Social media updates op LED schermen bij EK Atletiek

Maandag 18 juli 2016
<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Speciaal voor alle sportfans die niks wilden missen is er door de organisatie van het EK Atletiek 2016 perfect ingespeeld op het gebruik van social media tijdens het EK Atletiek. Naast scores, actuele informatie en live beelden werden ook live social media updates op de grote LED schermen in en rond het fraaie Olympisch stadion aan het publiek getoond.


Via de LED schermen werd regelmatig “#ECH2016” aan het publiek gecommuniceerd, zodat men wist aan welke “hashtag” het evenement gekoppeld was. Daardoor kon het publiek online meepraten over iedere aangelegenheid tijdens het event. Op deze manier creëerde de organisatie interactie met het publiek. Alle online berichtgeving kwam samen in de zogenaamde “ECH2016 Social Zone”. Het EK Atletiek verscheen hierdoor regelmatig in de trending topics op Twitter waardoor het evenement commercieel gezien een flinke boost krijgt.

Om al het nieuws goed te kunnen communiceren, werden in en rond het Olympisch stadion grote LED schermen geplaatst. Bijna 300m2 LED werd geplaatst in het stadion boven de tribunes. Er werden twee schermen op het Medal Plaza en één scherm op het warm-up terrein geplaatst. Ruim 50 monitoren stonden verspreid door het Olympisch Stadion, zodat ook de atleten zelf niets hoefden te missen. Deze monitoren werden aangestuurd door middel van een draadloze DVBT zender. Op het Museumplein vond de openingsceremonie plaats maar ook enkele onderdelen van het EK. Vanwege de verschillende activiteiten is daar gekozen voor een 31m2 mobiel LED scherm, zodat het gemakkelijk kon worden verplaatst.

Faber Audiovisuals, de leverancier van deze grote schermen, is vanaf het begin nauw betrokken geweest bij de organisatie en kon meedenken in mogelijkheden, materiaal en de aansturing. “We zijn enorm trots om mee te mogen werken aan dit fantastische evenement op een historische locatie in Nederland”, aldus Duco van de Veer.