Helpende hand: Event planning software

Er zijn nogal wat softwarepakketten die regelaars in de entertainmentbranche de helpende hand proberen te bieden. Eventplanning, in- en verhuur van mensen en goederen, ticketing, e-marketing�.er komt nogal wat kijken bij bijvoorbeeld de organisatie rondom een productie. Vijf ontwikkelaars over h�n oplossingen.
AV-Entertainment Nr6 2021
AV-Entertainment Nr5 2021
AV-Entertainment Nr4 2021
AV-Entertainment Nr3 2021
AV-Entertainment Nr2 2021
AV-Entertainment Nr1 2021
AV-Entertainment Nr6 2020
AV-Entertainment Nr5 2020
AV-Entertainment Nr4 2020
AV-Entertainment Nr3 2020
AV-Entertainment Nr2 2020
AV-Entertainment Nr1 2020
AV-Entertainment Nr6 2019
AV-Entertainment Nr5 2019
AV-Entertainment Nr4 2019
AV-Entertainment Nr3 2019
AV-Entertainment Nr2 2019
AV-Entertainment Nr1 2019
AV-Entertainment Nr6 2018
AV-Entertainment Nr5 2018
AV-Entertainment Nr4 2018
AV-Entertainment Nr3 2018
AV-Entertainment Nr2 2018
AV-Entertainment Nr1 2018
AV-Entertainment Nr6 2017
AV-Entertainment Nr5 2017
AV-Entertainment Nr4 2017
AV-Entertainment Nr3 2017
AV-Entertainment Nr2 2017
AV-Entertainment Nr1 2017
AV-Entertainment Nr6 2016
AV-Entertainment Nr5 2016
AV-Entertainment Nr4 2016
AV-Entertainment Nr3 2016
AV-Entertainment Nr2 2016
AV-Entertainment Nr1 2016
AV-Entertainment Nr6 2015
AV-Entertainment Nr5 2015
AV-Entertainment Nr4 2015
AV-Entertainment Nr3 2015
AV-Entertainment Nr2 2015
AV-Entertainment Nr1 2015
AV-Entertainment Nr6 2014
AV-Entertainment Nr5 2014
AV-Entertainment Nr4 2014
AV-Entertainment Nr3 2014
AV-Entertainment Nr2 2014
AV-Entertainment Nr1 2014
AV-Entertainment Nr6 2013
AV-Entertainment Nr5 2013
AV-Entertainment Nr4 2013
AV-Entertainment Nr3 2013
AV-Entertainment Nr2 2013
AV-Entertainment Nr1 2013
AV-Entertainment Nr6 2012
AV-Entertainment Nr5 2012
AV-Entertainment Nr4 2012
AV-Entertainment Nr3 2012
AV-Entertainment Nr2 2012
AV-Entertainment Nr1 2012
AV-Entertainment Nr6 2011
AV-Entertainment Nr5 2011
AV-Entertainment Nr4 2011
AV-Entertainment Nr3 2011
AV-Entertainment Nr2 2011
AV-Entertainment Nr1 2011
AV-Entertainment Nr6 2010
AV-Entertainment Nr5 2010
AV-Entertainment Nr4 2010
AV-Entertainment Nr3 2010
AV-Entertainment Nr2 2010
AV-Entertainment Nr1 2010
AV-Entertainment Nr6 2009
AV-Entertainment Nr5 2009
AV-Entertainment Nr4 2009
AV-Entertainment Nr3 2009
AV-Entertainment Nr2 2009
AV-Entertainment Nr1 2009
AV-Entertainment Nr6 2008
AV-Entertainment Nr5 2008
AV-Entertainment Nr4 2008
AV-Entertainment Nr3 2008
AV-Entertainment Nr2 2008
AV-Entertainment Nr1 2008
AV-Entertainment Nr6 2007
AV-Entertainment Nr5 2007
AV-Entertainment Nr4 2007
AV-Entertainment Nr3 2007
AV-Entertainment Nr2 2007
AV-Entertainment Nr1 2007
AV-Entertainment Nr6 2006
AV-Entertainment Nr5 2006
AV-Entertainment Nr4 2006
AV-Entertainment Nr3 2006
AV-Entertainment Nr2 2006
AV-Entertainment Nr1 2006
AV-Entertainment Nr1 2005

