Rowwen Hèze - Slotconcert 2022 met Infinity en Showtec

Vrijdag 2 december 2022
Elk jaar sluiten de leden van Rowwen Hèze hun hectische tourschema af met een concert in hun woonplaats America in Nederland. Het Slotconcert 2022 vond plaats op vrijdag 4 en zaterdag 5 november, met ondersteuning van bands, DJ's en speciale gasten. Stagelight verzorgde de verlichting van het evenement met tal van fixtures van Infinity en Showtec.

Kaarten voor het Slotconcert 2022 waren in recordtijd uitverkocht: alle 20.000 kaartjes waren binnen een half uur verdwenen! Dat is op zich al indrukwekkend, maar helemaal voor een band die het merendeel van hun liedjes zingt in een lokaal dialect dat niet veel mensen kunnen verstaan. Met een mix van muziekstijlen, variërend van folk tot fanfare en zelfs tex-mex, lijkt Rowwen Hèze een magische muziekformule te hebben die velen aanspreekt.

Grote shows betekenen grote opstellingen en daarom werd Stagelight ingeschakeld om te helpen met de verlichting. Dat bedrijf leverde in totaal honderdtweeënvijftig verlichtingsfixtures van Infinity en Showtec. Allereerst waren er achtendertig Infinity Furion S401 spots, die bekend staan om hun nauwkeurige kleuren, haarscherpe beams, heldere beelden en snelle, soepele bewegingen. Daarnaast voegden vierendertig Showtec Helix S5000 Q4 washers veel kleur toe. Tot slot werden tachtig Showtec Spectral M800 Q4 spots gebruikt om de opstelling te voltooien en ervoor te zorgen dat het hele evenement werd getrakteerd op een spectaculaire lichtshow.