Nieuwsoverzicht

Wed, 28-June-2017 14:39 |

Powered versies 700 serie monitoren JBL Professional

Na de introductie van de passieve studio monitoren uit de 700 serie, komt JBL Professional nu met de powered versies. Kenmerken van deze 5” en 8”monitoren zijn de duale versterking, interne floating-point DSP en de Image Control Waveguide; oorspronkelijk ontworpen voor het vlaggenschip op studio vlak, de JBL M2 Master Reference Monitor.



Alle informatie over de nieuwe monitoren is hier te vinden: Actieve Monitoren 

Lees verder

Wed, 28-June-2017 09:44 |

L!nQ Event Group verhuisd

Door een gezonde groei en vooruitstrevende blik is L!nQ Event Group (L!nQ Crew Services en Locker Company) genoodzaakt te verhuizen. Zij zijn voortaan gevestigd aan de Energiestraat 2b te Horst. L!nQ Event Group was dankzij een gezonde groei genoodzaakt om te verhuizen. “We zijn gewoon uit ons jasje gegroeid, maar dit past als gegoten”, aldus Paul van Rengs van L!nQ Event Group.


De locatie biedt voor L!nQ Event Group en Locker Company een mooie mogelijkheid om door te groeien. Dankzij de centrale ligging dicht bij de snelweg is het voor beide bedrijven een ideale uitvalsbasis. De groei van beide bedrijven ligt in de groeiende lijn van aanvragen. Zowel L!nQ Crew Services als Locker Company laten een constante groei zien. “Hier werd ons oude kantoor gewoon te klein voor”, vertelt Paul van Rengs.

L!nQ Event Group
Het bedrijf L!nQ Event Group herbergt een aantal takken onder zich. Zo zijn er L!nQ Crew Services en Locker Company. Tevens verzorgt L!nQ trainingen en voert het keuringen uit van veiligheidsmaterialen. Het nieuwe kantoor is ideaal qua locatie. Locker Company had al jaren zijn opslag aan de Energiestraat. “Dit gaat dus gewoon veel schelen qua afstand voor ons personeel”, aldus Paul van Rengs. “Niet alleen scheelt het in afstand, maar het is gewoon veel gemakkelijker. Ze hoeven niet eerst meer naar Hegelsom om dan naar Horst te gaan. Het ligt gewoon allemaal samen.” Tevens was het nodig om meer ruimte te krijgen op kantoor. Waar L!nQ Event Group en Locker Company lange tijd heeft gefunctioneerd op een klein kantoor, is het team aardig aan het groeien. Zo zaten ze nu met zeven mensen in een klein kantoor. “Na de verhuizing heeft iedereen veel licht en zitten we niet meer als sardientjes in een blikje”, aldus Paul van Rengs. Lees verder

Fri, 23-June-2017 08:33 |

Media Jaarcongres 2017 live op New Business Radio

Voor het derde achtereenvolgende jaar doet zakenzender New Business Radio op donderdag 29 juni a.s. de gehele dag live verslag van het Media Jaarcongres 2017. Het congres vindt plaats in Studio 21 op het Media Park in Hilversum. De programmering van New Business Radio staat donderdag 29 juni dan ook geheel in het teken van het Media Jaarcongres 2017. Van 9:00 tot 18:00 uur wordt, in samenwerking met Promare Communicatie & Media, live radio gemaakt vanaf het event met sfeerreportages, topsprekers, studiogasten, innovaties en live reportages. De radio uitzending is ook de gehele dag in beeld te volgen via visual radio op www.mediajaarcongres.nl.

”We kijken weer uit naar de uitzending vanaf het Media Jaarcongres! Voor ons (bijna) een thuiswedstrijd en elk jaar een mooie gelegenheid om iedereen kennis te laten maken met de mogelijkheden van internetradio. En, eerlijk is eerlijk, binnen het thema ‘A New World, A New Perspective’, mogen wij als innovatief radiobedrijf natuurlijk niet ontbreken”!, aldus Lars Schotanus van New Business Radio.

