Dertig jaar en springlevend: Thunderdome

Alle hallen van de Jaarbeurs in Utrecht stonden op 10 december (en de anderhalve week daarvoor) volledig in het teken van Thunderdome. Drie decennia na de eerste editie in Heerenveen pakte de organisatie stevig uit om de dertigste verjaardag van het hardcore-instituut te vieren, samen met 50.000 bezoekers. AV & Entertainment Magazine ging langs tijdens de opbouw en sprak met Gérard Zwijnenburg (Creative Director bij ID&T) en technisch producent Rudy Vorstenbosch (Axiom): "Je moet qua show heel goed balanceren, anders ben je weg."

Alle edities

AV-Entertainment Nr4 2024
AV-Entertainment Nr3 2024
AV-Entertainment Nr2 2024
AV-Entertainment Nr1 2024
AV-Entertainment Nr6 2023
AV-Entertainment Nr5 2023
AV-Entertainment Nr4 2023
AV-Entertainment Nr3 2023
AV-Entertainment Nr2 2023
AV-Entertainment Nr1 2023
AV-Entertainment Nr6 2022
AV-Entertainment Nr5 2022
AV-Entertainment Nr4 2022
AV-Entertainment Nr3 2022
AV-Entertainment Nr2 2022
AV-Entertainment Nr1 2022
AV-Entertainment Nr6 2021
AV-Entertainment Nr5 2021
AV-Entertainment Nr4 2021
AV-Entertainment Nr3 2021
AV-Entertainment Nr2 2021
AV-Entertainment Nr1 2021
AV-Entertainment Nr6 2020
AV-Entertainment Nr5 2020
AV-Entertainment Nr4 2020
AV-Entertainment Nr3 2020
AV-Entertainment Nr2 2020
AV-Entertainment Nr1 2020
AV-Entertainment Nr6 2019
AV-Entertainment Nr5 2019
AV-Entertainment Nr4 2019
AV-Entertainment Nr3 2019
AV-Entertainment Nr2 2019
AV-Entertainment Nr1 2019
AV-Entertainment Nr6 2018
AV-Entertainment Nr5 2018
AV-Entertainment Nr4 2018
AV-Entertainment Nr3 2018
AV-Entertainment Nr2 2018
AV-Entertainment Nr1 2018
AV-Entertainment Nr6 2017
AV-Entertainment Nr5 2017
AV-Entertainment Nr4 2017
AV-Entertainment Nr3 2017
AV-Entertainment Nr2 2017
AV-Entertainment Nr1 2017
AV-Entertainment Nr6 2016
AV-Entertainment Nr5 2016
AV-Entertainment Nr4 2016
AV-Entertainment Nr3 2016
AV-Entertainment Nr2 2016
AV-Entertainment Nr1 2016
AV-Entertainment Nr6 2015
AV-Entertainment Nr5 2015
AV-Entertainment Nr4 2015
AV-Entertainment Nr3 2015
AV-Entertainment Nr2 2015
AV-Entertainment Nr1 2015
AV-Entertainment Nr6 2014
AV-Entertainment Nr5 2014
AV-Entertainment Nr4 2014
AV-Entertainment Nr3 2014
AV-Entertainment Nr2 2014
AV-Entertainment Nr1 2014
AV-Entertainment Nr6 2013
AV-Entertainment Nr5 2013
AV-Entertainment Nr4 2013
AV-Entertainment Nr3 2013
AV-Entertainment Nr2 2013
AV-Entertainment Nr1 2013
AV-Entertainment Nr6 2012
AV-Entertainment Nr5 2012
AV-Entertainment Nr4 2012
AV-Entertainment Nr3 2012
AV-Entertainment Nr2 2012
AV-Entertainment Nr1 2012
AV-Entertainment Nr6 2011
AV-Entertainment Nr5 2011
AV-Entertainment Nr4 2011
AV-Entertainment Nr3 2011
AV-Entertainment Nr2 2011
AV-Entertainment Nr1 2011
AV-Entertainment Nr6 2010
AV-Entertainment Nr5 2010
AV-Entertainment Nr4 2010
AV-Entertainment Nr3 2010
AV-Entertainment Nr2 2010
AV-Entertainment Nr1 2010
AV-Entertainment Nr6 2009
AV-Entertainment Nr5 2009
AV-Entertainment Nr4 2009
AV-Entertainment Nr3 2009
AV-Entertainment Nr2 2009
AV-Entertainment Nr1 2009
AV-Entertainment Nr6 2008
AV-Entertainment Nr5 2008
AV-Entertainment Nr4 2008
AV-Entertainment Nr3 2008
AV-Entertainment Nr2 2008
AV-Entertainment Nr1 2008
AV-Entertainment Nr6 2007
AV-Entertainment Nr5 2007
AV-Entertainment Nr4 2007
AV-Entertainment Nr3 2007
AV-Entertainment Nr2 2007
AV-Entertainment Nr1 2007
AV-Entertainment Nr6 2006
AV-Entertainment Nr5 2006
AV-Entertainment Nr4 2006
AV-Entertainment Nr3 2006
AV-Entertainment Nr2 2006
AV-Entertainment Nr1 2006
AV-Entertainment Nr1 2005

