Jonge branche, jonge geesten

De evenementenbranche is relatief jong en dat geldt evenzo voor veel ondernemers in de branche. AV & Entertainment ging op zoek naar ondernemers die niet ouder zijn dan 35 jaar en dat bleek in onze branche niet eens zo moeilijk.

Alle edities

AV-Entertainment Nr1 2024
AV-Entertainment Nr6 2023
AV-Entertainment Nr5 2023
AV-Entertainment Nr4 2023
AV-Entertainment Nr3 2023
AV-Entertainment Nr2 2023
AV-Entertainment Nr1 2023
AV-Entertainment Nr6 2022
AV-Entertainment Nr5 2022
AV-Entertainment Nr4 2022
AV-Entertainment Nr3 2022
AV-Entertainment Nr2 2022
AV-Entertainment Nr1 2022
AV-Entertainment Nr6 2021
AV-Entertainment Nr5 2021
AV-Entertainment Nr4 2021
AV-Entertainment Nr3 2021
AV-Entertainment Nr2 2021
AV-Entertainment Nr1 2021
AV-Entertainment Nr6 2020
AV-Entertainment Nr5 2020
AV-Entertainment Nr4 2020
AV-Entertainment Nr3 2020
AV-Entertainment Nr2 2020
AV-Entertainment Nr1 2020
AV-Entertainment Nr6 2019
AV-Entertainment Nr5 2019
AV-Entertainment Nr4 2019
AV-Entertainment Nr3 2019
AV-Entertainment Nr2 2019
AV-Entertainment Nr1 2019
AV-Entertainment Nr6 2018
AV-Entertainment Nr5 2018
AV-Entertainment Nr4 2018
AV-Entertainment Nr3 2018
AV-Entertainment Nr2 2018
AV-Entertainment Nr1 2018
AV-Entertainment Nr6 2017
AV-Entertainment Nr5 2017
AV-Entertainment Nr4 2017
AV-Entertainment Nr3 2017
AV-Entertainment Nr2 2017
AV-Entertainment Nr1 2017
AV-Entertainment Nr6 2016
AV-Entertainment Nr5 2016
AV-Entertainment Nr4 2016
AV-Entertainment Nr3 2016
AV-Entertainment Nr2 2016
AV-Entertainment Nr1 2016
AV-Entertainment Nr6 2015
AV-Entertainment Nr5 2015
AV-Entertainment Nr4 2015
AV-Entertainment Nr3 2015
AV-Entertainment Nr2 2015
AV-Entertainment Nr1 2015
AV-Entertainment Nr6 2014
AV-Entertainment Nr5 2014
AV-Entertainment Nr4 2014
AV-Entertainment Nr3 2014
AV-Entertainment Nr2 2014
AV-Entertainment Nr1 2014
AV-Entertainment Nr6 2013
AV-Entertainment Nr5 2013
AV-Entertainment Nr4 2013
AV-Entertainment Nr3 2013
AV-Entertainment Nr2 2013
AV-Entertainment Nr1 2013
AV-Entertainment Nr6 2012
AV-Entertainment Nr5 2012
AV-Entertainment Nr4 2012
AV-Entertainment Nr3 2012
AV-Entertainment Nr2 2012
AV-Entertainment Nr1 2012
AV-Entertainment Nr6 2011
AV-Entertainment Nr5 2011
AV-Entertainment Nr4 2011
AV-Entertainment Nr3 2011
AV-Entertainment Nr2 2011
AV-Entertainment Nr1 2011
AV-Entertainment Nr6 2010
AV-Entertainment Nr5 2010
AV-Entertainment Nr4 2010
AV-Entertainment Nr3 2010
AV-Entertainment Nr2 2010
AV-Entertainment Nr1 2010
AV-Entertainment Nr6 2009
AV-Entertainment Nr5 2009
AV-Entertainment Nr4 2009
AV-Entertainment Nr3 2009
AV-Entertainment Nr2 2009
AV-Entertainment Nr1 2009
AV-Entertainment Nr6 2008
AV-Entertainment Nr5 2008
AV-Entertainment Nr4 2008
AV-Entertainment Nr3 2008
AV-Entertainment Nr2 2008
AV-Entertainment Nr1 2008
AV-Entertainment Nr6 2007
AV-Entertainment Nr5 2007
AV-Entertainment Nr4 2007
AV-Entertainment Nr3 2007
AV-Entertainment Nr2 2007
AV-Entertainment Nr1 2007
AV-Entertainment Nr6 2006
AV-Entertainment Nr5 2006
AV-Entertainment Nr4 2006
AV-Entertainment Nr3 2006
AV-Entertainment Nr2 2006
AV-Entertainment Nr1 2006
AV-Entertainment Nr1 2005