Ton van Mil van iMMovator: “We zijn erg blij dat New Business Radio ook dit jaar weer live vanuit Studio 21 de luisteraars laat meegenieten van het Media Jaarcongres programma. We hebben een interessant programma en een mooie line-up van sprekers. We hopen dat het publiek geïnspireerd raakt om zelf aan de slag te gaan met innovatieve nieuwe media toepassingen.”


Media Jaarcongres 2017: ‘A New World, A New Perspective’
Het Media Jaarcongres (MJC), dé ontmoetingsplek voor de Nederlandse media-industrie, biedt een dag vol innovatie en inspiratie rondom het thema ‘A New World, A New Perspective’.

De afgelopen 10 jaar is het medialandschap voorgoed veranderd. Het is een nieuwe wereld met nieuwe regels. Alle video is tegenwoordig digitaal, en daarmee zijn er ineens nieuwe mogelijkheden ontstaan. Wat betekent dit alles voor de Nederlandse mediasector? Hoe kan een klein land midden in de internationale ontwikkelingen een levendige en gezonde media industrie behouden? Hoe kunnen Nederlandse media makers en bedrijven ook profiteren van het globale speelveld? En welke ontwikkelingen rond video zitten er nog aan te komen?

Sprekers, onder leiding van dagvoorzitter Rens de Jong, zijn onder meer Arno Lubrun (Facebook Benelux), Frank Volmer (STER), Deborah Acosta (New York Times), Jørgen Madsen Lindemann (Modern Times Group) en Arjen Lubach. Lees verder

Tue, 20-June-2017 14:13 |

Omroep Brabant cross-platform met OmniPlayer E2 en OmniVeo

Omroep Brabant heeft vanaf april bij de start van de nieuwe cross-platformprogrammering een technisch unicum in de Nederlandse broadcastmarkt geïntroduceerd: het ochtendprogramma op werkdagen wordt simultaan op radio, tv en de online kanalen uitgezonden. De workflow is zodanig ingericht dat met minimale menskracht een cross platform programma wordt gemaakt, zonder dat de kijker en luisteraar daar iets van merken.

OmniPlayer E2 radio automation software die al in gebruik is bij Omroep Brabant voor de reguliere radioprogrammering, wordt in combinatie met de OmniVeo videoserver voor de nieuwe cross-platformprogrammering ingezet. De presentator kan muziek en vormgeving zelf starten vanuit de studio. Videoclips en visuals worden daarbij automatisch meegestuurd, zonder dat er een extra handeling is vereist.

Tim Zunneberg, Hoofd Marketing & Communicatie: “Bij de totstandkoming van deze nieuwe programma’s hebben we veel onderzoek gedaan naar het gedrag en de behoeften van de Brabantse mediaconsument en de technische mogelijkheden. Die inzichten zijn vertaald in de nieuwe programmering, die op een aantal punten zeer innovatief is. Het samenvoegen van radio en televisie op deze manier is nog nooit eerder gedaan in Nederland”.

Carlo van Acker, Manager Mediafaciliteiten Omroep Brabant: “Wij zijn erg blij met de technische oplossing die M&I met OmniPlayer E2 in combinatie met OmniVeo voor ons gemaakt heeft. In de compleet nieuwe studio kunnen twee presentatoren het nieuws niet alleen laten horen, maar ook laten zien. Op de grote schermen achter de presentatoren ziet de kijker videoclips bij de muziek en visuals voor bijvoorbeeld weer en verkeer of andere programmaonderdelen die vanuit OmniVeo worden aangestuurd.”

"Wij zijn erg trots dat OmniPlayer E2 bij Omroep Brabant cross-platform wordt gebruikt. Wij denken dat dit voor andere regionale omroepen een perfecte oplossing is om kosten te besparen door programma’s gelijktijdig op radio, tv en online uit te zenden”, aldus Peter van Klei, commercieel directeur van M&I Broadcast services. Lees verder

Tue, 20-June-2017 11:27 |

Samenwerking BNN-VARA en CTM Production Music

Omroep BNN-VARA en CTM Production Music zijn sinds vandaag een meerjarige samenwerking aangegaan. De omroep zal per direct voor haar uitgebreide programmering gebruik gaan maken van de muziek library van CTM Production Music. CTM Production Music is onderdeel van CTM Publishing en beschikt over een productie muziek catalogus van meer dan 500.000 titels en daarmee het grootste independent productie muziek bedrijf van de Benelux. Deze titels zijn toegankelijk middels een geavanceerd zoeksysteem met een zeer uitgebreide selectie aan muziekgenres.