Dertig jaar en springlevend: Thunderdome

Magazines | AV-Entertainment Nr6 2022

Alle hallen van de Jaarbeurs in Utrecht stonden op 10 december (en de anderhalve week daarvoor) volledig in het teken van Thunderdome. Drie decennia na de eerste editie in Heerenveen pakte de organisatie stevig uit om de dertigste verjaardag van het hardcore-instituut te vieren, samen met 50.000 bezoekers. AV & Entertainment Magazine ging langs tijdens de opbouw en sprak met Gé-rard Zwijnenburg (Creative Director bij ID&T) en technisch producent Rudy Vorstenbosch (Axiom): “Je moet qua show heel goed balanceren, anders ben je weg.”

Een dag voor Thunderdome losbarst treffen we Gérard Zwijnenburg en Rudy Vorstenbosch in de hallen van de Jaarbeurs. Er moet volgens beide heren nog behoorlijk wat gebeuren, maar op de vloer heerst rust. De ervaren mensen van de organisatie en de vertrouwde leveranciers weten wat er van ze verwacht wordt en het proces wordt stevig bewaakt door o.a. het duo Zwijnenburg en Vorstenbosch. Alles onder controle, zoveel is duidelijk tijdens onze ronde door de hallen.

Creatie en campagne
Zwijnenburg en Vorstenbosch zijn heren die hun pappenheimers kennen en al decennia meegaan in de evenementenwereld. Zwijnenburg werkte eerst bij Om de Haverklap Produkties, maar kwam al in 2005 als projectmanager bij ID&T terecht. “Later kwam mijn focus meer op marketing te liggen, toen marketing nog op de traditionele manier gebeurde”, vertelt hij. In 2011 ging hij de creatie voor Sensation doen, waarna hij zes jaar lange ook alle edities van Sensation wereldwijd regisseerde. “Tussendoor was ik wel even weg bij ID&T om een eigen festival (Bacchus Wijnfestival, red.) te gaan organiseren, maar ik ben ook toen de regie voor Sensation en de creatie voor Thunderdome blijven doen. Marketingcampagnes creëren, maar ook het evenement zelf, inclusief het podium-ontwerp. Bij latere edities is veel meer focus op het merk gekomen binnen de organisatie en ook daar pak ik de creatie voor op. De verhaallijn komt bij ons vandaan, net als de globale creatie; de overview, het aan elkaar knopen van de verschillende disciplines én de campagnes. Op dat laatste vlak zit het bij Thunderdome heel goed in elkaar en het publiek reageert daar keihard op. En con-tent die we daarvoor maken, kunnen we ook hier showmatig weer inzitten. Thunderdome is op die manier ook veel meer dan alleen die ene zaterdag hier.”

