Nieuwe high-end mic van RØDE: matched pair TF-5

Dinsdag 2 juli 2019
In samenwerking met legendarisch recording engineer Tony Faulkner, weet RØDE microphones met de TF-5 weer een nieuw high-end product toe te voegen aan de lijst met microfoons. De RØDE TF-5 brengt een nieuwe standaard in kleinmembraan condensator microfoons. De precisie sonic matching en zuivere toon van de TF-5, maakt het een perfecte microfoon voor het opnemen van gedetailleerde en natuurlijk klinkende optredens wanneer je de mic gebruikt als stereo paar.  Daarnaast is de microfoon zeer geschikt als richtmicrofoon om de nuances en details van een solist op te vangen.

Sound engineer Tony Faulkner is geroemd om zijn opnames van klassieke muziek en orkesten. Met duizenden opnames op zijn naam, meerdere Grammy Awards nominaties en de prijs van Best Instrumental Soloist Performance in 2005, wist RØDE een serieze co-designer binnen te halen voor de nieuwe TF-5.

Met de TF-5 zijn geen compromissen meer nodig. Met een brede bandwijdte, low noise en zeer zuiver geluid, ontstaat zonder enige aanpassingen of nabewerking een natuurlijke sound.

Een paar belangrijke features:
•    Matched pair kleinmembraan condensator cardioïde microfoons.
•    Gloednieuwe capsule, met sonische transparantie.
•    Low noise floor (14dbA) en dus geschikt voor de meest kritische opnames.
•    Inclusief RØDE stereo bar voor gemakkelijke set-up als stereo paar.

In Nederland o.a. te verkrijgen bij Mafico: www.mafico.com