Faber faciliteert 'Symphonica' met 805m2 LED schermen

Woensdag 11 november 2015
`Symphonica in Rosso` 2015 met Marco Borsato in de Ziggo Dome was een overweldigend succes. Niet voor niets was het evenement in recordtijd uitverkocht. De enorme videoschermen van Faber Audiovisuals vormden een belangrijk onderdeel van het indrukwekkende decor (Ahola Production Design). Content, livebeelden en lichteffecten (Light design Carlo Zaenen)  wisselden elkaar af en ondersteunden de nummers van Marco Borsato op een imponerende wijze (show director Marcel de Vré).

Faber Audiovisuals leverde een LED banner (Glux10) met een totale lengte van 530m bij 1m hoogte en 220m2 beweegbare I-Mag/Backdrop schermen (ROE 7,5mm Black Face HB). De beelden op de portretformaat I-mag schermen werden aangestuurd vanuit een AW Ascender48.

Naast de beweegbare I-Mag/Backdrop schermen en de LED banners die rond de balkons van de zittribunes gemonteerd waren, werd er ook gebruik gemaakt van een 55m2 Kindwin 7,5mm LED vloer. Bijzonder element bij de vloer was dat deze door middel van een Blacktrax volgsysteem interactief was gemaakt. Op deze manier werd elke stap die door Marco Borsato gezet werd, gevolgd en interactief in scene gezet door een samenspel van de LED vloer en de Blacktrax camera´s.Dit alles werd aangestuurd door 4 x D3 systemen, voorzien van Demolition software (Content design Jo Pauly). Voor de realisatie van de haarscherpe live beelden op de schermen werd gebruik gemaakt van een Full HD camera package en 8 remote HD camera´s.

Een huzarenstukje voor het team van Faber Audiovisuals, vooral gezien de korte opbouwtijd en de tussentijdse aanpassingen in het decor voor “Let’s Dance” en “Disney in Concert".  Beide shows vonden plaats tussen de Symphonica concerten door in de Ziggo Dome. Onder leiding van projectmanagers Ben Augenbroe en Steven Embregts, realiseerde het operationele team van Faber hier een topprestatie waar met veel trots op wordt terug gekeken. De technische prodcutie was in handen van Piet Winten, MundoMatic.