AV-Entertainment Nr5 2022
AV-Entertainment Nr4 2022
AV-Entertainment Nr3 2022
AV-Entertainment Nr2 2022
AV-Entertainment Nr1 2022
AV-Entertainment Nr6 2021
AV-Entertainment Nr5 2021
AV-Entertainment Nr4 2021
AV-Entertainment Nr3 2021
AV-Entertainment Nr2 2021
AV-Entertainment Nr1 2021
AV-Entertainment Nr6 2020
AV-Entertainment Nr5 2020
AV-Entertainment Nr4 2020
AV-Entertainment Nr3 2020
AV-Entertainment Nr2 2020
AV-Entertainment Nr1 2020
AV-Entertainment Nr6 2019
AV-Entertainment Nr5 2019
AV-Entertainment Nr4 2019
AV-Entertainment Nr3 2019
AV-Entertainment Nr2 2019
AV-Entertainment Nr1 2019
AV-Entertainment Nr6 2018
AV-Entertainment Nr5 2018
AV-Entertainment Nr4 2018
AV-Entertainment Nr3 2018
AV-Entertainment Nr2 2018
AV-Entertainment Nr1 2018
AV-Entertainment Nr6 2017
AV-Entertainment Nr5 2017
AV-Entertainment Nr4 2017
AV-Entertainment Nr3 2017
AV-Entertainment Nr2 2017
AV-Entertainment Nr1 2017
AV-Entertainment Nr6 2016
AV-Entertainment Nr5 2016
AV-Entertainment Nr4 2016
AV-Entertainment Nr3 2016
AV-Entertainment Nr2 2016
AV-Entertainment Nr1 2016
AV-Entertainment Nr6 2015
AV-Entertainment Nr5 2015
AV-Entertainment Nr4 2015
AV-Entertainment Nr3 2015
AV-Entertainment Nr2 2015
AV-Entertainment Nr1 2015
AV-Entertainment Nr6 2014
AV-Entertainment Nr5 2014
AV-Entertainment Nr4 2014
AV-Entertainment Nr3 2014
AV-Entertainment Nr2 2014
AV-Entertainment Nr1 2014
AV-Entertainment Nr6 2013
AV-Entertainment Nr5 2013
AV-Entertainment Nr4 2013
AV-Entertainment Nr3 2013
AV-Entertainment Nr2 2013
AV-Entertainment Nr1 2013
AV-Entertainment Nr6 2012
AV-Entertainment Nr5 2012
AV-Entertainment Nr4 2012
AV-Entertainment Nr3 2012
AV-Entertainment Nr2 2012
AV-Entertainment Nr1 2012
AV-Entertainment Nr6 2011
AV-Entertainment Nr5 2011
AV-Entertainment Nr4 2011
AV-Entertainment Nr3 2011
AV-Entertainment Nr2 2011
AV-Entertainment Nr1 2011
AV-Entertainment Nr6 2010
AV-Entertainment Nr5 2010
AV-Entertainment Nr4 2010
AV-Entertainment Nr3 2010
AV-Entertainment Nr2 2010
AV-Entertainment Nr1 2010
AV-Entertainment Nr6 2009
AV-Entertainment Nr5 2009
AV-Entertainment Nr4 2009
AV-Entertainment Nr3 2009
AV-Entertainment Nr2 2009
AV-Entertainment Nr1 2009
AV-Entertainment Nr6 2008
AV-Entertainment Nr5 2008
AV-Entertainment Nr4 2008
AV-Entertainment Nr3 2008
AV-Entertainment Nr2 2008
AV-Entertainment Nr1 2008
AV-Entertainment Nr6 2007
AV-Entertainment Nr5 2007
AV-Entertainment Nr4 2007
AV-Entertainment Nr3 2007
AV-Entertainment Nr2 2007
AV-Entertainment Nr1 2007
AV-Entertainment Nr6 2006
AV-Entertainment Nr5 2006
AV-Entertainment Nr4 2006
AV-Entertainment Nr3 2006
AV-Entertainment Nr2 2006
AV-Entertainment Nr1 2006
AV-Entertainment Nr1 2005

Nieuwe Panasonic 4K PL Mount Studiocamera

Magazines | AV-Entertainment Nr5 2022

Nieuwe Panasonic 4K PL mount studiocamera

Panasonic komt met een nieuwe 4K PL mount studiocamera voor hoogwaardige live-beelden met shallow depth of field (DOF). De AK-PLV100GJ studiocamera is ontworpen om streamingproductieteams te ondersteunen bij het produceren van pakkende content. 

Terwijl de vraag naar videocontent van hoge kwaliteit voor streamingplatforms blijft groeien, heeft Panasonic Connect Europe aangekondigd dat zijn nieuwe AK-PLV100GJ 4K-studiocamera, die ontworpen is om productieteams te ondersteunen bij het maken van aantrekkelijkere en spannendere content, in het eerste kwartaal van 2023 op de markt komt. Met een Super 35mm 5.7K MOS-sensor en PL mount van de VariCam-camera brengt Panasonic zijn baanbrekende cine live-technologie naar zijn studiocamera-line-up, waardoor ook hier krachtige, expressieve video met een geringe scherptediepte mogelijk wordt die de visie van de regisseur nog sterker benadrukt.

IP-gebaseerde live productie 
Om productiestudio's te ondersteunen bij de overgang naar meer verbonden, IP-gebaseerde workflows, is de camera voorzien van SMPTE ST 2110-compatibiliteit. Dit maakt een meer gestroomlijnde verbinding met het KAIROS IT/IP-platform mogelijk. Dit platform, dat is uitgebracht in mei 2020, geeft professionals onbeperkte controle om content op meerdere schermen en streams te verspreiden. 
 
SMPTE ST 2110 input/output is rechtstreeks vanaf de AK-PLV100GJ camerakop mogelijk zonder verbinding te maken met een CCU, waardoor IP-gebaseerde live-productie met alleen de camera mogelijk is en gecompliceerde systemen tot het verleden behoren. Het is ook mogelijk om 12G-SDI-signalen rechtstreeks vanaf de camera te verzenden, waardoor flexibele systeemconstructies en uitgebreide bewerkingen mogelijk zijn.
 
Wisselbare camerakop 
De camerakop is volledig compatibel met de accessoires voor Panasonic’s 2/3-typ studio-camera line-up. Door de huidige camerakop simpelweg te verruilen voor de AK-PLV100GJ kan een video met filmkwaliteit worden gecreëerd met de bestaande CCU (AK-UCU600 of AK-HCU250). "De AK-PLV100GJ biedt media- en entertainmentprofessionals flexibiliteit en controle die niet ten koste gaat van de productiekwaliteit", aldus Andre Meterian, Director of Professional Video Systems voor Panasonic Connect Europe. "Het systeem biedt een innovatieve combinatie van de functies en mogelijkheden van een studiocamera die naadloos integreren met de AK-UCU600 of AK-HCU250 voor systematische camerabesturing en filmische kwaliteit. We zullen doorgaan met het verbeteren van live-uitzendingen van muziek- en sportevenementen met innovatieve oplossingen voor productie op locatie, waaronder IP-gebaseerde studiocamera's voor geavanceerde producties en flexibele systeemconstructies."
 
Algemene voorwaarden | privacy statement