“Wij zijn trots dat CTM Production Music gaat samenwerken met zo’n mooi en grensverleggend bedrijf als BNN-VARA” aldus MD Jitze De Raaff. Als grootste onafhankelijke uitgever van de Benelux zal CTM Production Music naast het aanbieden van de ruime catalogus aan BNN-VARA tevens zorg dragen voor het trainen en begeleiden van de editors en producenten die gebruik gaan maken van CTM Production Music. Op deze wijze kan iedereen zo efficiënt en doelgericht mogelijk te werk te gaan om altijd de beste combinatie te vinden tussen beeld en geluid.

CTM Production Music is ontstaan uit de samenwerking tussen Imagem Production Music en Dennis Music Publishers, de eerste production music library in Nederland. Door deze samenwerking ontstaat de grootste muziek catalogus van Nederland in combinatie met bijna 50 jaar ervaring in production music. Dennis Bosheck en Claire Niven zijn verantwoordelijk voor het day-to-day management van CTM Production Music. Lees verder

Mon, 19-June-2017 14:36 |

Beeld en Geluid installeert CHAUVET Professional Ovation E-260WW IP

Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid heeft een belangrijke opdracht: het verzamelen, bewaren en toegankelijk maken van het Nederlandse media-erfgoed voor toekomstige generaties. Naast een archief met meer dan een miljoen uren televisie, radio, muziek en film gaande vanaf 1898 tot nu, heeft het Instituut ook een permanente tentoonstelling met een selectie van de hoogtepunten voor het grote publiek. Om de belichting in de tentoonstellingsruimte te optimaliseren heeft Lichtpunt Theatertechniek de oude halogeenbelichting vervangen door 9 CHAUVET Professional Ovation E-260WW IP armaturen. Interessant genoeg was het vooral hun waterdichtheid waardoor deze armaturen ideaal waren voor deze installatie.

“Een van de doorslaggevende factoren om voor deze Ovation armaturen te kiezen was hun IP-65 waarde,” zei Leon van Warmerdam van Lichtpunt Theatertechniek. “In tegenstelling tot de oude halogeen armaturen, waarin het stof zich ophoopte, is de behuizing van de Ovation E-260WW IP volledig stof- en waterdicht. Als gevolg daarvan zijn ze zeer onderhoudsvriendelijk, wat belangrijk is aangezien de armaturen aan een 14 meter hoog plafond bevestigd zijn en dus moeilijk te bereiken zijn.”

Naast de onderhoudsproblematiek wilde het Instituut ook het Instituut dat de installatie zowel energie-efficiënt als betrouwbaar was om zo te kunnen besparen op kosten. “De Ovation armaturen zijn niet enkel meer energie-efficiënt dan de halogeenbelichting die ze vervingen, ze presteren ook beter,” vulde Van Warmerdam aan. “De Ovations waren zelfs zo krachtig dat we ze moesten terugdimmen om dezelfde lichtbalans als ervoor te verkrijgen.”

Daarnaast was Van Warmerdams beslissing om de Ovation armaturen te specifiëren ook beïnvloed door de veelzijdige functionaliteit van de Ovations, die maakt dat de tentoongestelde items zo helder mogelijk belicht kunnen worden. “We waren zeer onder de indruk van de lichtopbrengst, de lichtkleur en de kleurweergave van de Ovations,” vertelde Van Warmerdam. “Het dimgedrag en de projectiekwaliteit zijn ongeëvenaard en zorgt ervoor dat de tentoongestelde items van de tentoonstelling vanuit de moeilijkste hoeken belicht kan worden.”

