Chauvet opent nieuw wereldwijd hoofdkantoor

Maandag 30 oktober 2023
Het nieuwe hoofdkantoor van Chauvet is ruim 17.000 vierkante meter groot en herbergt speciale, ultramoderne centra voor productontwikkeling, kwaliteitscontrole, klantenservice en wereldwijde supply chain-teams. Oprichter en CEO van het bedrijf, Albert Chauvet, wijst er snel op dat de verhuizing naar een nieuwe, uitgebreide, groendenkende faciliteit veel meer inhoudt dan alleen de omvang hebben om een snelgroeiend bedrijf te runnen dat producten ontwerpt voor producties in meer dan honderd landen over de hele wereld.

De nieuwe faciliteit, speciaal ontworpen door het Chauvet-team en zijn architectenpartners, werd gebouwd rond de visie om de dienstverlening en klantbetrokkenheid van het bedrijf op elk niveau te verbeteren en de R&D-inspanningen achter zijn groeiende merkenfamilie te ondersteunen: CHAUVET Professional, CHAUVET DJ, Kino Flo, ChamSys, LynTec, Iluminarc en Trusst.

De nieuwe faciliteit dient als mondiaal hoofdkantoor voor Chauvet, een mondiale kracht met tien dochterondernemingen wereldwijd in de VS, België, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Mexico en Singapore. Twee van de drie locaties in de VS, en een van de zeven in het buitenland, zijn ook gewijd aan de overgenomen merken ChamSys, Kino Flo en LynTec van het bedrijf.

Productontwikkeling heeft altijd het hart van Chauvet gedreven. Het is dus niet verrassend dat een uitgebreid R&D-centrum een ??hoogtepunt is van het nieuwe hoofdkantoor van het bedrijf. Het nieuwe centrum beschikt over geavanceerde meet- en testapparatuur waarmee het Chauvet-team van ontwikkelaars, dat meerdere bekroonde producten heeft ontwikkeld, hun inspanningen naar nieuwe hoogten kan tillen. Wat betreft het versnellen van de klantenservice is het nieuwe magazijn opnieuw ontworpen in termen van ultramoderne apparatuur en innovatieve processen. Als gevolg hiervan kunnen zendingen nu worden ontvangen en verzonden met een snelheid en nauwkeurigheid die ongeëvenaard is in de entertainmentverlichtingsindustrie.

Chauvet heeft ook zijn toch al hoge normen op het gebied van productuitmuntendheid en betrouwbaarheid verbeterd met het uitgebreide kwaliteitscontrolecentrum in zijn nieuwe gebouw, dat beschikt over geavanceerde testapparatuur. Het reparatiecentrum van het bedrijf heeft ook een boost gekregen met meer ruimte en technologie.

Hoewel de service- en reparatiecentra grotendeels ‘achter de schermen’ zullen opereren, zal het nieuwe Flagship Experience Center zeker onmiddellijk de aandacht trekken van bezoekers, dat klanten en gasten de kans zal bieden zich onder te dompelen in de nieuwste verlichtings- en regeltechnologie. Het zorgvuldig ontworpen centrum biedt een comfortabele omgeving voor productdemonstraties, seminars en praktijkgericht leren.

Het empoweren van productontwikkelaars en het verbeteren van de voorlichting aan klanten zijn niet het soort dingen dat in concrete cijfers kan worden gemeten, zoals de grootte van een magazijn. Maar op het nieuwe hoofdkantoor van Chauvet zullen ze een groot verschil betekenen voor het bedrijf en zijn klanten.