AV-Entertainment Nr5 2022
AV-Entertainment Nr4 2022
AV-Entertainment Nr3 2022
AV-Entertainment Nr2 2022
AV-Entertainment Nr1 2022
AV-Entertainment Nr6 2021
AV-Entertainment Nr5 2021
AV-Entertainment Nr4 2021
AV-Entertainment Nr3 2021
AV-Entertainment Nr2 2021
AV-Entertainment Nr1 2021
AV-Entertainment Nr6 2020
AV-Entertainment Nr5 2020
AV-Entertainment Nr4 2020
AV-Entertainment Nr3 2020
AV-Entertainment Nr2 2020
AV-Entertainment Nr1 2020
AV-Entertainment Nr6 2019
AV-Entertainment Nr5 2019
AV-Entertainment Nr4 2019
AV-Entertainment Nr3 2019
AV-Entertainment Nr2 2019
AV-Entertainment Nr1 2019
AV-Entertainment Nr6 2018
AV-Entertainment Nr5 2018
AV-Entertainment Nr4 2018
AV-Entertainment Nr3 2018
AV-Entertainment Nr2 2018
AV-Entertainment Nr1 2018
AV-Entertainment Nr6 2017
AV-Entertainment Nr5 2017
AV-Entertainment Nr4 2017
AV-Entertainment Nr3 2017
AV-Entertainment Nr2 2017
AV-Entertainment Nr1 2017
AV-Entertainment Nr6 2016
AV-Entertainment Nr5 2016
AV-Entertainment Nr4 2016
AV-Entertainment Nr3 2016
AV-Entertainment Nr2 2016
AV-Entertainment Nr1 2016
AV-Entertainment Nr6 2015
AV-Entertainment Nr5 2015
AV-Entertainment Nr4 2015
AV-Entertainment Nr3 2015
AV-Entertainment Nr2 2015
AV-Entertainment Nr1 2015
AV-Entertainment Nr6 2014
AV-Entertainment Nr5 2014
AV-Entertainment Nr4 2014
AV-Entertainment Nr3 2014
AV-Entertainment Nr2 2014
AV-Entertainment Nr1 2014
AV-Entertainment Nr6 2013
AV-Entertainment Nr5 2013
AV-Entertainment Nr4 2013
AV-Entertainment Nr3 2013
AV-Entertainment Nr2 2013
AV-Entertainment Nr1 2013
AV-Entertainment Nr6 2012
AV-Entertainment Nr5 2012
AV-Entertainment Nr4 2012
AV-Entertainment Nr3 2012
AV-Entertainment Nr2 2012
AV-Entertainment Nr1 2012
AV-Entertainment Nr6 2011
AV-Entertainment Nr5 2011
AV-Entertainment Nr4 2011
AV-Entertainment Nr3 2011
AV-Entertainment Nr2 2011
AV-Entertainment Nr1 2011
AV-Entertainment Nr6 2010
AV-Entertainment Nr5 2010
AV-Entertainment Nr4 2010
AV-Entertainment Nr3 2010
AV-Entertainment Nr2 2010
AV-Entertainment Nr1 2010
AV-Entertainment Nr6 2009
AV-Entertainment Nr5 2009
AV-Entertainment Nr4 2009
AV-Entertainment Nr3 2009
AV-Entertainment Nr2 2009
AV-Entertainment Nr1 2009
AV-Entertainment Nr6 2008
AV-Entertainment Nr5 2008
AV-Entertainment Nr4 2008
AV-Entertainment Nr3 2008
AV-Entertainment Nr2 2008
AV-Entertainment Nr1 2008
AV-Entertainment Nr6 2007
AV-Entertainment Nr5 2007
AV-Entertainment Nr4 2007
AV-Entertainment Nr3 2007
AV-Entertainment Nr2 2007
AV-Entertainment Nr1 2007
AV-Entertainment Nr6 2006
AV-Entertainment Nr5 2006
AV-Entertainment Nr4 2006
AV-Entertainment Nr3 2006
AV-Entertainment Nr2 2006
AV-Entertainment Nr1 2006
AV-Entertainment Nr1 2005

POV camera's: compacte veelkunners

Magazines | AV-Entertainment Nr5 2022

POV camera’s
Compacte veelkunners

Sommige mensen hebben het over POV camera’s, anderen praten liever over BOX-camera’s. Feit is dat de compacte veelkunners populair zijn en er regelmatig varianten verschijnen die weer meer kunnen dan hun voorgangers. We vroegen verschillende leveranciers naar wat zij op dit gebied te bieden hebben.

PTZOptics Studio Pro (MDV Europe)
De Studio Pro biedt een all-in-one oplossing voor live streamers en content creators. Deze box camera is uitgerust met een 12X zoomlens en produceert haarscherpe beelden. De supersnelle geïntegreerde time-of-flight sensor zorgt ervoor dat gebruikers continu in focus blijven. Geef een unieke draai aan je producties en maak gebruik van extra toegevoegde functies. Schakel bijvoorbeeld geavanceerde focuseffecten in voor een prachtige bokeh of schakel eenvoudig tussen portret- en landschapmodus.