Helpende hand: Event planning software

Magazines | AV-Entertainment Nr4 2013

Event planning software

Helpende hand

Er zijn nogal wat softwarepakketten die regelaars in de entertainmentbranche de helpende hand proberen te bieden. Eventplanning, in- en verhuur van mensen en goederen, ticketing, e-marketing?.er komt nogal wat kijken bij bijvoorbeeld de organisatie rondom een productie. Vijf ontwikkelaars over hún oplossingen.

Yesplan, www.yesplan.be

Het Belgische Yesplan is een planningstool die is gemaakt voor en door evenementenbouwers. Al een aantal jaren was het Gentse kunstencentrum Vooruit op zoek naar een goede ERP softwareoplossing ter ondersteuning van zijn activiteiten. Een aantal bestaande en toonaangevende pakketten werd uitgebreid bestudeerd, maar geen van deze pakketten voldeed aan de behoeften: de vaak dure pakketten leveren onvoldoende afstemming op de werkwijze van een hedendaagse culturele organisatie. Vanuit deze analyse besloot Vooruit om enkele jaren geleden zelf een softwarepakket te ontwikkelen. In april 2011 werd de eerste release gevierd van het evenementenplanningssysteem. Nauwelijks twee jaar na de oprichting telt Yesplan 15 medewerkers en kozen al meer dan 80 organisaties voor Yesplan als gecentraliseerde en geïntegreerde softwareondersteuning voor het plannen, registreren en rapporteren van activiteiten. Onder de gebruikers o.a. Kursaal Oostende, Beursschouwburg Brussel, Pathé Theaters en de Rotterdamse Schouwburg.

"Het is intuïtief en visueel aantrekkelijk", vertelt Wouter Vermeylen van Yesplan. "Het is software die de gebruiker ondersteunt en volgt in alle mogelijke aspecten van het planningsproces. De gebruiker beslist zelf hoe hij dit planningsproces organiseert en structureert. Het verslepen, aanmaken en verwijderen van locaties, evenementen en producties, het toevoegen van resources, het aanpassen van statussen van evenementen en het ingeven van contactpersonen is met een paar muisklikken mogelijk en gebeurt volledig volgens de door de organisatie bepaalde volgorde." Yesplan kan makkelijk communiceren met andere softwaretoepassingen dankzij open API (application programming interface). Vermeylen: "Doordat het een open systeem is, van waaruit alle informatie gedeeld kan worden, is het maken en opvragen van informatie heel eenvoudig. Zo kunnen bijvoorbeeld heel eenvoudig rapporten gemaakt en opgevraagd worden aan de hand van Jasper reports of Excel. Bij veel klanten is Yesplan geïntegreerd met bijvoorbeeld de ticketing, website en boekhouding, zodat alle informatie centraal in Yesplan beheerd kan worden en automatisch doorstroomt naar andere systemen. Yesplan draait bovendien 'in the cloud'. Daardoor hoeft de gebruiker niet zelf investeren in IT en een dedicated server infrastructuur en is hij verzekerd van een redundante state-of-the art infrastructuur en gegarandeerde back-up."

Volgens Vermeylen is er behoefte aan professionalisering in de culturele sector. "Het volstaat niet langer om alles te regelen met Excel- en Wordbestanden. Door de daling van inkomsten uit subsidies en sponsoring moet men meer doen met minder middelen. Eventplanningsoftware van Yesplan past perfect in dat plaatje om die doelstelling te behalen."

