Flexibel licht in Toyota Motor Europe Experience Center
Toen Toyota Motor Europe onlangs tal van opwindende ontwikkelingen wilde delen met haar klanten, werd gekozen daar een Brand Experience Center voor in te richten. Voor de technische voorzieningen werd gezorgd door Auvicom, dat o.a. koos voor armaturen van CHAUVET Professional.
AV-Entertainment Nr5 2022
» DigiNet en Blackmagic: ATEM SDI Live Production Workshop
» Veronica Express: live radio vanaf het spoor
» NewTek TriCaster op IBC: interessante alleskunners
» POV camera's: compacte veelkunners
» Geluidsman Sander den Broeder: “Geweldig hoe geluid inspeelt op je gemoedstoestand”
» Meyer Sound LEOPARD voor Flint: "Feestje om op te mogen draaien"
» Bob Roos over Vari-Lite: 'Weer stevig voet aan de grond'
» Dutch Media Week: hoe remote werken de industrie verandert
» Rolight Tech Days: bijpraten en leren in AFAS Experience Center
» Flexibel licht in Toyota Motor Europe Experience Center
» Fairlight Open Dagen: duurzaamheid, nieuwe producten en trends
» Supremacy: produceren op zijn soepelst
» Klanten over FleXstage Crew: "Dit werkt echt ideaal"
» Videoschermen voor rental en staging - trends en ontwikkelingen
» Lounge 22: prettig weerzien
Lees volledige uitgave online
Alle edities
Flexibel licht in Toyota Motor Europe Experience Center
Auvicom en CHAUVET Professional Flexibel licht in Toyota Motor Europe Experience Center Toen Toyota Motor Europe onlangs tal van opwindende ontwikkelingen wilde delen met haar klanten, werd gekozen daar een Brand Experience Center voor in te richten. Voor de technische voorzieningen werd gezorgd door Auvicom, dat o.a. koos voor armaturen van CHAUVET Professional. Er was bij Toyota Motor Europe nogal wat nieuws de laatste tijd, mede dankzij een indrukwekkende reeks recent geïntroduceerde hybride en elektrische voertuigen. Om klanten op een aangename manier kennis te laten maken met deze innovaties werd een strak en aantrekkelijk platform geopend: het Brand Experience Center in Evere (Brussel). De nieuwe faciliteit is gevestigd in een voormalige werkplaats die is omgevormd tot een eigentijds auditoriumcomplex en beschikt over een evenementenruimte/theater, studio en Sky Lab-vergaderruimtes. Auvicom, al meer dan twee decennia een belangrijke AV-leverancier van Toyota Europe, was in overleg met het evenementenbureau D-Side Group verantwoordelijk voor het ontwerp en de installatie van de apparatuur in het nieuwe centrum. AV-systeem De evenementenruimte van 400 m2 in het gebouw is volledig uitgerust om persconferenties, productlanceringen en andere live-evenementen te organiseren, inclusief opnames en livestream-uitzendingen. Auvicom heeft ervoor gezorgd dat deze activiteiten allemaal in een ondersteunende en optimale setting zullen plaatsvinden door een volledig AV-systeem te installeren met een ledwall van 33 m², een volledig functionele controlekamer, PTZ-camera's, microfoons, geluids- en beeldsystemen en een geavanceerde verlichtingsinstallatie, die alleen bestaat uit ledarmaturen; helemaal in overeenstemming met de milieuverplichting van het bedrijf en zijn klant. Flexibel lichtplan De verlichtingsinstallatie bevat een verzameling van 34 CHAUVET Professional-armaturen, waaronder vijf Ovation F-145WW Fresnels, vijf Ovation E-260WW profielspots, zes Ovation F-265 Fresnels en tien Ovation CYC1 FC-units, evenals acht bewegende armaturen: vier Maverick Force S-spots en evenzoveel Rogue R2X washes. Een flexibele truss-structuur, die wordt aangestuurd door acht geautomatiseerde takels, maakt het mogelijk om deze armaturen precies te positioneren voor elk evenement. Dankzij deze flexibiliteit kunnen de verlichtingsarmaturen (bestuurd door een ChamSys MagicQ MQ80-console) gemakkelijk worden verplaatst om verschillende functies te vervullen, afhankelijk van de behoeften van verschillende evenementen. Dynamische looks Met hun krachtige output, naadloze kleurmenging, brede zoombereik en 16-bit dimming, worden de acht Maverick en Rogue moving heads opgeroepen om dynamische looks te creëren voor belangrijke momenten tijdens de evenement, zoals bijvoorbeeld de start van productintroducties. Ook worden ze gebruikt om sprekers en producten uit te lichten. De Ovation profielspots en fresnels zorgen voor soepele en gelijkmatige key lighting en podiumwashes voor presentaties. Hun kleurtemperatuur en flikkervrije, stille werking maken ze bij uitstek geschikt voor het verlichten van livestreams. Trots Behalve dat Auvicom toezicht hield op het technische ontwerp en de installatie van de apparatuur in het Brand Experience Center van Toyota Europe, heeft het bedrijf ook de technische staf uitgebreid getraind om ervoor te zorgen dat ze maximaal kunnen profiteren van de nieuwe faciliteit. “We horen al meer dan twintig jaar bij de belangrijkste audiovisuele leveranciers van Toyota Europe in Brussel”, vertelt Bart Van Dan Daele van Auvicom. “We zijn er trots op dat we in dit project weer onze capaciteit en knowhow hebben kunnen laten zien.” Iedereen die de indrukwekkende faciliteit bezoekt zal het daar ongetwijfeld mee eens zijn! |