Jonge branche, jonge geesten

Magazines | AV-Entertainment Nr1 2017

show&events Jonge ondernemers

av-entertainment.nl

Naam: Freek Noordenbos
Leeftijd: 34 jaar
Bedrijf: Stagefreaks
Freek Noordenbos raakte vroeger al gebiologeerd door showtechnieken. "Mijn eerste lichteffect op mijn kamertje was een platenspeler met een zaklamp erop en nadat ik twee keer de speakers van mijn ouder opgeblazen terug in de woonkamer heb gezet, ben ik aan de MTS Elektrotechniek gaan volgen. Daar zat ik vier jaar met mijn huidige compagnon Stephan van Buul in de klas. Ik ben toen stage gaan lopen bij Purple Group, toentertijd nog in Gemert, waar ik in de weekenden tijdens mijn studiepoging HBO Elektrotechniek, terug mocht blijven komen op freelance basis."
Dat was hoe het begon. Inmiddels staat Noordenbos aan het roer bij Stagefreaks. "We faciliteren en ontzorgen evenementenbouwers, producenten en festivalorganisaties van gereedschappen en verbruiksmaterialen, verzorgen trainingen en opleidingen en adviseren ZZP'ers in het verzekeringsoerwoud. Daarnaast verzorgen we jaarlijkse keuringen. We willen situaties werkbaarder en veiliger maken. Onze visie is om binnen de evenementenbranche hét (informatie)platform van de Benelux te worden. Daarnaast hebben we de internationale ambities om Stagefreaks aan de wereldwijde markt te introduceren. Dit willen we bereiken door onze passie voor de techniek in de evenementenbranche om te zetten in daadkracht. Wij zetten in op onze vooruitstrevendheid. 'Nee' is bij ons geen antwoord, maar een mogelijkheid om verder te evalueren in de markt en mee te denken met onze klanten."
"De snelheid en dynamische behoeftes van onze klanten maken het tof om voor ze te werken", geeft Noordenbos aan. "Met letterlijk de juiste bouwstenen, de mooiste en grootste producties gerealiseerd zien worden. Dat geeft ons energie om dag en nacht klaar te staan voor onze klanten. We zijn 24/7 paraat via WhatsApp om vragen en spoedjes op te kunnen pakken. Het verschil tussen hollen en stilstaan houdt het uitdagend. Daarbij krijg ik persoonlijk ontzettend veel energie van positieve feedback van onze klanten. Keuzestress bij de klanten wegnemen door het stellen van wat eenvoudige vragen. De klant ondanks het ruime aanbod en de cultuur waarin iedereen het beter weet, toch in het juist product te adviseren. Dat is waar we het voor doen."
Vernieuwen, innoveren en automatiseren, daar draait het volgens Noordenbos om: "Ik vraag me regelmatig af hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons bedrijf er over tien jaar nog is. Wij hebben specifieke last van de opkomende multinationals als Amazon, Ebay en Alibabba. Daarom verkopen we veel op maat gemaakte producten waarvan de processen zoveel mogelijk geautomatiseerd verlopen. We bieden bovendien véél meer informatie over onze producten, kunnen advies op maat geven en kunnen ook helpen bij zaken als verzekeringen en trainingen. We werken dagelijks met ons team aan het ontzorgen van onze klanten die hun ding moeten kunnen blijven doen. Ook in het verzorgen van opleidingen zijn we uitzonderlijk. Zo hebben we onlangs VCA-E geïntroduceerd met Rob Hermans (Event Risk Managment). Onze Veilig Werken op Hoogte trainingen worden maandelijks gegeven in ons traingingscentrum." 