Yesplan levert niet alleen een state-of-the-art planningssysteem, maar zorgt er ook voor dat de software embedded wordt binnen de bestaande organisatiestructuren. Hiertoe levert het naast de nodige software tevens de nodige consulting om het veranderingstraject te begeleiden binnen de organisaties. Vermeylen: "Al onze accountmanagers zijn eerder gespecialiseerd in workflow & change management dan in IT specifieke zaken en hebben meestal een werkverleden binnen managementposities in culturele omgevingen. Daarnaast is er een geïntegreerd online platform in Yesplan dat permanent geraadpleegd kan worden wanneer er vragen of problemen opduiken. Het is een levend document dat constant aangevuld wordt aan de hand van de meest actuele status van Yesplan en de meest actuele vragen die leven bij gebruikers. Tenslotte kan er ook nog gemaild worden naar onze medewerkers en kan men ook telefonisch 24 uur per dag terecht met hun vragen, afhankelijk van hun service level agreement. Updates zijn inbegrepen in de licentiekosten."

Elke klant krijgt bij Yesplan alle features ter beschikking. "In de prijs wordt wel een onderscheid gemaakt tussen Light, Normal en Intensive gebruikers, waardoor het pakket ook betaalbaar is voor de kleine bedrijfjes. Maar zoals gezegd beschikken zij over exact dezelfde tools als de grote spelers", aldus Vermeylen.

Stager Software, www.stager.nl

Stager Software is een eventplanning, e-marketing en ticketing systeem in één. "Dat is ook wat het onderscheidt van andere tools", vertelt Mike van Gaasbeek. "Het organiseren van evenementen is ook één productieproces en waarom zou je daarvoor nog steeds verschillende systemen hanteren - een planningsysteem, een roostersysteem, een kaartverkoopsysteem, een nieuwsbrievensysteem, een CMS voor je website, een relatiebeheersysteem en heel veel Excelletjes?"

Stager maakt het gebruik van al deze naast elkaar staande systemen overbodig en dat biedt tal van voordelen, legt Van Gaasbeek uit: "Alle informatie wordt centraal beheerd, wijzigingen worden op meerdere gebieden doorgevoerd en er kunnen natuurlijk interessante verbanden gelegd worden. Je kunt bijvoorbeeld eenvoudig inzien welke klanten kaartjes hebben gekocht voor vergelijkbare evenementen in de planner en deze personen via de marketingmodule weer interesseren voor een aankomend evenement. Of je ziet real time hoe je verkopen zich verhouden tot de productiekosten."

"Bij de ontwikkeling van Stager hebben we ons laten leiden door het KISS (Keep it stupid, simple) principe", gaat Van Gaasbeek verder. "Dat gaat er vanuit dat eenvoud en helderheid een voorwaarde zijn voor optimaal gebruik van een systeem. We hebben dan ook een systeem gebouwd dat eenvoudig in gebruik is en voor iedereen meteen zonneklaar. Er zijn geen uitgebreide instructies nodig en je hoeft in je organisatie niet een Stager specialist op te leiden. Ook kunnen organisaties heel eenvoudig permissies wijzigen, parameters aanpassen en instellingen wijzigen. Mede hierdoor kunnen we scherpe tarieven neerleggen. We bieden concurrerende prijzen voor de afhandeling van de kaartverkoop t.o.v. bestaande ticketsales providers. Daarnaast kunnen we aanzienlijke kortingen (tot 100%) aanbieden op de licentiekosten indien er veel e-tickets via Stager worden verkocht."

Stager Software wordt gebruikt door poppodia, festivals, theaters, onafhankelijke producenten en danszalen en is bruikbaar voor kleinschalige maar ook grote organisaties. Het systeem is ontwikkeld in samenwerking met diverse poppodia en festivals en theaterproducenten. Stichting WORM (een Rotterdams podium en kunstfabriek) heeft een leidende rol gespeeld en is nog steeds betrokken bij Stager BV. Ook huidige klanten worden nog altijd bij de ontwikkeling van Stager betrokken. "Ons bedrijf bestaat sowieso uit mensen die met de poten in de modder staan en/of frequent bezoeker zijn van culturele evenementen. We zijn dus geen softwarebedrijf dat een tool heeft ontwikkeld in opdracht van een podium en daar de markt mee op gaat. Daardoor begrijpen we heel goed wat de wensen van de klanten zijn en wat het betekent voor een cultuurbedrijf om met processen en software om te gaan." Stager software is altijd in ontwikkeling en met de regelmaat van de klok worden nieuwe features toegevoegd. Alle updates zijn inbegrepen.

