AV-Entertainment Nr4 2022
AV-Entertainment Nr3 2022
AV-Entertainment Nr2 2022
AV-Entertainment Nr1 2022
AV-Entertainment Nr6 2021
AV-Entertainment Nr5 2021
AV-Entertainment Nr4 2021
AV-Entertainment Nr3 2021
AV-Entertainment Nr2 2021
AV-Entertainment Nr1 2021
AV-Entertainment Nr6 2020
AV-Entertainment Nr5 2020
AV-Entertainment Nr4 2020
AV-Entertainment Nr3 2020
AV-Entertainment Nr2 2020
AV-Entertainment Nr1 2020
AV-Entertainment Nr6 2019
AV-Entertainment Nr5 2019
AV-Entertainment Nr4 2019
AV-Entertainment Nr3 2019
AV-Entertainment Nr2 2019
AV-Entertainment Nr1 2019
AV-Entertainment Nr6 2018
AV-Entertainment Nr5 2018
AV-Entertainment Nr4 2018
AV-Entertainment Nr3 2018
AV-Entertainment Nr2 2018
AV-Entertainment Nr1 2018
AV-Entertainment Nr6 2017
AV-Entertainment Nr5 2017
AV-Entertainment Nr4 2017
AV-Entertainment Nr3 2017
AV-Entertainment Nr2 2017
AV-Entertainment Nr1 2017
AV-Entertainment Nr6 2016
AV-Entertainment Nr5 2016
AV-Entertainment Nr4 2016
AV-Entertainment Nr3 2016
AV-Entertainment Nr2 2016
AV-Entertainment Nr1 2016
AV-Entertainment Nr6 2015
AV-Entertainment Nr5 2015
AV-Entertainment Nr4 2015
AV-Entertainment Nr3 2015
AV-Entertainment Nr2 2015
AV-Entertainment Nr1 2015
AV-Entertainment Nr6 2014
AV-Entertainment Nr5 2014
AV-Entertainment Nr4 2014
AV-Entertainment Nr3 2014
AV-Entertainment Nr2 2014
AV-Entertainment Nr1 2014
AV-Entertainment Nr6 2013
AV-Entertainment Nr5 2013
AV-Entertainment Nr4 2013
AV-Entertainment Nr3 2013
AV-Entertainment Nr2 2013
AV-Entertainment Nr1 2013
AV-Entertainment Nr6 2012
AV-Entertainment Nr5 2012
AV-Entertainment Nr4 2012
AV-Entertainment Nr3 2012
AV-Entertainment Nr2 2012
AV-Entertainment Nr1 2012
AV-Entertainment Nr6 2011
AV-Entertainment Nr5 2011
AV-Entertainment Nr4 2011
AV-Entertainment Nr3 2011
AV-Entertainment Nr2 2011
AV-Entertainment Nr1 2011
AV-Entertainment Nr6 2010
AV-Entertainment Nr5 2010
AV-Entertainment Nr4 2010
AV-Entertainment Nr3 2010
AV-Entertainment Nr2 2010
AV-Entertainment Nr1 2010
AV-Entertainment Nr6 2009
AV-Entertainment Nr5 2009
AV-Entertainment Nr4 2009
AV-Entertainment Nr3 2009
AV-Entertainment Nr2 2009
AV-Entertainment Nr1 2009
AV-Entertainment Nr6 2008
AV-Entertainment Nr5 2008
AV-Entertainment Nr4 2008
AV-Entertainment Nr3 2008
AV-Entertainment Nr2 2008
AV-Entertainment Nr1 2008
AV-Entertainment Nr6 2007
AV-Entertainment Nr5 2007
AV-Entertainment Nr4 2007
AV-Entertainment Nr3 2007
AV-Entertainment Nr2 2007
AV-Entertainment Nr1 2007
AV-Entertainment Nr6 2006
AV-Entertainment Nr5 2006
AV-Entertainment Nr4 2006
AV-Entertainment Nr3 2006
AV-Entertainment Nr2 2006
AV-Entertainment Nr1 2006
AV-Entertainment Nr1 2005

Voorbeschouwing IBC 2022

Magazines | AV-Entertainment Nr4 2022

Beurs

Voorbeschouwing
IBC 2022

Tijdens IBC 2022 (9 t/m 12 september) zal de RAI in Amsterdam eindelijk weer even het centrum van de broadcastwereld zijn. Van over de hele wereld komen bezoekers en standhouders naar Amsterdam om het te hebben over en te kijken naar het nieuwste van het nieuwste op het gebied van broadcasttechniek. Enkele exposanten vertellen hier alvast over wat je bij hen kunt verwachten.

Villrich Broadcast
Een van bedrijven die tijdens IBC van de partij zijn, is Villrich Broadcast, dat verschillende producten zal demonstreren die kunnen worden gecombineerd met een PTZ workflow. Een van de systemen die getoond zullen worden is dat van Canon en Seervision. Deze set-up bestaat uit een Canon CR-N500 PTZ en de Seervision Suite. De Seervision Suite kan rechtstreeks worden geïntegreerd met een breed scala aan Pan/Tilt Heads en PTZ-camera's en hun API stelt je in staat al je bestaande systemen te blijven gebruiken terwijl je de workflow van je videoproductie voortzet.

