Kat-en-muisspel rond Secondary Ticketing
Onlangs werd door vooraanstaande partijen in de evenementenbranche het initiatief 'Weet waar je koopt' (www.weetwaarjekoopt.nl) gelanceerd. Een platform dat consumenten bewust moet maken van de nadelen en gevaren van secondary ticketing - en de partijen die zich daarmee bezighouden uiteraard. Die partijen maken handig gebruik van zoekmachines als Google en staan bovenaan de lijst wanneer mensen op internet kaarten voor een evenement zoeken. De consument koopt zijn kaart in de veronderstelling met het offi ciële kaartenkanaal te maken te hebben. De 'secondary ticketers' verkopen hun kaarten tegen woekerprijzen, verdienen bakken met geld en brengen de evenementenbranche direct én indirect schade toe. Niet alleen door het geld dat ze op die manier wegsluizen uit de branche, maar ook door de geniepige manier van zaken doen (noem het in veel gevallen gerust oplichting) die het imago van de branche veel schade toebrengt. AV & Entertainment Magazine ging om de tafel met vier mensen die de strijd hebben aangebonden tegen deze bedenkelijke partijen.
AV-Entertainment Nr2 2010
» Documentairemaaksters Ilse & Femke van Velzen: selfmade en onverzettelijk
» AVCHD Pro: nieuw ENG-platform
» Een virtuele werkelijkheid
» De Mac in de mediasetting
» Sennheiser op ISE: 'hearing is believing'
» High Definition Studio 'in the box'
» Hairspray: heerlijk over the top
» Uitgelicht: Schaffelaartheater Barneveld
» Grensverleggend: Reverze!
» Trends in tijdelijke energie: schoner & stiller
» Kat-en-muisspel rond Secondary Ticketing
» Vancouver 2010 Winter Games: productionele uitdaging!
Abonneren op AV-Entertainment Magazine