Tijdens kantooruren is Stager telefonisch en per mail te bereiken, maar omdat veel van de activiteiten van klanten buiten kantooruren plaatsvinden, is er een helpdesk die ook in de avonden en weekenden paraat staat. "In de praktijk wordt deze echter amper geraadpleegd omdat Stager als een zonnetje draait", legt Van Gaasbeek uit. "Daarnaast bestaat er een uitgebreide online manual die onze klanten kunnen raadplegen wanneer ze vragen hebben over het gebruik van ons systeem."

De software van Stager bestaat uit verschillende modules. Er is een Eventplanner met o.a. kalenders, roosters en een financiële functie. Daarnaast bevat de e-marketing module een uitgebreid Customer Relationship Management systeem met o.a. abonnementenbeheer, een CMS voor je website en een ge-automatiseerd nieuwsbrieven systeem. Tot slot beschikt Stager over een compleet online en offline kassasysteem. De verschillende modules zijn ook los van elkaar te gebruiken. Van Gaasbeek: "Om optimaal voordeel te behalen uit Stager is het raadzaam om het gehele systeem te gebruiken, maar er zijn ook klanten die gefaseerd overstappen of een enkele module gebruiken die in hun behoefte voorziet. Onze software is sowieso geen in beton gegoten geheel, maar een flexibel systeem. Je kunt zelf aanpassingen doen om de tool pasklaar te maken voor je organisatie. Indien nog niet voorzien wordt in een toepassing, dan zijn we bereid om deze uitbreiding tegen scherpe tariefstellingen te bouwen."

Event Software Benelux & Ticketing Software

Benelux, www.esbtsb.com

Zeer complete, veelzijdige en gebruiksvriendelijke software voor de culturele sector. Zo laat het pakket iTheatre van Event Software Benelux BV zich volgens Director Desirée de Koning het best omschrijven: "Het is er voor de gehele informatielogistiek en het beheer van event,: voor, tijdens én na afloop. Het is een totaalpakket, flexibel in gebruik, gemakkelijk te koppelen én het is toegankelijk via (online)portals en een iPhone-app."

Door het totaalpakket werkt elke afdeling met dezelfde software, zodat overzicht en een snelle workflow zijn gegarandeerd. Het pakket voorziet in eenmalige, centrale gegevensinvoer, centrale agendabeheer voor evenementen en verhuringen en planning voor alle afdelingen - van administratie en techniek tot marketing. De software is geheel naar eigen wens en behoefte in te richten. Zowel de weergave als de inhoud zijn namelijk eenvoudig zelfstandig aan te passen. Daarnaast is er de mogelijkheid van rapportages op basis van gekoppelde systemen (kaartverkoopstanden, website, administratie en techniek) en koppeling en beheer van werken, artiesten en evenementen. Via iPortal kunnen derden snel en eenvoudig informatie toevoegen. Handig als je bijvoorbeeld de zaal verhuurt: de huurder vult gewoon zelf in wat hij nodig heeft en de borderel kan voor de organisator klaarstaan na het event. Zusterbedrijf Ticketing Software Benelux BV levert SRO: state of the art kaartverkoopsoftware. "Hiermee bieden we vanuit hartje Amsterdam een totaalpakket als het gaat om geïntegreerde planning en ticketing."