Seervision richt zich vooral op het automatiseren van camerabewegingen of AI-geassisteerde camerabediening. De software die Seervision ontwikkelde voor deze camera-automatisering is ontworpen om moeiteloos live videoproducties te maken. Aangedreven door computervisie en machine learning, stelt de Seervision Suite bestaande robotcamera's in staat om autonoom het onderwerp te volgen en het in optimale framing te houden.
De Seervision Suite tilt traditionele camera-presets naar een hoger niveau door volledige onderwerptracking en framing te integreren. Met de Adaptive Presets van Seervision zijn de opnamen dynamisch en vloeiend, dus je hoeft je alleen maar te concentreren op het visualiseren van het verhaal dat je wilt vertellen. Door het bereik van autonome camera's uit te breiden, helpt het systeem productiebedrijven om aantrekkelijkere content te creëren in een veiligere werkomgeving, met minder mensen en tegen een betaalbare prijs.

Egripment
Egripment support systems komt met verschillende nieuwigheden naar de RAI. Zo is de complete towercamserie met de naam StarCam te zien, waaronder ook de nieuwste telg: de StarCam XL. Gebaseerd op het klassieke StarCam-systeem, maar met evolutionaire verbeteringen en met de mogelijkheid om zowel hangend als staand op te zetten en te gebruiken. De geheel nieuwe StarCam XL heeft nu een verhoogd laadvermogen tot 60 kg | 132 lbs bij hangend gebruik en tot 75 kg | 165 lbs in standaard rechtopstaande werking. En dat terwijl het nog steeds voldoet aan de strengste veiligheidseisen die je van Egripment mag verwachten.

De complete Starcam-serie is eenvoudig te bedienen met joystick of voetpedaal en is zeer eenvoudig en snel op elke locatie op te zetten. De StarCam kan eenvoudig op bijna elke positie worden gebruikt. Optionele accessoires zoals bazooka-uitbreidingen, low-mode remote brackets en het Egripment-encoderpakket in combinatie met de Tracking Interface voor Virtual Studios en Augmented Reality maken de StarCam-serie compleet.

Verder is op de stand onder andere het resultaat van de evolutie van Egripments MiniJib te zien, in de vorm van de nieuwe Mini Jib Long en Mini Job Short. De Mini Jib Short biedt een telescopische lengte van 75 cm/2,5 ft tot 120 cm/4 ft met acht lengtes ertussen. Zijn grotere broer, de MiniJib Long, biedt een langere telescopische lengte met een minimum van 170 cm/5,5 ft tot 250 cm/8,2 ft op zijn maximale lengte. Beide zijn sterk en licht. Kom je te kort? Met slechts een paar schroeven kun je de arm van de tap verwijderen en vervangen door de arm van de langere MiniJib.

Tot slot zijn bij Egripment de HotHead 3 en het DIgiLite Robotic System te zien. De HotHead 3 is een nieuwe versie van de ‘world leader of remote heads’, waarmee creatieve en innovatieve geesten in de film- en televisie-industrie worden ondersteund.  De HotHead is Egripment's topklasse op afstand bestuurbare pan- en tiltkop. Hiermee kan de cameraman alle functies van film- en tv-camera's op afstand bedienen.

Het DigiLite Robotics System is een nieuw digitaal ecosysteem uit de stal van Egripment. Zijn naam dankt het systeem aan het feit dat het digitale systeem zo eenvoudig te bedienen is.  Met de introductie van het systeem stapt Egripment in de gebruiksvriendelijke roboticasystemen in het veld. De combinatie van een snelle installatie, gemakkelijke bekabeling, eenvoudige gebruikersinterface en IP-bediening op afstand is er een die ongeëvenaard is. Het nieuwe DigiLite-systeem bedienen kan met een enkele joystick (of Panbar) of door meerdere remote heads met elkaar te verbinden om te worden bestuurd door een multi-joystick. De nieuwe multi-joystickcontroller kan acht digitale afstandsbedieningen met acht presets tegelijkertijd door één enkele operator bedienen.

BBP Light
Veel merken die in Nederland worden vertegenwoordigd door BBP Light (zelf ook aanwezig, o.a. met een stand van Dynacore Accu’s) zijn ook te vinden op IBC. Akurat Lighting bijvoorbeeld, dat haar low profile armaturen voor (green screen) studio’s zal tonen, maar ook Aladdin Lights, dat bijvoorbeeld haar nieuw gelanceerde MOSAIC panels laat zien. Daarnaast heeft Aladdin op verzoek van haar gebruikers ook kits bedacht die voortborduren op de standaar M17 1x1, All-In Bi-Color 1X1 en All-In Color 1X1.

