Achtste editie voor Dutch Media Week: media in de spotlights
Nederlands grootste mediafestival Dutch Media Week heeft onlangs zijn achtste editie aangekondigd. Van maandag 2 tot en met zondag 8 oktober worden alle mediavormen in de spotlights gezet tijdens lezingen, talkshows, podcasts, rondleidingen, workshops, games, award-uitreikingen én een exclusief kijkje
achter de schermen van het Media Park.
AV-Entertainment Nr3 2023
» Achtste editie voor Dutch Media Week: media in de spotlights
» Toen en nu: de Tour de France in huis
» Update voor Brusselse studio's VRT: DHD-gebaseerde audioconsoles
» De uitrusting van Job Scholtze: "Een steadicam is nog steeds het beste"
» Stand van zaken: draadloze intercom
» Licht en sfeer vallen samen op Nerdland: organisch geheel
» Yamaha lanceert DM7-serie: Japanse goed-nieuws-show in Londen
» Stand van zaken: lichttafels
» Nieuwe toppers van Digital Projection
» Ondernemersadvies Rentman: grotere uitdagingen in het magazijn
» Lichtontwerper Jeff Ravitz over tour Bruce Springsteen: "De magie is alleen maar sterker geworden"
» Nieuwe thuishaven én investeringen voor MHB: volle kracht vooruit!
» Nieuwe gezichten, vertrouwd gevoel: Vestrock 2023
» ONA Group: 'Met vereende krachten naar onvergetelijke herinneringen'
» Vertrouwde naam, nóg meer mogelijkheden: de transitie van Rentman
Lees volledige uitgave online
Alle edities
Achtste editie voor Dutch Media Week: media in de spotlights
Nederlands grootste mediafestival Dutch Media Week heeft onlangs zijn achtste editie aangekondigd. Van maandag 2 tot en met zondag 8 oktober worden alle mediavormen in de spotlights gezet tijdens lezingen, talkshows, podcasts, rondleidingen, workshops, games, award-uitreikingen én een exclusief kijkje achter de schermen van het Media Park. Het doordeweekse programma is gericht op (aankomend) mediaprofessionals, waarbij gedurende de week thema’s als Business, Innovatie, Talent & Onderwijs en Games de revue passeren. Zo wordt het BMY Mediatalent van het Jaar bekendgemaakt, houden mediabedrijven speeddates met stagezoekende studenten en jonge professionals en krijgt de Nederlandse game-industrie een podium tijdens de Dutch Game Day en de uitreiking van de Dutch Game Awards. Daarnaast wordt voor de tweede keer de Dutch Media Week Award uitgereikt aan de meest impactvolle mediamaker van het jaar tijdens het Dutch Media Week Award Dinner. Vorig jaar werd deze award uitgereikt aan Ikenna Azuike voor de wijze waarop hij met zijn werk een podium biedt voor andere culturen. Tenslotte biedt het festival ook dit jaar weer volop netwerkmogelijkheden voor ontmoetingen en inspiratie. Het programma van Dutch Media Week 2023 wordt later dit jaar bekendgemaakt. Business en Games Wat al wel bekend is: op maandag 2 en dinsdag 3 oktober worden mediaprofessionals meegenomen in de laatste mediaontwikkelingen tijdens een tweedaags congres waar Business & Innovation centraal staan bij de diverse lezingen, presentaties en het inmiddels welbekende Cross Media Café. Dit congres wordt 3 oktober ’s avonds afgesloten met de uitreiking van de Dutch Media Week Award tijdens een exclusief diner middenin het nieuwe mediamuseum van Beeld & Geluid. De Dutch Media Week Award wordt jaarlijks uitgereikt aan de mediamaker die het afgelopen jaar de meeste positieve impact heeft weten te realiseren en ging vorig jaar naar Ikenna Azuike. Woensdag 4 oktober krijgen game-professionals tijdens Dutch Game Day een dagvullend programma voorgeschoteld vol gerenommeerde sprekers uit binnen- en buitenland. De dag wordt afgesloten met de uitreiking van de Nederlandse Oscar voor game-ontwikkelaars: de Dutch Game Awards. Xperience Days Aansluitend vinden op 7 en 8 oktober de Xperience Days plaats, een weekend waarop iedereen die geïnteresseerd is in media een kijkje kan nemen op het Media Park. Op zaterdag 7 oktober staat het kleurrijke gebouw van Beeld & Geluid in Hilversum volledig in het teken van Gaming & Esports. Zo kunnen er diverse lezingen en workshops worden gevolgd, met als doel toekomstig talent te stimuleren en enthousiasmeren zich verder te verdiepen in de gaming-industrie. Daarnaast wordt die dag, in samenwerking met H20 Esports Campus, Go!Gaming en Pathé Bioscopen, een landelijke Rocket League competitie opgezet waarbij 16 teams strijden om de felbegeerde bokaal en goed gevulde prijzenpot. Een dag later, op zondag 8 oktober, is er van alles te doen op het Media Park: van een kijkje achter de schermen bij mediabedrijven en een bezoek aan televisiestudio’s tot lezingen van programmamakers en spetterende optredens. Op www.dutchmediaweek.nl blijf je op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom het festival. |