AV-Entertainment Nr1 2021
AV-Entertainment Nr6 2020
AV-Entertainment Nr5 2020
AV-Entertainment Nr4 2020
AV-Entertainment Nr3 2020
AV-Entertainment Nr2 2020
AV-Entertainment Nr1 2020
AV-Entertainment Nr6 2019
AV-Entertainment Nr5 2019
AV-Entertainment Nr4 2019
AV-Entertainment Nr3 2019
AV-Entertainment Nr2 2019
AV-Entertainment Nr1 2019
AV-Entertainment Nr6 2018
AV-Entertainment Nr5 2018
AV-Entertainment Nr4 2018
AV-Entertainment Nr3 2018
AV-Entertainment Nr2 2018
AV-Entertainment Nr1 2018
AV-Entertainment Nr6 2017
AV-Entertainment Nr5 2017
AV-Entertainment Nr4 2017
AV-Entertainment Nr3 2017
AV-Entertainment Nr2 2017
AV-Entertainment Nr1 2017
AV-Entertainment Nr6 2016
AV-Entertainment Nr5 2016
AV-Entertainment Nr4 2016
AV-Entertainment Nr3 2016
AV-Entertainment Nr2 2016
AV-Entertainment Nr1 2016
AV-Entertainment Nr6 2015
AV-Entertainment Nr5 2015
AV-Entertainment Nr4 2015
AV-Entertainment Nr3 2015
AV-Entertainment Nr2 2015
AV-Entertainment Nr1 2015
AV-Entertainment Nr6 2014
AV-Entertainment Nr5 2014
AV-Entertainment Nr4 2014
AV-Entertainment Nr3 2014
AV-Entertainment Nr2 2014
AV-Entertainment Nr1 2014
AV-Entertainment Nr6 2013
AV-Entertainment Nr5 2013
AV-Entertainment Nr4 2013
AV-Entertainment Nr3 2013
AV-Entertainment Nr2 2013
AV-Entertainment Nr1 2013
AV-Entertainment Nr6 2012
AV-Entertainment Nr5 2012
AV-Entertainment Nr4 2012
AV-Entertainment Nr3 2012
AV-Entertainment Nr2 2012
AV-Entertainment Nr1 2012
AV-Entertainment Nr6 2011
AV-Entertainment Nr5 2011
AV-Entertainment Nr4 2011
AV-Entertainment Nr3 2011
AV-Entertainment Nr2 2011
AV-Entertainment Nr1 2011
AV-Entertainment Nr6 2010
AV-Entertainment Nr5 2010
AV-Entertainment Nr4 2010
AV-Entertainment Nr3 2010
AV-Entertainment Nr2 2010
AV-Entertainment Nr1 2010
AV-Entertainment Nr6 2009
AV-Entertainment Nr5 2009
AV-Entertainment Nr4 2009
AV-Entertainment Nr3 2009
AV-Entertainment Nr2 2009
AV-Entertainment Nr1 2009
AV-Entertainment Nr6 2008
AV-Entertainment Nr5 2008
AV-Entertainment Nr4 2008
AV-Entertainment Nr3 2008
AV-Entertainment Nr2 2008
AV-Entertainment Nr1 2008
AV-Entertainment Nr6 2007
AV-Entertainment Nr5 2007
AV-Entertainment Nr4 2007
AV-Entertainment Nr3 2007
AV-Entertainment Nr2 2007
AV-Entertainment Nr1 2007
AV-Entertainment Nr6 2006
AV-Entertainment Nr5 2006
AV-Entertainment Nr4 2006
AV-Entertainment Nr3 2006
AV-Entertainment Nr2 2006
AV-Entertainment Nr1 2006
AV-Entertainment Nr1 2005

Avolites Diamond 9 - De toekomst is hier

Magazines | AV-Entertainment Nr1 2021

Actueel

Avolites Diamond 9
De toekomst is hier

Avolites kondigde onlangs de lancering aan van zijn nieuwe vlaggenschip-console Diamond 9, in twee versies: D9-330 en D9-215. De controllers bieden ontwerpers een intuïtief control platform voor lighting, broadcast en AV.

De Diamond 9 consoles zijn het resultaat van jaren technische innovatie door het Avolites team, waarbij gebruik is gemaakt van hun 45 jaar ervaring in de industrie, feedback van ontwerpers uit de hele industrie en bekroonde industriële ontwerpers om dé ultieme control surface te creëren. Over elk scherm, elke fader, elke encoder en elke knop is zorgvuldig nagedacht, zodat de console een verlengstuk wordt van de ontwerper en hem volledige creatieve vrijheid geeft.

Knap staaltje techniek
De nieuwe hardware is een knap staaltje techniek. De voorpanelen zijn vervaardigd uit één plaat aluminium met een hoogwaardige afwerking, waardoor de console een kenmerkende uitstraling krijgt. De D9-330 heeft elf touchscreens, waaronder drie hoofdschermen, drie schermen voor mediapreviews en een aantal kleinere schermen die toe te wijzen zijn aan attributes en sneltoetsen. De gloednieuwe gemotoriseerde Penny & Giles faders en nieuwe encoders hebben elk hun eigen RGB leds. Ook is een geïntegreerd toetsenbord met achtergrondverlichting toegevoegd. Het meest interessante aspect van de D9 is de rechterkant. Hier zijn 5 encoderwielen, een T-balk en een nieuwe set knoppen te vinden. 

Sterk verbeterd
"Ik had het voorrecht om de D9-215 in januari 2020 te gebruiken. De ervaring was fantastisch. Het programmeren voelde vertrouwd aan, maar werd sterk verbeterd door de upgrade in hardware. Dit zorgde voor een soepelere, snellere en aangenamere programmeerervaring”, vertelt productie- en lichtontwerper Tom Campbell (MIRRAD). "Als langdurige gebruiker van Avolites ben ik erg enthousiast om te zien waar de D9 het merk brengt. Ik ben erg trots dat ik er een kleine rol in heb mogen spelen."

Samensmelten
De belangrijkste onderscheidende kenmerken gaan veel verder dan de esthetiek; ze bieden een meer intuïtieve media-integratie voor lichtingsontwerpers. Voortbouwend op de baanbrekende Synergy functies, brengt de D9 dit naar de vingertoppen van gebruikers met een intuïtief ontwerp en lay-outs die ideaal zijn voor het bedienen van media. Met de opkomst van het gebruik van videowalls bij liveshows, installaties en zelfs tv-producties, is het samensmelten van licht en video van groot belang.

Creatieve benadering
De nieuwe hardware is niet de enige belangrijke verandering bij dit product. De D9 is het eerste product met het nieuwe logo van Avolites. Het weerspiegelt de vooruitstrevende richting van het bedrijf en onderstreept tegelijkertijd Avolites' creatieve benadering van licht en video control. "De Diamond serie, met ons nieuwe logo, markeert de eerste stap in onze toekomstgerichte strategie als bedrijf", aldus Paul Wong, Managing Director van Avolites. "De D9's zijn het resultaat van jarenlange R&D-investeringen en we zijn er erg trots op dat we onze gebruikers de ultieme programmeertool kunnen bieden voor hun toekomstige creatieve projecten."

Avolites wordt in Nederland vertegenwoordigd door Fairlight: www.fairlight.nl 
 
Algemene voorwaarden | privacy statement