Nieuwe in het pakket van BBP Light is het merk Caligri. DoPchoice heeft nieuwe grids voor de Caligri Airtubes ontwikkeld. De snapgrid voor de Airtube 100 was al leverbaar en daar zijn nu twee afmetingen bij gekomen. Vanaf nu is er ook een snapgrid voor de Airtube 50 en de Airtube 20. 

Kino Flo toont de FreeStyle Air. Die heeft dezelfde techniek als de huidige FreeStyle, maar is veel dunner en lichter. 

Matthews, bedenker van veel producten die in onze industrie dagelijks gebruikt worden, heeft ook nu weer iets nieuws bedacht: de revolutionaire Air Climber, ’s wereld grootste grip/lighting standaard. Eenvoudig (pneumatisch) op te zetten tot een hoogte van 7,62 meter en te belasten tot een gewicht van 90 kilo!

Sennheiser, Neumann, Dear Reality
Bij Sennheiser, Neumann en Dear Reality draait het tijdens IBC allemaal om audiocontent creatie. De merken zullen onthullen hoe hun audio-oplossingen je projecten naar een hoger niveau kunnen tillen. Bezoekers van stand 8D50 kunnen AMBEO 2-Channel Spatial Audio ervaren, meer ontdekken over Sennheisers aanstaande EW-DX wireless-systeem, de nieuwe Neumann KH 150-monitors in een immersieve opstelling ervaren of luisteren naar de nieuwe, open-back Neumann NDH 30-studiohoofdtelefoon. We pikken er hier een paar zaken uit. 

IBC wordt de eerste Europese beurs die de bezoekers een indruk uit eerste hand zal geven van de aanstaande EW-DX lijn. Als onderdeel van de EW-D familie zal EW-DX verschillende functies uit deze familie bieden zoals de laagste latentie op de markt, handige en spectrumbesparende equidistante frequentieafstand en ultrabreed input dynamisch bereik.
Tegelijk zal EW-DX hier nieuwe en opwindende opties aan toevoegen, zoals bijvoorbeeld twee- en vierkanaals ontvangers, nieuwe handheld-, bodypack- en tafelstandaardzenders, en nieuwe voordelen zoals zijn bredere schakelbare bandbreedte van 88 MHz, AES 256-encryptie, e-ink displays en nog veel meer. De draadloze set-up van Sennheiser zou niet compleet zijn zonder de ‘evolution wireless’ G4- en AVX-cameraoplossingen, evenals de Digital 6000-microfoonreeks, inclusief de Wireless Systems Manager-software, EK 6042 digitale/analoge cameraontvanger en verschillende clip-on en headset-microfoonopties. ‘Evolution wireless’ IEM’s zullen getoond worden naast de IE PRO-reeks van in-ears en verschillende hoofdtelefoons, inclusief de HD 400 PRO, alsook omroep-headsets.

Bezoekers zullen ook de AMBEO 2-Channel Spatial Audio kunnen ervaren. De renderer, die werd ontwikkeld door het Senhheiser AMBEO-team, levert een ongelooflijk immersieve audio-ervaring met standaard stereo luidsprekers en kan gebruikt worden als een drop-in vervanging voor stereo, aangezien hij geen extra bandbreedte vereist. In een actieve set-up zullen bezoekers de AMBEO-ervaring kunnen vergelijken met een standaard stereo mixdown.

Sennheiser zal een selectie tonen van microfoons die ontworpen werden om je storytelling te verbeteren, zoals de MKE 400 on-camera shotgun-microfoon, de XS Lav clip-on microfoon voor pc- en mobiel gebruik, maar evengoed verschillende Mobile Kits. Deze combineren de microfoon van je keuze met een smartphoneklem en ministatief en zijn beschikbaar als draadloze of bedrade kits.
MKH shotgun-microfoons – met name de MKH 416, MKH 8060 en MKH 8070 – worden gebruikt voor de meest veeleisende buitenomroep- en opnametoepassingen wereldwijd, en worden op de stand gepresenteerd naast MKE-modellen als de MKE 600, die bijzonder populair is bij contentcreators en podcasters.

Everet Imaging
Everet Imaging, in Nederland vertegenwoordig door Streaming Valley, toont op stand 7-C28 haar nieuwe NDI PTZ-camera’s. Alleerst de Everet EVPRO Series: 4K60 NDI|HX2 PTZ camera met Sony 1/1.8”4K snesor en high quality 30x optische zoom. 

Dan de Everet EVX series (Premium NDI|HX3 camera’s). Broadcastkwaliteit video, contro, tally en power supply met slechts één kabel. Superieure kwaliteit met minimale latency en lage bandbreedte. Beschikbaar met 20x of 30x optische zoom. 

Tot slot de Everet EVN series: high bandwith NDI camera’s met 10 of 20x optische zoom en 3G-SDI, HDMI en UVC USB outputs. Compatible met NDI 5 automatische NDI tally support. 

IBC vindt van 9 t/m 12 plaats in de RAI in Amsterdam. Alle informatie over openingstijden, aanmelding en andere relevante zaken vind je op www.ibc.org


 
Algemene voorwaarden | privacy statement