Dankzij de Ovation armaturen konden Van Warmerdam en zijn team er zeker van zijn dat de installatie aan alle technische criteria voldeed. Van Warmerdam wilde ook graag het groter belang van deze installatie benadrukken: “De Ovations hebben een belangrijke job te vervullen,” concludeerde Van Warmerdam. “Dankzij de combinatie van functionaliteit en betrouwbaarheid kan de tentoonstelling bezoekers blijven informeren over de audiovisuele geschiedenis, en dit voor nog een heel lange tijd.”


www.chauvetprofessional.eu

Lees verder

Thu, 15-June-2017 08:54 |

BEGLEC: distributie nieuwe merken

BEGLEC kondigt met trots aan dat het de merken AUDIOPHONY, CONTEST en PLAY2RUN in de BENELUX zal verdelen vanaf 19 juni. "Wij profiteren er tevens van om aan te kondigen dat HIT MUSIC in Frankrijk vanaf diezelfde datum onze merken JB SYSTEMS, BRITEQ en SYNQ zal verdelen op de Franse markt", aldus het Beglec team.  



"Door deze ontwikkelingen krijgen onze klanten meteen toegang tot een gamma van producten dat nauw aansluit bij wat we tot op heden te bieden hadden. Meer nog: een zeer interessante reeks van audio-installatieproducten, draagbare PA en LEDstrips vervoegt onze rangen, en zal klanten ongetwijfeld bekoren.

U kan deze producten vanaf heden dus ook bij uw vertrouwde dealer bekijken, beluisteren en aankopen.  

Neem alvast een kijkje in de online catalogus:
http://www.contest-lighting.com/
http://www.audiophony.com/

  Lees verder

Wed, 14-June-2017 14:33 |

AED wordt distributeur van VMB Tower Lifts

AED Group en VMB hebben een distributie-overeenkomst gesloten voor België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. In België is de exclusieve verkoop van VMB Tower Lifts door AED op 1 april begonnen. Ook AED Frankrijk en AED UK bieden de VMB productrange aan, zij het non-exclusief.



Hans Vanderheijden, Managing Director van AED Distribution, ziet toegevoegde waarde in de aard en kwaliteit van VMB Lifts: "AED's doel is om de beste producten in elk segment te verkopen. Ik ben ervan overtuigd dat VMB daarom perfect binnen ons portfolio past. De spullen zijn snel beschikbaar, we zorgen voor goede aftersales en VMB zal ook in de verhuur ondersteund worden. Financieringsmogelijkheden via AED worden ook geboden."

Ben Sinclair, VMB's Export Manager: "Er zijn maar een paar bedrijven met de kunde en ervaring van AED. We zijn dan ook zeer verheugd met deze kans en kijken er naar uit om langs deze weg een nog breder publiek te bereiken.

 

 

Lees verder

Tue, 13-June-2017 12:01 |

Vogel's neemt Marmitek over

Vogel’s, marktleider op gebied van tv bevestigingssystemen, kondigt de overname van het Eindhovens bedrijf Marmitek BV, ontwikkelaar van slimme toepassingen op AV-gebied, aan. Vogel’s wil zich met deze overname nadrukkelijker positioneren als specialist in productoplossingen die de beeld en geluid beleving thuis en in de professionele markt verbeteren. Deze overname maakt het voor beide partijen mogelijk om de positie in de markt verder te verstevigen.

Na de overname blijft Marmitek als zelfstandige entiteit bestaan. Beide bedrijven zullen elkaars kracht gaan benutten. Vogel’s kan gebruik maken van de kennis en kunde op het gebied van home entertainment. Marmitek zal gebruik maken van het internationale distributie netwerk van Vogel’s.

Gerdi Vogels, CEO Vogel’s: “Ik ben zeer verheugd met deze overname. Deze uitbreiding is een mooie aanvulling op onze bestaande activiteiten. Door deze combinatie kunnen we met beide merken onze marktpositie verbeteren en de distributie versterken. Daarnaast willen we voor toekomstige nieuwe ontwikkelingen de kennis en kunde op het gebied van productontwikkeling van Marmitek graag inzetten. Door deze overname slaan we onze vleugels verder uit. Het gaat ons nieuwe kansen en mogelijkheden bieden in onze branche.”