Naam: Roy van den Broek
Leeftijd: 29 jaar
Bedrijf: Rentman
Roy van den Broek is oprichter van Rentman verhuursoftware. "Wij maken een tool waarmee verhuur/productiebedrijven efficiënter hun business kunnen runnen", legt hij uit. "Zoals zovelen ben ik ook al als kleine jongen besmet geraakt met het virus. In korte tijd heb ik al veel verschillende functies gehad in het wereldje; begonnen als sjouwhulp op mijn veertiende, gespecialiseerd in audio, gaan freelancen als geluidstechnieker, daar heb ik een eigen bedrijf omheen gebouwd en omdat ik er achter kwam dat er op dat vlak een aantal vrij specifieke uitdagingen lagen, ben ik geëindigd bij Rentman."
"De branche wordt (gelukkig) steeds veeleisender op het gebied van IT. Dit legt een enorme verantwoordelijkheid bij IT-dienstverleners en wij denken dat enkel de bedrijven die het lukt om op een bepaalde schaalgrootte te opereren, de slagkracht hebben om het op de lange termijn te overleven", vertelt Van den Broek. "Daar waar eerdere generaties nog wel eens geneigd waren zich te beperken tot Nederland, zien wij dat de wereld in korte tijd klein is geworden. We doen tegenwoordig via het internet eenvoudig zaken met bedrijven over de hele wereld en dit is ook noodzakelijk om de organisatie te ontwikkelen met de beste papieren voor de lange termijn. De Nederlandse markt alleen is simpelweg te klein om de investeringen in developers terug te verdienen." De evenementenwereld is een prettige, aldus Van den Broek: "In deze branche werken veel relatief kleine bedrijven samen om elke deadline weer een technisch ingewikkelde productie neer te zetten. Het is een redelijk jonge business die in rap tempo aan het professionaliseren is en daarbij collectief zichzelf blijft heruitvinden. Dit trekt de mensen met een bepaalde 'can-do' mentaliteit die zo typisch zijn voor deze branche." 
Ook de evenementenbranche ontkomt niet aan de opmars van digitalisering. "Zeker in een wereld waarin vele bedrijven en partijen samenwerken, profiteert iedereen van centrale beschikbaarheid van informatie en platformen om eenvoudig inzicht te krijgen", verduidelijkt Van den Broek. "Door het steeds geavanceerder worden van de techniek verwacht ik dat er in de toekomst nog meer specialistischere bedrijven, of afdelingen binnen een groter bedrijf, gaan samenwerken om een productie te laten slagen. Wij doen ons best de tools te ontwikkelen om dit samenwerken nog makkelijker te maken."
 