Legendarisch
Eenvoudig gezegd is Gérard Zwijnenburg bij Thunderdome (samen met anderen) de man van het creatieve verhaal en komt de techniek uiteindelijk op het bord van technisch producent Rudy Vorstenbosch terecht. Ook zijn geschiedenis met Thunderdome gaat al even terug. “Zo’n twintig jaar geleden was ik als freelance lichttechnicus al actief voor bedrijven die leverden op Thunder-dome”, vertelt hij. “Ik was dan ook wel vereerd toen ik in 2017 werd gevraagd om de hele techniek voor de 25 Jaar-editie van Thunderdome te gaan doen. In 2019 kwam daar het vervolg op en ook nu zitten we dus weer volle bak in de dertigjarige editie.” Met dit dertigjarig bestaan en de nog altijd enorme populariteit is Thunderdome niets minder dan een instituut. “Het heeft dertig jaar geleden ook de oorsprong van het bedrijf gevormd natuurlijk. Ook daarom hebben we bij dit jubileum wel wat meer uitgepakt”, vertelt Zwijnenburg. Ook Vorstenbosch merkt aan alles dat het speciaal is waar op het moment van spreken aan gebouwd wordt: “Je proeft het echt. Mensen die hier aan het werk zijn voelen zich echt onderdeel van de Thunderdome-familie. Dat zie je ook in de docu-mentaire die een paar jaar geleden uitkwam. Mensen zijn trots, ook omdat ze weten dat van Thunderdome heel veel vandaan komt. Het is echt legendarisch.”

Groot
Op de vraag waaraan te zien is dat voor deze editie van Thunderdome extra is uitgepakt, reageert Gérard Zwijnenburg: “In eerste instantie begint dat uiteraard al bij het feit dat intern een bepaald budget vrijgegeven wordt. Daarmee kunnen we de boel technisch gezien net een tandje verder inrichten dan we normaal gesproken zouden doen. Maar ook show- en campagnematig probeer je die dertig jaar geschiedenis overal in terug te brengen.” Wat in ieder geval direct opvalt bij een ronde door de Jaarbeurs, is het feit dat alles ‘groot’ is. Of het nou gaat om de zestig meter brede welkomstbanner (‘Welcome to another edition of Thunderdome’ op de voorkant, ‘Hardcore will never die’ op de achterkant), de grote ruimte die is ingericht voor lockers (in overzichtelijke kleur-segmenten) of het zeer breed opgezette visitatiegebied (zo’n vijftig poortjes om de druk goed aan te kunnen. Ook de ruimte voor de verkoop van merchandise is enorm. “Dat loopt hier altijd storm”, legt Zwijnenburg uit. “Daarom is met hekken een complete doorstroomroute gemaakt langs alle merchandise. Erachter is ruimte voor de voorraad en aan beide zijkanten is een uitgiftepunt.”

Area’s
In de hallen zijn zes area’s gecreëerd waar zaterdagnacht muziek te horen zal zijn. Het volledige spectrum binnen hardcore is vertegenwoordigd, te beginnen bij de Classics Area, waar namen voorbij komen die ook in 1992 al van de partij waren. De één na grootse hal is voor de ‘millennium hardcore’ en er is een area voor het uptempo werk. Overal is de historie van Thunderdome terug te vinden. Of het nou gaat om de gigantische blow-ups van de CD-hoezen die door de jaren heen verschenen zijn of de kenmerkende visuals die onlosmakelijk met het evenement verbonden zijn. Ook de Octopus, een kermisattractie die aanwezig is op elke editie van Thunderdome, is uiteraard weer van de partij. Voor de diehards is een Terror-area ingericht door gebruik te maken van con-tainers, waartussen het grofste muzikale geweld zich zaterdagnacht zal afspelen. Aan het eind van die zone bevinden zich de DJ-booth en een flinke geluidswand, van waaruit de terror (230 bpm of meer) over het publiek verspreid zal gaan worden.

In your face
“Hal 4 is de uptempo area”, vertelt Gérard Zwijnenburg als we er binnenrijden. “De achterwand is opgebouwd uit gitterboxen, die normaal voor opslag worden gebruikt, maar er in deze setting heel vet uitzien. Er zijn lampen in verwerkt en achter de boxen is een laag waarin groot het woord Thunderdome te zien is. Op die manier kun je hier heel mooi met diepte spelen. Aan de zijkanten zijn dan nog een aantal strepen met koppen, zodat we de zaal ook als het ware kunnen omarmen en het niet alléén vanuit het podiumgebied komt.” In de aangrenzende hal wordt het plaatje be-paald door de spiegelpanelen in de set en de conventionele ACL-lampen die er gebruikt zijn. Be-hoorlijk ‘in your face’ en passend bij de ruiger ogende ruimte, die vol staat met stenen palen.