Arthur van Horssen, Sales en Marketing Directeur Marmitek: “ Deze overname past uitstekend in de ontwikkelingsfase waarin Marmitek zich bevindt. Gedurende 20 jaren hebben we ons als merk ontwikkeld tot specialist op gebied van slimme audio en video toepassingen waarmee meer mogelijk wordt gemaakt op gebied van home entertainment in de woning. Deze overname biedt volop mogelijkheden tot het aanboren van nieuwe markten en bredere inzet van onze expertise op het gebied van product ontwikkeling. Na een jarenlange prettige samenwerking tussen beide bedrijven, betekent deze overname een geweldige groei impuls waarmee we verder en versneld invulling kunnen geven aan de vele ideeën die we hebben.”

Met het bundelen van de krachten kunnen beide Eindhovense bedrijven hun marktpositie verbeteren en nieuwe productontwikkelingen realiseren op het gebied van beeld en geluid. Beide bedrijven zijn complementair en zullen elkaar door deze overname versterken. Lees verder

Tue, 13-June-2017 11:07 |

Bas van der Heiden versterkt Ampco Flashlight Sales

Met ingang van 1 juni 2017 vervult Bas de functie van Accountmanager Licht bij Ampco Flashlight Sales. Bas (38) is een bekende uit het vak en heeft ruime ervaring in de wereld van professioneel licht, geluid en video. Voor Ampco Flashlight Sales, dat recentelijk de exclusieve distributie van de merken SGM en Green Hippo verwierf, is Bas een welkome aanvulling op het team.


Bas zal zich richten op verhuurbedrijven en culturele centra met volle aandacht voor de nieuwe merken en Elation Professional.
Naast bovengenoemde merken is Ampco Flashlight Sales ook distributeur van: ETC, Rosco, Allen & Heath, Analog Way, d&b audiotechnik, DiGiCo, Martin Audio, Powersoft, Clearcom, City Theatrical, Duratruss, Verlinde en vele anderen. Bas van der Heiden: “Ik ben enorm trots dat ik het team van Ampco Flashlight Sales mag versterken. Met mijn passie voor licht, geluid en video hoop ik nog meer klanten te enthousiasmeren voor de geweldige producten en diensten van deze club." Lees verder

Thu, 08-June-2017 13:25 |

Werken in Cloud en Virtualisatie in media steeds beter toepasbaar

Het Oude Magazijn in Amersfoort vormde in mei het decor voor een ‘Pop Up seminar’ over broadcast technology. Het tweede in een reeks alweer, georganiseerd door DigiNet en Avid. Het van oorsprong Vlaamse DigiNet is inmiddels dermate ingeburgerd in Nederland dat er naast een editie in het Belgische Vilvoorde speciaal voor de Nederlandse klanten een seminar in Amersfoort werd georganiseerd.

Niels Mos is verantwoordelijk voor de Nederlandse vestiging van DigiNet en samen met Hans Klein Roseboom van Avid kon hij tevreden zijn met de goede opkomst van geïnteresseerden uit de hoek van producenten, facilitaire bedrijven, omroepen en content-eigenaren. Het doel van de middag was het delen van de kennis omtrent onder meer Cloud, Virtualisation en Collaborative Workflows. Iets waar de sprekers deze middag prima aan voldeden.

Avid trapt de middag zelf af met een uiteenzetting over de verschillende typen ‘clouds’ zoals deze in de industrie en door Avid gebruikt worden: zo kennen we een Private Cloud (dedicated voor één partij), Community Cloud (gedeeld in afgeschermde groep), Public Cloud (gedeeld met velen) en een combinatie hiervan: Hybrid Cloud. Avid kent drie servicemodellen om hiermee te werken: naast het leveren van wat men noemt ‘bare metal’: Infrastructure as a service (Iaas), Platform as a service (Paas) en Software as a service (Saas). Klanten kunnen zelf kiezen hoeveel controle men wil hebben over hun workflow en hoeveel men als een service uit handen wilt geven. En natuurlijk ook de balans tussen Capex en Opex. Conclusie: er is geen ideaal, elke situatie vraagt om een andere oplossing. Flexibiliteit van leveranciers is derhalve van groot belang.