Naam: Niels Teunissen
Leeftijd: 35 jaar
Bedrijf: MediaCows, the Dutch AV Professionals
"Samen met mijn broer en vier vaste medewerkers verzorgen we AV producties, met een specialisatie in complexe videotoepassingen", vertelt Niels Teunissen. "We voorzien bijvoorbeeld o.a. de Nijmeegse Vierdaagsefeesten, Redbull Knock Out, TT Festival Assen, Parkpop, Zwarte Cross, Volvo Ocean Race, de Nationale Sinterklaas Intocht en GayPride. MediaCows beschikt over een ruime voorraad HIKERS, crowd control systemen en LED-schermen, die we tevens voorzien van live content vanuit onze eigen regiewagens."
"Een verbindende factor kunnen zijn tussen de organisator, de techniek, de bezoekers en adverteerders is erg dankbaar werk", zo vindt Teunissen. "Verschillende typen mensen met verschillende belangen maken het een uitdagend, afwisselend en interessant vak. Je maakt een belangrijk deel uit van toonaangevende events en werkt met gemotiveerde, gepassioneerde partijen die je het vertrouwen geven complexe technische klussen tot een fantastisch resultaat te brengen."
Het leveren van apparatuur is niet zo moeilijk, daar zijn veel grote en kleine partijen voor die dat uitstekend kunnen, maar het luisteren naar de klant, erachter komen waarom afwegingen worden gemaakt, het ontzorgen van de klant in het gehele traject, slimme combinaties bedenken tussen techniek, commercie en veiligheid, dat kan niet iedereen. Teunissen: "Een verbindende factor kunnen zijn, dát maakt ons onderscheidend. Een kleine organisatie, met korte lijnen, waardoor een organisator altijd met dezelfde personen te maken heeft en je een relatie op kunt bouwen waarbij iedere productie een positieve verbetering is ten opzichte van de vorige."
Op de vraag wat Teunissen voor de nabije toekomst verwacht, reageert hij: "Er komen een paar hele grote jongens die alleen maar dozen (flightcases) schuiven en daar zitten productiebedrijven/productiejongens tussen met kennis, netwerk en ervaring, maar geen spullen. Daarnaast zijn er een paar partijen die zich gaan specialiseren op een vakgebied. Alle kleine en middelgrote traditionele verhuurpartijen zullen het zwaar krijgen te concurreren met de grote verhuurders." Een boodschap voor de mensen in de markt heeft Teunissen ook nog: "Weet waar je over praat en wat je kunt, maar ook vooral wat je niet kunt! Maak duidelijke transparante afspraken en kom die ook na."
Naam: Huug Lohuis en Rinaldo Klein Bleumink
Leeftijd: 27 en 31 jaar
Bedrijf: ShowLine
ShowLine verzorgt ongeveer 275 producties per jaar, uiteenlopend van kleine tot grote producties. De activiteiten zijn onderverdeeld in drie disciplines: Licht & Geluid (AV-techniek - van een presentatiesysteem tot complete festivals of grote corporate evenementen), Technische productie (bijvoorbeeld Zwarte Cross en Manana Manana Festival) en Sfeerlicht. Die laatste tak is volgens het duo uniek in evenementenland: "Denk hierbij aan onze grote verlichte lampenkappen, die ingezet worden op Pinkpop en Zwarte Cross, maar ook in het Gelredome. Daarnaast hebben we de welbekende verlichte paraplu's, verlichte lantaarnpalen, kaarsen, vlinders en ga zo maar door. Ook maken we lichtobjecten op maat; zo maken we voor Burgers' Zoo een eigen unieke belevingsroute! Met onze sfeerlichtafdeling komen we op evenementen en locaties waar we met alleen AV-techniek niet waren gekomen, zoals Sziget Festival in Budapest." Het sluit mooi aan bij de ontwikkeling die het duo in de branche ziet: "Evenementen draaien steeds meer om beleving en dat wordt alleen maar meer. Met de combinatie van AV-techniek en onze sfeerlichtafdeling spelen we hier optimaal op in."
Qua voorland is het voor beide heren het klassieke verhaal: beginnen op een zolderkamer en als DJ op feestjes dus. "Door de toenemende drukte hebben we op een gegeven moment besloten om onze bedrijven samen te voegen. Qua eigenschappen en kwaliteiten zijn we een perfecte aanvulling op elkaar en door te erkennen waarin we beide wel of niet goed zijn, zijn we snel gegroeid tot het ShowLine van nu. Iedere dag is anders; dagelijks werken we met andere mensen, op andere locaties, aan andere uitdagingen. Bij bijna alle projecten werken we met en voor vrolijke mensen, die samen één doel voor ogen hebben; een geslaagd en mooi evenement."
Creativiteit, netheid, afwerking en meedenken met de klant staan in de producties voorop. "We doen het net wat anders dan anderen. Wij zijn allebei erg nuchter en door deze visie over te brengen op ons team kunnen we groeien en onze klanten blijven binden. Dat we zowel AV-techniek als technische productie en sfeerlicht onder één dak kunnen aanbieden, is voor onze klanten makkelijk. Begin dit jaar wonnen we de Rabobank Talent Award, vanwege de projectmatige, creatieve, nuchtere en innovatie aanpak in onze branche. Een mooie bevestiging van het feit dat we ons onderscheiden in de branche."