De bijdrage van Purple Group
Purple Group is sinds 2017 vaste partner van Thunderdome voor alle audio, licht, rigging en siteverlichting. Dit gebeurt samen met partner Ampco Flashlight, dat de verlichting voor de mainstage en area 2 voor zijn rekening neemt. “Voor dit dertigjarig jubileum is alles uit de kast getrokken om een uitverkochte Jaarbeurs volledig in het licht en geluid te kunnen zetten”, vertelt Bas Feuler. “Uitgangspunt daarbij is de echte ‘Thunderdome-beleving’ te geven aan de bezoekers en samen met de klant en technisch producent te bekijken wat technisch haalbaar is, waarbij je ook samen de grenzen opzoekt. In nauw contact met klant, technisch producent en creatie is alles samen uitgewerkt en tot in de finesse voorbereid.”

Maanden voorafgaand is Purple Group bezig geweest met de voorbereiding en het tekenwerk van alle objecten qua licht, rigging en audio. “Voor de klant was belangrijk dat voor dit proces één aanspreekpunt beschikbaar was en dat die persoon op locatie aanwezig is”, legt Feuler uit. “Dit vormt dan ook de spil tussen de area’s, siteverlichting en de audio.” Voorafgaand aan de bouw is er een grote logistieke puzzel die gelegd moet worden, rekening houdend met volumes, tijden, rusttijden, milieuzones en ontheffingen en dergelijke. Met in totaal ruim veertig transporten heeft de transportplanning een flinke klus geleverd.

“Een vaak onderbelicht stuk is de siteverlichting, maar bij Thunderdome is dit een heus megaproject”, weet Feuler. Een welkomstbanner van van 60 x 6 meter of een merchandise stand van 30 x 20 meter, 36 cd-hoesjes met prints van de afgelopen dertig jaar of bijna duizend lampen om alle bezoekers de goede sfeer mee te geven buiten de area’s om. Technici die op locatie ter plekke de sfeer creëren om creatieve en functionele verlichting te maken is waarin Purple Group zichzelf onderscheidt.”

Alle Audio is verzorgd door Purple Group, met de grote stages op L-Acoustics en twee stages op D&B KSL. Dit in samenspraak met US Productions, dat de audioproductie voor zijn rekening nam.

“Na een mooie opbouw en een vlekkeloze show zijn we uiteindelijk weer met alle spullen vertrokken naar het mooie Schijndel, waar ons warehouse weer alles heeft getest, opgeborgen en klaargemaakt voor de volgende productie”, besluit Feuler.


Balanceren
Area 1, de mainstage, is zelfs zonder publiek indrukwekkend. Tijdens Thunderdome zullen zich hier 25.000 mensen verwonderen over wat er uit de creatieve koker van Gérard Zwijnenburg en con-sorten is gekomen. Dat is nogal wat, zo blijkt. Een grote video-achterwand (11 schermen) van in totaal 75 meter breed (totaal 521m2 aan 6 en 10mm videomodules), grote motion-gestuurde (en met licht, geiser, vlammen en laser uitgeruste) kruizen boven het publiek en een doorzicht video-scherm voor de DJ-booth. “Tussen de DJ-booth en de videowand is nog een zeventig meter brede omloop gemaakt waar het publiek overheen kan lopen”, legt Zwijnenburg uit, die in deze area de showregie op zich zal nemen. “Die mensen kunnen dus achter de DJ-booth langs lopen en zijn dan zelf ook meteen onderdeel van het decor. Die omloop is aan de voorzijde bekleed met led en er zitten roosters in waar ook weer licht en rook in verwerkt zijn. Daar worden mooie specials mee gemaakt.” Op de bühne liggen ook 24 Sparkular Cyclones (voor sparkling effecten) en is uiteraard een flinke hoeveelheid van 48 Co2-Jet’s en vlammen te vinden. Boven de DJ’s hangt een groot motionobject in de vorm van een kruis. “Die gaat van strak in het dak tot achter de DJ en is zestien keer door gekopieerd naar de zaal”, vertelt Zwijnenburg. “Het is vooral ook heel veel allemaal. Veel led, veel laser, veel vuur en heel veel overige techniek. Tijdens de avond moet je daar heel goed tussen balanceren, anders ben je weg. Dat stukje regie neem ik voor mijn rekening.”