Avid meldde ook nog dat het voor haar platform nauw gaat samenwerken met het platform Azure van Microsoft. Virtueel werken op een computer en software die feitelijk duizenden kilometers verderop staan, oftwel Virtualisation, wordt steeds gangbaarder in mediaproductie. Pro Tools Cloud Collaboration is hier een goed voorbeeld van: meerdere artiesten en producers kunnen tegelijk aan een audioproductie werken in de bekende Avid ProTools omgeving. Zonder noemenswaardige vertraging en een handige ‘pay as you go’ mogelijkheid.

VMware is een bekende virtualisatiesoftware die ervoor zorgt dat virtuele servers zonder problemen operationeel zijn. Het moederbedrijf van VMware, EMC ging vorig jaar samen met computergigant DELL om samen DELL EMC te vormen. DigiNet maakte bekend dat ze momenteel met Dell EMC een virtuele Avid Interplay omgeving aan het uitrollen zijn bij een klant in België.
Het Franse ATEME is gespecialiseerd in compressietechniek en encoding/decoding oplossingen voor mediadistributie. Igor Stankovic vertelde dat ATEME verwacht dat virtualisatie en cloud-technology ook bij encoding steeds belangrijker wordt. Ook hier geldt dat je sommige zaken prima in een public cloud kunt werken en voor andere zaken een private cloud, bijvoorbeeld op het eigen terrein, beter zijn. Erg belangrijk bij deze ontwikkelingen is echter de controle over alle processen. Men ontwikkelde hiervoor AMS (Ateme Management System) dat gebaseerd is op Skyline Dataminer.

Luka Topic van Dell EMC, bekend van de Isilon NAS storage oplossingen, vertelde dat er steeds meer vraag naar storage is en blijft komen. De trend van 4K video betekent immers ook dat er veel meer data opgeslagen moeten worden, tijdens postproductie en later als de content uitzendklaar is. Scale Out NAS omgevingen zijn nu gemeengoed en Isilon is hier marktleider in. Flash geheugen, betere CPU performance en snellere netwerk connecties maken de nieuwste generatie Isilon NAS systemen klaar voor de toekomst en cloud.

Cloud techniek is natuurlijk mooi maar kent ook zekere risico’s. Zo moet er wel altijd verbinding zijn, en vaak is dit een internetverbinding zonder Quality of Service (QoS). Het Duitse Viprinet neemt dit risico weg en zorgt eenvoudig gezegd voor dat hun klanten nooit meer offline zijn. Met de Viprinet Multichannel VPN routers is het mogelijk om meerdere verbindingen, zonder QoS, te bundelen tot één hoogwaardige verbinding. Hierdoor is zeer kosteneffectief en snel voldoende bandbreedte en hoge beschikbaarheid op elke locatie of vestiging te realiseren. De routers gebruiken dus meerdere type verbindingen (ADSL, coax kabel, 4G/LTE) tegelijk. De data wordt aan de ene kant in stukjes verdeeld en verspreid over verschillende verbindingen. Aan de andere kant brengt de hub alles weer slim samen. Broadcasters als Q-music maken gebruik van de Viprinet techniek voor al hun locatie-uitzendingen. Men maakt dan gebruik van vijf x 4G/LTE en een ethernet verbinding.

Een interessante demo en presentatie was er ook van het Amerikaanse Latakoo. Zij hebben een end-to-end oplossing om grote (video)files snel en betrouwbaar vanuit het veld naar de cloud en een edit-omgeving dan wel asset manager te sturen, inclusief metadata. Het gebruik van tools als Dropbox, FTP of watchfolders is dan niet meer nodig. Het product werkt snel en is vooral erg gebruiksvriendelijk. Zo kan de zender eenvoudig de compressie aanpassen als de internetverbinding slecht of juist heel goed is. Het is dan niet meer nodig om via een ander programma het file te verkleinen of in te korten. Latakoo werkt naadloos samen met onder meer het MediaCentral platform van Avid.

Maar er was meer interessants voor programmamakers in de hoek van nieuws en actualiteiten. X-News bijvoorbeeld, een cloudbased tool die journalisten helpt om in, zoals men het zelf zegt, de overvloed aan informatie te blijven drijven vanuit een story based workflow. Het kunnen inzetten van sociale media als bron voor informatie voor nieuws gerelateerde tv-stations is hierbij een heel belangrijk element.

