Nieuwe site en 360 graden merkcampagne 538

Woensdag 8 juni 2016
Deze week rolt 538 haar strategie ‘The Beat Of The Moment’ verder uit. De strategie bestaat onder andere uit een doorvertaling van het thema ‘The Beat Of The Moment’ op alle 538 touchpoints zoals radio, visual radio, web, TV, app en events alsmede een nieuwe gloednieuwe merkcampagne met een brand film, video commercials en diverse uitingen in online, outdoor en social.
 
Centraal in de campagne staat een ‘538 time stamp’, een tijdsaanduiding in de herkenbare 538 typografie met de groene en paarse bal. Middels deze time stamp worden wow-momenten van onze luisteraars, dj’s en artiesten in het nu vastgelegd en gedeeld. De ‘The Beat Of The Moment’- campagne is volledig 360 graden uitgewerkt en vanaf vandaag te horen en te zien.

Ook de nieuwe dynamische 538-site is volledig in The Beat Of The Moment, waardoor de meest relevante content nog prominenter tot de beschikking van de bezoeker staat. Zo kan er tegelijkertijd content bekeken worden en geluisterd worden naar Radio 538 of een van de digitale themakanalen zoals de 538Top 40 en 538Dance Department. Het online platform bevat speciale inlogservices en uitgebreide tagging technieken. Op deze manier wordt content op maat, gebaseerd op interesses en online voorkeuren, gerealiseerd. Deze maand staat het beta-platform online en kunnen luisteraars hun feedback geven.

De uitrol van 'The Beat Of The Moment’ is mede gebaseerd op de resultaten van het onderzoek ‘Mood management, de dagelijkse rol van radio en muziek’ dat 538 eerder dit jaar heeft laten uitvoeren. Uit het onderzoek blijkt overduidelijk de behoefte van de luisteraar om samen met 538 leuke en gekke momenten te beleven en te delen.