Gekke voorbereiding
Het gekke aan deze editie van Thunderdome is dat de voorbereiding niet was hoe die normaal ge-sproken zou zijn. “Vorig jaar ging Thunderdome door covidrestricties niet door en een flink deel van de plannen van toen is meegenomen naar deze editie”, vertelt Zwijnenburg. “Normaal wordt de campagne een maand of negen voor het evenement vormgegeven en dan krijgt ook het techni-sche deel zijn eerste stempel. Nu was alles anders.” Nu zitten heel wat elementen uit 2021 in de set verwerkt, geeft hij verder aan: “De basis van de technische set-up van toen is overeind geble-ven, maar dan wel met een flinke upgrade. Uiteraard zijn sommige elementen wel weggelaten en zijn andere juist toegevoegd, maar we konden wel voortborduren op wat we toen hadden be-dacht.”

Volle bak
In die hele voorbereiding wordt heel wat heen en weer geschakeld tussen het creatieve team en technisch producent Rudy Vorstenbosch. “Samen ga je ontdekken wat kan en wat wel of niet werkt”, geeft Vorstenbosch aan. “Bovendien heb je te maken met de Jaarbeurs en dat is van oor-sprong een locatie die heel geschikt is voor beurzen. Je hebt geen eindeloze mogelijkheden qua gewicht in het dak bijvoorbeeld, dus daar moet je mee puzzelen. Mede daarom is het wel fijn dat je bij Thunderdome werkt met experts op alle disciplines. Dit jaar hadden we qua tijdsplanning gelukkig wel redelijk de ruimte hier. Er zitten geen evenementen net voor of na, waardoor je logis-tiek gezien een minder grote uitdaging hebt. De bouw is vorige week woensdag en donderdag be-gonnen. In het weekend hebben we het laten rusten, toen was hier nog een evenement rondom een wedstrijd van het Nederlands Elftal, en op maandag zijn we weer vol aan de slag gegaan. Met-een volle bak met alle teams in alle hallen tegelijk.”

Nieuwe werkelijkheid
De opbouw in de hallen is soepel verlopen. “Je hebt altijd wel kleine dingetjes natuurlijk, maar grote problemen hebben we niet gehad”, vertelt Vorstenbosch. “Wat je wel merkt is dat er na corona veel nieuwe mensen in de branche zijn en je nog altijd te maken hebt met late of gefragmenteerde leveringen. Daar loop je af en toe wel tegenaan, maar daar heeft iedereen mee te maken. Mis-schien is het voorlopig wel de nieuwe werkelijkheid, want ik zie het eigenlijk niet zo snel veranderen.” Gérard Zwijnenburg ervaart hetzelfde, geeft hij aan: “Ook het arbeidsethos is anders geworden, dat merk je echt. Mensen zijn veel scherper geworden op het aantal uren dat ze draaien, wat ergens ook wel weer een positieve ontwikkeling is. Het is altijd zo geweest dat er in de evenementensector niets mis was met werkdagen van twaalf uur. Dan werd gedacht dat het voor leveranciers of bouwers eenmalig was, maar die hadden er elke week mee te maken. Ik merk het bij mijn eigen festival ook. Normaal liep je tot ’s avonds laat te freaken om alle details goed te krijgen, nu zeiden ze om acht uur ’s avonds gerust dat de dag er op zit. Het is niet per se negatief, maar het is wel even wennen.”

Leveranciers
De leveranciers die betrokken zijn bij Thunderdome zijn allemaal bekende partijen voor Zwijnen-burg en Vorstenbosch. “We kennen ze allemaal al jaren”, vertelt laatstgenoemde. “Het is niet zo dat het allemaal vaste partijen zijn, we kijken natuurlijk vooral naar welke partijen goed aansluiten bij de productie.” Zwijnenburg: “Sommige dingen weet je overigens wel op voorhand al. Bij een show van dit formaat weet je gewoon dat Laserimage de lasers doet en dat Pyrofoor de pyro doet. Op showvlak staat dat vast, zij zijn onderdeel van de familie. Dat moet overigens ook. De lasers die hier hangen, die wil je bijvoorbeeld echt niet in je ogen krijgen. Met Laserimage weet je dat je ook wat dat soort zaken betreft altijd goed zit.”