"Geen dag en evenement is hetzelfde. Telkens moet er gekeken worden naar een passende oplossing."

Naam: Tim Uijtdewilligen
Leeftijd: 26 jaar
Bedrijf: TimSL
Onder de naam TimSL (Tim Sound & Light) verzorgt Tim Uijtdewilligen totaalproducties en verhuurt hij apparatuur aan andere audiovisuele bedrijven. "TimSL vertaalt techniek naar audio- en visuele oplossingen. Door de apparatuur goed op orde te hebben en door gebruik te maken van alleen topmerken als L-Acoustics, Shure en Soundcraft, ben ik voornamelijk gefocust op de corporate business. Ook ben ik met regelmaat voor unieke beursstands te vinden op de beursvloeren."
De eerste stappen in de goede richting zette Uijtdewilligen al toen hij twaalf jaar oud was: "Met twee discmans, een mixer en wat gekleurde gloeilampen verzorgde ik feesten op mijn middelbare school. Zien hoe enthousiast mensen al werden van beetje licht en geluid moedigde me aan om grootser te gaan werken. Nog geen zes jaar later studeerde ik als lichttechnicus af aan het ROC in Hilversum. Gelijk daarna startte TimSL. Het hobbyspul maakte plaats voor professionele apparatuur, de twaalfjarige jongen voor een volwaardig professional."
De dynamiek en het innoverende karakter van de evenementwereld maken het mooi voor Uijtdewilligen: "Geen dag en evenement is hetzelfde. Telkens moet er gekeken worden naar een passende oplossing. Creativiteit en vakkundigheid spelen dan een grote en belangrijke rol. De samenwerking met opdrachtgevers zorgt voor constante uitdaging. De klant geeft aan wat de wensen zijn, die ik op creatieve en vakkundige manier verwerk tot een zo goed mogelijke productie. Het geeft steeds weer voldoening als een evenement van tekentafel tot realisatie klopt. Dat succes en de enthousiaste reacties van klanten geven de energie om elke opdracht tot het beste einde te brengen."
TimSL bundelt kennis en samenwerking: "Mijn klanten tillen zwaar aan kwaliteit en detail. Dat lever ik door te werken met de nieuwste techniek, goed onderhouden apparatuur en kleding volgens dresscode. Ik heb de juiste mensen en bedrijven om me heen verzameld, wat maakt dat overal een specialist voor is en alle zorgen van een klant uit handen kunnen worden genomen. Met actief meedenken en adviseren wordt altijd zorggedragen voor een gewenst resultaat. Die zaken maken TimSL een onderscheidende onderneming. Op mijn website, timsl.nl, post ik ook regelmatig over nieuwe apparatuur of mogelijkheden. Neem de Shure QLX-D draadloze microfoons, hiervan hebben wij het assortiment flink uitgebreid."
Doordat er steeds meer mogelijk is in de evenementensector verwachten klanten ook steeds meer, weet Uijtdewilligen: "Daar speel ik op in door de juiste mensen en middelen aan te bieden. Ik luister naar de wens van de klant en vul dat vakkundig in. Door gebruik te maken van o.a. 3D techniek kan ik precies laten zien hoe het project eruit komt te zien. Zo kan een aanpassing of wijziging op tijd worden doorgevoerd. Op de dag van het evenement zelf wordt een evenement dan compleet naar wens van een opdrachtgever opgeleverd."
<