"Uit ruime eigen ervaring en door goed te luisteren naar klanten wisten we dat andere event-software in onze ogen veel van de bovenstaande aspecten miste", aldus Desirée. "Daarom besloten we zelf een pakket te ontwikkelen dat is gebaseerd op wat onze klanten willen. Doordat we met veel plezier nauw samenwerken met onze klanten, zijn we altijd op de hoogte van wat er in de branche speelt en wat er wordt gevraagd. We denken graag met ze onze klanten mee en putten daarbij uit een schat aan ervaring in het vertalen van wensen in praktische oplossingen en softwaretoepassingen. Er is bovendien twee maal per jaar een denk tank bijeenkomst waarin super users meedenken over nieuwe features en verbeteringen in de software en uiteraard is er ook een gebruikersgroep. Onze software wordt dan ook voortdurend aangepast aan veranderende wensen en behoeften ? met behoud van gebruiksgemak." Culturele instellingen misten volgens Desirée een totaalpakket. "Het gevolg was dat elke afdeling een eigen programma gebruikte. Enorm inefficiënt, omdat informatie dubbel werd opgeslagen en men niet snel kon schakelen. Ook was het meestal niet mogelijk om zelf velden toe te voegen, waardoor extra informatie toch weer apart in Excel werd gezet. Verder was er veel behoefte aan efficiëntere support en de mogelijkheid om informatie te exporteren naar Word, Excel, pdf of xml/CSV en communicatie via Webservices/API is mogelijk. In die behoeften voorziet onze software. Het pakket bevat veel verschillende modules. Onze klanten kunnen zelf hun modulepakket samenstellen en per gebruiker instellen welke modules inzetbaar zijn."

Het pakket is uitstekend geschikt voor alle organisaties in de culturele sector, zoals theaters, schouwburgen, concert- en operazalen en musea. Er zijn voor specifieke organisaties versies gemaakt: zo is er iConcert voor concertzalen, waaronder het Concertgebouw in Amsterdam, de, het Muziekgebouw in Amsterdam en in Eindhoven, AMUZ en deSingel in Antwerpen. iTheatre is er voor om en nabij 50 schouwburgen en theaters in Nederland en België , voor musea is er iMuseum en iOpera voor operahuizen waaronder de Vlaamse opera in Antwerpen en Gent. "Zij plannen met onze software hun events , onderhouden contacten in de CRM-module en maken gebruik van de talloze andere mogelijkheden die het pakket biedt, zoals begrotingen maken met de iDeals module, het beheer van repertoire en programma's, personeels- en resource management. Behalve voor Nederlandse klanten, werken we ook voor veel Belgische organisaties en belangrijke culturele instellingen in Australië. Binnenkort kunnen we ook onze eerste klanten in Zuid-Afrika verwelkomen." In totaal zijn er nu ongeveer 100 organisaties die met onze software werken!

"Wij zijn altijd bereikbaar voor support en voor noodsupport kunnen klanten ons zelfs 24 uur per dag bellen", gaat Desirée verder. "Nieuwe klanten worden intensief begeleid, van kennismaking tot go-live en de evaluatie. Ons doel is dat gebruikers hun weg vinden in de software en de organisatie in zijn geheel een efficiëntieslag maakt. Om dat te bereiken, verdiepen we ons in de behoeften en wensen van de organisatie en geven we uitgebreide trainingen. We voelen ons verantwoordelijk voor de succesvolle afronding van projecten. Misschien wel het belangrijkste is dat wij er zelf enorm veel plezier in hebben om zo intensief samen te werken met leuke klanten in een razend interessante sector die volop in ontwikkeling is."

Smart Event Manager,

www.smarteventmanager.nl

"Smart Event Manager leent zich voor elke organisatie die zalen, activiteiten of catering beheert", vertelt directeur Jaap de Vries. "Locatieverhuur en zalencentra, musea en attractieparken, catering- en horecabedrijven, theaters, evenementen- en organisatiebureaus?.ze horen allemaal bij de doelgroep." De onderscheidende factor ten opzichte van andere pakketten zit 'm volgens De Vries met name in de uitgebreidheid: "De mogelijkheden zijn enorm, maar toch is er heel veel aandacht besteed aan de gebruiksvriendelijkheid. Gebruikers kunnen er zo'n beetje direct mee aan de slag." De software helpt gebruikers met het hele reserveringsproces, vanaf de eerste offerteaanvraag tot de inkopen, het personeel en de reserveringen, tot aan de facturering aan het eind van de rit. Op het moment dat het bij bedrijven op dit gebied complex begint te worden, is Smart Event Manager een interessante hulp. De Vries: "We zijn in de branche een gevestigde naam en veel bekende locaties werken al met onze oplossing. Ook voor theaters ? en dan met name hun zakelijke markt ? is het interessant. In deze tijden moeten organisaties steeds meer letten op efficiënt werken en dat wordt met dit systeem een stuk eenvoudiger gemaakt."