Ontspannen
Op het moment van spreken is er nog anderhalve dag te gaan tot Thunderdome echt begint. “Van-daag gaan we de boel verder afmaken en voorbereiden, zodat het showteam vanavond kan gaan programmeren”, vertelt Vorstenbosch. “En ondanks dat we hier op het vaste stroomnet zitten, gaan we toch even een full load test toen. Alle disciplines even maximaal, om zeker te weten dat we goed zitten. Enerzijds omdat je niet wil dat je show in het water valt, maar ook vanuit veiligheidsoverwegingen. Met deze aantallen mensen wil je niet hebben dat een zaal in een keer stil komt te liggen.” Ofschoon nog het nodige werk verzet moet worden, kan redelijk ontspannen naar de dag van morgen toegewerkt worden. Zwijnenburg: “Inmiddels wel ja, maar toen ik vanochtend een rondje fietste en zag wat er allemaal nog moest gebeuren was ik nog niet zo ontspannen. Ge-lukkig weet Rudy dat dan weer te relativeren voor me. Ik heb nu vooral heel veel zin in het mo-ment dat vanavond het gros hier weg is, het zaallicht uit kan en we dan de shows kunnen gaan maken.”

Genieten
Het echte moment van bevrediging komt voor Gérard Zwijnenburg zondagochtend om 07.00 uur, als Thunderdome achter de rug is. “Bij de showregie sta ik van minuut één tot aan het eind te ge-nieten, maar de echte blijdschap komt als iedereen veilig en met kippenvel weer naar huis is. Dat is voor mij hét moment. Het gekke is dat je zondagochtend ook pas echt weet of de dingen die je bedacht hebt wel of niet goed gewerkt hebben. En wat beter kon, natuurlijk. Dan begint het in mijn hoofd ook meteen alweer te ratelen voor de editie erop.” Voor Rudy Vorstenbosch komt het moment later, geeft hij aan. “Dat is als de hallen weer leeg zijn en alles weer in de wagens zit. De breek begint meteen op zondagochtend. Dat is overigens een grappig moment. Wij komen dan uit ons hotelbed weer hier binnen en komen dan in dat gekkenhuis terecht. Ook dat is genieten. In het hotel neem je je ontbijt mee, parkeert de auto bij de Jaarbeurs, hoort dan al het rammelen van de golfplaten van de locatie, loopt naar binnen en weet eigenlijk niet waar je in terechtkomt. Heel bizar, maar telkens weer fantastisch om mee te maken.”
 

Facts and figures van Purple Group
Audio:
44x    L-Acoustics K1
64x    L-Acoustics V-Dosc
66x    L-Acoustics SB28
4x    L-Acoustics K1SB
56x    L- Acoustics K2
60x    L- Acoustics Kara
16x    L-Acoustics A15 
48x    L-Acoustics KS28
44x    D&B KSL  8/12
26x    D&B V-8  8/12
12x    D&B Y8
2x    D&B Y7P
32x    D&B SL-SUB
10x    SYNCO RR
12x    SYNCO LOW
6x    SYNCO MH
6x    SYNCO COMBI

Licht:
120x    ADJ Vizibeam 12RX
36x    ADJ encore LB15IP strip
4x    Martin MAC viper profile
24x    Martin Atomic DOT
64x    Martin Atomic 3000
20x    Martin LED atomic
18x    Chromlech Jarag-5
132x    Robe robin 100 led beam
30x    Robe robin 150 led beam
50x    Robe robin 300 led wash
20x    4 bar Thomas ACL bar
35x     Showtec Active sunstrip
120x    Showtec Helix 4000Q
66x    URC Tiltstrip
84x    SGM P-5
20x    SGM P-2
300x    Luxibel Bpar 105
700x    Floodlight 

Rigging:
2580m    Prolyte truss
306x    Prolyte Hoek


Licht mainstage en Area 2 + Video (Ampco Flashlight)
Licht mainstage
20x    Thomas Par 36 4-Lite spotbank (4x 650W)
13x    Svoboda
55x     Showtec Sunstrip Active : 10ch./230V (10x50W)
36x     Floodlight 150w
5x     Floodlight a sym 400w
43x     Mac ultra Wash 
4x     Robe Spiider (600W)
166x     CLF Auron
20x     Martin Atomic 3000 LED
28x     Luxibel B par 180
28x     SGM P-2 Wash light 43deg. (LED)
26x    SGM P-5 Wash light 43deg. (LED)
127x    SGM Q-7 Wash light 110deg. (LED)
2x    MA Lighting GrandMA3 Full-size
76x    Luxibel B par 180
4x    MDG MAX 3000
6x    Look Solution Viper NT
17x    Look Solutions Viper 2.6 [DMX]
26x    Trotec Multifan