Ook Spectra en Root6 mochten hun oplossingen nog laten zien waarna de middag werd afgesloten met een aantal NAB 2017 highlights van Avid. De nadruk lag hier natuurlijk op cloud en virtualisatie. Danny Hollingsworth liet ziet hoe Avid in the Cloud op het Microsoft Azure platform veel mogelijkheden biedt en de Virtualised Media Composer er aan komt. Net als Media Composer First, een gratis basisversie van Media Composer, bedoelt om nieuwe gebruikers aan te trekken. Tenslotte liet Donny de mogelijkheden van MediaCentral | Cloud UX zien, waarbij UX staat voor een Unified Experience. Het betreft hier een cloud-based front end voor het Avid MediaCentral platform. Hiermee is het mogelijk om van elk elk scherm of device media te bekijken en te bewerken. Lees verder

Wed, 07-June-2017 15:20 |

Een blik op de toekomst tijdens MJC-expertsessies

Op 29 juni organiseren Beeld en Geluid en iMMovator voor de 10e keer het Media Jaarcongres (MJC) op het Media Park, die dit jaar in het teken staat van ‘A New World, A New Perspective’. Tijdens het MJC komt de Nederlandse media-industrie bij elkaar om zich te laten bijpraten rondom de belangrijke ontwikkelingen in het huidige videolandschap. Naast het plenaire programma bieden verschillende MJC partners gratis expertsessies aan. In een klein(er) gezelschap komen tijdens deze sessies specifieke onderwerpen aan de orde. Laat je bijpraten over o.a. media en live events, data voor media, virtual reality en business voor media.

(Inter)nationale topsprekers
Tijdens het Media Jaarcongres kan iedereen die zich verbonden voelt met de media op een makkelijke manier met elkaar in contact komen. Aan de hand van verhalen, gesprekken en demo’s kijkt het MJC naar de toekomst en welke invloed het veranderende medialandschap daarop heeft. Onder leiding van dagvoorzitter Rens de Jong geven diverse topsprekers uit de media industrie hun visie op de nieuwe wereld. In het plenaire programma zijn er onder andere bijdragen van Arjen Lubach, Jørgen Madsen Lindemann (Modern Times Group) en Deborah Acosta (New York Times).

Verdiepende sessies
Naast het plenaire programma bieden verschillende MJC-partners expertsessies aan. In de sessies wordt met een klein(er) gezelschap dieper ingegaan op de nieuwe regels en mogelijkheden van de hedendaagse media.Door het brede programma aan expertsessies is er voor ieder wat wils. De expertsessie Data4Media van iMMovator is gericht op de kansen die data biedt voor toepassingen in de media en de rol en noodzaak van de datascientist. Daarnaast organiseert iMMovator in het kader van het SAX programma de expertsessie Sport en Media innovaties, in deze expertsessie wordt er dieper in gegaan op het live meebeleven van grote sport en live events en het inzetten van data en beelden voor nieuwe diensten en visualisaties. Tijdens de expertsessie Virtual Worlds wordt er dieper ingegaan op de inspirerende toepassingen van Virtual, Augmented en Mixed reality in de media- en erfgoedsector. De Gemeente Hilversum organiseert een expertsessie in het kader van de Media Mile, een route langs verschillende mediahotspots in de stad.

Het Commissariaat voor de Media brengt jaarlijks in de vorm van de Mediamonitor verslag uit van de stand van zaken op de Nederlandse mediamarkt. Op 29 juni wordt een speciale editie gelanceerd, die de ontwikkelingen van de afgelopen 15 jaar laat zien. Tijdens deze expert sessie worden de grote ontwikkelingen getoond, en gaat het Commissariaat in gesprek over de implicaties voor mediabeleid in Nederland

Gratis toegankelijk
De expertsessies worden tussen de drie plenaire sessie gehouden en zijn gratis toegankelijk, ook voor wie niet naar het plenaire MJC-programma komt. Kijk op de website www.mediajaarcongres.nl voor het complete programma en schrijf je gelijk in voor de expertsessies.

Lees verder