Kino Flo MIMIK: 'gamechanger in lighting'
Belichting door LED-panelen valt niet meer weg te denken op videosets voor cine, productpresentatie, commercials, shows en evenementen. Niet alleen als lichtbron, maar tevens voor de weergave van de bijpassende kleurbeelden op de productie-, live of VR-set. De Kino Flo MIMIK doet dit in RGB+2: twee extra pixelkanalen voor een compleet natuurlijk kleurspectrum.
AV-Entertainment Nr4 2023
» Column John Huijbregts: inspiratie
» Video Rental 001: de allereerste van Nederland
» Dutch Media Week: de toekomst centraal
» Stand van zaken: multiviewers
» Kino Flo MIMIK: 'gamechanger in lighting'
» Gaffer Ray van der Bas: "Magie van de bovenste plank"
» Hoofdrol voor het water: Het was Zondag in het Zuiden
» Helemaal terug: op naar CUE2024!
» Ondernemersadvies Rentman: Hoe zit het met mijn cashflow?
» Matthias Jung (ams OSRAM): "Passie nooit veranderd, de markt wel!"
» PIXILAB Blocks: Rich content ecosysteem voor de dynamic room
» Architectuur als canvas bij Happy Belgium
» Voorstelronde: nieuw op audiogebied
» Op auditie in Italië GTX Line Array System
» Kennismaken met de L2 Series: Onder de indruk bij L-Acoustics
» Amptec connx lanceert Frontpanelshop.com
» Geluid op hoog niveau met DAP
» AREAL op Tomorrowland: Rijker geluid, minder decibellen
» Column Willem Westermann: Hippe Vragen
» Het netwerk van de Zwarte Cross: Onzichtbare hoofdact
» Randstad creëert immersive experience centre met PIXERA
Lees volledige uitgave online
Alle edities
Kino Flo MIMIK: 'gamechanger in lighting'
Belichting door LED-panelen valt niet meer weg te denken op videosets voor cine, productpresentatie, commercials, shows en evenementen. Niet alleen als lichtbron, maar tevens voor de weergave van de bijpassende kleurbeelden op de productie-, live of VR-set. De Kino Flo MIMIK doet dit in RGB+2: twee extra pixelkanalen voor een compleet natuurlijk kleurspectrum. Tekst: Ulco Schuurmans De Kino Flo MIMIK 120 is een hybride video lichtarmatuur die videocontent spiegelt en tegelijkertijd een hogere toon- en kleurweergave toepast. Dat geeft een grotere spectrale bandbreedte en natuurgetrouwe cinematografische kleuren. Aansturing gaat met een Megapixel Helios videoprocessor. Het volledig spectrumbeeld doet ook dienst als lichtbron. De gepatenteerde Kino Flo technologie vertaalt een inkomend RGB videosignaal in vijf individuele emitters (warm wit, koel wit, rood, groen en blauw), waardoor voorgrondverlichting wordt gegenereerd die hoogwaardig realisme creëert op virtuele sets. De MIMIK breidt de real-time en post-productiemogelijkheden enorm uit en levert 8.000 nits. Je kunt tot 960 beelden per seconde opnemen en maar liefst 32 Alpha-kanalen bij dertig beelden per seconde aanbieden. De armaturen zijn vijfmaal helderder dan andere panelen en ze bieden highfrequency weergave zonder flikkering en een resolutie van 7.200 pixels. Heel welkom is dat een Megapixel Helios videoprocessor een ongelimiteerd aantal LED-schermen kan aansturen en de gaffer of DOP de gehele lichtopzet tegen lage kosten snel elders kan neer zetten. Gamechanger Alexander Bergdolt (Kino Flo) en Bjön Bruijn Plomp (BBP Light) zijn met recht trots op de Kino Flo MIMIK. Een ware gamechanger bij het bij het belichten en de omringende beeldweergave op de cinema-, productie- of showset. Echt een natuurlijk kleurspectrum van achteren, opzij, voor en boven. Direct gestuurd vanuit het beeld zelf. Met een exacte match qua kleurtoon, spectrum, natuurlijke huidtinten, lichtval, het weer en omgevingsfactoren. Dit is wat de (cine-)productie nodig heeft om zich bij de belichting met LED-armaturen optima forma te manifesteren. Behalve een revolutie bij de belichting ook een flinke besparing op de kosten. Je kunt opgeslagen informatie overal mee naartoe nemen. Snel weer opzetten en in de studio gewoon realiseren waarvoor je anders eerst naar elders zou moeten reizen. Bij opgeslagen content is reshooting is ook niet meer nodig. RGB+2 RGB+2 maakt een indrukwekkend verschil van dag en nacht t.o.v. de standaard RGB-panelen. True colour bij elk lichttype, elke tijd van de dag en elke gekozen locatie. Niets staat de exacte weergave bij virtual reality, complexe cinematografische belichting, spetterende. tv-shows en in het oog springende commercials nog in de weg. Tevens geschikt voor green screens (matching op de background), live videoproduction, tentoonstellingen en evenementen. Desgewenst met 360 graden templates. De great colour-droom van menig gaffer en DOP. Meer informatie bij importeur: www.bbplight.nl |