro AV-markt
Donderdag 9 januari 2025
Het AMPP-ecosysteem
AMPP is Grass Valley’s op microservices gebaseerde mediaproductieplatform dat efficiënte en flexibele workflows mogelijk maakt voor de creatie, het beheer en de distributie van live-content. Het platform is de drijvende kracht achter producties zoals de G20-top, het 2024 RallyX-kampioenschap en de Global Leadership Summit. Daarnaast ondersteunt AMPP cloudproductiemogelijkheden voor bedrijven zoals Gfinity, Electronic Arts Competitive Gaming Entertainment en Corrivium.
“AMPP is een hoeksteen geworden van liveproductie op wereldwijde schaal – van lokale sportevenementen tot grote internationale programmering voor Tier 1-mediamerken – waarmee klanten operationele kosten kunnen verlagen, flexibiliteit kunnen vergroten en nieuwe inkomstenstromen kunnen genereren”, aldus Jon Wilson, president en COO van Grass Valley. “We geven vorm aan de toekomst van mediaproductie voor organisaties binnen de pro-AV- en medialandschappen, en we zijn verheugd om dit jaar op ISE de kracht van AMPP en het GV Media Universe te tonen.”
Met een gebruik dat nu meer dan 10 miljoen uur per maand overschrijdt en een snelle adoptiegroei van 300% in de afgelopen 12 maanden, benadrukt AMPP hoe organisaties met mediaproductiebehoeften profiteren van softwaregedefinieerde workflows die flexibel, schaalbaar, efficiënt en betaalbaar zijn. Oplossingen zoals Framelight X assetmanagement en Playout X-systemen – ingezet bij de G20-top en DMC Rally X-projecten – zijn belangrijke drijfveren achter dit momentum, waardoor klanten aanzienlijke kostenbesparingen realiseren.
Ook de inzet van Grass Valley's LDX-serie camera’s (gebruikt tijdens de One Night at a Time-tour van countryartiest Morgan Wallen), het Creative Grading-systeem en de reeks toonaangevende liveproductietools hebben bijgedragen aan deze groei. Al deze oplossingen worden gedemonstreerd op de stand van Grass Valley (4P660) op ISE 2025.
De democratisering van mediasolutions
Grass Valley’s strategische samenwerkingen met belangrijke spelers zoals Diversified, ES Broadcast en Arabsat onderstrepen de toewijding van het bedrijf om productinnovatie te bevorderen voor een zo breed mogelijk klantenbestand. “Productietechnologie van omroepkwaliteit is niet langer uitsluitend voorbehouden aan traditionele omroepen en tv-netwerken”, legde Louis Hernandez Jr., uitvoerend voorzitter en CEO van Grass Valley, uit. “Toegang tot geavanceerde mediaproductieoplossingen is nu binnen handbereik van een bredere groep organisaties, een transformatie waarin technologieaanbieders zoals Grass Valley een cruciale rol hebben gespeeld.” Hernandez Jr. zal deze thema’s verder bespreken tijdens zijn keynote-sessie op de AV Broadcast Summit van ISE 2025 op woensdag 5 februari, waarin hij zal laten zien hoe Grass Valley-technologie nieuwe mediapublishers in staat stelt om hoogwaardige producties te leveren.
“De voortdurende democratisering van mediasolutions zal leiden tot een versnelde inzet van technologie in niet-traditionele omgevingen, zoals bedrijfsleven, onderwijs en religieuze instellingen, evenals nieuwe productiemogelijkheden voor sport, live-evenementen en esports,” voegde hij eraan toe.
Voor organisaties in al deze sectoren is toegang tot flexibele, eenvoudige en betaalbare mediaproductieoplossingen dichterbij dan ooit, zoals het team van Grass Valley in februari zal laten zien in de Fira Barcelona Gran Via.
“ISE is een ongelooflijke showcase van technologische innovatie. Het is uitgegroeid tot het evenement waar onderling verbonden technologieën uit peer-industrieën zoals M&E, pro-AV, pro-audio en CE samenkomen op dezelfde beursvloer,” zei Wilson. “We kijken ernaar uit om onze partners, bestaande en nieuwe klanten in Barcelona te ontmoeten terwijl we de baanbrekende kracht van het Grass Valley Media Universe presenteren aan de AV-gemeenschap.”
Bezoek tijdens ISE stand 4P660 om het volledige aanbod aan oplossingen te ervaren voor de sectoren bedrijfsleven, onderwijs, religieuze instellingen, live-evenementen en sport, waaronder de high-performance LDX-camera’s, gebundelde softwareapplicatie-oplossingen voor het vereenvoudigen van liveproductie (Live Producer X/Event Producer X) en het AMPP-ecosysteem.