show&events Interview

De Toekomst

Studenten van de Zoomvliet Studio in Bergen op Zoom kunnen tijdens hun opleiding Podium- en evenemententechniek kiezen voor een stage in Gebouw-T. Teun van der Wegen (22) heeft die keuze gemaakt en heeft er bepaald geen spijt van: "Ik heb het goed naar mijn zin gehad bij Gebouw-T. Het is een fijne plek waar je ontzettend veel kunt leren. Doordat er verschillende ruimtes zijn, waaronder een opnamestudio, kun je hier met de geluidslessen flink je gang gaan en 'herrie maken'. Je krijgt de kans om heel veel te leren door vooral ook zelf van alles uit te proberen. Die mogelijkheid heb je op geen enkele andere opleiding in het land."

Natuurtalent

Teun loopt sinds zijn elfde al mee met bedrijven in de regio; een 'natuurtalent' zou je zeggen. "Dat betekent niet dat ik alles al wist. Op de Zoomvliet Studio heb ik heel veel geleerd. Het mooie is dat je de kennis die je daar opdoet, vrijwel direct in de praktijk kunt toepassen. Ook de theoretische kennis die je op school leert, is belangrijk voor de praktijk. Aanvankelijk leer je die toepassen bij projecten op school, maar gaandeweg de opleiding komen er steeds meer externe projecten bij. Zoals bijvoorbeeld de Ravelijnlezing in Bergen op Zoom waar je gewoon moet zorgen dat alles piekfijn in orde is voor de organisatie. Op die momenten spant het er écht om, want de klant staat gewoon in je nek te hijgen en verwacht dat het op tijd klaar én perfect is. Natuurlijk hoeven we dit als studenten niet helemaal alleen te doen. Er is altijd voldoende begeleiding van docenten. Zij zitten zelf ook in het vak en weten dus precies wat er van je verwacht wordt. Je leert ontzettend veel van die projecten."

Verantwoordelijkheid

"Tijdens mijn twee stageperiodes in Gebouw-T heb ik de kans gekregen om heel veel door zelfstudie te leren. Naast de opdrachten die je krijgt van school, kun je om te beginnen productie draaien in het weekend. De bands die komen optreden in Gebouw-T hebben doorgaans niet een volledige technische crew bij zich. Dan moet je echt vol aan de bak", aldus Van der Wegen. "Verder krijg je heel veel vrijheid van Cees Snellink, docent Geluid én Hoofd techniek van Gebouw-T. Dat betekent tegelijkertijd verantwoordelijkheid. Ik heb daardoor zelf mijn weg kunnen vinden naar mijn verplichtingen. Je moet die vrijheid en verantwoordelijkheid wel aankunnen natuurlijk. Ik heb in wezen voor een deel mijn eigen stage kunnen vormgeven en dat was bijzonder fijn en vooral heel erg leerzaam."

Zoomvliet Studio

Zelf woont Van der Wegen ook in Bergen op Zoom. "Ik denk dat zowel Gebouw-T als de Zoomvliet Studio van groot belang zijn voor de stad. Gebouw-T is met zijn vele vrijwilligers van groot maatschappelijk belang. De school levert een behoorlijke bijdrage aan het in de stad houden én het aan de stad binden van jongeren in Bergen op Zoom. De Zoomvliet Studio staat heel goed aangeschreven en krijgt daardoor landelijk steeds meer bekendheid. Dát trekt weer nieuwe jongeren naar de stad die hier hun opleiding komen volgen."