De veelzijdigheid van de Studio Pro zorgt ervoor dat de camera voor veel verschillende doeleinden gebruikt kan worden. In tegenstelling tot de meeste DSLR camera’s, kan de Studio Pro tegelijkertijd HDMI, USB, en IP output geven. Bovendien heeft PTZOptics standaard NDI®|HX in deze box camera geïmplementeerd. 

De Studio Pro wordt geleverd met POV LED verlichting om beeldkwaliteit te optimaliseren in low-light situaties. Deze LED videolamp kan zowel zacht wit als scherp daglicht produceren en heeft een kleurtemperatuur van 3000-6000k. De Studio Pro zal in Q4 2022 verkrijgbaar zijn bij MVD Europe B.V. 

Everet EVZ405N (Streaming Valley)
Streaming Valley is leverancier van verschillende merken en producten op het gebied van Pro-AV en levert door heel Europa. Via het eigen partnerportaal bedient Streaming Valley klanten met de gevraagde support, service en advies. Hier zoomt het bedrijf verder in op de Everet EVZ405N 4K POV Camera.

De Everet EVZ405N is een 4K30 POV camera met 5x optisch zoom, 85° kijkhoek en audio line-in. Uitgerust met een Sony 1/2.5 inch 8.5MP CMOS-sensor, geeft de camera een kleurrijke en scherpe beeldkwaliteit die een hoogwaardige voorstelling schetst van de omgeving waar hij zich op richt. Met het gerenomeerde en veelal gebruikte NDI®|HX2 protocol kunnen de video- en audiosignalen gemakkelijk over de netwerkinfrastructuur gestreamd worden en daarbij als input dienen binnen een live productie. Hiernaast is er ook een simultane 3G-SDI output op de camera te vinden voor producties waar latency cruciaal is. Installatie kan eenvoudig en snel gerealiseerd worden middels de PoE aansluiting, waarbij de voeding via de aangesloten netwerkkabel loopt en geen aparte voedingskabel vergt. Verder ondersteunt de camera het RTMP-protocol, wat het mogelijk maakt om een gecombineerd video- en audiosignaal direct naar YouTube of elk ander RTMP platform te streamen. Op deze manier kan de camera fungeren als stand-alone oplossing. De EVZ405N wordt veelal ingezet bij kerken, studio’s, enterprise live streaming en Evenementen, als aanvullingen op PTZ-camera’s. 

Uitgelichte kenmerken 
-    4K30 (3840×2160 30fps) POV Camera met PoE
-    5x optische zoom en 85 graden kijkhoek
-    NDI®|HX2, 3G-SDI, 3.5mm Line-in
-    RTMP streaming 
-    Visca over IP control 
-    IP-adres gemakkelijk aan te passen in OSD menu 

Compacte PoV camera van Datavideo
Datavideo heeft onlangs een gloednieuwe lijn van UHD PoV camera’s geïntroduceerd, de BC-15P en de BC-15C. Beide camera’s hebben hun eigen karakteristieken die ze enorm breed inzetbaar maken. De BC-15P heeft als grote pluspunt PoE, waardoor het aansluiten en uitsturen van een HD-stream via een enkele kabel kan. BC-15C heeft verwisselbare objectieven met CS mount, waardoor je een grote verscheidenheid aan objectieven kan gebruiken.

Beide BC-15 camera’s zijn voorzien van compacte composiet behuizingen met afmetingen van ongeveer 7,5 bij 8 centimeter. Ze zijn voorzien van een statiefkoppeling aan de onderzijde voor eenvoudige montage op bijvoorbeeld een tafelstatief of een Gorillapod. Een heldere rode tally aan de voorzijde maakt duidelijk dat de camera actief is. Het bedienen van de camera is zeer eenvoudig. Er is namelijk aan de achterzijde een knoppencluster dat toegang geeft tot het OSD. Uiteraard is er ook een app beschikbaar voor telefoon en tablet. Ook via een netwerk kun je de camera’s benaderen en besturen vanuit een browser.

De BC-15P wordt geleverd met twee kleine objectiefjes die je eenvoudig in de body kunt schroeven. Alhoewel je deze objectieven dus kunt verwisselen, is het geen echte lensmount. Er worden twee objectieven meegeleverd, waarbij één een standaardobjectief is en de ander een lichtsterker ‘eSports’ objectief, speciaal bedoeld voor donkere ruimtes.

De BC-15C biedt een volwaardige lensmount in de CS standaard. Deze standaard is van origine bedoeld voor de beveiligingsindustrie, maar kan ook prima worden ingezet voor PoV camera’s aangezien de sensorgrootte tegenwoordig overeen komt. Standaard wordt er geen lens meegeleverd, deze zul je dus apart moeten aanschaffen. Het fijne van de CS mount is dat er veel lenzen beschikbaar zijn en deze zijn ook allemaal erg goed betaalbaar.

 
Algemene voorwaarden | privacy statement