Licht Area 2
22x    Desisti Magis fresnel (500W)
11x    Chauvet Strike 4
80x    URC Goldstrip
24x    Svoboda
2x    Floodlight 150w
10x    HQI bak 400w
24x    Robe Robin 150 LEDBeam
36x    Elation ACL 360 Bar
16x    Varilite VL3500Q Spot (1,2KW MSR)
57x    Robe Robin Pointe [TV colours] (280W HRI)
25x    Martin Atomic 3000 LED
124x    Luxibel B PAR105 RGBW 15deg. Bar/Backstage/Set)
1x    MA Lighting GrandMA3 Full-size
4x    Look Solutions Viper 2.6 [DMX]
34x    CLF ledbar pro

Video
252x    Invent Design M-13 Pixelstrip 13xRGB - 104cm
49x    Invent Design M-25 Pixelstrip 25xRGB - 201cm
49x    Invent Design M-35 Pixelstrip 35xRGB - 281cm
350x    Stelpost bekabeling, mains, dimmers



@KADER 4: Rigging mainstage + Area 2 (Ampco Flashlight

Mainstage
22x    Scaff klem draaibaar
6x    Alu tube 0,60cm zwart
18x    Alu tube 1m zwart
2x Steel tube 6m

Torens US
18x    Prolyte S40-T Mast section 200cm {Black}
6x    Prolyte S40-T Mast section 100cm {Black}
6x    Prolyte Baseplate 80x 80cm (concrete 420kg)

Torens DS
12x    Prolyte H30-V 200cm {Black}
6x    Prolyte H30-V 50cm {Black}
6x    xProlyte H30-V Topplate female 30x30cm
6x    Prolyte S52/S36/H30/H40 Baseplate (round)

Kruizen
52x    Interal Protruss S41 300cm
52x    Interal Protruss S41 100cm
13x    Interal Protruss S41 Box Corner
52x    Interal Protruss S41 Box Corner attachment 21cm

Support Truss Delay
8x    Prolyte S36-R 300cm {Black}

Support Truss Diversen
6x    Prolyte S36-R 300cm {Black}
2x    Prolyte S36-R 120cm {Black}
10x    Prolyte H30-V 300cm {Black}

Doeken trussen zij- en Backdrop
88x    Prolyte H30-V 300cm {Black}
2x    Prolyte H30-V 200cm {Black}
3x    Prolyte H30-V 100cm {Black}
1x    Prolyte H30-V 71cm {Black}
4x    Prolyte H30-V 50cm {Black}
4x    Prolyte H30-V C003 Corner 90deg. {Black}

Zaal LX-en
37x    Prolyte H30-D 300cm {Black}
1x    Prolyte H30-D 200cm {Black}
10x    Prolyte H30-D 100cm {Black}
4x    CM-RR-S D8/LV : 2000kg 4m/min 30m {Black}
4x    CM-L D8/LV : 1000kg 4m/min 23m {Orange}
8x    CM-L D8/LV : 1000kg 4m/min 20m
38x    CM-F D8/LV : 500kg 4m/min 20m
48x    Manual chain hoist 500kg 12m

Area 2
24x    Truss prolyte H30D per meter
66x    Truss prolyte H30V per meter
628x    Truss prolyte H30V per meter zwart
232x    Truss prolyte S36V per meter
208x    Truss Prolyte S52 per meter
192x    Truss Hoekstuk H30D/H30V vaste hoek
548x    Box adds
16x    S36 hoek
8x    CM Lodestar chainhoist 250kg 15m
45x    CM Lodestar chainhoist 500kg 20m
120x    CM Lodestar chainhoist 1000kg 20m
Cyberhoist systeem
44x    XLNT Cyberhoist 500kg (EU) 22m 20m/min+LC
2x    Inmotion 3D Production Systeem

<EINDE KADER 4> 


 

Facebook

Aanbevolen

Gratis AV & Entertainment ontvangen

Vul hier uw emailadres in en u wordt op de hoogte gehouden van de laatste nieuwtjes op AV gebied én ontvangt tevens de gratis digitale editie van AV & Entertainment