Relaties beheren, productie- en inkooplijsten maken voor operationele afdelingen, geïntegreerde personeelplanning met online koppeling en factureren met koppelingen met alle gangbare boekhoudsystemen en kassapakketten. Het is een kleine greep in de mogelijkheden die Smart Event Manager herbergt. Betrekkelijk nieuw is de mobiele applicatie die beschikbaar is. Gebruikers hebben daarmee altijd de meest actuele informatie bij de hand. De Vries vertelt: "De app vormt een belangrijke tool voor account-, party- en eventmanagers. Zowel buiten kantoor als op de werkvloer hebben zij real-time inzicht in de geboekte evenementen, vrije capaciteit en het relatiebeheer. SEM Mobile is daarmee een belangrijke aanvulling op het basissysteem en past volledig binnen de filosofie die we voor Smart Event Manager hanteren: een gebruikersvriendelijk en compleet reserveringssysteem aanbieden."

Gebruikers kunnen zoals gezegd snel uit de voeten met Smart Event Manager. "Wij begeleiden uiteraard bij de implementatie. Samen met de key-users binnen het betreffende bedrijf richten we het systeem in, zodat het helemaal past bij de werkzaamheden van het bedrijf. Ook maken we bijvoorbeeld brieven aan in de huisstijl. Binnen drie of vier dagen kunnen de gebruikers helemaal zelfstandig aan de slag." Mochten er toch vragen resteren, dan kan altijd worden aangeklopt bij de helpdesk van Smart Event Manager. "Op onze meest recente gebruikersdag werd die helpdesk veelvuldig geroemd door onze gebruikers", vertelt De Vries met gepaste trots. Het pakket is overigens ontstaan uit vragen uit de markt, sluit De Vries af: "Een organisatie was op zoek naar dergelijke software, maar kon het niet vinden. Wij hebben het toen op maat voor hen ontwikkeld. Van daaruit is het steeds verder doorontwikkeld, tot wat we op dit moment hebben: een gebruiksvriendelijk pakket, dat voldoet aan alle laatste eisen en gebaseerd is op de moderne technieken die wenselijk zijn. Op dit moment leggen we de laatste hand aan een nieuwe update. Daarvan vinden er twee à drie per jaar plaats en uiteraard zitten die inbegrepen in de licentiekosten."

Rentman, www.rentman.nl

Rentman is van oorsprong verhuursoftware en richt zich dan ook vooral op de facilitaire kant van eventmanagement. "Door de koppeling met materiaalbeheer is de iets andere insteek vooral interessant voor bedrijven die ook eigen materiaal verhuren of te maken hebben met inhuur van verschillende leveranciers", vertelt oprichter Roy van den Broek. "Met de software krijg je inzicht in de kosten van een project en maak je overzichtelijke offertes. De software beschikt daarnaast over een zeer uitgebreide personeelplanner, maar doet uiteraard ook CRM, projectmanagement en timetable beheer."Doordat Rentman een webbased oplossing is, hebben projectmanagers altijd en overal toegang tot de data en kun je heel eenvoudig vanaf locatie werken.

Roy van den Broek, de oprichter van Rentman, is zelf jaren werkzaam geweest in de AV-branche. Zijn onvrede over de pakketten die destijds bestonden, heeft ertoe geleid dat hij zijn AV-bedrijf heeft verkocht om in samenwerking met een aantal andere bedrijven de eerste versie van Rentman te lanceren. "Destijds waren de beschikbare opties log, duur en niet flexibel", vertelt Van den Broek. "Rentman heeft al een volledige licentie vanaf ?74,- per maand en omdat geen server of installatie vereist is, kun je direct aan de slag. Alle licenties zijn bovendien inclusief gratis support, zowel per mail of telefoon en we komen regelmatig met een nieuwe update. We werken dan ook fulltime aan ons product."