De vólgende jonge generatie staat altijd te trappelen. Na de jonge ondernemers op de vorige pagina's, nu 'de toekomst' aan het woord. Teun van der Wegen liep als student van de Zoomvliet Studio stage bij Gebouw-T: "Meteen toepassen in de praktijk."

 

Ontvang nu ruim 35% korting op het reguliere abonneetarief: u betaalt slechts e 25,- ipv e 39,-

U ontvangt naast vakinformatie vele voordelen. Abonneer u nu op het vakblad AV&Entertainment Magazine.

 

Abonnee voordelen:

- 6 maal per jaar uw eigen vakblad op de deurmat

- Actueel nieuws op www.av-entertainment.nl

- 10 maal per jaar uw eigen digitale AV&Entertainment Magazine nieuwsbrief

- Extra korting op lezersaanbiedingen in uw vakblad

- Gratis bedrijfsgegevens vermelding in bedrijvengids op www.av-entertainment.nl

- Een korting van e 100 op een uitgebreide vermelding in de bedrijvengids; abonnees betalen e 125 voor een heel jaar ipv e 225

- AV&Entertainment Magazine abonnees ontvangen ook 15% abonneekorting op andere tijdschriften van de uitgeverij van Van Munster Media Groep (www.vanmunstermedia.nl): Porsche Scene Live, Great British Cars, Bodylife Benelux, Meeting Magazine, Office Magazine, Rivierenland Business, Vallei Business, Oost-Gelderland Business, Noord Limburg Business

Indien u geïnteresseerd bent in een van deze uitgaven, kunt u bellen met onze klantenservice op: 024-373 8505 (elke werkdag bereikbaar tussen 9.00 uur en

12.00 uur).

U kunt u ook abonneren op AV&Entertainment Magazine via de website: www.av-entertainment.nl

Jaargang 13 | nummer 1 | maart 2017

www.av-entertainment.nl

Een uitgave van

MVM Producties bv

Postbus 6684 | 6503 GD Nijmegen,

Kerkenbos 12-24a | 6546 BE Nijmegen

T: 024 - 3 738 505 | F: 024 - 3 730 933

Uitgever

Michael van Munster

Hoofdredactie

Teun van Thiel

teun@av-entertainment.nl

Redactiemedewerkers

Arnout van der Hoek, John Huijbregts,

Ulco Schuurmans, Henk Hendrikx

Email: info@av-entertainment.nl

Vormgeving

Jan-Willem Bouwman

Joost Franken

coverfoto

Mandy Brander

Media-Advies Van Munster Media B.V.

René Janssen T: 024-373 8055

E: rene@av-entertainment.nl

Voor advertentietarieven, neem contact op met onze media-adviseurs of ga naar www.av-entertainment.nl

Abonnementen

Een jaarabonnement bedraagt e 39,- (excl. B.T.W.)

Abonnementen hebben een looptijd van een jaar (tot 31 december) en worden automatisch verlengd. Opzeggen kan schriftelijk en dient ieder jaar vóór 31 oktober te gebeuren.

Vragen over abonnementen en bestellingen kunt u richten aan de afdeling Abonnementenbeheer. Dagelijks telefonisch bereikbaar van 09.00 uur tot 12.00 uur,

T: 024-373 8505,

E: abonnementenbeheer@vanmunstermedia.nl

Nabestellingen: Oude nummers telefonisch

bestellen via 024-373 4467

Copyrights

Het auteursrecht op de in dit tijdschrift verschenen

artikelen wordt door de uitgever voorbehouden.

Abonnees ontvangen

? 6 keer per jaar het vakblad

? Toegang tot het volledige archief op

www.av-entertainment.nl

? Korting op lezersaanbiedingen AV&Entertainment Magazine

? Gratis opname bedrijvengids

Facebook

Aanbevolen

Gratis AV & Entertainment ontvangen

Vul hier uw emailadres in en u wordt op de hoogte gehouden van de laatste nieuwtjes op AV gebied én ontvangt tevens de gratis digitale editie van AV & Entertainment