Showtec en Infinity toeren met Our Planet Live in Concert

Woensdag 23 november 2022
Our Planet, de bekroonde natuurdocumentaireserie gemaakt voor Netflix en verteld door David Attenborough, is omgezet in een liveshow die verschillende grote steden in Europa aandoet, waaronder Berlijn, Parijs, Amsterdam, Kopenhagen en Londen. De twee uur durende voorstelling wordt gepresenteerd door de Oscar®-winnende componist Steven Price en bevat hoogtepunten uit de serie die worden getoond op een enorm 4K-scherm met livemuziek uitgevoerd door een orkest onder leiding van Robert Ames. Intelligente verlichting door Infinity en Showtec ondersteunen de gehele ervaring.

Terwijl adembenemende beelden op het scherm en live orkestrale muziek het publiek al boeien, versterken schitterende lichteffecten in de hele zaal de visuele ervaring om iedereen volledig in de show onder te dompelen. Hiervoor worden talrijke fixtures van Infinity en Showtec gebruikt. Deze omvatten vierendertig Infinity iW-1941 RDM washers, veertien Showtec Helix S5000 Q4 washers, vijfentwintig Infinity S401 Spots en acht Infinity S601 Profiles. Elk fixture speelt een belangrijke rol in de spectaculaire lichtshow die werd ontworpen door Andre Beekman van Art of Light. Extra effecten worden geleverd door twee Showtec Mistique CO2 hazers.

Niet alleen vergroot de show het algemene bewustzijn over de toestand van de planeet, de nettowinst van Our Planet Live in Concert zal worden gedoneerd aan de wereldwijde educatie- en bewustwordingsinitiatieven van het WWF (World Wide Fund For Nature).