Rentman kent een uitgebreide standaard licentie, waar diverse extra modules aan te koppelen zijn. Van den Broek: "We focussen ons op middelgrote bedrijven die evenementen facilitair ondersteunen. Zowel bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de complete productie van horeca tot rijplaat, als bedrijven die zich slechts toeleggen op de AV-installatie kunnen hun projecten plannen in Rentman."

Abonnee Aanbieding 2013

Ontvang nu ruim 35% korting op het reguliere

abonneetarief: u betaalt slechts e25,- ipv e39,-

U ontvangt naast vakinformatie vele voordelen. Abonneer u nu op

het vakblad AV&Entertainment Magazine.

Abonnee voordelen:

- 6 maal per jaar uw eigen vakblad op de deurmat

- Actueel nieuws op www.av-entertainment.nl

- 10 maal per jaar uw eigen digitale AV&Entertainment Magazine nieuwsbrief

- Extra korting op lezersaanbiedingen in uw vakblad

- Gratis bedrijfsgegevens vermelding in bedrijvengids op www.av-entertainment.nl

- Een korting van e100 op een uitgebreide vermelding in de bedrijvengids; abonnees betalen e125 voor een heel jaar ipv e225

- AV&Entertainment Magazine abonnees ontvangen ook 15% abonneekorting op andere tijdschriften van de uitgeverij van Van Munster Media Groep (www.vanmunstermedia.nl): Porsche Scene Live, Great British Cars, Bodylife Benelux, Meeting Magazine, Office Magazine, Rivierenland Business, Vallei Business, Oost-Gelderland Business, Noord Limburg Business

Indien u geïnteresseerd bent in een van deze uitgaven, kunt u dit vermelden op

bijgevoegde antwoordkaart of bel direct onze klantenservice: 024-373 8505

(elke werkdag bereikbaar tussen 9.00 uur en 12.00 uur).

U kunt u ook abonneren op AV&Entertainment Magazine via de website: www.av-entertainment.nl

Jaargang 10 | nummer 4 | september 2013

www.av-entertainment.nl

Een uitgave van

MVM Producties bv

Postbus 6684 | 6503 GD Nijmegen,

Kerkenbos 12-26c | 6546 BE Nijmegen

T: 024 - 3 738 505 | F: 024 - 3 730 933

Uitgever

Michael van Munster

Hoofdredactie

Teun van Thiel

teun@av-entertainment.nl

Redactiemedewerkers

Arnout van der Hoek, Lucas Vroemen,

Loet van Bergen, Ulco Schuurmans

Email: info@av-entertainment.nl

Vormgeving

Joost Franken, Jan-Willem Bouwman

Media-Advies Van Munster Media B.V.

René Janssen T: 024-373 8055

E: rene@av-entertainment.nl

Kathy van der Horst T: 024-373 4467

E: kathy@av-entertainment.nl

Voor advertentietarieven, neem contact op met een van onze media-adviseurs of ga naar www.av-entertainment.nl

Abonnementen

Een jaarabonnement bedraagt e 39,- (excl. B.T.W.)

Abonnementen hebben een looptijd van een jaar (tot 31 december) en worden automatisch verlengd. Opzeggen kan schriftelijk en dient ieder jaar vóór 31 oktober te gebeuren.

Vragen over abonnementen en bestellingen kunt u richten aan de afdeling Abonnementenbeheer. Dagelijks telefonisch bereikbaar van 09.00 uur tot 12.00 uur,

T: 024-373 8505,

E: abonnementenbeheer@vanmunstermedia.nl

Nabestellingen: Oude nummers (5 euro per exemplaar)

telefonisch bestellen via 024-373 4467

Copyrights

Het auteursrecht op de in dit tijdschrift verschenen artikelen wordt door de uitgever voorbehouden.

Abonnees ontvangen

? 6 keer per jaar het vakblad

? Toegang tot het volledige archief op

www.av-entertainment.nl

? Korting op lezersaanbiedingen AV&Entertainment Magazine

? Gratis opname bedrijvengids

Algemene voorwaarden | privacy statement